abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108046582
Jaja, maar als een NVU op een verlaten terrein hun onzin willen verspreiden dan vinden jullie het maar wat leuk als de IS en de AntiFa de boel kort en klein komen slaan.

Het is allemaal nogal selectief.

En op in wetenschapshuis hoort mi geen middeleeuwse religiehaatprediker. Maar goed.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108046610
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Schuldig aan wat? Nieuwsgierigheid? Luisteren? Nadenken? Zelf oordelen? Op de inhoud afgaan?
Door er telkens over te berichten dat hij niet zou mogen komen. Oordeel pas als hij hier is en zijn verhaal doet.
pi_108046892
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jaja, maar als een NVU op een verlaten terrein hun onzin willen verspreiden dan vinden jullie het maar wat leuk als de IS en de AntiFa de boel kort en klein komen slaan.

Het is allemaal nogal selectief.
Jullie? Je doet niet veel moeite om je hokjesgeest te verbergen, is het wel?

quote:
En op in wetenschapshuis hoort mi geen middeleeuwse religiehaatprediker. Maar goed.
Wetenschap kan helemaal niet zonder vrije uitwisseling van gedachten. De wetenschap kan echter prima zonder het oordeel van Henk en Ingrid over de werkwijze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108046936
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heb je klapjes gekregen van zo'n werkschuw krakertje?
pi_108046973
quote:
Jawel joh. Extra motivatie voor die studenten. 'Als ik niet m'n best doe kan ik net zo worden als die vent :'(' *leer leer*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108047077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

Wetenschap kan helemaal niet zonder vrije uitwisseling van gedachten. De wetenschap kan echter prima zonder het oordeel van Henk en Ingrid over de werkwijze.
Volgende week op de UVA:

Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108047195
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgende week op de UVA:

[ afbeelding ]
Zou ik niet eens iets op tegen hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108047216
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zou ik niet eens iets op tegen hebben.
100% dat de UVA daar wel wat op tegen heeft.
pi_108047246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. Maar als het aan mij zou liggen mochten al die mensen hun gare mening hier verkondigen :P
pi_108047289
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dan zal de UvA ze niet uitnodigen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:57:29 #36
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108049036
Vanaf welk punt moet je je zorgen gaan maken om censuur?
pi_108049092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:57 schreef jerney het volgende:
Vanaf welk punt moet je je zorgen gaan maken om censuur?
Als de overheid het gaat verbieden denk ik.
pi_108049108
quote:
Moet deze man Nederland in mogen?
Alleen als ie bij aankomst op Schiphol meteen gestenigd gaat worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108049220
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:17 schreef Specularium het volgende:
Gewoon vrij laten spreken, weet je gelijk met wat voor een idioot je te maken hebt.
Ja dat is ook mijn gedachte, laat de man zich compleet belachelijk maken.
En als ie de wet overtreedt dan pakken we hem gewoon op.

Door het verbieden van zijn komst beschermen we eigenlijk de moslims, want als hij zijn uitspraken hier wel mag komen doen, dan worden de Nederlandse moslims er op aangezien/ gesproken
(geheel onterecht natuurlijk maar toch)
Een moslim wordt dan voor de keuze gesteld hier resoluut afstand van te nemen of niet te reageren of er mee eens zijn, hetgeen de moslim in alle gevallen in een onprettige positie brengt
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_108049365
quote:
Een moslim wordt dan voor de keuze gesteld hier resoluut afstand van te nemen
De meesten zijn daar niet zo heel goed in. Die houden meer van juichen, joelen en dansen op het moment dat ergens 3K+ mensen de pijp uit gaan.

En verder houden ze zich vooral stil.

Ik hoor maar weinig afkeurende geluiden uit dat terroristenkamp :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:10:11 #41
3542 Gia
User under construction
pi_108049417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:20 schreef Truffelvarken het volgende:
Laten spreken en voor iedereen duidelijk verstaanbaar, in het Nederlands, woordelijk tolken wat de meneer allemaal zegt. Desnoods een gedrukte versie erbij leveren.
Dat schept duidelijkheid.
Sluit me hierbij aan.

Volgende dag een letterlijk verslag in alle dagbladen.
pi_108049677
Hij zegt trouwens zelf dat hij die uitspraken niet gedaan heeft, en in het VK vinden ze hem niet extreem radicaal....

Is dit weer een gevalletje wildplaspeuter?
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:57:53 #43
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_108050826
De sharia gaat tegen onze vrijheden in.

De oplossing?

Men verbieden er over te praten.

:') Oh, VVD. Als jij liberaal bent, dan ben ik een vrouw.
pi_108051047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:18 schreef Ulx het volgende:
Hij zegt trouwens zelf dat hij die uitspraken niet gedaan heeft,
Oh dan is het waar

http://hurryupharry.org/2(...)f-haitham-al-haddad/
quote:
en in het VK vinden ze hem niet extreem radicaal....
In een Londense universiteit houden ze anders ook niet zo van hem: http://www.carelbrendel.n(...)welkom-in-amsterdam/
quote:
Is dit weer een gevalletje wildplaspeuter?
Geen idee . Heb wel eens in Egypte gezien dat dat soort gasten met baard en een lange jurk aan de jurk even omhoog gooide en gezellig ging schijten op straat. Geen bromsnor gezien die hem een boete gaf trouwens, want zolang je de stront met je linkerhand van je aars afveegt, is het haram :)
pi_108051488
Had het debat überhaupt georganiseerd moeten worden? Dat is een vraag die ook nog steeds speelt:

quote:
De Balie verdedigt debat met 'haatzaaiende' shariageleerde
Gevaarlijke ideeën de mond snoeren is een gevaarlijk idee, twittert directeur Yoeri Albrecht van debatcentrum De Balie in Amsterdam. Hij verdedigt zijn besluit om de omstreden shariageleerde sjeik Haitham al-Haddad uit te nodigen. De Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam gelastte gisteren nog een symposium met de 'haatzaaiende' imam af.

Albrecht schrijft op Twitter dat 'de vrije en open samenleving' erin gelooft verder te komen door debat. 'Juist door je kop in het zand te steken voor onwelgevallige meningen kunnen ze voortwoekeren.' Of Al-Haddad daadwerkelijk naar De Balie komt, is nog onduidelijk.

De organisator van het symposium, de Islamitische Studentenvereniging Amsterdam (ISA), was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Zij meldde gisteren wel nog op de eigen website dat de inschrijving voor het evenement gewoon doorgaat.

Het symposium zou aanvankelijk vrijdag en zaterdag plaatsvinden op de VU. Die besloot het echter te annuleren omdat een academisch debat niet meer mogelijk zou zijn door alle ophef. Zo was een Kamermeerderheid tegen de komst van Al-Haddad naar Nederland.

Antisemitische uitspraken
Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) staat al-Haddad bekend om antisemitische uitspraken als 'Joden zijn een van de legers van de duivel'. 'Al-Haddad is lid van een Britse shariarechtbank, bepleitte voor de BBC fatwa's als stenigen en handen afhakken en vindt het terecht dat de getuigenis van een vrouw maar half zo veel waard is als die van een man', aldus het CIDI.

In een interview met de NOS ontkent Al-Haddad antisemitische uitspraken te hebben gedaan. Hij zei het jammer te vinden dat de VU niet bij hemzelf heeft nagevraagd wat er klopt van de beschuldigingen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)shariageleerde.dhtml

Ik ben het niet eens met die man. Met een gemiddelde, redelijke moslim valt vast wel een debat te voeren en misschien kun je daarin ook wel 'verder' komen, wat dat ook mag zijn. Maar aan bepaalde extremisten moet je simpelweg geen podium bieden; die plaatsen zichzelf buitenspel.

Dit soort extremistische meningen zal altijd voortwoekeren. Zo'n debat verandert daar niks aan. En waarom moeten we 'verder komen' met dat soort types? Wat is erop tegen om gewoon duidelijk bepaalde grenzen te stellen? En laten we vooral ook vaststellen hoe veel geloofsvrijheid moslims in Nederland hebben, in vergelijking met de rechten die anders- (of niet-) gelovigen in moslimlanden hebben.
pi_108052095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh dan is het waar
De andere zaken geeft hij wel gewoon toe. En ik denk niet dat deze meneer iemand is die zich ook maar ene zier aantrekt van wat anderen daarvan denken.
pi_108055700
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

De andere zaken geeft hij wel gewoon toe.
Welke andere zaken?
quote:
En ik denk niet dat deze meneer iemand is die zich ook maar ene zier aantrekt van wat anderen daarvan denken.
Doe niet zo naïef. Dit soort varkens weten precies hoe ze buiten de armen van justitie kunnen blijven. Hebben ze ook alle tijd voor, aangezien ze allemaal een uitkering hebben en alle tijd hebben extremisme te prediken en daarna verongelijkt te gaan doen.

Maar ga vooral je gang hoor als je de 21e eeuwse versie van de Inquisitie wil gaan verdedigen. Jouw soort is 1 van de 1e die ze aanpakken als ze de kans krijgen. Deze zogenaamde voorstanders van het 'debat' zijn de 1e die ieder debat per direct af schaffen als ze de kans krijgen.
pi_108055799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Doe niet zo naïef. Dit soort varkens weten precies hoe ze buiten de armen van justitie kunnen blijven. Hebben ze ook alle tijd voor, aangezien ze allemaal een uitkering hebben en alle tijd hebben extremisme te prediken en daarna verongelijkt te gaan doen.

Maar ga vooral je gang hoor als je de 21e eeuwse versie van de Inquisitie wil gaan verdedigen. Jouw soort is 1 van de 1e die ze aanpakken als ze de kans krijgen. Deze zogenaamde voorstanders van het 'debat' zijn de 1e die ieder debat per direct af schaffen als ze de kans krijgen.
Rustig aan jochie. Dat is slecht voor je hart. Haal deze post gewoon weg, lees het topic nog even door, en post dan iets waarmee je jezelf niet nog verder voor lul zet.
pi_108055989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Rustig aan jochie. Dat is slecht voor je hart. Haal deze post gewoon weg, lees het topic nog even door, en post dan iets waarmee je jezelf niet nog verder voor lul zet.
Wouw, wat een terugkomst. Ik sta er perplex van. Helemaal inhoudelijk weggevaagd als ik ben heb ik hier niets meer op te zeggen en ga ik nu in een hoekje zitten huilen.

Ik hoop wel dat het debat nog mooie dingen oplevert...
pi_108067790
Volgende week Breivik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')