Ik denk dat je het een beetje tijd moet geven. Als je iemand pas net kent is het niet vreemd dat je je niet meteen helemaal open bent. Dat komt pas als je je goed op je gemak voelt bij diegene.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:22 schreef sannetje2587 het volgende:
@Njosnavelin: met openstellen bedoel ik dat ik het moeilijk vind om gewoon eerlijk over mijzelf, mijn leven (verleden) en ervaringen in de liefde te praten. Omdat ik het idee kan hebben dat dit een afknapper zou kunnen zijn.
Hierdoor laat ik al niet helemaal mijzelf zien.
En daarbij komt dat ik er ook wel moeite mee heb dat ik soms wat onzeker benIn plaats van daar gewoon open over te zijn, grenzen en behoeften aan te geven enzo hoop ik dat die onzekerheid niet wordt opgemerkt.
En dit zorgt er eigenlijk allemaal bij elkaar voor dat ik wat afstand bewaar ofzo, en niet helemaal mezelf kan zijn bij een leuke manIk heb dit al eens teruggekregen, dan merkte hij op dat ik wat terughoudend was.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Genoeg mannen die daar geen probleem mee zouden hebben.
Mag ik de situatie omdraaien? Verbeeld je eens een jongen met precies de achtergrond die je omschrijft en verbeeld je ook eens dat jij "normaal" (whatever dat moge betekenen) bent. Wat zou jij doen als jij een serieuze klik voelt en hij stelt zichzelf open voor jou?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:07 schreef sannetje2587 het volgende:
Hoi fokkers.....
Ik ben een meisje van 25 jaar.
[...]
Hoe zouden jullie reageren op een meisje als ik? Zouden jullie dit een afknapper vinden, het raar vinden dat ik nog nooit lang verkering heb gehad?
Of heb ik een totaal verkeerde kijk hierop?
Andere reacties of ervaringen zijn ook welkom!
Sanne
Wat is er mis met jou dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
Je loopt pas echt achter als je bent zoals ik. Aangezien je niet bent zoals ik valt het reuze mee. Ik ben de "bottom line". (Ik wil me laten behandelen).
Ik ken ook een meisje die rond jouw leeftijd begon, met name door een heftige gezinssituatie. Begon met daten rond haar 25e en na een paar missers heeft ze een goeie gevonden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:07 schreef sannetje2587 het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie, veelal mannen voor mijn gevoel op Fok, tegen mijn verhaal aankijken.. Ik merk dat ik er ook weleens moeite mee heb om dit verhaal aan een leuke kerel te vertellen, en ik ben ook weleens bang dat hij het raar zal vinden dat ik nog nooit een lange relatie heb gehad.
Niet alle relaties zijn van die open mensen, hoor. In dit tijdperk doen we net of alles gecommuniceerd moet worden. Maar er zijn genoeg relaties die prima werken met een fijne omhelzing, en 's-avonds tijdens het eten even vertellen over de werkdag.quote:Ik merk dat ik door mijn onzekerheid wat afstandelijk kan doen tegen mannen, en dat ik ook in een relatie moeite heb om me echt open te stellen. Kwetsbaar opstellen vind ik echt zo moeilijk! Misschien omdat ik zoveel achter mijn kiezen heb, bang om weer een klap te krijgen ofzo?
Ik ben ook wel even "bottum line" geweest! Eigenlijk raakte ik na die heftige gebeurtenissen (en doordat ik klaar was met middelbare school) een aantal vriendschappen kwijt, waardoor ik niet zoveel vrienden had. Toen ben ik wel ergens aan het werk gegaan waar ik toevallig goed contact met collega's had, dat scheelde wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
Je loopt pas echt achter als je bent zoals ik. Aangezien je niet bent zoals ik valt het reuze mee. Ik ben de "bottom line". (Ik wil me laten behandelen).
Superbedankt voor je tip!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:50 schreef Dirk-Jan81 het volgende:
[..]
Mag ik de situatie omdraaien? Verbeeld je eens een jongen met precies de achtergrond die je omschrijft en verbeeld je ook eens dat jij "normaal" (whatever dat moge betekenen) bent. Wat zou jij doen als jij een serieuze klik voelt en hij stelt zichzelf open voor jou?
Je hoeft niet per sé hier een antwoord te geven, als je die vraag maar héél eerlijk voor jezelf beantwoordt.
Nu een tip die je misschien kunt toepassen. Doe het wel op een rustig moment waarop je niet gestoord kunt worden.
Verbeeld je een jongen die jij leuk vindt en verbeeld je dat je een relatie met hem hebt, een goede relatie, al een paar maanden of zo. Verbeeld je nu dat je jezelf open stelt en dat hij het positief oppakt. En dan het belangrijkste: voel nu hoe blij je bent dat je je open hebt durven stellen en dat hij het positief oppakt.
Het doel hiervan is je onzekerheid te herprogrammeren. Je onderbewuste weet precies wat je in je leven hebt meegemaakt en op basis daarvan beschermt je onderbewuste je. Echter, hier geldt hetzelfde als op de financiële markt geldt: In het verleden behaalde resultaten (lees: klappen) bieden geen garantie voor de toekomst (lees: hoeven zich niet opnieuw voor te doen).
In wezen is dit een soort van zelfhypnose, uiteraard niet zo krachtig als een sessie bij een hypnotiseur, maar op den duur zul je wel resultaten bemerken. Zolang je het maar zo realistisch mogelijk verbeeld.
Klopt inderdaad. Wat ik merk is dat hoe onzekerder ik erover ben, hoe meer het zich naar allemaal gebieden in mijn leven verspreidt. Meer zelfvertrouwen zorgt er bij mij voor dat ik het realistischer kan zien en in perspectief kan plaatsen en het dus minder gebieden beïnvloedt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:28 schreef Chavez_ het volgende:
TS moet de invloed van haar problemen beperken tot wat het was, en die vlek niet laten uitspreiden tot het meerdere aspecten van het dagelijks leven gaat lastigvallen. Als je een beetje leuk bent, open staat en je enthousiast opstelt gok ik dat niemand enig idee heeft hoe je mogelijk anders in het leven staat. Later kan je het nog altijd vertellen, maar een verplichte conversation opener is het absoluut niet.
Haha... Wat dat betreft is het een voordeel dat mannen niet te moeilijk zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:12 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Ik ken ook een meisje die rond jouw leeftijd begon, met name door een heftige gezinssituatie. Begon met daten rond haar 25e en na een paar missers heeft ze een goeie gevonden.
Het was wel een beetje hit-and-miss, want dat hadden haar vriendinnen al een paar jaar eerder gedaan. Maar geen van de boys vond dat een probleem. (In mannentaal: blij dat ze een lekker wijf aan de haak geslagen hebben).
[..]
Niet alle relaties zijn van die open mensen, hoor. In dit tijdperk doen we net of alles gecommuniceerd moet worden. Maar er zijn genoeg relaties die prima werken met een fijne omhelzing, en 's-avonds tijdens het eten even vertellen over de werkdag.
Hoe bedoel je dat; veel vrouwen blijven in het verleden hangen en hebben spijt? Lang in relaties blijven hangen en daar spijt van?quote:Op maandag 20 februari 2012 18:31 schreef picardmike het volgende:
Hier ik er tegen aan kijk?
Ik denk dat je als vrouw in het algemeen bevoorrecht bent als je nog nooit een vriend hebt gehad voor langere tijd. Veel vrouwen blijven namelijk hangen in het verleden en hebben overal spijt van. Meestal zelfs om de verkeerde reden. Dan kan je in mijn ogen beter jouw reden aanhalen.
Voor mij is het altijd een pluspunt iig.
Ik zeg altijd maar diegene die voorraan hebben gestaan, die hebben ook alle vuilighied meegenomen.
Dit is een afknapper. "Een meisje van 25 jaar."quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is een afknapper. "Een meisje van 25."
Selectief. Liever een meisje van 25 jaar dan een vrouw van 25 jaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is een afknapper. "Een meisje van 25 jaar."
Ik vind deze reactie weer een afknapper, gezeik.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Das een goede tipquote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:22 schreef mp1900 het volgende:
Je kunt dit bv door een tipje van de sluier op te lichten en dan laten merken dat jij bepaalde dingen in het verleden hebt meegemaakt waar jij mee hebt gezeten en/of nog zit. Merk je aan hem dat hij het niet accepteert, dan hou je op en wens je 'm veel geluk.
Dat klopt...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:08 schreef Murvgeslagen het volgende:
afknapper of niet ?
Feit is dat die opmerking niet getuigt van een simpele vraag, maar van een achterliggende onzekerheid. Onzekerheid is veel eerder een afknapper. Als iemand afknapt op het "laatbloeierschap" kan het eerder getuigen van een stuk kortzichtigheid, zegt dus veel meer over de ander dan over jouzelf.
Als het klikt, klikt het, en anders niet.
Als je me zou zien, zou je het eens zijn met mijn opmerking. Ik zie eruit als een meisje, en voel me een meisje. Sommigen zijn vrouwen als ze 25 zijn, anderen zijn meisjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een heel gemiddeld aantal, maar ik zie niet zo hoe dat ertoe dit in dit verhaal..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:51 schreef Kroc het volgende:
om 't in eckte eckte taal te stellen, het ligt eraan hoeveel pikken je hebt gehad.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Een afknapper wil ik het niet noemen, maar het zou voor mij wel een stevig minpunt zijn. Als ik lees dat je afstandelijk bent en onzeker en moeite hebt om je kwetsbaar op te stellen, zijn dat gewoon slechte eigenschappen voor in een relatie. Ik zie in ieder geval meteen het scenario voor me dat de eerste maanden een strijd gaan worden om je vertrouwen te winnen en je onzekerheid daarna nog regelmatig de kop op zal steken (hoe zich dat ook uit, het is zelden goed nieuws voor je relatie).
Als ik je echt leuk zou vinden zou ik er met plezier overheen stappen, maar liever een meisje zonder al te veel bagage.
Jullie benoemen precies waarom ik vraag of ik mijn onzekerheid kan uiten.. Omdat ik ervaring heb met kerels die zo reageerden als jullie doen: ze zagen het als minpunt/irriteerden zich aan mijn onzekerheid en afstandelijkheid. Oók toen ik het uitlegde (wat vrij moeizaam ging omdat ik er dus liever niet over praatte).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:55 schreef muhahaha het volgende:
Bagage zou ik me niet druk over maken, eerder je bereidheid om als persoon te willen groeien.
Als je door de tijd heen afstandelijk en onzeker blijft ga ik me daar aan irriteren. Het ligt er ook aan in welke mate het is.
Dat zeggen er heel veel sowieso wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:13 schreef sannetje2587 het volgende:
[..]
[..]
Jullie benoemen precies waarom ik vraag of ik mijn onzekerheid kan uiten.. Omdat ik ervaring heb met kerels die zo reageerden als jullie doen: ze zagen het als minpunt/irriteerden zich aan mijn onzekerheid en afstandelijkheid. Oók toen ik het uitlegde (wat vrij moeizaam ging omdat ik er dus liever niet over praatte).
Maar als jullie nou een meisje ontmoeten waar het goed mee klikt, dat zichzelf is en ze vertelt dat ze e.e.a. heeft meegemaakt en daardoor een laatbloeier is, en dus ook in de relatie moet groeien (en dus wat meer tijd nodig heeft), zouden jullie er dan nog op afknappen?
Hoe uitte haar onzekerheid zich als ik vragen mag? Ook in afstandelijkheid, moeite met zichzelf kwetsbaar opstellen enzo? Want dan vind ik dat je het bizar lang hebt volgehoudenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:40 schreef muhahaha het volgende:
Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen. Het was voor mijn ex een excuus voor haar gedrag en dat is precies wat er fout ging, ze bleef onzeker. Zelfs na 7 jaar en ik trok het niet meer. Die constante onzekerheid, ook met betrekking tot de relatie.
De beterschap die ze beloofde, wat jij ook doet, bleef uit.
Dan ben je wel een trouwe vriend geweest!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:08 schreef muhahaha het volgende:
Haar onzekerheid uitte zich voornamelijk in het constant zoeken van bevestiging, beslissingen aan mij overlaten en haar mening voor zich houden. Ik hield het lang vol omdat ik geen andere relaties heb gehad en niet besefte dat ze ver doorging hierin. Ik heb het aangekaart en ze is uiteindelijk in groepstherapie gegaan echter merkte ikzelf geen vooruitgang, ze bleef hetzelfde gedrag vertonen.
Gebruik niet de opmerking 'je bent wie je bent'. Hiermee accepteer je juist je gedrag. Erkenning is de eerste stap, daarmee sla je de weg in om aan jezelf te werken en die leuke knul kom je heus wel tegen
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:32 schreef Aliana het volgende:
Nee hoor meid, maak je niet druk. Boeiend ook wat mannen denken, vaak is het weinig.
Je bent nog jong, geniet van de positieve periode die je tegemoet komt!
Vooral niet onzeker gaan doen, dat zou zo zonde zijn.
Komt helemaal goed met jou.
Dat het voor mij als man niet gezellig is als een vrouw door blijft kletsen over haar exen en waarom het mis is gelopen. Daarbij kan je als man diegene toch niet snel vervangen, aangezien veel vrouwen vaak een relatie met hun ex blijven houden of hun eigenschappen met die van jou gaan vergelijken.quote:Op maandag 20 februari 2012 23:37 schreef sannetje2587 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat; veel vrouwen blijven in het verleden hangen en hebben spijt? Lang in relaties blijven hangen en daar spijt van?
Maar het is dus een voordeel:P
Wel goed om te horen.
De gebeurtenissen uit mijn verleden hebben wel veel impact op m'n zelfvertrouwen gehad, waardoor ik (ik heb wel wat ervaring, alleen nog geen lange relatie) ook weleens wat leuke jongens op 'afstand' heb gehouden door mijn onzekerheid.
Dan lukte het me niet om mezelf helemaal te zijn, en voelde ik me best wel onzeker en kwetsbaar met zo'n jongen in mijn leven. Dit heeft er weleens toe geleid dat zo'n jongen er dan mee kapte, omdat ie hierdoor ook interesse verloor.
Als ik over mijn liefdesverleden zou vertellen komen dit soort dingen ook aan het licht.
En ik vind het natuurlijk gewoon niet echt tof om een leuke kerel te vertellen dat het weleens mis ging in het verleden in de liefde omdat ik zo onzeker was!
Kán ik dit zonder problemen vertellen aan een man? Want ik ben er dan bang voor dat hij dit een afknapper vindt..
post dan niks....met zulke opmerkingen bereik je natuurlijk nietsquote:Op woensdag 22 februari 2012 03:46 schreef Salvad0R het volgende:
stel je niet zo fucking aan man . met je gedrag en bevestiging. je lijkt wel een fucking kleuter .
Ach, het is vrij simpel. Als ik je echt leuk vind interesseert het me allemaal niet zoveel. Dan wacht ik gerust wat langer, probeer ik er rekening mee te houden etcetera. Maar als ik nog niet zo goed weet of het wat kan worden, zal ik er nog steeds op afknappen. In mijn ervaring is het verdomd moeilijk om dit soort dingen te veranderen, hoe graag iemand dat ook wil.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:13 schreef sannetje2587 het volgende:
[..]
[..]
Jullie benoemen precies waarom ik vraag of ik mijn onzekerheid kan uiten.. Omdat ik ervaring heb met kerels die zo reageerden als jullie doen: ze zagen het als minpunt/irriteerden zich aan mijn onzekerheid en afstandelijkheid. Oók toen ik het uitlegde (wat vrij moeizaam ging omdat ik er dus liever niet over praatte).
Maar als jullie nou een meisje ontmoeten waar het goed mee klikt, dat zichzelf is en ze vertelt dat ze e.e.a. heeft meegemaakt en daardoor een laatbloeier is, en dus ook in de relatie moet groeien (en dus wat meer tijd nodig heeft), zouden jullie er dan nog op afknappen?
Je bent niemand verantwoording schuldig voor hetgeen dat wel of niet in jouw leven is gebeurd. Als iemand iets niet snapt, laat het hem dan vragen. En dan nog, is het uiteindelijk aan jou om je eigen grens daarin aan te geven. Als je nog niet meteen over iets wilt praten, hoeft dat ook niet. Dingen mogen tijd kosten.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:57 schreef sannetje2587 het volgende:
Meestal wil ik al in een (te) vroeg stadium vertellen hoe mijn levensverhaal is, als een soort 'uitleg' voor het feit dat de liefde nog wat onderbelicht is in mijn leven.. (meestal komt dat liefdesleven al in een redelijk vroeg stadium ter sprake is mijn ervaring..)
Die uitleg wil ik er dan bij geven omdat ik me dus eigenlijk een beetje schaam voor het feit dat ik nog nooit een lange relatie heb gehad.
Maar dat zou allemaal niet hoeven dus..
Bagage heb ik geen issue mee. Het gaat mij er meer om in hoeverre de ts toestaat hoe de bagage haar leven bepaalt. Ik snap wel dat ze zich niet direkt bloot wil geven echter als dit na een paar maanden nog steeds zo zou zijn zou ik vraagtekens neerzetten bij de relatie en hoe zij daarnaar kijkt. Ik zou het idee krijgen dat ze me niet vertrouwt en dat is pijnlijk, zeker na een langere tijd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef Fera het volgende:
Ik zou me er niet zo druk om maken, je hebt wat meegemaakt. Dat hoeft helemaal niet slecht te zijn. Wellicht ben je hierdoor een stuk wijzer en toon je meer karakter. Dat is alleen maar positief. Blijf alleen niet hangen in die onzekerheid, in hoeverre deze er nog is.Je lijkt me een hele aardige, toffe meid.
Ik ben verder geen jongen/man, dus daarmee houdt het ook een beetje op.
Nee de gemiddelde man op FOK is al blij als hij uberhaupt een meisje kan krijgen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:13 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Zou allemaal geen afknapper zijn hoor
quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:01 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Nee de gemiddelde man op FOK is al blij als hij uberhaupt een meisje kan krijgen.
Je hebt idd gelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:00 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Bagage heb ik geen issue mee. Het gaat mij er meer om in hoeverre de ts toestaat hoe de bagage haar leven bepaalt. Ik snap wel dat ze zich niet direkt bloot wil geven echter als dit na een paar maanden nog steeds zo zou zijn zou ik vraagtekens neerzetten bij de relatie en hoe zij daarnaar kijkt. Ik zou het idee krijgen dat ze me niet vertrouwt en dat is pijnlijk, zeker na een langere tijd.
Dat ligt er helemaal aan wat je uitgespookt hebt. Als je bij wijze van spreken een moord hebt begaan, is het heel wat anders dan wanneer je er op los geleeft hebt in het verleden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:38 schreef sannetje2587 het volgende:
Maar met mannen heb ik die onzekerheid dus nog wel. Ik kan gewoon het idee hebben dat iemand dan geen respect zal hebben voor mij, mij als loser ziet...
Nou, sommige mannen kunnen ook al niet tegen het idee van een op los levende vrouwquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:56 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Dat ligt er helemaal aan wat je uitgespookt hebt. Als je bij wijze van spreken een moord hebt begaan, is het heel wat anders dan wanneer je er op los geleeft hebt in het verleden.
Nee.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:13 schreef sannetje2587 het volgende:
[..]
[..]
AMENquote:Op donderdag 23 februari 2012 16:58 schreef Frag_adder het volgende:
Er is hoop! gewoon rustig aan een relatie beginnen wanneer je een leuke man ontmoetkomt wel goed. Al ben je een laatbloeier, de ervaring komt wel. En je zal merken dat wanneer je volwassen bent de ervaring een heel stuk sneller komt dan wanneer je 16 bent!
Je bent de 'l' vergeten in je nickquote:Op maandag 27 februari 2012 20:36 schreef famousje het volgende:
Gottegod wat een gehuil weer. Denk je dat mensen het aan je kunnen zien dat je wat mee hebt gemaakt? Denk je dat het hun iets interesseert? Werk eerder aan je onzekerheid.
Ik vind dat je je wat teveel verschuilt achter het 'laatbloei' verhaal. Ik ken ook 'jongbloei' meiden die precies hetzelfde probleem hebben, door ervaringen met 'verkeerde' jongens hebben ze nu issues met zich open stellen.. zelfde geld voor 'middelbloei' meiden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:13 schreef sannetje2587 het volgende:
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |