Zie mijn opening: Ik ben via google op dit forum uit gekomen en ik ben op zoek naar advies. In de kringen waar ik mijn verhaal heb gedaan heerst er onbegrip ik ben juist op zoek naar meningen van verder weg zeg maar.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:41 schreef IkWilbert het volgende:
Hier je antwoord niet gekregen?
http://www.refoweb.nl/vra(...)deren/#reactie_28334
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
Niet alle geloven zijn zo streng hoor, genoeg geloven waar men niet zo strict is en rigide is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:51 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat is het geloof toch mooi,
liefde, tolerantie, begrip en respect.
Tuurlijk zijn jouw ouders lief voor je vriendin, ze willen haar bekeren tot de kerk van Satan.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:51 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Als mijn schoonouders (schoonvader vooral) uitlegt waarom Galatan 5 JUIST door satan is ingegeven kan ik hem wel volgen, maar mijn ouders zijn altijd zo lief voor mijn vriendin dat ik ook zoiets heb dat ik het ze niet gun.
Tot je eruit wil stappenquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Niet alle geloven zijn zo streng hoor, genoeg geloven waar men niet zo strict is en rigide is.
Ohhh, de relatie is geconsumeerdquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Het punt is ook dat als ik met mijn vriendin zou breken ik nooit meer mag trouwen. Het is nogal een stap.
Stoken tussen ouders en hun kinderen is ook door satan ingegeven, als je het zo wilt benoemen. Het is lelijk en slecht.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:51 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Als mijn schoonouders (schoonvader vooral) uitlegt waarom Galatan 5 JUIST door satan is ingegeven kan ik hem wel volgen, maar mijn ouders zijn altijd zo lief voor mijn vriendin dat ik ook zoiets heb dat ik het ze niet gun.
Nee, kies voor je eigen moraal. En als ouders en/of vriendin daar bij passen is dat mooi meegenomen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:53 schreef TripleS het volgende:
kies tussen je ouders en je vriendin.
LOL wat?quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Het punt is ook dat als ik met mijn vriendin zou breken ik nooit meer mag trouwen. Het is nogal een stap.
Van wie mag je dan nooit meer trouwen? Je ouders niet in ieder geval, die zijn PKN.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Dat is een goede vraagquote:
En als zij met jou breekt?quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Valt ook wel mee, genoeg kennissen/vrienden die gelovig zijn en ook een paar die uiteindelijk besloten dat ze het toch niet zo zagen zitten als de anderen in hun gemeenschap en die gaan nog steeds met elkaar om.quote:
Volgens mij bepaal je dat lekker zelf, als jij en je vriendin besluiten dat jullie willen trouwen is er geen wet die dat kan verhinderen. (tenzij je stiekem reeds gehuwd bentquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Kleine kanttekening: er is nog geen wetenschappelijke verklaring. Wel vermoedens en meerdere ideen, maar nog geen sluitende verklaring.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag![]()
De waarheid is dat god niet bestaat en een verzinsel van de mens is, het universum is ontstaan uit het niets. Echt... de wetenschappelijke versie van het ontstaan van alles om ons heen is zoveel mooier, realistischer en beter te begrijpen dan de vage praatjes van geestelijken.
Misschien is het toch beter dat je een geloof gaat zoeken wat je minder beperkt in je leven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Als je daardoor al je account wilt opzeggen.. kan je net zo goed je hele leven opzeggen. Als je kijkt hoeveel mensen niet in een God geloven en daar ook voor uitkomen. Dan is de vraag of je uberhaupt wel tussen die mensen wilt levenquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Ik ben hartstikke verguld met jullie antwoorden. Hier kan ik echt mee vooruit. Ik kan er niet zo goed tegen dat de Heer ontkend wordt. Ik weet dat dit een openbaar forum is deus misschien moet dit topic en mijn naam maar verwijderd. Ik dank jullie allen zeer voor de geboden informatie.
Pas nou op dat je niet dezelfde 'fouten' gaat maken als je schoonouders. Andere mensen hebben andere meningen, respecteer dat. Sta voor je eigen overtuiging!!quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Ik ben hartstikke verguld met jullie antwoorden. Hier kan ik echt mee vooruit. Ik kan er niet zo goed tegen dat de Heer ontkend wordt. Ik weet dat dit een openbaar forum is deus misschien moet dit topic en mijn naam maar verwijderd. Ik dank jullie allen zeer voor de geboden informatie.
Leven en laten leven of je nu gelooft of niet, dat is de goede manier.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:05 schreef Beelzebufo het volgende:
Vooral niet stoppen met zélf nadenken!! Wat denk je er zélf van?
Ik reken mezelf ook tot de 'gelovigen' maar ik ben me er terdege van bewust dat andere mensen andere denkbeelden hebben. Ik hoef het daarover niet met ze eens te zijn, zij hoeven het niet met míj eens te zijn.
Zonder een veroordeling te willen uitspreken denk ik wel dat het standpunt van je schoonouders niet meer van deze tijd is. Denk goed na of je met deze mensen te maken wilt houden voor de rest van je leven en of je relatie die prijs waard is. Het klinkt vrij hard (vind ik zelf), maar je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen levensgeluk en zult daar ook naar moeten handelen.
Welkom in het echte levenquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Ik ben hartstikke verguld met jullie antwoorden. Hier kan ik echt mee vooruit. Ik kan er niet zo goed tegen dat de Heer ontkend wordt.
Zoals je had kunnen lezen in de voorwaarden doet men daar hier nadrukkelijk niet aan.quote:Ik weet dat dit een openbaar forum is deus misschien moet dit topic en mijn naam maar verwijderd. Ik dank jullie allen zeer voor de geboden informatie.
Maar wat ga je ermee doen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Zelfs in het uitspreken van je dank weet ook jij onverdraagzaamheid te verwerken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Ik wens je veel sterkte bij je keuze. Verloochen je ouders en jezelf niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Met dank voor deze zinvolle bijdrage aan dit topic. Ik respecteer je in deze mening! Kan jij dan ook respect opbrengen voor mensen die wél waarde hechten aan een geloof in God?quote:
Loop nou niet weg. Je bent op de goede weg door te twijfelen aan de moraal van je schoonouders. Ga daar eens mee door en vraag jezelf af of je werkelijk je ouders wilt verloochenen om een meisje dat omgekeerd niets voor jou doet. Ik geloof geen seconde dat je werkelijk je ouders opzij wilt zetten.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Waarom niet? Alvast een voorschot genomen op het huwelijk begrijp ik? Mocht dat wel? Bedenk wel dat als je met je vriendin breekt je ook niet meer vastzit aan die ger. gem. in ned. en dat daar bij PKN een stuk luchtiger over wordt gedacht.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef VerdwaaldeZiel84 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |