abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108073808
Jah mensen. kan je koken/ marineren met wiskey?

Thuis heb ik een fles Jack Danniels staan.
Ik vroeg me af als ik hier nu bijvoorbeeld kip in kan marineren.
Of het bijvoegen tijdens het koken

(mogen natuurlijk geen steekvlam geven)
heb geen profecionele keuken
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:03:11 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_108074710
Skillet Steaks met Lynchburg Pan Sauce

2 Porterhouse of T-bone steaks, ongeveer 2 1/2 tot 5 cm (1 1/2 tot 2 inch) dik

Plantaardige olie

Zout en peper

2 eetlepels boter

1 eetlepel Worcestershiresaus

1/4 kopje Jack Daniel's® Tennessee Whiskey

Verwarm een grote gietijzeren koekenpan op een hete kookplaat voor ongeveer 10 minuten. Wrijf de steaks rijkelijk in met olie en bestrooi met peper en zout. Bak de steaks één voor één. Laat de steak ongeveer 5 minuten op één zijde bakken. Draai om en bak nog eens 5 minuten (saignant); 6 minuten (medium). Neem de steak uit de pan en houd hem warm.

Herhaal dit voor de tweede steak en houd hem warm. Smelt de boter in de braadpan; roer samen met de Worcestershiresaus en Jack Daniel's®. Breng aan de kook en laat ongeveer 2 minuten koken. Snij de steak indien gewenst in plakjes. Giet de saus over de steaks en dien onmiddellijk op. Voor 4 personen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:03:23 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_108074716
Vis en gevogelte wordt wel eens met whiskey gedaan maar ik ben er nooit een fan van geweest. Ben ook wel eens boeken tegengekomen over koken met whiskey en ik zie dat er ook al een topic over bestaat :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_108074727
http://www.smulweb.nl/art(...)-beneveld-verhaaltje natuurlijk!

Deze natuurlijk. Zelf gebruik ik whisky voor bv een hammetje of sausjes. Meest belangrijke is dat je goede Scotch whisky hebt, hetzelfde verhaal met wijn. Daarnaast natuurlijk de tijd geven om de alcohol te laten verdampen. Wanneer je geen steekvlam wilt krijgen, zet dan het vuur laag wanneer je de whisky erin mietert (deksel bij de hand hebben voor de zekerheid).

Met kip heb ik het nooit gemaakt eigenlijk, lijkt me qua smaak niet fantastisch. Whisky is rokerig en overheersend. Je moet er van houden natuurlijk!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:04:19 #5
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_108074746
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_108075520
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:03 schreef Ssswing het volgende:
Meest belangrijke is dat je goede Scotch whisky hebt
Dat lijkt mij dan weer zonde.. Ik ga een 18 jaar oude whisky niet in een pan mieteren..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108076309
Een beetje bourbon in marinade voor spare ribs is erg lekker of whiskey kan weet ik niet. Liever drink ik dat vrees ik.
Als je appeltaart gaat maken de appels in whiskey leggen.
pi_108076337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:03 schreef Ssswing het volgende:
http://www.smulweb.nl/art(...)-beneveld-verhaaltje natuurlijk!

Deze natuurlijk. Zelf gebruik ik whisky voor bv een hammetje of sausjes. Meest belangrijke is dat je goede Scotch whisky hebt, hetzelfde verhaal met wijn. Daarnaast natuurlijk de tijd geven om de alcohol te laten verdampen. Wanneer je geen steekvlam wilt krijgen, zet dan het vuur laag wanneer je de whisky erin mietert (deksel bij de hand hebben voor de zekerheid).

Met kip heb ik het nooit gemaakt eigenlijk, lijkt me qua smaak niet fantastisch. Whisky is rokerig en overheersend. Je moet er van houden natuurlijk!
In dat geval, gerookte kip smaakt anders prima.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_108076352
Je kan ook eens googelen op Bouron Chicken , wordt vaak in het zuiden van de USA gegeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')