Ik ken nu enkele mensen die zijn op vrij jonge leeftijd (30 - 35) die zijn gaan (samen)wonen in een dorp.
Ik ben dan wel eens op bezoek geweest en dan vraag je waarom ze daar zijn gaan wonen.
Rust, leuk voor de kinderen, maar ook een single dame riep dat ze helemaal bij kwam van haar hectische leventje met wonen in diverse steden, diverse banen en diverse vriendjes. Vrienden komen dan net als ik wel eens langs. Maar dat is ook niet elk weekend, en het zijn ruim vantevoren geplande bezoekjes.
Maar goed, ben je daar op bezoek, hebben ze het over prachtige uitzichten, gezellige mededorpelingen, lekker wandelen of veel speelruimte voor de kinderen. Maar ook muziek niet meer zo hard zetten en geen zichtbare extreme uitspattingen want anders weet het halve dorp het. Tijdens het bezoek is het inderdaad stil, onderbroken door koegeloei of een enkele auto die voorbij rijdt. Het plaatselijke cafe biedt ruimte voor oudere mannen op de vlucht voor mestgeur of hun vrouw (of allebei). Op zich is een stadje wel in de buurt op tien minuten rijden (het is tenslotte NL, geen Michigan,VS of Australie met buren 3 uur verderop) voor je dagelijkse dosis snackbar, AH, bios, sauna, treinstation of restaurantje. Maar dan wel met de auto, met de fiets duurt ff.
Van de stellen kan ik het wel een beetje begrijpen, maar de singles (vooral dames ontmoet die in een dorpje wonen) vind ik onbegrijpelijk. Jonge vrouwen in de bloei van hun leven in zo'n gehucht? Het gejaag hoeft niet allemaal zo, zeggen ze. Deze woorden kan ik begrijpen bij dames of heren in de beginnende herfst van hun leven (50+) maar niet bij deze lieden die de 40 nog geeneens gepasseerd zijn.
Mannen worden dan van datingsites geplukt maar dan vinden ze het gek dat ze niet blijven hangen als ze uit de grote boze stad komen

Hier nog Fok!kers die overwegen te verhuizen naar een dorp als jonge vrijgezelle vrouw/man? Of ben je inmiddels al verhuisd? Voel je je niet eenzaam? Mis je je vrienden niet?
Voor de mods, als dit in R&P moet, merk ik het wel...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.