Oh nee, ik zie het ook bij mechelaren en zoquote:Op maandag 20 februari 2012 17:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja als een teef moeilijk is, dan is ze moeilijk idd. Maar ja een dominante reu die geen andere reu wilt, dat werkt ook niet.
Ik ken juist alleen maar waakse reuen, honden die echt de baas beschermen, ook met kinderen in huis, heel dominant met een baby enzo. Wat geinig. Zou het andersom bij kleinere honden zijn?
Ik heb ne reu, niet gecastreerd en echt alles behalve dominant. Of ik heb al met een paar honden geluk gehad. Of het ligt maar net aan de honden die jullie hebben haha. Heb echt nog nooit een dominante reu gehad.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh nee, ik zie het ook bij mechelaren en zo
Alles van de herderfamilie vind ik apart en fel vaak, zeker teefjes, reuen ook. Maar ja dat is ook een aparte hond qua werken en doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh nee, ik zie het ook bij mechelaren en zo
Nou ik dus ook niet. Reuen kennen altijd veel beter hun plek dan teven.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb ne reu, niet gecastreerd en echt alles behalve dominant. Of ik heb al met een paar honden geluk gehad. Of het ligt maar net aan de honden die jullie hebben haha. Heb echt nog nooit een dominante reu gehad.
Ik ken zoveel dominante reuen, maar ook dominante teefjes, wat dat betreft is het geen garantie wat je neemt dat het easy-going isquote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb ne reu, niet gecastreerd en echt alles behalve dominant. Of ik heb al met een paar honden geluk gehad. Of het ligt maar net aan de honden die jullie hebben haha. Heb echt nog nooit een dominante reu gehad.
Agh ik vind het allemaal prima. Dat is ook wel de reden dat ik niet zomaar een hond in huis ben en zeker bij asiel honden heel kritisch ben. Verwacht dat het met een pup wel goed komt. Verder speelt Loebes met iedere hond Rue of teef heel lief buiten.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ik dus ook niet. Reuen kennen altijd veel beter hun plek dan teven.
Pisces zegt andersom
Wippen? bedoel je erop willen?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ken zoveel dominante reuen, maar ook dominante teefjes, wat dat betreft is het geen garantie wat je neemt dat het easy-going is
Ik vind alleen wat minder kracht bij een teef fijn en dat eeuwige wippen.
Maar op een boerderij zonder kinderen zou ik best een reu kunnen plaatsen. Dan is het weer heel anders.
Plaats kennen dat is iets anders dan sociaal buiten, of jij benoemt dat anders...quote:Op maandag 20 februari 2012 17:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ik dus ook niet. Reuen kennen altijd veel beter hun plek dan teven.
Pisces zegt andersom
Nou dan zijn de kerels op straat te lame om het af te lerenquote:Op maandag 20 februari 2012 17:20 schreef oh-oh het volgende:
Maar wippen kun je ze gewoon afleren hoor
Ik weet niet of er verschil in zit? Gewoon dat wippen op een teef buiten, binnen, overalquote:Op maandag 20 februari 2012 17:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wippen? bedoel je erop willen?
Ik zeg dat een reu beter volgtquote:Op maandag 20 februari 2012 17:24 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar wat in asiels zit, dat is nou juist niet gemiddeld wat mij betreft
Ik vind reuen volgzamer dan teven, niet andersom zoals jij zegt
Nou bij mijn 'schoonouders'hebben ze inderdaad een reu en een teef. De reu volgt altijd netjes, dat teefje naait er om de zoveel keer weer eens tussenuit.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:24 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar wat in asiels zit, dat is nou juist niet gemiddeld wat mij betreft
Ik vind reuen volgzamer dan teven, niet andersom zoals jij zegt
Ja hier ook Kees hoor, die luistert best goed maar als ze geen zin heeft heeft ze geen zin en doet ze wat zij wilquote:Op maandag 20 februari 2012 17:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nou bij mijn 'schoonouders'hebben ze inderdaad een reu en een teef. De reu volgt altijd netjes, dat teefje naait er om de zoveel keer weer eens tussenuit.
Ik denk het, al is mijn hond ook niet geholpen. Mijn hond vind gecastreerde reutjes interessanter. Schijnt door het luchtje te komen. Maar dat durft hij ondertussen ook al niet meer. maar sommige mensen staan vaak niet genoeg op hun strepen bij hun hond en dat is jammer.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou dan zijn de kerels op straat te lame om het af te lerenIk loop de helft van de tijd door omdat ik moe word van die wippende reuen op mijn hond, die daar ook geen trek in heeft.
Maar dat zullen de kerels wel zijn die castreren ook zielig vinden "booeehh je hakt toch geen ballen af"
Yups, van castraten worden ze echt reuze geil, ook een reden om ze niet te laten helpen dusquote:Op maandag 20 februari 2012 17:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik denk het, al is mijn hond ook niet geholpen. Mijn hond vind gecastreerde reutjes interessanter. Schijnt door het luchtje te komen. Maar dat durft hij ondertussen ook al niet meer. maar sommige mensen staan vaak niet genoeg op hun strepen bij hun hond en dat is jammer.
Tja ze worden er rustiger van. maar heb het bij 2 reuen meegemaakt dat ze er geen leukere hond van werden. Enorm traag en ze werden er dik van.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:31 schreef K.Weenie het volgende:
Zijn er nog andere reden om een reu te castreren behalve om het gewip of dominantie (wat volgens mij vaak toch niet helpt)? Bij teven is het wel logisch, heb het drama van melkkliertumoren bij mijn eigen hond meegemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |