abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 februari 2012 @ 04:22:02 #101
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108405875
We weten dat we zelf niet geavanceerd genoeg zijn om andere planeten te bezoeken dus moeten we het voor een contact met 'aliens' hebben van types die geavanceerder zijn dan wij en ons dus kunnen bezoeken.

Ondertussen gaat het, als we het hebben over de zoektocht naar leven op andere planeten, juist meestal om bacteriën en dergelijken. Geen wetenschapper die ooit claimt op zoek te zijn naar E.T.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_108405939
Maar hoe ver zijn we nu eigenlijk verder dan de middeleeuwen? We slachten mekaar nog steeds af alleen op effectievere manieren.
We leven wel langer, maja hoeveel ziektes hebben we nu wel niet waaraan je vroeger gewoon kapot ging, alleen hou je het nu wat langer vol.

We komen niet echt vooruit heb ik het idee, gezeik om al die sprookjesboeken.
Er leven nog mensen die 300 jaar ook nog zo leefden, zo intelligent zijn we zelf nog niet eens.

We kunnen nog niet eens de diepste trog bereiken 9km ofzo?
Schei toch uit man over intelligent.
Ik zwaai naar dieren.
pi_108405983
quote:
Maar bestaat er de mogelijkheid dat er, ergens op een andere planeet, er gewoon 'aliens' zijn die heel erg veel op de mens lijken, maar leven zoals de oermens die wij kennen?
Dat kan zeker denk ik. Ik zie geen reden tot het tegendeel.

Als dezelfde omstandigheden ontstaan zijn daar, dan kun je gelijksoortig leven vinden. Grappig om over te denken, maar laten we hopen dat ze er net als ons nog niet 'zijn' om verder te gaan exploreren, want we zijn net 'kleuter' af in de menselijke ontwikkelingen.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_108407420
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 04:22 schreef Strani het volgende:
Geen wetenschapper die ooit claimt op zoek te zijn naar E.T.
SETI? ;)
  zondag 26 februari 2012 @ 10:59:01 #105
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108408185
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 04:39 schreef Geerd het volgende:
Maar hoe ver zijn we nu eigenlijk verder dan de middeleeuwen? We slachten mekaar nog steeds af alleen op effectievere manieren.
We leven wel langer, maja hoeveel ziektes hebben we nu wel niet waaraan je vroeger gewoon kapot ging, alleen hou je het nu wat langer vol.

We komen niet echt vooruit heb ik het idee, gezeik om al die sprookjesboeken.
Er leven nog mensen die 300 jaar ook nog zo leefden, zo intelligent zijn we zelf nog niet eens.

We kunnen nog niet eens de diepste trog bereiken 9km ofzo?
Schei toch uit man over intelligent.
Wat had je dan verwacht? Dat er zich de afgelopen honderd jaar een soort Star Trek achtige samenleving had ontwikkeld; zonder geld, zonder eigen belang, zonder geloof, zonder conflicten? Waarin we ook nog eens álle ziektes en ouderdom uit hadden kunnen schakelen?
Dat gaat nooit gebeuren hè... Alsof je verwacht dat we een soort Goden zouden zijn geworden, over sprookjesboeken gesproken...

Waar verschillende bevolkingsgroepen bestaan met verschillende belangen, zijn conflicten. Dat is nu zo, dat zal over tweehonderd jaar waarschijnlijk nog zo zijn.

Maar dat betekent niet dat er geen enorme stappen zijn gemaakt de afgelopen honderd jaar.

^Dit is niet het resultaat van alleen 'Iets langer volhouden'.

En de diepste trog (Marianentrog, 10,9km) heeft de mensheid een halve eeuw geleden al succesvol afgedaald.
pi_108408356
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 04:22 schreef Strani het volgende:
We weten dat we zelf niet geavanceerd genoeg zijn om andere planeten te bezoeken dus moeten we het voor een contact met 'aliens' hebben van types die geavanceerder zijn dan wij en ons dus kunnen bezoeken.

Ondertussen gaat het, als we het hebben over de zoektocht naar leven op andere planeten, juist meestal om bacteriën en dergelijken. Geen wetenschapper die ooit claimt op zoek te zijn naar E.T.
Seti....
pi_108416258
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Seti....
Met Seti duurt het lang, bovendien moet andere beschaving ook zoiets in bezit.
Anders is het zinloos.
Seti zenden al 20-40 jaar radiogolven uit en is nu nog niet van teruggekomen.

zolang we niet buiten zonnestelsel kan reizen, blijven we zo zitten.

Het mag natuurlijk ook op andere manier doen.

Probleem is dat geld boel belemmering werken op zoektocht naar andere beschaving of planeten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_108417258
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:41 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Met Seti duurt het lang, bovendien moet andere beschaving ook zoiets in bezit.
Anders is het zinloos.
Seti zenden al 20-40 jaar radiogolven uit en is nu nog niet van teruggekomen.
SETI luistert.

quote:
zolang we niet buiten zonnestelsel kan reizen, blijven we zo zitten.
En als je van de trap afvalt, dan val je naar beneden. Voegt weinig toe deze uitspraak.

quote:
Het mag natuurlijk ook op andere manier doen.
Wat? Wie mag wat doen op een andere manier?

quote:
Probleem is dat geld boel belemmering werken op zoektocht naar andere beschaving of planeten.
Helemaal mee eens. Het levert zo weinig op, dat sterretjes kijken. Financieel gezien dan, want qua kennis en verwondering is het van onschatbare waarde. O+

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht? Dat er zich de afgelopen honderd jaar een soort Star Trek achtige samenleving had ontwikkeld; zonder geld, zonder eigen belang, zonder geloof, zonder conflicten? Waarin we ook nog eens álle ziektes en ouderdom uit hadden kunnen schakelen?
Had best gekund denk ik, als we niet in deze Moderne Middeleeuwen zouden zitten. Intellectueel eigendom, de aard van geld, oorlog en een ogenschijnlijk misplaatste balans tussen rationeel en emotioneel denken en handelen; het heeft de ontwikkeling richting een T1 beschaving niet veel goeds gedaan. In bepaalde opzichten zijn we in het westen barbaarser dan ooit (en in andere weer niet uiteraard).

Maar als de put al dempt alvorens het kalf gedolven is, dan kan het alleen maar meer van hetzelfde worden. Wat dus inhoudt dat er stilstand en dus achteruitgang plaats zal vinden in de ontwikkeling van de mensheid.

Utopisch leven kan per definitie niet, utopisch streven wellicht. O-)

quote:
Dat gaat nooit gebeuren hè... Alsof je verwacht dat we een soort Goden zouden zijn geworden, over sprookjesboeken gesproken...
Vertel zoiets tegen een Sumerier, een oude Griek, een eilandneger terwijl je rondvliegt in je hangglider.

Het is ontzettend moeilijk om te voorspellen welke innovaties onze samenleving beinvloeden, en hoezeer. Kijk naar Google en Facebook jaren terug, of sterker nog: daar waar zij op leunen; het internet en mobiele telefonie. Die twee zaken zijn nog geen 50 jaar oud en niet meer weg te denken uit deze wereld! We kunnen zoveel meer, zelfs nu al. De maatschappij-wijde implementatie van innovaties laat nu 5-100 jaar op zich wachten, niet omdat het niet anders kan, maar omdat marktwerking!
Waarom dat zo is, is een heel andere discussie dat wortelt in vrijwel alle takken van wetenschap.

quote:
Waar verschillende bevolkingsgroepen bestaan met verschillende belangen, zijn conflicten. Dat is nu zo, dat zal over tweehonderd jaar waarschijnlijk nog zo zijn.
Natuurlijk! Maar hoe die conflicten bevochten worden is een belangrijk gegeven wanneer we spreken over 'beschaving' (die in mijn ogen niet bestaat, noch bestaan heeft op mondiale schaal).

quote:
Maar dat betekent niet dat er geen enorme stappen zijn gemaakt de afgelopen honderd jaar.
Eens. Maar misschien is 'a small step for non-humans, a giant step for mankind'. (8>
pi_108418348
quote:
[..]

En als je van de trap afvalt, dan val je naar beneden. Voegt weinig toe deze uitspraak.
Als zij niet naar ons toekomen, moeten wij naar hen toe.
quote:
[..]

Wat? Wie mag wat doen op een andere manier?
andere snellere manier om mee communiceren bijvoorbeeld.
kan zowel voor ons(dat is wel heikel punt aangezien dat wij niet met naast elkaar kan leven) of de bezoekers zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 26 februari 2012 @ 15:50:45 #110
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108419286
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:07 schreef Gray het volgende:
SETI luistert.
Tja, de Search for Extra-Terrestrial Intelligence. Zegt genoeg, zou je denken, toch ?

Waarschijnlijk zullen we een buitenaardse beschaving dan ook eerder 'horen' of 'zien' dan werkelijk ontmoeten. Het 'zien' heeft zelfs nog een extra probleem. Wat je ziet is het (verre) verleden. Aangezien dat licht al heel wat jaartjes onderweg is (van tientallen tot miljoenen(!)).

(voor zover ze ons nog niet gevonden hebben, uiteraard :P )

Of 'we' elkaar dan kunnen bereiken is nog maar de vraag. (Zal minstens op conventioneel niveau wel gebeuren denk ik. Met sondes e.d. maar werkelijk heen en weer reizen vergt 'middelen' waar we voorlopig slechts van kunnen dromen en over filosoferen of het wellicht zou kunnen.)

quote:
<snip>
Had best gekund denk ik, als we niet in deze Moderne Middeleeuwen zouden zitten. Intellectueel eigendom, de aard van geld, oorlog en een ogenschijnlijk misplaatste balans tussen rationeel en emotioneel denken en handelen; het heeft de ontwikkeling richting een T1 beschaving niet veel goeds gedaan. In bepaalde opzichten zijn we in het westen barbaarser dan ooit (en in andere weer niet uiteraard).
<snip>
Hmmm... volgens mij besef je niet half hoe barbaars men vroeger (al) was. Plus dat we daadwerkelijk de middeleeuwen pas net achter ons hebben. In bepaalde opzichten gaat onze technologische ontwikkeling ook veel harder dan onze 'spirituele'.

Evolutionair gezien is ons brein ook nog nauwelijks een haar veranderd ten opzichte van 10.000 jaar geleden.

quote:
Het is ontzettend moeilijk om te voorspellen welke innovaties onze samenleving beinvloeden, en hoezeer. Kijk naar Google en Facebook jaren terug, of sterker nog: daar waar zij op leunen; het internet en mobiele telefonie. Die twee zaken zijn nog geen 50 jaar oud en niet meer weg te denken uit deze wereld! We kunnen zoveel meer, zelfs nu al. De maatschappij-wijde implementatie van innovaties laat nu 5-100 jaar op zich wachten, niet omdat het niet anders kan, maar omdat marktwerking!
Waarom dat zo is, is een heel andere discussie dat wortelt in vrijwel alle takken van wetenschap.
Eens. Vergeet ook het bezit van 'productiemiddelen' niet :P

quote:
Natuurlijk! Maar hoe die conflicten bevochten worden is een belangrijk gegeven wanneer we spreken over 'beschaving' (die in mijn ogen niet bestaat, noch bestaan heeft op mondiale schaal).
Ook hier heb ik m'n ??? bij :P

Ten eerste hangt het af van je definitie van "beschaving" en hoe je die "meet".
Maar als je kijkt naar hoe conflicten worden bevochten kun je NIET stellen dat we wreder zijn geworden.

Dingen als mensenrechten, en de geneefse conventie zijn er nog nooit eerder geweest.
Zelfs "biologische" oorlogsvoering is al zo oud als de mens.

Het doden, martelen en/of tot slaaf maken van gevangenen en/of overwonnen volkeren was vrij normaal. Ironisch genoeg waren het juist de middeleeuwen waarin men een 'code' (chivalry) ontwikkelde en naleefde. (voor zover we het over 'het westen' hebben uiteraard)

We zijn nog lang geen vredelievende soort, in z'n algemeenheid, maar ook in dat opzicht kruipt onze 'beschaving' wel vooruit.

Neemt niet weg dat totale anarchie slechts 9 maaltijden van ons verwijdert is :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 26 februari 2012 @ 16:06:53 #111
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_108420045
aliens zijn hier al lang.... sterker nog ... ze waren hier al voor dat wij hier waren ..... hard bewijs is er natuurlijk niet ... maar genoeg aanwijzingen in d zin van getuigen en verslagen uit de oudheid .

disclosure laat niet lang meer op zich wachten, misschien wel dit jaar al
pi_108420421
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:06 schreef huupia het volgende:
aliens zijn hier al lang.... sterker nog ... ze waren hier al voor dat wij hier waren ..... hard bewijs is er natuurlijk niet ... maar genoeg aanwijzingen in d zin van getuigen en verslagen uit de oudheid .

disclosure laat niet lang meer op zich wachten, misschien wel dit jaar al
Nou getuigen en verslagen lijkt me een beetje sterk als ze hier waren voordat 'wij' hier waren.

Maar ik ben idd. nog steeds razend benieuwd naar dat disclosure project. Ze hebben veel verwachtingen geschapen, tenslotte..
pi_108420712
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:50 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Tja, de Search for Extra-Terrestrial Intelligence. Zegt genoeg, zou je denken, toch ?
Blijkbaar is het verschil tussen signalen opvangen en uitzenden niet iedereen even duidelijk. :P

quote:
Waarschijnlijk zullen we een buitenaardse beschaving dan ook eerder 'horen' of 'zien' dan werkelijk ontmoeten. Het 'zien' heeft zelfs nog een extra probleem. Wat je ziet is het (verre) verleden. Aangezien dat licht al heel wat jaartjes onderweg is (van tientallen tot miljoenen(!)).

(voor zover ze ons nog niet gevonden hebben, uiteraard :P )

Of 'we' elkaar dan kunnen bereiken is nog maar de vraag. (Zal minstens op conventioneel niveau wel gebeuren denk ik. Met sondes e.d. maar werkelijk heen en weer reizen vergt 'middelen' waar we voorlopig slechts van kunnen dromen en over filosoferen of het wellicht zou kunnen.)
Zo denk ik er net zo over.

quote:
Hmmm... volgens mij besef je niet half hoe barbaars men vroeger (al) was. Plus dat we daadwerkelijk de middeleeuwen pas net achter ons hebben. In bepaalde opzichten gaat onze technologische ontwikkeling ook veel harder dan onze 'spirituele'.
Met name je laatste zin is hetgeen ik wilde benadrukken. Technologisch gezien zijn we zoveel verder; tegelijkertijd gebruiken we die technologie voor, en hebben we die te danken aan, de meest afschuwelijke uitingen van onze collectieve wil.

quote:
Evolutionair gezien is ons brein ook nog nauwelijks een haar veranderd ten opzichte van 10.000 jaar geleden.
Het is daarom ook dat ik in zijn totaliteit niet tot een positief oordeel kan komen wat betreft de mensheid. Ergste vind ik nog dat ik vele eigenschappen, gedragingen en impulsen ook in mezelf terug zie komen. Logisch, want ik ben ook een mens. Tegelijkertijd vreemd, want ik vind het veelal weerzinwekkend.
Het is iets dat een grote rol speelt in mijn leven tegenwoordig; spirituele ontwikkeling, waarbij de ideeënwereld de materiële wereld overstijgt.

quote:
[..]

Eens. Vergeet ook het bezit van 'productiemiddelen' niet :P
Hah! Materialisme helemaal vergeten! :D :o :@

quote:
[..]

Ook hier heb ik m'n ??? bij :P

Ten eerste hangt het af van je definitie van "beschaving" en hoe je die "meet".
Maar als je kijkt naar hoe conflicten worden bevochten kun je NIET stellen dat we wreder zijn geworden.
Ligt eraan hoe je dat definieert inderdaad. Vroeger keek men elkaar in de ogen aan wanneer we elkaar vermoorden, nu door een camera in de kop van een cruise missile.

quote:
Dingen als mensenrechten, en de geneefse conventie zijn er nog nooit eerder geweest.
Zelfs "biologische" oorlogsvoering is al zo oud als de mens.
True, sommige zaken bestonden allang in andere vormen, anderen zijn zeker vooruitgang te noemen. Biologische oorlogsvoering is zelfs nog ouder dan de mens. ;) Het is zelfs de mens; zelfs onze hersencellen strijden met elkaar om zuurstof en energie. :)

quote:
Het doden, martelen en/of tot slaaf maken van gevangenen en/of overwonnen volkeren was vrij normaal. Ironisch genoeg waren het juist de middeleeuwen waarin men een 'code' (chivalry) ontwikkelde en naleefde. (voor zover we het over 'het westen' hebben uiteraard)

We zijn nog lang geen vredelievende soort, in z'n algemeenheid, maar ook in dat opzicht kruipt onze 'beschaving' wel vooruit.
We komen er wel. We hebben geen andere keus. ;)

quote:
Neemt niet weg dat totale anarchie slechts 9 maaltijden van ons verwijdert is :P
Chaos doel je op, anarchie zoals de term ooit in de wereld kwam is zo erg nog niet. Socio-anarchie noemen ze dat tegenwoordig, al lijkt de betekenis zeer veranderlijk te zijn. ;)
  zondag 26 februari 2012 @ 16:22:31 #114
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_108420959
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou getuigen en verslagen lijkt me een beetje sterk als ze hier waren voordat 'wij' hier waren.

Maar ik ben idd. nog steeds razend benieuwd naar dat disclosure project. Ze hebben veel verwachtingen geschapen, tenslotte..
ufo meldingen zoals wij die hebben waren er al in de oudheid , opgetekend in rotstekeningen .. later ook in mythen en sagen ..... veda's enz enz

biologen zoeken nog steeds naar de missing link ... de schakel die ons homo sapiens verbind met oudere mensachtigen ... nog steeds niet gevonden... dat komt volgens sommigen omdat de werkelijke scheppers niet van hier zijn.
pi_108421214
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:22 schreef huupia het volgende:
biologen zoeken nog steeds naar de missing link ... de schakel die ons homo sapiens verbind met oudere mensachtigen ... nog steeds niet gevonden... dat komt volgens sommigen omdat de werkelijke scheppers niet van hier zijn.
Of omdat we zoeken in de verkeerde richting; een selecte groep intellectuelen stelt dat de mens een tijd lang als waterdier heeft geleefd, wat onze beperkte beharing, ongewone vetverdeling en baby-in-water-reflex zou verklaren.

Maar dat is leuk voor een ander topic. ;)
  zondag 26 februari 2012 @ 16:29:07 #116
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_108421328

nieuwe artifacten gevonden in mexico

check out the saucers en de typische " grey" eyes

lekkere muziek ook btw
pi_108422078
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:50 schreef R0N1N het volgende:

Die uitdrukking ken ik niet, 9 maaltijden?

Deze ken ik wel: ‘Beschaving is als een wankel bruggetje over het ravijn van de barbarij'
Daar zit veel waars in, omdat het ook een brug naar de toekomst is. en slechts enkelen op lange termijn durven denken en grote bedragen durven investeren in iets wat je niet direct terugziet, terwijl er altijd wel andere prioriteiten zijn.
Zo vind ik de aanleg van het bv. rioleringsstelsel toentertijd bepaald een heldendaad omdat het van inzicht getuigde en van andere belangen dan op korte termijn 'geld maken'.

Aan de andere kant lijken conflicten onze technologie wel weer een boost te geven.

Dus tja, hoe we ons buitenaards leven voor moeten stellen, en wat voor mentaliteit ze hebben blijft een totale gok, lijkt me.
pi_108422197
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:22 schreef huupia het volgende:

[..]

ufo meldingen zoals wij die hebben waren er al in de oudheid , opgetekend in rotstekeningen .. later ook in mythen en sagen ..... veda's enz enz

Ja maar nu zeg je eigenlijk dat 'zij' hier geweest zijn en de mensheid geschapen hebben. Er waren toentertijd uiteraard nog geen mensen die iets konden optekenen. Laat staan dat er mythen en sagen waren.
  zondag 26 februari 2012 @ 16:54:08 #119
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_108422505
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja maar nu zeg je eigenlijk dat 'zij' hier geweest zijn en de mensheid geschapen hebben. Er waren toentertijd uiteraard nog geen mensen die iets konden optekenen. Laat staan dat er mythen en sagen waren.
dmv de evolutieleer kunnen we zien waar we van afstammen ... bepaalde genen e.d ... wat we nu weten zit er een gat ( de missing link ) tussons ons en oudere mensactigen / apen

natuurlijk waren er toen nog geen verslagen en mythen e.d .. die kwamen pas later ... maar toch al een paar duizend jaar v.chr.

dat van die scheppers is natuurlijk niet hard te maken .. toch zijn er wel aanwijzingen zoals de missing link .... bepaalde genen die we hebben ( zoek eens op adams missing genes )
pi_108422872
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:54 schreef huupia het volgende:

[..]

dmv de evolutieleer kunnen we zien waar we van afstammen ... bepaalde genen e.d ... wat we nu weten zit er een gat ( de missing link ) tussons ons en oudere mensactigen / apen

natuurlijk waren er toen nog geen verslagen en mythen e.d .. die kwamen pas later ... maar toch al een paar duizend jaar v.chr.

dat van die scheppers is natuurlijk niet hard te maken .. toch zijn er wel aanwijzingen zoals de missing link .... bepaalde genen die we hebben ( zoek eens op adams missing genes )
Ik weet dat er een missing link is. Mijn punt was eigenlijk dat apen geen rotstekeningen maken
pi_108422975
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Deze ken ik wel: ‘Beschaving is als een wankel bruggetje over het ravijn van de barbarij'
Daar zit veel waars in, omdat het ook een brug naar de toekomst is. en slechts enkelen op lange termijn durven denken en grote bedragen durven investeren in iets wat je niet direct terugziet, terwijl er altijd wel andere prioriteiten zijn.
Zo vind ik de aanleg van het bv. rioleringsstelsel toentertijd bepaald een heldendaad omdat het van inzicht getuigde en van andere belangen dan op korte termijn 'geld maken'.

Aan de andere kant lijken conflicten onze technologie wel weer een boost te geven.

Dus tja, hoe we ons buitenaards leven voor moeten stellen, en wat voor mentaliteit ze hebben blijft een totale gok, lijkt me.
Zo las ik van de week in de krant (heel soms sla ik die nog wel eens open :P ) een betoog van de president van het Koninklijk Instituut van Ingenieurs Martin van Pernis en Eric Winter, business engineer over dat het Nederlandse spoorwegennet een volledige makeover zou moeten krijgen, zodat heel Nederland een groot metro/tram netwerk zou worden, wat de economie op zoveel manieren zou stimuleren dat het niet geheel in dat stuk tekst op te noemen viel.

Enkele ondernemingen om nieuwe wegennetten aan te leggen voor OV zijn afgelast, omdat de kosten/batenanalyse zou tegenvallen, zoals een magneetzweeftrein tussen Groningen-Amsterdam. Niet heel verwonderlijk, aangezien het slechts een kleine ingreep zou zijn op het geheel, de aansluiting ontbreekt met oudere verbindingen, waardoor het niet rendabel is.

Ook wijzen de schrijvers op ov-lethargie van de Nederlandse maatschappij, en beperkte lobby-mogelijkheden voor burgers. Erg interessant.

De schrijvers beëindigden het stuk opvallend genoeg met: Wakker worden! ;)

Groter denken, lange termijn, niet langer in hokjes, maar in webben, zoals onze communicatie, economie en ons transport ook werkt; in verbanden. Misschien toch een tijd van De Nieuwe Mens in 2012? :o

Laten we ons maar eerst richten op intelligentie op onze Aarde, voordat we ons volledig richten op dat daarbuiten. :)
  zondag 26 februari 2012 @ 17:08:47 #122
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_108423047
die rotstekeningen zijn dan ook van vroege mensen .... de creatie van ons soort zou ook meer dan 100.000 jaar geleden zijn geweest .

maargoed op het moment allemaal moeilijk te bewijzen nog..... mijn punt was meer dat aliens/ufo's altijd al deel van ons leven zijn geweest en dus niets nieuws
pi_108423435
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:08 schreef huupia het volgende:
die rotstekeningen zijn dan ook van vroege mensen .... de creatie van ons soort zou ook meer dan 100.000 jaar geleden zijn geweest .

maargoed op het moment allemaal moeilijk te bewijzen nog..... mijn punt was meer dat aliens/ufo's altijd al deel van ons leven zijn geweest en dus niets nieuws
Oh dus er waren al intelligente mensen die werktuigen gebruikten en rotstekeningen maakten. (en dus ook al abstract konden denken, trouwens)
En daar is nog iets aan toegevoegd, volgens jou dus, door kosmonauten?
  zondag 26 februari 2012 @ 17:29:09 #124
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108423808
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
<snip>
:D Het idee is dat als het systeem stilvalt, geen stroom meer, geen voedselvoorziening e.d., dat na 3 dagen we in totale chaos vervallen (met name in grote steden). Al plunderend en moordend om een beetje voedsel en zo. Vandaar ... 9 meals from anarchy ;)

Waarmee men met 'anarchy' inderdaad meer doelt op 'chaos / ieder voor zich / wet van de sterkste'.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:31:36 #125
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108423911
Alles wat leeft is slim genoeg om te overleven. nuff said.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:02:23 #126
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108425181
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:31 schreef Life2.0 het volgende:
Behalve de Dodo. (& de Dino's en ...) :P
pi_108427561
quote:
Probeer dat maar eens aan een zeester wijs te maken.
pi_108427951
quote:
Alles wat nu leeft was slim (aangepast) genoeg om tot nu toe te overleven.

Zo klopt ie :P
  zondag 26 februari 2012 @ 19:35:04 #129
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108429175
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Alles wat nu leeft was slim (aangepast) genoeg om tot nu toe te overleven.

Zo klopt ie :P
Wat heet 'tot nu toe', wij (en veel andere soorten met ons) zijn er pas net :P

Aangepast & net slim genoeg om, de meeste dreiging, net te kunnen overleven. Wellicht ?
Maar dan doe je de mens & nog wat soorten weer te kort.
pi_108462050
Ik ben wel benieuwd wat we gaan aantreffen in de (mogelijke) oceaan van Jupiter's maan Europa en op het oppervlak van Titan, een maan van Saturnus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')