abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:38:43 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108051925
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Hier verder

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietverdriet op 16-02-2012 18:44:26 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108051997
Maar het is onmenselijk om iemand levenslang in een kleine cel op te sluiten. Dat gaat tegen alle mensenrechten in ;(
pi_108052103
theedrinken met Cohen doe je zo .....
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:02:52 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_108052832
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:43 schreef Bankfurt het volgende:
theedrinken met Cohen doe je zo .....
En Marokkanen door de knieėn schieten met Wilders doe je zo .....
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:03:24 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_108052846
Want schieten doe je pas als je bang bent.
pi_108053254
Geen idee waar deel 1 over ging, maar: gelul! :)
compact en kleverig.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:16:43 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_108053755
quote:
dank je, maar eigenlijk bedoelde ik dat ik niet van plan was de discussie te gaan lezen, ik hoop dat realisme heerst. ;)
compact en kleverig.
pi_108053970
Aangezien sommige nieuwkomers in deze discussie weer dezelfde stereotypes naar boven halen herhaal ik ook nog maar een keer een genuanceerder verhaal.

Ik begrijp niet waarom een op preventie gerichte aanpak soft zou moeten zijn?
Wat is er soft aan het volgende schema?
7 uur: opstaan
9-16 uur: werken
16-21 uur: opleiding volgen
23 uur: naar bed

Daar is niets soft aan maar het zou voor een groot deel van de criminelen prima kunnen werken.

Wat is er soft aan als je iemand voor lichtere misdrijven een werkstraf geeft maar dan eventueel meer dan 240 uur?
Ik zou het bijv. prima vinden als mensen die rotzooi op straat gooien een half jaar lang wekelijks 8 uur afval moeten opruimen.
Het is op preventie gericht maar er is niets soft aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:40:07 #10
45206 Pietverdriet
pi_108054182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien sommige nieuwkomers in deze discussie weer dezelfde stereotypes naar boven halen herhaal ik ook nog maar een keer een genuanceerder verhaal.

Daar is niets soft aan maar het zou voor een groot deel van de criminelen prima kunnen werken.

Wat is er soft aan als je iemand voor lichtere misdrijven een werkstraf geeft maar dan eventueel meer dan 240 uur?
Ik zou het bijv. prima vinden als mensen die rotzooi op straat gooien een half jaar lang wekelijks 8 uur afval moeten opruimen.
De boefjeskampen van Lubbers, daar waren de PC ook erg tegen
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:53:20 #11
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_108054749
quote:

Zozo, een opleiding volgen.. inderdaad niet echt soft.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:54:25 #12
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_108054805
Wat mij altijd stoorde aan linkse partijen is dat ze nooit de problemen noemen die met immigratie te maken hebben.
En worden ze wel genoemd door andere partijen dan is het altijd "Maar er zijn ook heel veel goede immigranten!"

Wat schiet ik daarmee op?

Laten we wel wezen, PVV/Wilders is het resultaat van het negeren van de problemen door andere partijen.
Problemen die andere partijen nooit noemden vooral linkse partijen niet worden wel door de PVV genoemd, en meteen 20+ zetels.

Ook dat ze blijkbaar af willen van de rijken, want als je hard werkt dan moet je het maar weer inleveren om te betalen voor de mensen die niet hard werken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_108055298
quote:
De boefjeskampen van Lubbers, daar waren de PC ook erg tegen
Inderdaad.
Politiek correct is het niet maar het zou best wel eens erg op preventie gericht kunnen zijn, indien je het juist aanpakt en daar gaat het om. Wat dat betreft kan links dat zo overnemen.

Kijk, er zijn verschillende soorten criminelen die op een verschillende manier moeten worden behandeld.
Bij veel criminelen ontbreekt perspectief, in dat geval kan vorming uitstekend preventief werken. Zie dat ze een goed ritme ontwikkelen, dat ze leren werken, dat ze leren met tegenslag om te gaan en dat ze met waardevolle vaardigheden en kennis, anderen dan die ze van medecriminelen leren, de gevangenis verlaten.
Een andere groep criminelen is de groep zware jongens, mensen die bovenaan in de voedselketen van de criminaliteit zitten. Deze mensen kunnen op een gemakkelijke manier veel geld krijgen. Sommigen van hen hebben een slecht ontwikkeld geweten en ze hebben absoluut geen behoefte aan een normaal burgerleven. Bij die groep zal een dergelijk programma allicht niet helpen maar bij de meerderheid van de criminelen zou het wel vruchten afwerpen.

quote:
Zozo, een opleiding volgen.. inderdaad niet echt soft.
Als jij die opleiding moet volgen terwijl jij dagelijks 6 uur werkt dan is daar inderdaad niets soft aan.
Ga jij maar eens 12 uur per dag werken, zowel betaald werk waarmee de opleiding mede gefinancierd wordt, als een opleiding. Dan mag je nog eens komen kletsen dat het soft zou zijn. :)

Los van het feit dat het allesbehalve soft is is het effectief en daar gaat het toch om? Of ben jij zo'n simpele ziel die enkel vergelding wil met als gevolg dat ze een paar jaar later verder gaan met hun criminele activiteiten en meer dan de helft van hun leven in de gevangenis zitten voor honderden Euro's per dag op kosten van de belastingbetaler? Zo simpel van geest zal hopelijk niemand hier zijn?
#NoDAPL
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:07:28 #14
45206 Pietverdriet
pi_108055415
Het doet me trouwens denken aan hoe israel met palestijnse jongeren omgaat die veroordeeld worden, die leren in de bak een vak. Voor hun trouwens de enige manier een opleiding te krijgen, waardoor velen daar voor kiezen.
Conny Mus had daar een mooie rapportage over.
pi_108057128
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:03 schreef remlof het volgende:
Want schieten doe je pas als je bang bent.
Jij laat jezelf gewoon lekker neerschieten want je bent niet bang!

Daarom ren je ook heel snel weg als het iets gevaarlijker wordt, omdat je niet bang bent :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108061976
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:40 schreef OverRated het volgende:
Maar het is onmenselijk om iemand levenslang in een kleine cel op te sluiten. Dat gaat tegen alle mensenrechten in ;(
Dus hangen we ze op.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_108062595
'Links' is zo soft met aanpak criminaliteit om 'rechts' groter te maken. Over de afgelopen eeuw heeft men (elite/politiek) de termen 'links' en 'rechts' bedacht om zo twee grote groepen te laten ontstaan binnen het volk (niet uitgevonden door een/het volk)
De een denkt dat hij 'links' is, de ander 'rechts'. Maar er is ook nog een midden (CDA, dat midden is sterk aan het verdwijnen, precies zoals in Griekenland, dit beeld zie je steeds meer ontstaan in Europa, radicalisering, het steeds verder aftakelen van het systeem, beschaving ebt steeds verder weg)
Het gaat niet om die veiligheid, er wordt via criminalieit door de politiek meer macht verkregen (men liet de criminaliteit duidelijk bewust oplopen om er een politieke slag uit te slaan, al decennia lang wordt er over gesproken rondom de verkiezingen, al een vast onderdeel geworden)
De tirannie die hierachter schuilt is dat er telkens een politiek spel wordt gespeelt met het volk en het probleem waar het om draait niet/nooit wordt opgelost. In een beschaafd land zou er amper criminaliteit heersen (normale aanpak) Er is geen totalitair systeem als Noord Korea voor nodig.
Vrijheid en amper criminalteit waren er voorheen gewoon (toen er dus nog beschaving heerstte) Dit was ooit het veiligste land ter wereld.
pi_108067222
Het CDA is allang geen middenpartij meer. Het CDA heeft maar 1 motief: macht.
De laatste 10 jaar heeft het CDA zeer duidelijk voor een rechtse koers gekozen, misschien wel een zeer rechtse koers.
Nu links weer wat momentum lijkt te winnen schuift het CDA ook weer wat op.
Stem niet op het CDA wanneer je wil dat mensen ons land met authentieke intrinsieke motieven leiden. Het CDA is boven alles zeer pragmatisch en opportunistisch.
#NoDAPL
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:28:01 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108067288
quote:

Ik ben het ermee eens dat het in het gevang stoppen van jonge crimineeltjes een averechts effect heeft. (Ze worden er alleen maar crimineler van).
Een strakke kostschool met het disciplineschema wat jij hier toont is inderdaad beter. Maar volgens mij mag je ze niet dwingen tot zoiets, en vinden die crimineeltjes zelf het veel stoerder om in de gevangenis te zitten.
The End Times are wild
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:47:12 #20
294269 mlg
pi_108074212
Bij links vergaat het goed en kwaad besef. Normsvervaging. Thats it.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:56:28 #21
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_108076124
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 00:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat het in het gevang stoppen van jonge crimineeltjes een averechts effect heeft. (Ze worden er alleen maar crimineler van).
Een strakke kostschool met het disciplineschema wat jij hier toont is inderdaad beter. Maar volgens mij mag je ze niet dwingen tot zoiets, en vinden die crimineeltjes zelf het veel stoerder om in de gevangenis te zitten.
Maar wat dan wel te doen met deze probleem jongeren?
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:02:07 #22
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108076299
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:56 schreef VakantieNancy het volgende:

[..]

Maar wat dan wel te doen met deze probleem jongeren?
Je kan er weinig mee fout doen heb ik het idee. Het gaat nu al best slecht, kan alleen maar beter.

Als we naar Amerika kijken, daar hebben ze van die bootcamp's. Dat zou ik persoonlijk liever niet zien, maar het idee zoals het hier staat, dus combinatie opleiding/werk, lijkt me prima. Slaag je niet in dat systeem, dan naar bootcamp.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:06:53 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_108076414
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij laat jezelf gewoon lekker neerschieten want je bent niet bang!

Daarom ren je ook heel snel weg als het iets gevaarlijker wordt, omdat je niet bang bent :')
Jij bent de wegloper hč :P
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:15:29 #24
294269 mlg
pi_108076635
Met meer dan 50 posts per dag ben je sowieso bang. Bang opgesloten in je kamertje, afgescheiden van de maatschappij. Of je bent natuurlijk autistisch. Dat ben je als je met 4 sterretjes achter je naam de ganse dag op een jongerenforum zit te discussiėren.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:19:08 #25
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108076767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:15 schreef mlg het volgende:
Met meer dan 50 posts per dag ben je sowieso bang. Bang opgesloten in je kamertje, afgescheiden van de maatschappij. Of je bent natuurlijk autistisch. Dat ben je als je met 4 sterretjes achter je naam de ganse dag op een jongerenforum zit te discussiėren.
Dat is nog niks:
Sinosappel
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')