abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108081131

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft wil jou alles vertellen om het product te verkopen.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

------------------------------------------------------------------------------------

SC is verboden. Posts als 'hallo', 'goedemiddag' en dergelijke worden weggemod.
Geef ruimte aan nieuwe users en discussieer met respect.

Slow Chatten over dit onderwerp kan en mag hier

De OP vind je hier
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:34:57 #2
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108081165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:16 schreef kree het volgende:
euhm nou dat neem je wel aan dat het niks met zelfvertrouwen te maken heeft.
Maar denk dat er ook zat meiden zijn die geen kerel vinden daarom.
Ik geef alleen aan dat daar de kansen liggen. Doe er wat mee :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108081232
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:57 schreef Murdera het volgende:

[..]

Mooi. Pak je telefoon. Bel er een op, en vraag of hij dit weekend nog iets leuks gaat doen. Of zin heeft om te chillen ofzo.
Ik heb maar weinig telefoonnummers. Daarnaast, is zoiets normaal?

Maar dat is ook off-topic; het helpt me niet om met meisjes te praten :)
pi_108081294
Nee maar het helpt je wel om beter in je vel te zitten.

Maar misschien moet je thuis even tussen de bloemkolen kijken.
pi_108081432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Gast.. :')
Beter doe je het gewoon. Ik wil je hier niet terugzien voor je dat gedaan hebt.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:43:49 #6
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108081493
quote:

Tuurlijk wel. Als je met vrienden iets gaat doen kom je ook meiden tegen. En als die vrienden makkelijk met meiden in contact komen, kom jij er, gewoon doordat je er bij bent, ook makkelijker in contact. Het is veel makkelijker met een meid te gaan praten als je vriend ff naar 't toilet gaat dan in je uppie contact te zoeken.

Maargoed, er is al duizenmaal verteld dat je gewoon sociale hobbies moet gaan zoeken maar je doet er geen fuck an.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:04:03 #7
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108082476
quote:

[..]

Mensen die elkaar bellen en vragen of ze iets willen doen, dat is normaal ja.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_108082771
Hij bedoelt vast omdat hij die mensen niet vaak spreekt. Is het dan normaal om ineens contact te zoeken? Antwoord: dat kan wel leuk zijn en die mensen kunnen het leuk opvatten dus doen.

Jullie moeten echt meer dingen gaan ondernemen denk ik. Hoe vaker je dingen onderneemt, hoe makkelijker het wordt en uiteindelijk gaat het allemaal heel makkelijk. En dat is echt zo maar dan moet je het wel eerst een paar keer uitvoeren en dat zal wel moeilijk zijn de eerste paar keer maar het ontwijken van dingen maakt het alleen maar erger tot je op een gegeven moment helemaal geen kant meer op kan en niets meer durft.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:15:13 #9
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108083098
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:09 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Hij bedoelt vast omdat hij die mensen niet vaak spreekt. Is het dan normaal om ineens contact te zoeken? Antwoord: dat kan wel leuk zijn en die mensen kunnen het leuk opvatten dus doen.

Jullie moeten echt meer dingen gaan ondernemen denk ik. Hoe vaker je dingen onderneemt, hoe makkelijker het wordt en uiteindelijk gaat het allemaal heel makkelijk. En dat is echt zo maar dan moet je het wel eerst een paar keer uitvoeren en dat zal wel moeilijk zijn de eerste paar keer maar het ontwijken van dingen maakt het alleen maar erger tot je op een gegeven moment helemaal geen kant meer op kan en niets meer durft.
Oh zo, dat snap ik ook wel dat doe ik ook nooit, tenzij ik vroeger wel close met ze was.
C'est la vie
pi_108083693
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:09 schreef Lauzi-1993 het volgende:

Helemaal mee eens.
pi_108083755
quote:

[..]

Leer eerst eens sociaal zijn. Meisjes komen later wel. Hup, ga mensen bellen en ga eens wat doen. Al is het alleen maar om eens een keertje bezig te zijn met iets anders dan je zelfmedelijden.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:34:43 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108084100
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:27 schreef Mystikvm het volgende:
Leer eerst eens sociaal zijn. Meisjes komen later wel. Hup, ga mensen bellen en ga eens wat doen. Al is het alleen maar om eens een keertje bezig te zijn met iets anders dan je zelfmedelijden.
Inderdaad.
pi_108085010
Zelfmedelijden is namelijk ook off-topic; het helpt je niet met de meisjes.
quote:

[..]

vrijdag 17 februari 2012 @ 16:58:56 #14
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108085457
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:50 schreef omnompie het volgende:
Zelfmedelijden is namelijk ook off-topic; het helpt je niet met de meisjes.

[..]

You my friend, you made a great point.
C'est la vie
pi_108085730
Waarom is iedereen zo hard tegen benzin, het is toch niet ondenkbaar dat hij op een dag spontaan een meisje tegen komt die medelijden en begrip heeft en bij hem blijft omdat hij een lieve jongen is?
pi_108085766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Leer eerst eens sociaal zijn.
Is het wel eens bij jullie opgekomen dat sommige mensen dat gewoon niet kunnen zijn, hoe graag ze dat ook zouden willen... En met sociaal zijn bedoel ik dan contacten maken en onderhouden. ;)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:06:59 #17
238453 hasjman
utter madness
pi_108085873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Waarom is iedereen zo hard tegen benzin, het is toch niet ondenkbaar dat hij op een dag spontaan een meisje tegen komt die medelijden en begrip heeft en bij hem blijft omdat hij een lieve jongen is?
Inderdaad, en morgen ga ik de loterij winnen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:07:44 #18
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108085918
quote:
Bij dat meisje tegenkomen gaat het al fout, want hij komt meisjes niet tegen, komt hij
Daarnaast houdt niemand van een sociaal project als last. Op een enkeling na.

En als laatste en belangrijkste is dat je hem dan een wildcard geeft om vooral niks te doen en ongelukkig te zijn tot dat er ooit een dag aankomt waarop zijn droomvrouw ineens zijn handje vastpakt. Ain't. Gonna. Happen.
C'est la vie
pi_108086002
Hij hoopt op die enkeling :p
pi_108086033
quote:
Medelijden. Jij wenst hem iemand toe die uit medelijden bij hem is?

Je snapt toch zelf ook wel dat hij er als persoon geen haar beter van wordt als iemand uit liefdadigheid met hem is?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:11:53 #21
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108086163
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij hoopt op die enkeling :p
Doen we allemaal, maar sprookjes bestaan niet Cassan en het ergste wat je die jongen kan aandoen is hem daar hoop op geven.
C'est la vie
pi_108086210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Medelijden. Jij wenst hem iemand toe die uit medelijden bij hem is?

Je snapt toch zelf ook wel dat hij er als persoon geen haar beter van wordt als iemand uit liefdadigheid met hem is?
kent niemand mij nu goed genoeg? ;(

hij vind t, absurd genoeg, fijn als mensen medelijden hebben. Ik snap niet dat een vrouw op een man zonder ruggegraat en ballen kan vallen, maar wie weet
pi_108086350
quote:
Klopt. De kans is zelfs vrij groot dat er een random meisje zijn kamer binnenloopt (foute deur oid), hem daar op zijn bed ziet huilen, en ziet hoe gelukkig ze met hem zou worden..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:16:34 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108086399
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:12 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

kent niemand mij nu goed genoeg? ;(

hij vind t, absurd genoeg, fijn als mensen medelijden hebben. Ik snap niet dat een vrouw op een man zonder ruggegraat en ballen kan vallen, maar wie weet
Maar medelijden is ook heel fijn, heel onaantrekkelijk maar wel heel fijn.
C'est la vie
pi_108088587
quote:
Ha wat dat aan gaat lijk ik op hem.
En ik vond zo'n iemand maarja das over nu :(
Do what you love, love what you do!
pi_108089445
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:11 schreef kree het volgende:

[..]

Ha wat dat aan gaat lijk ik op hem.
En ik vond zo'n iemand maarja das over nu :(
Het ding is, zo moeilijk zijn die dingen niet die hij niet doet.
En hij komt telkens weer om troost vragen.

Wat het omgaan met nieuwe mensen betreft, ik zie het ook een beetje als een soort spel.
Iemand leren kennen waaruit misschien een vriendschap kan ontstaan heeft veel weg van iemand leren kennen waarmee je eventueel een intieme relatie aan zal gaan, al gaat dat laatste veel veel sneller (vaak een kwestie van weken ipv jaren).
Soms zoeken andere mensen ook contact met jou, om wat voor reden dan ook.

Benzin moet gewoon leren met die mensen te gaan praten, je weet maar nooit wat daaruit voort kan vloeien
pi_108092814
quote:
Wel, ik heb nog nooit een meisje uit medelijden een relatie zijn beginnen. Waarmee ik niet bedoel dat benzin nooit een relatie krijgt, ik denk alleen niet dat al dat zelfmedelijden hem helpt.
pi_108092867
Ik ben hier voor advies en steun, maar in plaats daarvan gooien jullie verwijten en sarcasme naar mijn hoofd. Daar heb ik toch helemaal niets aan?
pi_108093050
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:00 schreef benzin het volgende:
Ik ben hier voor advies en steun, maar in plaats daarvan gooien jullie verwijten en sarcasme naar mijn hoofd. Daar heb ik toch helemaal niets aan?
Het ding is dat je nauwelijks vooruit lijkt te gaan. Maar je komt wel geregeld om kusjekroel vragen.
Waar is dat dan goed voor?

Bovendien zijn er zelfs nu nog zat mensen die je serieuze adviezen geven, en jij noemt het sarcasme?
pi_108093398
quote:
Serieus advies neem je niet serieus want: Druk, stress, ouders, blabla
Wat wil je nou?
pi_108093457
quote:
Je hebt al heel veel advies en steun gehad, maar je doet er GEEN FUCK mee :')

En nadat je geen fuck gedaan hebt, kom je hier weer zielig doen.

Nu ik dit heb getypt zal je wel weer zielig gaan doen, maar wat je eigenljik moet doen is eens van je reet afkomen en wat dingen gaan ondernemen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:30:38 #32
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_108094397
Ik vind het al heel wat dat je in de tijd dat ik hier net begon te posten zo'n ontzettende boost van mensen die je allemaal kusjekroelden kreeg. Maarja, zelfs daar heb je tot nu toe weinig tot niets mee gedaan. Best jammer hoor, volgens mij was je naar 'n FOK!-meet geweest, waarom zet je dat niet door met de leuke mensen die je daar hebt gezien? Over komen naar de Royco-meet heb ik je nauwelijks gehoord, en er zal binnenkort ook wel weer ergens een nieuwe meeting worden gehouden. Stap één, als je al niemand wilt bellen.
pi_108094512
Zelfs met de meet had hij een smoesje klaar om niet te gaan, helaas werkt dat smoesje niet. Er is echt heel veel aangeboden aan benzin maar dat slaat hij af. De positieve dingen die hij doet, vergeet hij, want het is in zijn leven 95% zwart en 5% wit, dat witte positieve ziet hij al lang niet meer.
Zelfde geld voor postst, alleen het negatieve commentaar leest hij, maar de oprechte vragen en het goede advies ziet hij al lang niet meer. te veel beren op de weg
pi_108094640
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Serieus advies neem je niet serieus want: Druk, stress, ouders, blabla
Wat wil je nou?
Goede vraag wel :P
Rustig aan.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:38:21 #35
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108094820
Hij wil naar van stap 1 naar stap 8 zonder de andere stappen te doen.

Of hij in directe taal wil iets gewoon dat alles wat hij verlangt in zijn schoot geworpen krijgen.
C'est la vie
pi_108095441
Euhm nou ik kan het van Benzin ook nog wel enigszins begrijpen dat het best wel lastig is om bijvoorbeeld naar een meet te gaan.
Of noem alleen maar "vage" bekenden bellen.
Komt over als zielig zijn en om hulp vragen denk je voor jezelf, hoewel dat misschien helemaal niet zo is voor anderen die je kennen.

What the hell, ik heb dat ook.
Vooral ook nadat er hier heel veel kritiek (opbouwend voor het merendeel) is gegeven over zijn doen en laten, dan is het niet makkelijk om effe die switch in je hoofd om te zetten en dan daar gezellig naar toe te gaan.

Ik begrijp dat wel hoor, weet je, hoe meer mensen van je weten, hoe lastiger het wordt om dan zo ineens daartussen te vallen en dat is voor jezelf vooral want iedereen heeft natuurlijk het beste met je voor.

Maar zo voelt het, ik weet dat (en dat heeft niks met versieren te maken) maar wel met dat mensen je soms niet begrijpen.

Eigenlijk ga ik er nu al teveel op in, wil dat hele verhaal niet zo vertellen hier. Heeft ook niks met het topic te maken en het is ook niet de reden (denk??) dat ik niemand heb gevonden (oja voor vast dan)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:59:57 #37
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108095999
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:50 schreef kree het volgende:
Euhm nou ik kan het van Benzin ook nog wel enigszins begrijpen dat het best wel lastig is om bijvoorbeeld naar een meet te gaan.
Of noem alleen maar "vage" bekenden bellen.
Komt over als zielig zijn en om hulp vragen denk je voor jezelf, hoewel dat misschien helemaal niet zo is voor anderen die je kennen.

What the hell, ik heb dat ook.
Vooral ook nadat er hier heel veel kritiek (opbouwend voor het merendeel) is gegeven over zijn doen en laten, dan is het niet makkelijk om effe die switch in je hoofd om te zetten en dan daar gezellig naar toe te gaan.

Ik begrijp dat wel hoor, weet je, hoe meer mensen van je weten, hoe lastiger het wordt om dan zo ineens daartussen te vallen en dat is voor jezelf vooral want iedereen heeft natuurlijk het beste met je voor.

Maar zo voelt het, ik weet dat (en dat heeft niks met versieren te maken) maar wel met dat mensen je soms niet begrijpen.

Eigenlijk ga ik er nu al teveel op in, wil dat hele verhaal niet zo vertellen hier. Heeft ook niks met het topic te maken en het is ook niet de reden (denk??) dat ik niemand heb gevonden (oja voor vast dan)
Ik snap echt wel dat het lastig hoor.
Maar je wil iets en moet dan ook wel wat daar voor over hebben, is alleen thuisblijven zitten een een betere optie?
C'est la vie
pi_108096125
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Ik ging met vrienden naar een cafe, zaten ook veel mooie meiden die blijkbaar ook niks beters te doen hadden op valentijnsavond :P. Maar niks tegen gezegd natuurlijk :P.
ja, daarvoor met je eigenlijk uit met firefly, en dan wel wat doen want hij is meester.
Ik heb dit jaar ook weer de wanhopigere (?) meisjes van valentijn en hun van die dag voor valentijn gemist omdat ik alleen binnen zat enzo met de gordijnen dicht.
dus geen mens gezien.
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:59 schreef heloef het volgende:

[..]

Maar je wil iets en moet dan ook wel wat daar voor over hebben, is alleen thuisblijven zitten een een betere optie?
en waar moet hij heen dan als 20iger?
pi_108096435
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:05 schreef heloef het volgende:

[..]

Hij studeert of werkt, ik weet het niet precies.
Allebei :) Maar met mijn studie ben ik al een hele lange tijd niet meer bezig met vakken volgen, ben punten met grote onderzoeken aan het halen :)
pi_108096518
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:04 schreef heloef het volgende:

[..]

In dit geval ging het over vage kenissen opbellen en voorstellen iets te doen of thuis blijven zitten.
nee want voor nieuwe contacten moet het zijn.
en dan leuk en vrolijk zijn zoals firefly ! :D (vind ik)

ik ben vandaag naar de apotheek geweest omdat me nederlandse apotheek antideprisiva bijna op was.
bleek dat ik niets kon krijgen, en ik WEER naar de huisarts moest om het te laten verlengen.
heb inmiddels al weer binnen van die 1ne site, maar als ik dat dus niet zou hebben zou ik dus als ik dom was weer afkickverschijnselen krijgen enzo dat ik tegen de muren opvlieg en zelfmoordachtige posts weer hier ga schrijven.
Ik ga wel naar de doktor bellen (moet ik weer een nieuwe mobiel voor kopen, want ik heb geen telefoon en ken hier niemand dus kan niet even bij iemand telefoneren) , en dan vragen of hij verlengrecept opstuurt.

naja dat typ ik dus even, omdat ik allemaal dingen klaar had gemaakt om tegen de meisjes te zeggen van :
" heb je het gehoord van prins friso, de broer van onze kroonprins"
en "ik zie ik zie wat jij niet ziet" enzo.
maar bij de apotheek was iedereen asociaal, en toen aan de balie was ik ook dus binnen 1 seconde weer weg omdat ze niets voor me hadden en voor me konden doen.

faal alom
pi_108096587
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:59 schreef heloef het volgende:

[..]

Nee maar dat is dus die "switch" in z'n hoofd en ja hoe de hell ga je dat doen.
Ik zit zelf ook met dingen maar dat is een andere "switch" :')
En het is echt fucking moeilijk voor jezelf om dat te veranderen.

En vanaf de buitenwereld is het altijd van "nou doe je dit" "doe dat" maar voor jezelf is dat niet zo en niemand die dat snapt.

Trouwens ik betrek het een beetje op mezelf omdat ik het herken (andere problemen dan) en er zijn er maar een paar waarmee ik erover kan praten.
En kan me van benzin ook voorstellen dat ie een wereldje heeft en er voor de buitenwereld er helemaal geen problemen te zien zijn terwijl ie er daar nog mee zit.

Nouja ik heb er pro begeleiding in, en die geven daar adviezen in dat je het allemaal moet vertellen maar dat is wel verdomd moeilijk als het iets is waar je je voor schaamd.

work in progress voor mij iig
  vrijdag 17 februari 2012 @ 22:07:41 #42
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108099489
-nieuwe poging. Voor de SC kun je in het andere topic terecht!-

[ Bericht 82% gewijzigd door Daniel1976 op 17-02-2012 22:24:28 ]
  zaterdag 18 februari 2012 @ 00:23:01 #43
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108105392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:50 schreef kree het volgende:
Sorry hoor maar als je een Fok-meet al een issue vindt ben je wel erg ver heen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:13 schreef Faxie het volgende:

Je hebt al heel veel advies en steun gehad, maar je doet er GEEN FUCK mee :')

En nadat je geen fuck gedaan hebt, kom je hier weer zielig doen.

Nu ik dit heb getypt zal je wel weer zielig gaan doen, maar wat je eigenljik moet doen is eens van je reet afkomen en wat dingen gaan ondernemen.
Inderdaad. Ik merk het ook dat hij op mij ook niet meer reageert omdat ik kennelijk te hard en te kritisch ben. Nou sorry Benzin, maar ik ben in dit topic al stukken toleranter naar je toe dan in IRL zou zijn naar iemand die ik niet ken en zich gedraagt zoals jij dat doet. Je hebt je toekomst 100% in de hand en je loopt te falen omdat je liever lui in je huidige situatie blijft zitten.

Het probleem van Benzin is gewoon dat 'ie geen moeite wil doen. Hij wil wel een vriendinnetje enzo, maar vrienden maken en dat soort zaken is gewoon te veel werk. Wordt eens volwassen man. Ik weet niet hoe beschermd jij opgevoed bent maar je zult toch echt eens moeten leren dat in het grote mensen leven je niks in je schoot geworpen krijgt.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 00:30:21 #44
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108105672
Nou mensen, reëele scoormogelijkheden in de komende Carnavalsdagen met een groot deel van de bevolking die nauwelijks bloed in hun alcohol hebben :+
pi_108107602
quote:
Wat verwacht je nou echt? Een gouden tip, waardoor je ineens populair wordt en elke meid voor je valt?

Ik begrijp best als je soms even down bent ofzo, maar volgens mij is het dan sowieso niet echt een goed idee om dan op een forum rond te gaan hangen, dat werkt voor mij meestal alleen maar averechts.
pi_108107713
Interessante topicreeks eigenlijk. Een gedachte die me te binnen schiet:

Waarom wil je een vriendin als je niet sociaal bent of moeite hebt met contact maken? Speelt het misschien ook mee dat die vriendin je dan kan helpen om hier iets aan te doen? Omdat je het beeld voor je hebt dat sociaal zijn dan in eens makkelijker gaat, en je dan wel het huis uit komt?
Dat lijkt me namelijk de omgekeerde wereld. Eerst wat socialer zijn en uit jezelf 'zin' of durf krijgen om uit huis te komen of dingen te ondernemen (of zoals in de OP staat iemand in zijn ogen durven kijken), dan ben je pas iemand waar een sociale partner bij past...
pi_108109188
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:23 schreef Catbert het volgende:

Je hebt je toekomst 100% in de hand en je loopt te falen omdat je liever lui in je huidige situatie blijft zitten.
Ik zou willen dat dat zo was :)
pi_108109241
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:55 schreef benzin het volgende:

[..]

Om de een of andere reden heb jij het idee dat je totaal geen grip op je eigen leven hebt, maar dat heb je wel. Je zal het alleen nooit zien als je niet meer positieve ervaringen opdoet.
pi_108109270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:23 schreef Catbert het volgende:

Het probleem van Benzin is gewoon dat 'ie geen moeite wil doen.
Hij wil wel een vriendinnetje enzo, maar vrienden maken en dat soort zaken is gewoon te veel werk. Wordt eens volwassen man. Ik weet niet hoe beschermd jij opgevoed bent maar je zult toch echt eens moeten leren dat in het grote mensen leven je niks in je schoot geworpen krijgt.
Ik krijg bij benzin heel erg dit gevoel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aangeleerde_hulpeloosheid

"Aangeleerde hulpeloosheid of learned helplessness is het verschijnsel waarbij een mens of dier geleerd heeft dat hij geen invloed heeft op gebeurtenissen en zich daarom niet weet te helpen, al zou hij dat wel kunnen."

Het is dus denk ik niet zo dat hij geen moeite wil doen, maar dat hij het gevoel heeft dat het toch geen zin heeft. Dit gevoel valt te doorbreken, af te leren. Dat bereik je alleen niet door niks te ondernemen, waardoor hij zich in nogal een moeilijke vicieuze bevindt.
pi_108112597
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:15 schreef heloef het volgende:

[..]

Oh zo, dat snap ik ook wel dat doe ik ook nooit, tenzij ik vroeger wel close met ze was.
Ik ook niet :D maar als je verder geen vrienden hebt moet je toch eens een stap zetten anders wordt het niets. Vrienden komen nou eenmaal niet zomaar aanwaaien.

Het valt me op dat Benzin de confronterende berichten negeert. Ik stel voor om dan ook geen aandacht meer te geven.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:43:52 #51
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108112985
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:55 schreef benzin het volgende:
Dat is gewoon zo, niet zo zeiken maar actie ondernemen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:29:06 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_108114434
Er zijn verschillende vrouwen die hebben aangeboden hebben om wat te gaan drinken of wat te gaan doen met Benzin. Maar ook daar had hij een kut exuus voor verzonnen.

Ik vind dat echt van arrogantie getuigen. Mensen maken tijd voor hem, willen hem oprecht helpen. Doen er zelfs moeite voor en meneer slaat het af en gaat zitten miepen dat hij steun wil hebben.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_108114503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:29 schreef ook_gek het volgende:
Er zijn verschillende vrouwen die hebben aangeboden hebben om wat te gaan drinken of wat te gaan doen met Benzin. Maar ook daar had hij een kut exuus voor verzonnen.

Ik vind dat echt van arrogantie getuigen. Mensen maken tijd voor hem, willen hem oprecht helpen. Doen er zelfs moeite voor en meneer slaat het af en gaat zitten miepen dat hij steun wil hebben.
Dat kan je hem lastig kwalijk nemen, voor jou is het misschien normaal om zomaar spontaan ergens heen te gaan, iemand te zien of iets te doen. Voor hem is dat allemaal een stuk onbekender. Uiteindelijk zal hij die stap ook moeten nemen, maar dat is echt geen arrogantie dat hij dat niet doet hoor.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:34:47 #54
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_108114603
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat kan je hem lastig kwalijk nemen, voor jou is het misschien normaal om zomaar spontaan ergens heen te gaan, iemand te zien of iets te doen. Voor hem is dat allemaal een stuk onbekender. Uiteindelijk zal hij die stap ook moeten nemen, maar dat is echt geen arrogantie dat hij dat niet doet hoor.
Ik gebruik maar 1 voorbeeld nu. Maar alle hulp allen steun en alle adviesen die aan hem gegeven zijn laat hij zo naast zich neer vallen. Keer op keer.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:37:42 #55
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108114688
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef Myraela het volgende:
Dat kan je hem lastig kwalijk nemen
Mensen moeten eens ophouden hem zielig te vinden, dat is 'ie niet.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:40:34 #56
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_108114771
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dit dus!
pi_108114896
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik vind hem niet zielig, ik vind het alleen geen arrogantie.
pi_108114970
Weet je. Als je jaren ervan overtuigd ben dat je er niet bij hoort in de maatschappij, dat niemand je mag en dat er een forum bestaat genaamd ' Dont Date Kevin' waar alle vrouwen lid van zijn dan is dat een gedachtegang die je niet zo 1 2 3 kan omgooien. Ik ben erg dankbaar dat 1 fokster hier (wil geen namen noemen :P ) zo veel geduld voor me over heeft dat ik in mijn eigen tempo mezelf weer kan ontdekken. ookal gaat dat met 1 ontmoeting per half jaar of iets in die trand.

Je kan gewoon niet van jarenlang in je safezone zitten naar ineens mensen aanspreken in het openbaar, dat zijn veel te grote stappen en dat zal waarschijnlijk zo stroef verlopen dat het een soort bevestiging zal zijn van je gedachtegang. 'zie je wel, al mijn negatieve gedachten kloppen! *runs to safezone*'

That reminds me.. Moet nog met die fokster naar de dierentuin en de bios!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:49:37 #59
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108115034
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:44 schreef Myraela het volgende:
Ik vind hem niet zielig, ik vind het alleen geen arrogantie.
Probleem is wel dat dat gekusjekroel hier hem helpt in z'n huidige situatie te blijven zitten. Het is wel duidelijk dat je hem daarmee alleen in z'n gedrag bevestigd. Hij moet gewoon een schop onder z'n kont krijgen. Als dat hem niet aanstaat, tja, jammer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:46 schreef Kevin24 het volgende:
Je kan gewoon niet van jarenlang in je safezone zitten naar ineens mensen aanspreken in het openbaar, dat zijn veel te grote stappen en dat zal waarschijnlijk zo stroef verlopen dat het een soort bevestiging zal zijn van je gedachtegang. 'zie je wel, al mijn negatieve gedachten kloppen! *runs to safezone*'
Joh, en daarom zegt iedereen dat je dus mensen moet leren kennen via hobbies enzo. Dan heb je sowieso een gespreksonderwerp. Maar dan krijg je weer suf gelul dat 'ie niks leuk vindt. Ja hallo, dat je zo'n suf oninteressant leven acceptabel vindt is prima, maar dan ga je never nooit niet een vriendin vinden.
pi_108115146
quote:
Er zijn haast hele boekwerken getypt voor je hier, ook door mij, maar je komt elke keer alleen terug met hetzelfde liedje zonder ook maar iets ermee gedaan te hebben. Jij verwacht dan echt nog dat als jij eeuwenlang A blijft roepen men B terug blijft roepen ondanks dat jij nooit C wilt roepen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')