Het is eerder een Nederlandse supermarkt voor alleen Duitsers.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:07 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb ontdekt dat Venlo een Duitse supermarkt heeft: Die 2 Bruder von Venlo. www.2bruder.com
Boeiuh. Het verkoopt Duitse producten, in die zin noem ik het een Duitse supermarkt. Of de ondernemers uit Nederland komen of uit Zimbabwe maakt geen reet uit in deze topic.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Het is eerder een Nederlandse supermarkt voor alleen Duitsers.
dus dan rij je helemaal naar venlo om in een supermarkt voor Duitsers (waar ze vooral koffie en sigaretten en kaas kopen) boodschappen te doen, terwijl je een paar kilometer verderop echte Duitse supermarkten hebtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Boeiuh. Het verkoopt Duitse producten, in die zin noem ik het een Duitse supermarkt. Of de ondernemers uit Nederland komen of uit Zimbabwe maakt geen reet uit in deze topic.
Niet zo snel op je tenen getrapt voelen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Boeiuh. Het verkoopt Duitse producten, in die zin noem ik het een Duitse supermarkt. Of de ondernemers uit Nederland komen of uit Zimbabwe maakt geen reet uit in deze topic.
Je betaalt in Nederland geen Kaffeesteuer, dus dat is voordelig voor de Duitsers.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:48 schreef tjoptjop het volgende:
Ja wat is dat toch met koffie in de Nederlandse grensstreek? Echt iedere winkel staat vol met dozen koffie, voornamelijk voor Duitse klandizie.
2,19 per kg koffie volgens wikiquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:51 schreef Felagund het volgende:
Je betaalt in Nederland geen Kaffeesteuer, dus dat is voordelig voor de Duitsers.
Er worden inderdaad ook wel veel Nederlandse producten aangeboden. Maar ook veel Duitse, beperkter dan in pak hem beet de REWE in Kaldenkirchen enkele km verderop, daar ben ik het mee eens. Maar er zijn ook grote versafdelingen en het grote aantal koffie en theesoorten is toch wel ongekend in Nederland.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:56 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Niet zo snel op je tenen getrapt voelen.Wat ik met mijn reactie bedoel is dat in deze supermarkt voornamelijk Nederlandse producten voor de Duitse klanten worden aangeboden. Dus als je echt Duitse producten wil hebben kan je beter een paar kilometer verder over de grens rijden en daar een supermarkt bezoeken.
Ik kom zelf ook uit Amsterdam en ben jaren geleden speciaal voor de supermarkt naar Duitsland gegaan, net over de grens bij Emmerich/Kleve.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:54 schreef Soulagement het volgende:
Ik wil binnenkort vanuit Amsterdam speciaal een dagje Duitsland doen omdat ik zo graag naar een Duitse supermarkt wil.
Welke bakproducten kan ik daar het beste kopen? En klopt het dat overal statiegeld op zit? Ik wil namelijk juist blikjes frisdrank meenemen met aparte smaken oid.
Verder wil ik gaan voor de chocolade, koek en snoep, voor sterke drank en bier.
Waar moet ik vooral naar kijken?
Het maakt overigens ook niet uit waar ik op vakantie ben, de supermarkt vind ik bijna altijd het leukste tripje
Lidl in NL heeft griekse yoghurt al een tijd in het assortimentquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:17 schreef Felagund het volgende:
Iets anders, weet iemand hier waar je lekkere yoghurt kan kopen in Duitsland? Meestal is het hier van die dunne drap.
Kaufland toevallig?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:10 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik kom zelf ook uit Amsterdam en ben jaren geleden speciaal voor de supermarkt naar Duitsland gegaan, net over de grens bij Emmerich/Kleve.![]()
Blikjes drinken zal je bijna niet meer vinden ivm het statiegeld wat erop zit. Je kan beter voor flessen gaan. Tip, ga naar de Getränkemarkt, meestal zit die tegenover of in de buurt van een supermarkt. Veel meer keus daar. Verder heb je idd ook veel meer keus bij de bakwaren en chocolade. Voor mij is een supermarkt altijd een plek waar ik uren kan doorbrengen. Vooral in het buitenland.
Gek dat ik ze dan nooit gezien heb. (op die ene keer na dan)quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:40 schreef NanKing het volgende:
Die blikjes bestaan al eeuwen. Volgens mij bestonden die in NL vroeger ook. Het enige wat hier goed verkoopt qua blikjes is energy en bier. En Ice Tea met bubbles kun je hier eindelijk vinden (voornl bij de benzinepomp).
Pfand verzamelen is ook een verdienste van veel mensen. mensen die niet zoveel geld hebben zamelen pfand in,niet alleen de penners doen 't.
waar wil je naartoe? Duitsland is groot. als je omgeving Kleve aan doet kun je hier een Tasse Kaffee komen drinken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:54 schreef Soulagement het volgende:
Ik wil binnenkort vanuit Amsterdam speciaal een dagje Duitsland doen omdat ik zo graag naar een Duitse supermarkt wil.
Welke bakproducten kan ik daar het beste kopen? En klopt het dat overal statiegeld op zit? Ik wil namelijk juist blikjes frisdrank meenemen met aparte smaken oid.
Verder wil ik gaan voor de chocolade, koek en snoep, voor sterke drank en bier.
Waar moet ik vooral naar kijken?
Het maakt overigens ook niet uit waar ik op vakantie ben, de supermarkt vind ik bijna altijd het leukste tripje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |