Dat is denk ik nog goedkoper dan die "gouden"folie op die getoonde rol.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:54 schreef RanTheMan het volgende:
isofelt (de groene platen) dempt ook gewoon 10DB en is prima in een flat. Kosten ergens rond de 2,50 - 3 euro m2 dus dat valt wel mee..
dat weet ik eigenlijk wel zeker en beter te verwerken, met folie gaat t snel krullen of krijg je lagen over elkaar of luist kieren, doe mij maar isofeltquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is denk ik nog goedkoper dan die "gouden"folie op die getoonde rol.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:06 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
dat weet ik eigenlijk wel zeker
TS woont op de bovenste etage in een flat, uberhaupt is dampwerend totaal overbodig in een flat,quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:07 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Hier vind ik Isogold voor 2,50 euro p/m2 en dat is tevens dampwerend en heeft het TNO keurmerk.
Ik vind hier soortgelijke platen (helaas niet TNO-getest, wanneer een onderbuurman gaat zeuren heeft hij een sterk tegenargument), voor 2,14 euro p/m2. Betekent -22 dB nu juist een slechtere of een betere reductie van geluid t.a.v. -10 dB?quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:09 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
TS woont op de bovenste etage in een flat, uberhaupt is dampwerend totaal overbodig in een flat,
De prijs van de isogold valt mee, maar online komen dr ongetwijfeld bezorgkosten bij
Ik had al gekeken, maar die verkopen ze niet meer. Dit is overigens ook duurder per m2 dan de Isogold.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:50 schreef mark_dabomb het volgende:
Wij hebben een gecertificeerde ondervloer gehaald bij de Ikea voor 2.95 euro per m2. Ik weet niet of ze die nu nog hebben. Gelijk aan die Isogold, alleen dan zilverInclusief certificaat dus altijd sterk staan bij je huurbaas/buren.
Kijk, goed om ook wat ervaringen uit de praktijk te lezen. Je verhaal klinkt opzich logisch. Ik moet wel zeggen dat de ramen van het complex er al een aantal maanden in zitten en ik pas in mei de sleutel ga krijgen. Ik weet niet of dit nog meespeelt in de vochtigheid van het gebouw?quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:06 schreef bouwertje92 het volgende:
euh ik ben wel benieuwd waar @rantheman dampwerende folie totaal overbodig vind. Ik vind namelijk van niet en zeker in het geval TS niet.
TS geeft aan dat hij in een nieuwbouwappartement gaat wonen. Om beton aan te maken heb je water nodig, veel water. Als het beton uitgehard is om de bekisting er af te halen zit er nog steeds water in de constructie en die is er nog niet uitgedampd bij oplevering.
Wat er gebeurd is dat als je van die houtvezel / pulp platen neerlegt en je onder buurman gaat stoken is dat de beton constructie word opgewarmd en dat het vocht er uit dampd de isolatieplaten in die vervolgens gaan schimellen en opzwellen want het laminaat wat er op ligt dampdicht.
2 maanden terug is een vriend van mij in een nieuwbouw studenten complex gaan wonen en had ook van die isofelt platen gehaald. op mijn aandringen bij de bouwmarkt afdekfolie gehaald (20 m²) en dat onder de platen gelegd. Het resultaat is dat zijn laminaatje er nog strak bij ligt en bij de buren die alleen maar groene platen hebben gebruikt een maanlandschap is ontstaan.
dus ik zou adviseren gebruik die gouden rollen of groene platen in combinatie met een afdekfolie. in beide gevallen wel de naden typen anders maakt het nog niks uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |