abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108005630
quote:
Mooie is ook nog dat de EU Amerika steunt met het boycotten van Iran terwijl Amerika zo te zien zelf helemaal geen last krijgt mocht Iran de kraan dicht draaien.
How stupid can we be?

Vooral Griekenland wordt hard geraakt.
pi_108005645
Nederland importeert 2% van de Oliebehoefte uit Iran, maar de prijs aan de pomp zal weer exploderen :S
pi_108005649
Reuters meldt nu op Twitter:

quote:
BREAKING -- Reuters: Iran's Oil Ministry denies state media reports of EU oil stop
pi_108006068
Liever Iraanse kernraketten op Tel Aviv gericht, als dure benzine aan de pomp. Wat kunnen die Israeli's mij nou in vredesnaam verekken?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_108006514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Liever Iraanse kernraketten op Tel Aviv gericht, als dure benzine aan de pomp. Wat kunnen die Israeli's mij nou in vredesnaam verekken?
Nou, dat Israel met atoombommen terugslaat waardoor de olieprijs nog verder omhoogschiet?
pi_108006620
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:59 schreef Dagonet het volgende:
_O-. De werkende Nederlander ook. :').

Maar goed, jij stelt een oorlog voor om een land een andere regering op te dwingen zodat wij goedkope olie kunnen houden?

Enig idee wat de kosten van een oorlog zijn? En wat het gevolg is als je Iran aanvalt? Een burgeroorlogje in Syrië is al een enorm probleem voor de oliemarkt, laat staan als je de Perzische Golf in de fik steekt. :').

De regering haalt ook niet extra accijns binnen, dat is een vaststaand bedrag. Hooguit een beetje btw (wat niet geheel gunstig is) en het overgrote deel van de winst gaat naar de miljardenomzetten van de oliebedrijven.
Ik zei bewust de 'werkende' Nederlander en niet de 'hardwerkende' Nederlander, want dat is puur populisme. Ik doel dus gewoon op de groep mensen die met de auto naar hun werk gaat. Mensen voor wie autogebruik noodzakelijk is en die ondertussen grotendeels de economie draaiende houden.

Ik stel geen oorlog voor vanwege de olie; ik stel voor dat we onszelf sowieso minder afhankelijk maken van olie en al helemaal uit schurkenstaten in het Midden-Oosten. Maar dat verandert niks aan het feit dat Iran allerlei resoluties schendt, bezig is met het maken van een kernwapen én dat de bevolking wordt onderdrukt door een dictatoriaal, islam-extremisch regime. En het is vooral om die laatste reden dat de bevolking bevrijd moet worden, met als bijkomende reden dat de ontwikkeling van een kernwapen moet worden stopgezet.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:57:03 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108007011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Maar dat verandert niks aan het feit dat Iran allerlei resoluties schendt,
Zoals zoveel landen. Waarom wel Iran?

quote:
bezig is met het maken van een kernwapen
Wat nog niet conclusief bewezen is. En wederom, waarom wel Iran en niet bijvoorbeeld Noord Korea, Pakistan, India en wat andere landen die bezig zijn of waren?

quote:
én dat de bevolking wordt onderdrukt door een dictatoriaal, islam-extremisch regime.
Ook hier wederom, één van de vele landen met een dictatoriaal regime (ik neem tenminste aan dat het jou daarom draait en niet zozeer om het islam-extremistische gedeelte, ik hoop dat je tegen elke vorm van dictatuur bent en niet selectief).
Dan komen we ook bij de vraag in welk land militair ingrijpen permanent heeft geholpen om een langdurig zittende dictatuur zonder problemen om te zetten naar een andere staatsvorm zonder jarenlange inzet. Je zou eventueel nazi-duitsland kunnen noemen maar of dat nu zo'n goed voorbeeld is (gezien de handelingen van de dictator tijdens zijn regime en hoe het land was voordat hij aan de macht kwam).

quote:
En het is vooral om die laatste reden dat de bevolking bevrijd moet worden, met als bijkomende reden dat de ontwikkeling van een kernwapen moet worden stopgezet.
En bevolking bevrijd je niet, een volk bevrijd zichzelf. De ontwikkelingen in Egypte en Tunesië zijn van veel langduriger invloed, veel fundamenteler dan bijvoorbeeld in Afghanistan.

Een kernwapen ben ik niet zo bang voor, die tijd heb ik wel gehad, een kernwapen is een verdedigingswapen en kan je amper offensief inzetten. Een land dat een kernwapen offensief gebruikt kan er namelijk redelijk vanuit gaan (zeker als het niet de VS is) dat er weinig van het land overblijft. Dat weten de machthebbers in Iran net zo goed en die willen maar één ding en dat is aan de macht blijven.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108007070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:08 schreef Deadre het volgende:
Nederland heeft 1 van de grootste havens ter wereld, wie gaan de schepen voorzien van brandstof? :')
Tanken in Luxemburg, dat scheelt.
pi_108007212
quote:
Iran ontkent stopzetten olie-export

TEHERAN - Het Iraanse ministerie van Olie ontkent dat het land de olie-export heeft gestopt naar zes EU-landen waaronder Nederland. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie woensdag gezegd.

Het Iraanse tv-station Press TV meldde eerder op de dag dat de export was stilgelegd naar Nederland, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Italië. De Iraanse minister van Olie zei op 4 februari dat de olie-export naar ,,sommige'' Europese landen zeker zou worden gestopt. De EU legde de Iraanse regering een olie-importboycot op vanwege haar nucleaire programma.
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:04:50 #60
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108007333
Ik vraag me af hoe dat in de praktijk dan in z'n werk gaat? :?
Om die boycot hard te kunnen maken zou Iran dus van iedere liter geëxporteerde olie precies moeten weten waar het terecht komt.
Maar de realiteit is toch dat er in Iran een mammoettanker aanmeert die bijvoorbeeld een Duits overslagstation bevoorraadt en vanaf dat punt weet Iran toch niet waar de olie naartoe gaat?

Alleen een tanker die rechtstreeks vanuit Iran naar Pernis wil kan geweerd worden.
pi_108008437
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
Zoals zoveel landen. Waarom wel Iran?
Omdat de mensenrechtensituatie daar nóg schrijnender is dan elders.

quote:
Wat nog niet conclusief bewezen is. En wederom, waarom wel Iran en niet bijvoorbeeld Noord Korea, Pakistan, India en wat andere landen die bezig zijn of waren?
Ten eerste is 'het gebeurt elders ook' niet een argument om ingrijpen na te laten. Verder heb je me nergens horen stellen dat er bijvoorbeeld in Noord-Korea niet mag worden ingegrepen. Ligt alleen veel lastiger, omdat het technisch gezien een soort provincie van China is.

quote:
Ook hier wederom, één van de vele landen met een dictatoriaal regime (ik neem tenminste aan dat het jou daarom draait en niet zozeer om het islam-extremistische gedeelte, ik hoop dat je tegen elke vorm van dictatuur bent en niet selectief).
Dan komen we ook bij de vraag in welk land militair ingrijpen permanent heeft geholpen om een langdurig zittende dictatuur zonder problemen om te zetten naar een andere staatsvorm zonder jarenlange inzet.
Ik ben tegen elke vorm van dictatuur, maar het islam-extremistische gehalte in Iran is extra zorgwekkend. Temeer omdat ook steeds duidelijker blijkt hoe terrorisme vanuit landen als Iran en Saoedi-Arabië wordt gefinancierd.

Ik heb nooit gesteld dat je even ingrijpt en daarna snel weer weggaat. Overigens lees ik te vaak dat verzet tegen dictatuur puur vanuit de bevolking moet komen. In Libië is de kanteling mede door buitenlandse militaire steun teweeg gebracht. In Syrië blijft die steun achterwege, waardoor het zittende regime kan doorgaan met het aanrichten van een bloedbad onder demostranten. Niks is makkelijker dan wegkijken. Dat geldt voor Syrië en wat mij betreft ook voor Iran.

quote:
En bevolking bevrijd je niet, een volk bevrijd zichzelf. De ontwikkelingen in Egypte en Tunesië zijn van veel langduriger invloed, veel fundamenteler dan bijvoorbeeld in Afghanistan.
Ah, daar is -ie, de nummer 1-dooddoener. Figuurlijk en letterlijk. Letterlijk, omdat mensen in de steek worden gelaten, tevergeefs hopen op steun van buiten. Maar die steum komt niet en die mensen worden afgeslacht. Vaak is concreet militair ingrijpen van buitenaf nodig, soms is concreet dreigen al genoeg, soms ook niet.

quote:
Een kernwapen ben ik niet zo bang voor, die tijd heb ik wel gehad, een kernwapen is een verdedigingswapen en kan je amper offensief inzetten. Een land dat een kernwapen offensief gebruikt kan er namelijk redelijk vanuit gaan (zeker als het niet de VS is) dat er weinig van het land overblijft. Dat weten de machthebbers in Iran net zo goed en die willen maar één ding en dat is aan de macht blijven.
Dat neemt niet weg dat zo'n wapen een enorm spoor van dood en verderf kan zaaien. Liever nu ingrijpen dan wachten totdat ze concreet een kernwapen tot hun beschikking hebben daar.
pi_108010442
Er is nooit bewezen dat ze kernwapens hebben of ontwikkelen. Ik snap niet dat mensen aan de hand van onderbuikgevoelens een land willen aanvallen :')

quote:
Omdat de mensenrechtensituatie daar nóg schrijnender is dan elders.
Nee.
Conscience do cost.
pi_108010591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:20 schreef ems. het volgende:
Er is nooit bewezen dat ze kernwapens hebben of ontwikkelen. Ik snap niet dat mensen aan de hand van onderbuikgevoelens een land willen aanvallen :')

[..]

Nee.
Maar het westen wil Iran niet aanvallen. Ze hebben een olieboycot ingesteld en Iran zegt dat ze alle schepen die die daar langs de kust varen worden tegengehouden. En dat is een no go, en terecht.
pi_108010611
Irak beschikt bewezen over massavernietigingswapens.

woensdag 15 februari 2012 @ 16:26:12 #65
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_108010692
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, de EU had het aangekondigd. Pas op, vanaf dan en dan gaan we je woooohhhh boycotten! woooohhhh.

Oh, okay, prima, wij beginnen alvast, wat jullie niet meer willen hebben verkopen we voortaan wel aan India en China, die staan te trappelen.

Met als gevolg dat hier natuurlijk nog geen vervangers zijn geregeld in Europa om de tekorten op te vangen. :').
Buiten dat zou dit gelden voor nieuwe(re) contracten en wilden ze oude verplichtingen (nog te leveren olie) wel binnen laten komen. Iran's reactie: "Als je het niet wil, krijg het oude ook niet :9 "
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_108010769
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef stinkie het volgende:

[..]

Buiten dat zou dit gelden voor nieuwe(re) contracten en wilden ze oude verplichtingen (nog te leveren olie) wel binnen laten komen. Iran's reactie: "Als je het niet wil, krijg het oude ook niet :9 "
Waarop het westen zegt: Hee stelletje dieven, daarvoor is betaald.
pi_108010791
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef Plugin het volgende:
Irak beschikt bewezen over massavernietigingswapens.

Niet bewezen dus :P

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar het westen wil Iran niet aanvallen. Ze hebben een olieboycot ingesteld en Iran zegt dat ze alle schepen die die daar langs de kust varen worden tegengehouden. En dat is een no go, en terecht.
Over wie heb je het nu? De olieboycotten zijn niet meer zo zeldzaam tegenwoordig.
Conscience do cost.
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:29:00 #68
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_108010815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

En zie dat maar eens te krijgen :) En ik weet trouwens niet in hoeverre er al betaald is.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:29:32 #69
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108010843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lekker met je pik achter Amerika aan rennen terwijl je eigen economie weer is gedaald :W

O+ O+ O+ O+ O+

pi_108010878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarop Iran zegt "achja, handtekeningen onder overeenkomsten... daar houden jullie jezelf ook nooit aan. Vraag maar aan al onze buurlanden die jullie kernwapens hebben gegeven ondanks het Nonproliferatie verdrag"

En dan hebben ze nog gelijk ook.
pi_108010884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:29 schreef stinkie het volgende:

[..]

En zie dat maar eens te krijgen :) En ik weet trouwens niet in hoeverre er al betaald is.
Niet zo moeilijk, blokkeer gewoon elke financiele transactie van/naar/met Iran tot je je geld krijgt..
pi_108011025
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk, blokkeer gewoon elke financiele transactie van/naar/met Iran tot je je geld krijgt..
Hoe handelt Nederlands overigens op dit moment uberhaupt met Iran ? Alle grote banken (Rabo, ING enz.) hebben Iran al een paar jaar op de zwarte lijst staan. Er worden geen transacties met in dat land woonachtigen uitgevoerd.
pi_108011098
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:33 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hoe handelt Nederlands overigen op dit moment uberhaupt met Iran ? Alle grote banken (Rabo, ING enz.) hebben Iran op de zwarte lijst staan. Er worden geen transacties met in dat land woonachtigen uitgevoerd.
Ze kunnen alles en iedereen die met Iran handelt blokkeren. Dat deden ze ook met Noord Korea. Die kwamen toen helemaal in de shit.

Maar dat gaat niet gebeuren. Iran krabbelt toch wel terug.
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:42:01 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108011394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Jammer dan als je de producten niet meer kan betalen omdat de transportkosten flink gestegen zijn
Welke producten? Allemaal bangmakerij man
pi_108011406

Zolang Rusland maar niet denkt aan een boilcot. :')
One man's trash, another man's treasure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')