abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108422975
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die uitdrukking ken ik niet, 9 maaltijden?

Deze ken ik wel: ‘Beschaving is als een wankel bruggetje over het ravijn van de barbarij'
Daar zit veel waars in, omdat het ook een brug naar de toekomst is. en slechts enkelen op lange termijn durven denken en grote bedragen durven investeren in iets wat je niet direct terugziet, terwijl er altijd wel andere prioriteiten zijn.
Zo vind ik de aanleg van het bv. rioleringsstelsel toentertijd bepaald een heldendaad omdat het van inzicht getuigde en van andere belangen dan op korte termijn 'geld maken'.

Aan de andere kant lijken conflicten onze technologie wel weer een boost te geven.

Dus tja, hoe we ons buitenaards leven voor moeten stellen, en wat voor mentaliteit ze hebben blijft een totale gok, lijkt me.
Zo las ik van de week in de krant (heel soms sla ik die nog wel eens open :P ) een betoog van de president van het Koninklijk Instituut van Ingenieurs Martin van Pernis en Eric Winter, business engineer over dat het Nederlandse spoorwegennet een volledige makeover zou moeten krijgen, zodat heel Nederland een groot metro/tram netwerk zou worden, wat de economie op zoveel manieren zou stimuleren dat het niet geheel in dat stuk tekst op te noemen viel.

Enkele ondernemingen om nieuwe wegennetten aan te leggen voor OV zijn afgelast, omdat de kosten/batenanalyse zou tegenvallen, zoals een magneetzweeftrein tussen Groningen-Amsterdam. Niet heel verwonderlijk, aangezien het slechts een kleine ingreep zou zijn op het geheel, de aansluiting ontbreekt met oudere verbindingen, waardoor het niet rendabel is.

Ook wijzen de schrijvers op ov-lethargie van de Nederlandse maatschappij, en beperkte lobby-mogelijkheden voor burgers. Erg interessant.

De schrijvers beėindigden het stuk opvallend genoeg met: Wakker worden! ;)

Groter denken, lange termijn, niet langer in hokjes, maar in webben, zoals onze communicatie, economie en ons transport ook werkt; in verbanden. Misschien toch een tijd van De Nieuwe Mens in 2012? :o

Laten we ons maar eerst richten op intelligentie op onze Aarde, voordat we ons volledig richten op dat daarbuiten. :)
  zondag 26 februari 2012 @ 17:08:47 #122
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_108423047
die rotstekeningen zijn dan ook van vroege mensen .... de creatie van ons soort zou ook meer dan 100.000 jaar geleden zijn geweest .

maargoed op het moment allemaal moeilijk te bewijzen nog..... mijn punt was meer dat aliens/ufo's altijd al deel van ons leven zijn geweest en dus niets nieuws
pi_108423435
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:08 schreef huupia het volgende:
die rotstekeningen zijn dan ook van vroege mensen .... de creatie van ons soort zou ook meer dan 100.000 jaar geleden zijn geweest .

maargoed op het moment allemaal moeilijk te bewijzen nog..... mijn punt was meer dat aliens/ufo's altijd al deel van ons leven zijn geweest en dus niets nieuws
Oh dus er waren al intelligente mensen die werktuigen gebruikten en rotstekeningen maakten. (en dus ook al abstract konden denken, trouwens)
En daar is nog iets aan toegevoegd, volgens jou dus, door kosmonauten?
  zondag 26 februari 2012 @ 17:29:09 #124
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108423808
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Die uitdrukking ken ik niet, 9 maaltijden?
<snip>
:D Het idee is dat als het systeem stilvalt, geen stroom meer, geen voedselvoorziening e.d., dat na 3 dagen we in totale chaos vervallen (met name in grote steden). Al plunderend en moordend om een beetje voedsel en zo. Vandaar ... 9 meals from anarchy ;)

Waarmee men met 'anarchy' inderdaad meer doelt op 'chaos / ieder voor zich / wet van de sterkste'.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:31:36 #125
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108423911
Alles wat leeft is slim genoeg om te overleven. nuff said.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:02:23 #126
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108425181
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:31 schreef Life2.0 het volgende:
Behalve de Dodo. (& de Dino's en ...) :P
pi_108427561
quote:
Probeer dat maar eens aan een zeester wijs te maken.
pi_108427951
quote:
Alles wat nu leeft was slim (aangepast) genoeg om tot nu toe te overleven.

Zo klopt ie :P
  zondag 26 februari 2012 @ 19:35:04 #129
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108429175
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Alles wat nu leeft was slim (aangepast) genoeg om tot nu toe te overleven.

Zo klopt ie :P
Wat heet 'tot nu toe', wij (en veel andere soorten met ons) zijn er pas net :P

Aangepast & net slim genoeg om, de meeste dreiging, net te kunnen overleven. Wellicht ?
Maar dan doe je de mens & nog wat soorten weer te kort.
pi_108462050
Ik ben wel benieuwd wat we gaan aantreffen in de (mogelijke) oceaan van Jupiter's maan Europa en op het oppervlak van Titan, een maan van Saturnus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')