abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108064075
Hey boys,

Ik heb op internet opgezocht hoe ik mijn NAT Type op Open moet zetten. Dit heb ik gedaan via een of andere handleiding, maar wat daar staat beschreven is net iets anders als het scherm wat ik zie..
Als ik dus nu ga spelen, staat er wel: NAT Type: Open, maar ik word telkens uit games en parties gekickt en kon bij BF2 bijvoorbeeld niet mee met 2 boys van me in een server. Ik werd dan ook gekickt...

Dit is het scherm wat ik heb:

Zou iemand dit even kunnen invullen via paint ofzo? Uit die TCP-dingetjes kan ik ook nog UDP en UDP/TCP kiezen.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_108064231
wat is een NAT?
....stiekem toch wel....
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:04:30 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_108064372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:01 schreef nosmo_king het volgende:
wat is een NAT?
Met NAT (Network Address Translation) kunt u een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk configureren voor het delen van één verbinding met internet. NAT bestaat uit de volgende onderdelen:

Omzettingsonderdeel
De server met Routering en RAS waarop NAT is ingeschakeld, zet de IP-adressen en de TCP/UDP-poortnummers om van pakketten die worden doorgestuurd tussen een particulier netwerk en internet.
Adresseringsonderdeel
De NAT-computer voorziet de andere computers in het thuisnetwerk van configuratiegegevens voor IP-adressen. De adresseringscomponent is een vereenvoudigde DHCP-server waarmee een IP-adres, een subnetmasker, een standaard-gateway en het IP-adres van een DNS-server worden toegewezen. U moet de computers in het thuisnetwerk configureren als DHCP-clients als u de IP-configuratie automatisch wilt ontvangen. Computers met een product uit de Windows Server 2003-familie, Windows XP, Windows 2000, Windows NT, Windows Millennium Edition, Windows 98 of Windows 95 zijn standaard voor TCP/IP geconfigureerd als DHCP-client.
Naamomzettingsonderdeel
De NAT-computer fungeert als DNS-server voor de andere computers in het thuisnetwerk. Als de NAT-computer naamomzettingsaanvragen ontvangt, worden deze doorgestuurd naar de DNS-server op internet die voor de NAT-computer is geconfigureerd en worden de reacties teruggestuurd naar de computer met het thuisnetwerk.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_108064473
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:04 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Met NAT (Network Address Translation) kunt u een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk configureren voor het delen van één verbinding met internet. NAT bestaat uit de volgende onderdelen:

Omzettingsonderdeel
De server met Routering en RAS waarop NAT is ingeschakeld, zet de IP-adressen en de TCP/UDP-poortnummers om van pakketten die worden doorgestuurd tussen een particulier netwerk en internet.
Adresseringsonderdeel
De NAT-computer voorziet de andere computers in het thuisnetwerk van configuratiegegevens voor IP-adressen. De adresseringscomponent is een vereenvoudigde DHCP-server waarmee een IP-adres, een subnetmasker, een standaard-gateway en het IP-adres van een DNS-server worden toegewezen. U moet de computers in het thuisnetwerk configureren als DHCP-clients als u de IP-configuratie automatisch wilt ontvangen. Computers met een product uit de Windows Server 2003-familie, Windows XP, Windows 2000, Windows NT, Windows Millennium Edition, Windows 98 of Windows 95 zijn standaard voor TCP/IP geconfigureerd als DHCP-client.
Naamomzettingsonderdeel
De NAT-computer fungeert als DNS-server voor de andere computers in het thuisnetwerk. Als de NAT-computer naamomzettingsaanvragen ontvangt, worden deze doorgestuurd naar de DNS-server op internet die voor de NAT-computer is geconfigureerd en worden de reacties teruggestuurd naar de computer met het thuisnetwerk.
oh...
....stiekem toch wel....
pi_108064882
Welke router?
pi_108064900
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:04 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Omzettingsonderdeel
Adresseringsonderdeel
Naamomzettingsonderdeel
En nu nog hoe ik het moet doen :P
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:17 schreef OverRated het volgende:
Welke router?
Zo'n standaard kaka ding van Tele2
pi_108064932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:17 schreef DuTank het volgende:

[..]

En nu nog hoe ik het moet doen :P

[..]

Zo'n standaard kaka ding van Tele2
Staat er een merk op misschien?

Die?

pi_108064958
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:18 schreef OverRated het volgende:

[..]

Staat er een merk op misschien?
Tele2 :P

Ik kijk even of ik nog wat meer kan ontdekken
pi_108065045
Dat plaatje van mij, die? ^
pi_108065070
Dit staat erop:

Comtrend
Multi-DSL IAD
Model: CT-6373

Hij lijkt er wel op.
pi_108065329
Volgens mij moet je custom service doen, en dan het ip adres van je Xbox invullen daar. Bij mij stond ie toen open. Anders iets met poorten, dan moet ik even verder kijken..
pi_108065449
Hij zegt dat ie 'port ranges' nodig heeft..
pi_108065501
Als eerste is het verstandig om een statisch ip adres toe te kennen aan de console.
In de Tele2 router kan je geen vast ip adres toewijzen aan de aangesloten apparatuur en dat zorgt ervoor dat het ip adres kan wisselen.
Als dat een keer gebeurt, werkt de DMZ Host niet meer, want de console heeft dan een ander ip adres gekregen.
Om dat te voorkomen is het handig om met statische of vaste ip adressen te werken.

Je moet dat wel instellen in de desbetreffende console. De procedure verschilt dus console.
Voor de Xbox 360 heb ik een filmpje gevonden hoe dat gaat: http://www.youtub...McddyHoHZg
Bijna altijd moet je daarvoor in bij je Netwerk instellingen te zijn van je console.
De gegevens voor het instellen zijn wel overal toepasbaar.
Ik adviseer de volgende instellingen:

IP adres: 192.168.1.50
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1 (je kan ook andere DNS servers invullen als dat wilt)

Als alles ingesteld is in de console en de verbinding werkt prima ermee, is het tijd om de console in de DMZ Host te zetten.

Log in de router (192.168.1.1 standaard login=user/user) en klik dan op Advanced Setup -> NAT - DMZ Host.
Vul in het vakje bij DMZ Host IP address het ip adres in van de console. Met de bovenstaande gegevens is dat dus 192.168.1.50
Klik dan op "Save/Apply" en je bent klaar.

Soms is het noodzakelijk om de router en console te herstarten als het niet direct werkt.
Je kan in de console nakijken op welke NAT type hij nu staat ingesteld.
pi_108065739
Dus ik hoef dan geen poorten meer open te zetten?
pi_108065824
Nee, alleen het IP adres van je Xbox toevoegen bij DMZ lijst.

Je kunt alleen je IP adres statisch maken, zodat hij niet steeds verandert. Anders moet je om de zoveel tijd een nieuw IP adres invullen voor je Xbox.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:03:38 #17
344797 CyberJesus
The final word.
pi_108066667
Als het voor xbox is moet je het volgende doen : Network settings -> Xbox-live -> Test Xbox-live connection, dan gooit hij hem automatisch open, werkt iig bij mij altijd.
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
pi_108066682
Er staat iig nu weer Open, en ik ben (nog) niet gekickt :P
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:10:48 #19
344797 CyberJesus
The final word.
pi_108066860
Oke, mocht hij weer dicht gaan moet je die shit doen wat ik je zei.
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
pi_108067002
Bij mij was het super makkelijk. Zo'n Arcadyan box van KPN. Stond gewoon een lijstje in met standaardapparaten waaruit ik de Xbox kon aanklinken. Toen stond NAT op Open :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')