Mooie is ook nog dat de EU Amerika steunt met het boycotten van Iran terwijl Amerika zo te zien zelf helemaal geen last krijgt mocht Iran de kraan dicht draaien.quote:
quote:BREAKING -- Reuters: Iran's Oil Ministry denies state media reports of EU oil stop
Nou, dat Israel met atoombommen terugslaat waardoor de olieprijs nog verder omhoogschiet?quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Liever Iraanse kernraketten op Tel Aviv gericht, als dure benzine aan de pomp. Wat kunnen die Israeli's mij nou in vredesnaam verekken?
Ik zei bewust de 'werkende' Nederlander en niet de 'hardwerkende' Nederlander, want dat is puur populisme. Ik doel dus gewoon op de groep mensen die met de auto naar hun werk gaat. Mensen voor wie autogebruik noodzakelijk is en die ondertussen grotendeels de economie draaiende houden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:59 schreef Dagonet het volgende:
. De werkende Nederlander ook.
.
Maar goed, jij stelt een oorlog voor om een land een andere regering op te dwingen zodat wij goedkope olie kunnen houden?
Enig idee wat de kosten van een oorlog zijn? En wat het gevolg is als je Iran aanvalt? Een burgeroorlogje in Syrië is al een enorm probleem voor de oliemarkt, laat staan als je de Perzische Golf in de fik steekt..
De regering haalt ook niet extra accijns binnen, dat is een vaststaand bedrag. Hooguit een beetje btw (wat niet geheel gunstig is) en het overgrote deel van de winst gaat naar de miljardenomzetten van de oliebedrijven.
Zoals zoveel landen. Waarom wel Iran?quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Maar dat verandert niks aan het feit dat Iran allerlei resoluties schendt,
Wat nog niet conclusief bewezen is. En wederom, waarom wel Iran en niet bijvoorbeeld Noord Korea, Pakistan, India en wat andere landen die bezig zijn of waren?quote:bezig is met het maken van een kernwapen
Ook hier wederom, één van de vele landen met een dictatoriaal regime (ik neem tenminste aan dat het jou daarom draait en niet zozeer om het islam-extremistische gedeelte, ik hoop dat je tegen elke vorm van dictatuur bent en niet selectief).quote:én dat de bevolking wordt onderdrukt door een dictatoriaal, islam-extremisch regime.
En bevolking bevrijd je niet, een volk bevrijd zichzelf. De ontwikkelingen in Egypte en Tunesië zijn van veel langduriger invloed, veel fundamenteler dan bijvoorbeeld in Afghanistan.quote:En het is vooral om die laatste reden dat de bevolking bevrijd moet worden, met als bijkomende reden dat de ontwikkeling van een kernwapen moet worden stopgezet.
Tanken in Luxemburg, dat scheelt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:08 schreef Deadre het volgende:
Nederland heeft 1 van de grootste havens ter wereld, wie gaan de schepen voorzien van brandstof?
quote:Iran ontkent stopzetten olie-export
TEHERAN - Het Iraanse ministerie van Olie ontkent dat het land de olie-export heeft gestopt naar zes EU-landen waaronder Nederland. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie woensdag gezegd.
Het Iraanse tv-station Press TV meldde eerder op de dag dat de export was stilgelegd naar Nederland, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje en Italië. De Iraanse minister van Olie zei op 4 februari dat de olie-export naar ,,sommige'' Europese landen zeker zou worden gestopt. De EU legde de Iraanse regering een olie-importboycot op vanwege haar nucleaire programma.
Omdat de mensenrechtensituatie daar nóg schrijnender is dan elders.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
Zoals zoveel landen. Waarom wel Iran?
Ten eerste is 'het gebeurt elders ook' niet een argument om ingrijpen na te laten. Verder heb je me nergens horen stellen dat er bijvoorbeeld in Noord-Korea niet mag worden ingegrepen. Ligt alleen veel lastiger, omdat het technisch gezien een soort provincie van China is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
Wat nog niet conclusief bewezen is. En wederom, waarom wel Iran en niet bijvoorbeeld Noord Korea, Pakistan, India en wat andere landen die bezig zijn of waren?
Ik ben tegen elke vorm van dictatuur, maar het islam-extremistische gehalte in Iran is extra zorgwekkend. Temeer omdat ook steeds duidelijker blijkt hoe terrorisme vanuit landen als Iran en Saoedi-Arabië wordt gefinancierd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
Ook hier wederom, één van de vele landen met een dictatoriaal regime (ik neem tenminste aan dat het jou daarom draait en niet zozeer om het islam-extremistische gedeelte, ik hoop dat je tegen elke vorm van dictatuur bent en niet selectief).
Dan komen we ook bij de vraag in welk land militair ingrijpen permanent heeft geholpen om een langdurig zittende dictatuur zonder problemen om te zetten naar een andere staatsvorm zonder jarenlange inzet.
Ah, daar is -ie, de nummer 1-dooddoener. Figuurlijk en letterlijk. Letterlijk, omdat mensen in de steek worden gelaten, tevergeefs hopen op steun van buiten. Maar die steum komt niet en die mensen worden afgeslacht. Vaak is concreet militair ingrijpen van buitenaf nodig, soms is concreet dreigen al genoeg, soms ook niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
En bevolking bevrijd je niet, een volk bevrijd zichzelf. De ontwikkelingen in Egypte en Tunesië zijn van veel langduriger invloed, veel fundamenteler dan bijvoorbeeld in Afghanistan.
Dat neemt niet weg dat zo'n wapen een enorm spoor van dood en verderf kan zaaien. Liever nu ingrijpen dan wachten totdat ze concreet een kernwapen tot hun beschikking hebben daar.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
Een kernwapen ben ik niet zo bang voor, die tijd heb ik wel gehad, een kernwapen is een verdedigingswapen en kan je amper offensief inzetten. Een land dat een kernwapen offensief gebruikt kan er namelijk redelijk vanuit gaan (zeker als het niet de VS is) dat er weinig van het land overblijft. Dat weten de machthebbers in Iran net zo goed en die willen maar één ding en dat is aan de macht blijven.
Nee.quote:Omdat de mensenrechtensituatie daar nóg schrijnender is dan elders.
Maar het westen wil Iran niet aanvallen. Ze hebben een olieboycot ingesteld en Iran zegt dat ze alle schepen die die daar langs de kust varen worden tegengehouden. En dat is een no go, en terecht.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:20 schreef ems. het volgende:
Er is nooit bewezen dat ze kernwapens hebben of ontwikkelen. Ik snap niet dat mensen aan de hand van onderbuikgevoelens een land willen aanvallen
[..]
Nee.
Buiten dat zou dit gelden voor nieuwe(re) contracten en wilden ze oude verplichtingen (nog te leveren olie) wel binnen laten komen. Iran's reactie: "Als je het niet wil, krijg het oude ook nietquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, de EU had het aangekondigd. Pas op, vanaf dan en dan gaan we je woooohhhh boycotten! woooohhhh.
Oh, okay, prima, wij beginnen alvast, wat jullie niet meer willen hebben verkopen we voortaan wel aan India en China, die staan te trappelen.
Met als gevolg dat hier natuurlijk nog geen vervangers zijn geregeld in Europa om de tekorten op te vangen..
Waarop het westen zegt: Hee stelletje dieven, daarvoor is betaald.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
Buiten dat zou dit gelden voor nieuwe(re) contracten en wilden ze oude verplichtingen (nog te leveren olie) wel binnen laten komen. Iran's reactie: "Als je het niet wil, krijg het oude ook niet"
Niet bewezen dusquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef Plugin het volgende:
Irak beschikt bewezen over massavernietigingswapens.
Over wie heb je het nu? De olieboycotten zijn niet meer zo zeldzaam tegenwoordig.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar het westen wil Iran niet aanvallen. Ze hebben een olieboycot ingesteld en Iran zegt dat ze alle schepen die die daar langs de kust varen worden tegengehouden. En dat is een no go, en terecht.
En zie dat maar eens te krijgenquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarop het westen zegt: Hee stelletje dieven, daarvoor is betaald.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lekker met je pik achter Amerika aan rennen terwijl je eigen economie weer is gedaald
Waarop Iran zegt "achja, handtekeningen onder overeenkomsten... daar houden jullie jezelf ook nooit aan. Vraag maar aan al onze buurlanden die jullie kernwapens hebben gegeven ondanks het Nonproliferatie verdrag"quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarop het westen zegt: Hee stelletje dieven, daarvoor is betaald.
Niet zo moeilijk, blokkeer gewoon elke financiele transactie van/naar/met Iran tot je je geld krijgt..quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:29 schreef stinkie het volgende:
[..]
En zie dat maar eens te krijgenEn ik weet trouwens niet in hoeverre er al betaald is.
Hoe handelt Nederlands overigens op dit moment uberhaupt met Iran ? Alle grote banken (Rabo, ING enz.) hebben Iran al een paar jaar op de zwarte lijst staan. Er worden geen transacties met in dat land woonachtigen uitgevoerd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk, blokkeer gewoon elke financiele transactie van/naar/met Iran tot je je geld krijgt..
Ze kunnen alles en iedereen die met Iran handelt blokkeren. Dat deden ze ook met Noord Korea. Die kwamen toen helemaal in de shit.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:33 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hoe handelt Nederlands overigen op dit moment uberhaupt met Iran ? Alle grote banken (Rabo, ING enz.) hebben Iran op de zwarte lijst staan. Er worden geen transacties met in dat land woonachtigen uitgevoerd.
Welke producten? Allemaal bangmakerij manquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jammer dan als je de producten niet meer kan betalen omdat de transportkosten flink gestegen zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |