abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108073494
Ook Bart Constant verdient hier een topic, want ik verwacht dat hij wanneer zijn tour begint (nog onbekend, maar duurt niet nog heel lang) heel erg populair gaat worden. Ok. Geen top 40 muziek waarschijnlijk, maar in de alternatieve muziekscene zal hij absoluut potten gaan breken.
Fantastische muzikale muziek, met briljante laagjes, oneindig veel instrumentatie en met een aantal geweldige gastartiesten. Zo noem ik Colin Benders (ja, Kyteman) voor de trompet, Nils Frahm voor de piano, Dustin O'Halloran, Volker Zander (Calexico!), Steve Slingeneyer (Soulwax) en nog heel wat anderen. Dat verklaart de kwalitatief fantastische arrangementen.

Je moet er een beetje inkomen, en waarschijnlijk is hij live nóg beter dan op plaat, maar na ondertussen toch een tiental keren het album geluisterd te hebben concludeer ik dat het een klassieker gaat worden. Dus bij deze een topic! Dat hij een mooie tour gaat doen!

Hier wat mooie nummers:

Supervrolijke blazersnummer Gravity:

Mooie laagjes, fantastische instrumentatie en ultieme groovetrack:

En nog veel meer op spotify: http://open.spotify.com/album/0DMI44bQl8RRV1hm066nJK

Gaat dat luisteren!

Met 2 muziekrecensies:

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)2-Bart-Constant.html
http://kickingthehabit.nl(...)whatever-you-have-to

[ Bericht 3% gewijzigd door Norrage op 17-02-2012 11:26:25 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 12:42:50 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108075730
Oftewel Rutger Hoedemaekers, producer van Voicst en Lucky Fonz III, oftewel de danceproducer About.

Het viel mij allemaal een beetje tegen, eik. :@
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:50:09 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_108075923
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:42 schreef belsen het volgende:
Oftewel Rutger Hoedemaekers, producer van Voicst en Lucky Fonz III, oftewel de danceproducer About.
het album van About vond ik wel goed :Y
Maar als ik de OP zo lees denk ik niet dat ik dit wat ga vinden.
pi_108076504
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:42 schreef belsen het volgende:

Het viel mij allemaal een beetje tegen, eik. :@
Ja, dat had ik er eigenlijk nog bij moeten zetten *O*

En de eerste keren luisteren had ik er ook zo een "klinkt wel aardig" idee bij, maar naarmate je wat meer op de arrangementen gaat letten en zo werd het steeds beter. En Live wil ik dit zeker gaan horen dus! :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108969623
Hmm loopt nog niet heel goed dit topic :P

Ik weet dat ie op Motel Mozaique staat, daar wil ik hem toch wel graag zien :) Verder moet ie nog steeds zijn tour eens gaan aankondigen :)
pi_109095091
Soort van tour-aankondiging: hij doet het voorprogramma van Kyteman *O* Supergoed :)

En hij staat op MotelMozaique en de bevrijdingsfestivals. :)
pi_109099432
Ik hoorde Do Better voor het eerst op het Nederlands Filmfestival waar de video op groot scherm werd vertoond (kreeg de prijs voor beste videoclip). Nadat ik van de schrik was bekomen hoe Olivier Tuinier er tegenwoordig uitziet was ik echt overdonderd door de muziek O+ Dus meteen album gekocht zodra het uitkwam. Wil hem graag een keer live zien!
pi_109339781
Vanavond op de radio gehoord. Ik kende het nog niet. Erg, erg leuk.
pi_109684509
Voor de Utrechters: Aanstaande zaterdag op het Tweetakt festival, en woensdag, donderdag, en vrijdag als voorprogramma van Kyteman dus in Tivoli.

Ga dat kennen! Hij verdient toch tenminste net zo'n bekendheid als Kyteman destijds. Ik vind het sowieso qua feestvreugde, grote band, etc best vergelijkbaar. Perfect voorprogramma in ieder geval!
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 09:26:17 #10
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_109684716
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:17 schreef Norrage het volgende:
Voor de Utrechters: Aanstaande zaterdag op het Tweetakt festival, en woensdag, donderdag, en vrijdag als voorprogramma van Kyteman dus in Tivoli.

Ga dat kennen! Hij verdient toch tenminste net zo'n bekendheid als Kyteman destijds. Ik vind het sowieso qua feestvreugde, grote band, etc best vergelijkbaar. Perfect voorprogramma in ieder geval!
Die hebben ook samen in het geweldige Voicst gespeeld. ;)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_109684889
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:26 schreef belsen het volgende:

[..]

Die hebben ook samen in het geweldige Voicst gespeeld. ;)
Ja en nu ook in de Kytopia studio, en ik neem aan dat een stel van de muzikanten van Kyteman's Orchestra ook in de band van Bart Constant spelen, en andersom :)
pi_109813567
Vanavond in DWDD! *O*

Kom op maar op naamsbekendheid :) Doet zijn muziek natuurlijk totaal geen eer aan, is totaal niet voor 1 minuut gemaakt...maar ja wel leuk :)
pi_109838565
DWDD:

Leuk! Niet verwacht dit nummer :)

[ Bericht 56% gewijzigd door Norrage op 03-04-2012 14:27:07 ]
pi_109838844
Was een leuke verrassing bij DWDD, wist het niet van tevoren. Het kwam niet helemaal over vond ik, maar dat is het probleem daar altijd een beetje. Matthijs die vroeg of hij wist van het succes van Kyteman :')
pi_109839083
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:36 schreef ZwarteMagika het volgende:
Was een leuke verrassing bij DWDD, wist het niet van tevoren. Het kwam niet helemaal over vond ik, maar dat is het probleem daar altijd een beetje. Matthijs die vroeg of hij wist van het succes van Kyteman :')
Ik moet zeggen dat ik het wel een van de betere DWDD performances vond die ik heb gezien (even los van dat ik fan ben). Het was meteen bam erop, hij deed nog een origineel einde en het was lekker snel en pakkend. Knap!
Maar verder doet het uiteraard totaal geen recht aan de muziek. Ik ben benieuwd morgen bij Kyteman, want daar zie ik hem voor het eerst (en ik zal hem dit seizoen nog vaak gaan zien, ik vind het met de dag dat ik het luister beter worden).
pi_109849352
Nog een filmpje:

Openingsnummer van het album, voor de DWDD show:

pi_109849558
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:36 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik viel er toevallig in en ik dacht: hé, ik ken dat gezicht. Het kwam inderdaad niet echt over, maar wat wil je ook in de wegzapcultuur. Mensen hebben niet eens het geduld om een nieuw nummer op zich in te laten werken.
pi_109922099
Zo goed live _O_
En dit had zo ook 's avonds laat in een club gespeeld kunnen worden. Wat een held. Volstrekt anders dan op plaat ook. Wat een veelzijdigheid. Ik snap niet dat het zo lang duurt voordat ie echt geplugt wordt en populair, maar het is een kwestie van tijd.

Vanavond dus met zijn 3tjes en een laptop en daardoor heel erg electronisch (zijn About geschiedenis sijpelde goed door), waarschijnlijk in zijn echte tour met een veelkoppige band wat meer akoestisch en weer volstrekt anders. Ben benieuwd. Wil hem nog graag zien, heel vaak. Dit smaakt naar meer.
Was wat mij betreft bijna beter dan het hoofdprogramma Kyteman :)
pi_109933524
Gaaf! Ik wil er ook graag heen maar geen kaartje ;( Misschien nog via marktplaats. Hoop dat hij snel gaat touren want al die festivals waar hij staat heb ik verder ook weinig mee..
pi_110530831
http://giel.vara.nl/Mega-(...)82d2f6d8ae25084b427d

_O_

Covertje van Little Talks van of Monsters and Men
pi_110533284
Oeh, toevallig net Of Monsters and Men opstaan, maar moet hier wel even aan de stemmen wennen :@
pi_110533501
Die trompet is wel geniaal. Komt ook regelmatig in zijn optredens terug. Enige wat ie akoestisch doet _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')