abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111580934
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:36 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad om het afbreken van de geur. Anders blijven ze het op dezelfde plek doen. Ik zweer bij Dettol, een beetje in je dweilwater. Dat werkt ook desinfecterend, wordt ook in de zorg en bij dierenartsen gebruikt.
Dettol is niet enzymatisch en werkt dus niet op die manier,. En voor katten is het giftig, dus heel, heel, heel goed naspoelen, Hier komt het er niet in.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:17:07 #252
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_111581460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dettol is niet enzymatisch en werkt dus niet op die manier,. En voor katten is het giftig, dus heel, heel, heel goed naspoelen, Hier komt het er niet in.
Echt waar?? Tsjee dat heb ik nooit gehoord!! Toch maar over op de Biotex dan, bedankt :)
pi_111581699
http://www.fabcats.org/owners/poisons/article.html

Katten zijn qua stofwisseling soms een beetje kneusjes, evolutie heeft de neiging om trekjes die een dier niet nodig heeft te laten vervallen, katten zijn geevolueerd als uitsluitend carnivoor dier en daardoor hebben ze de mogelijkheid verloren om bepaalde plantaardige stoffen goed af te breken in de lever.
In Dettol zitten fenolen, stofjes die oa in naaldbomen voorkomen, wanneer ze daarmee in contact komen kunnen ze die niet zo goed afbreken als andere dieren dat kunnen. Ik gebruik zelf geen schoonmaakmiddelen die ondoorzichtig worden in water of dingen met dennengeur.
pi_111586327
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Een pipetje Stronghold roze (kitten) mag gebruikt worden vanaf 6 weken. Dat is heel makkelijk, pipetje in de nek en het werkt fantastisch. Ik heb altijd frontline spray in huis voor de zwerfkittens onder de 6 weken maar het is rottig aanbrengen en helpt vaak geen moer. Ik tel dan echt de dagen af tot ik de Stronghold mag gebruiken.
Beetje jammer dat ze je nu zo'n hele fles van die spray hebben aangesmeerd.

Over het algemeen kan het niet veel kwaad als de kat een beetje oplikt, er kan dan wel een hoop gekwijl volgen. Maar het is handig om bv even uitgebreid met het kitten te spelen om het af te leiden terwijl de boel opdroogt zodat het niet teveel gaat zitten wassen.
Hmm inderdaad als ik het zo lees. Ik ging uit van de expertise van een dierenarts...
Je zegt dat het geen moer ( ;) ) helpt? Dus de vlooien zullen niet verdwijnen op deze manier? :{
Heb ook het hele huis vanmiddag stofgezogen, en daarna met Indoor X ingespoten, al is hij pas twee dagen bij me.
Gek genoeg zit er bij de Frontline spray geen gebruiksaanwijzing met welke frequentie je hem in moet spuiten... iemand hier bekend mee?
Gezien het katje bij een vriend van me vandaan komt, en ik regelmatig bij hem over de vloer kom en andersom, maakt dit het risico groter dat de vlooien niet zullen verdwijnen? Gezien de katten in het nest bij hem thuis ze waarschijnlijk nog steeds hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door steeez op 15-05-2012 18:14:21 ]
pi_111588259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:12 schreef steeez het volgende:

[..]

Hmm inderdaad als ik het zo lees. Ik ging uit van de expertise van een dierenarts...
Je zegt dat het geen moer helpt? Dus de vlooien zullen niet verdwijnen op deze manier? :{
Heb ook het hele huis vanmiddag stofgezogen, en daarna met Indoor X ingespoten, al is hij pas twee dagen bij me.
Gek genoeg zit er bij de Frontline spray geen gebruiksaanwijzing met welke frequentie je hem in moet spuiten... iemand hier bekend mee?
De bijsluiter zit aan de binnenkant van het etiket, je kunt het etiket lostrekken aan het hoekje waarop
een plaatje staat van een vinger die een hoekje lostrekt.
Online staat het ook hier; http://www.wegvlooien.nl/MEDIA/file/pdf/frontline-spray.pdf

Je moet dus eigenlijk 4 weken wachten voordat je het weer gebruikt.

Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat de kittens toch vlooien bleven houden na frontline spray (en dan had ik uiteraard ook omgevingsspray gebruikt). Wij vangen kittens op die van de straat komen dus vandaar dat we nog wel eens met vlooien te maken hebben. Je hoort het tegenwoordig ook vaak van andere mensen dat frontline bij hen niet zo goed werkt. Maar laten we hopen dat het bij die van jou wel goed effect heeft :Y Om te checken kun je over een dag of twee eens goed kammen met de vlooienkam, als je nog vlooien vindt zouden ze morsdood moeten zijn en niet alleen maar sloom.

Zelf gebruik ik altijd Stronghold (werkt tegen volwasen vlooien, eitjes, larven en ook tegen spoelwormen, oormijt etc) of Advantage (zeker als een kat echt veel vlooien heeft, Advantage werkt lekker snel. Doodt volwassen vlooien)

Een kat maakt zichzelf schoon en kan tijdens het schoonmaken ook vlooien uit de vacht verwijderen en opeten. In vlooien zitten soms ook nog lintwormeitjes waardoor de kat dan besmet kan raken. Is je katje ontwormd en zo ja, met welk middel en wanneer voor het laatst ? Het beste kun je Milbemax Kitten pilletjes gebruiken van de dierenarts, die zijn redelijk makkelijk te geven en werken tegen alle wormen. De meeste andere ontwormingsmiddelen werken niet tegen lintworm.

Je zou inderdaad vlooieneitjes aan je schoenen kunnen meenemen vanaf je vriend. maar als je huis is ingesprayed met omgevingsspray (wat maandenlang werkt) en je volgende keer gewoon Stronghold gebruikt (dit doodt ook eitjes en larven) zal het wel goed komen.
Gelukkig is Indoor-X wel een goede omgevingsspray.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html
pi_111588704
Ik gebruik de frontline spray voor kittens ook en ik moet zeggen dat het wel goed werkt. Maar dat komt ook doordat we de kittens een paar keer per dag kammen (als ze vlooien hebben) en de vlooien die nog leven dood maken.
pi_111589004
Enorm bedankt voor jullie nuttige reacties :)
Fijn om de ervaringen te horen van mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Het kammen probeer ik inderdaad ook, echter laat hij dit totaal niet toe. Hoe ik hem dit laat tolereren?
Verder is hij heel aanhankelijk en vindt bijna alles prima, behalve dus kammen en het sprayen van de Frontline fles. Het katje heeft inderdaad al enkele malen ontwormingstabletjes gekregen voor hij bij me kwam. Zelf heb ik ook een pakje gekocht bij de dierenarts, die ik als ik het goed begrijp vanaf nu om de vier weken moet gaan geven :Y

edit:

Op het moment dat ik dat zit te typen zat hij naast me op de bank, zie ik zowaar een levende vlooi op zijn koppie lopen :( Heeft de spray misschien een bepaalde tijd nodig om te gaan werken? Ik heb geprobeerd niet te veel op zijn koppie te spuiten, dit adviseerde de dierenarts me vanochtend.

[ Bericht 13% gewijzigd door steeez op 15-05-2012 18:18:31 ]
pi_111591631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:11 schreef steeez het volgende:
Enorm bedankt voor jullie nuttige reacties :)
Fijn om de ervaringen te horen van mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Het kammen probeer ik inderdaad ook, echter laat hij dit totaal niet toe. Hoe ik hem dit laat tolereren?
Verder is hij heel aanhankelijk en vindt bijna alles prima, behalve dus kammen en het sprayen van de Frontline fles. Het katje heeft inderdaad al enkele malen ontwormingstabletjes gekregen voor hij bij me kwam. Zelf heb ik ook een pakje gekocht bij de dierenarts, die ik als ik het goed begrijp vanaf nu om de vier weken moet gaan geven :Y

edit:

Op het moment dat ik dat zit te typen zat hij naast me op de bank, zie ik zowaar een levende vlooi op zijn koppie lopen :( Heeft de spray misschien een bepaalde tijd nodig om te gaan werken? Ik heb geprobeerd niet te veel op zijn koppie te spuiten, dit adviseerde de dierenarts me vanochtend.
Mijn kittens laten het ook niet altijd toe, maar dan hebben ze gewoon pech :P Ik wil geen vlooien in mijn huis dus ik kam ze gewoon. Wel met zijn tweeen (1 houdt vast in nekvel, de ander kamt).
Het spul heeft ook wel even nodig om alle vlooien dood te maken, morgen zouden ze sowieso dood moeten zijn.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:53:43 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111593364
Ik heb wel een lastige vraag denk ik.

Wanneer word het egoistisch? Wanneer is het tijd om te zeggen.. het is mooi geweest poes.

En dan heb ik het over een poes van 19, met tandproblemen en artrose, die moet leven met 3 kinderen die dr steeds tegen dr wil optillen of soms aan dr oor of staart trekken. Maar toch ook erg kan genieten van de zonnestralen en de frisse lenteluchtjes.

Wanneer is het punt daar dat je de poes een plezier doet door dr rust te geven en wanneer is het egoistisch om het niet te doen omdat je zoveel om dr geeft?
The truth was in here.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:00:34 #260
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111593785
Niet ziek dus? Niet merkbaar uit haar doen of aan het lijden?
Dan zou ik haar lekker laten genieten van het zonnetje zolang ze dat nog kan.
Pas als je merkt dat je kat ongelukkig wordt door pijn of lijden of ziekte, als ze niet meer blij is, niet meer kan genieten van zelfs een simpele aai, geen interesse meer heeft in jou of haar omgeving, dan pas een afscheid overwegen.

Dat is althans mijn bescheiden mening.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:02:51 #261
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111593910
Niet heel ziek, afgezien van dr ouderdomsgebreken. Maar zo sneu om te zien. Springen is lastig, of ze laat zich gewoon van de vensterbank vallen zou je kunnen zeggen.
Zit echt in dubio.
The truth was in here.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:22:39 #262
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111595165
Tja, moeilijk. Ik persoonlijk zou een poes nooit enkel vanwege ouderdomsklachten laten inslapen.
Mijn vorige kat was erg ziek toen ik de beslissing nam. Voor die tijd was ze alleen maar oud, maar zoals de jouwe kon ze nog wel genieten van aaien, een kattensnoepje en het zonnetje.
pi_111595404
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:53 schreef Bastard het volgende:
Ik heb wel een lastige vraag denk ik.

Wanneer word het egoistisch? Wanneer is het tijd om te zeggen.. het is mooi geweest poes.

En dan heb ik het over een poes van 19, met tandproblemen en artrose, die moet leven met 3 kinderen die dr steeds tegen dr wil optillen of soms aan dr oor of staart trekken. Maar toch ook erg kan genieten van de zonnestralen en de frisse lenteluchtjes.

Wanneer is het punt daar dat je de poes een plezier doet door dr rust te geven en wanneer is het egoistisch om het niet te doen omdat je zoveel om dr geeft?
Als een poes niet ziek is en geen pijn heeft zie ik geen reden om te zeggen dat het mooi is geweest. Ik zou echter wel mijn best doen om ervoor te zorgen dat poes minder last heeft van die drie kinderen, want een rustige oude dag verdient ze wel.
pi_111618281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:20 schreef Oognip het volgende:

[..]

Waarom wil je dat je poes krols wordt?
Ze moet toch een keertje krols worden lijkt me. Misschien omdat er anders iets aan de hand kan zijn. En ja we willen ook wel heel graag 1 keer een nestje met haar, maar dan moet ze eerst even wat groter worden. Ze is nog steeds erg 'petit'

En het is een gewone huis-tuin-en keuken kat dus die zou dan lijkt mij allang aan de beurt geweest moeten zijn toch?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:39:15 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_111618339
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:37 schreef Croli het volgende:

[..]

Ze moet toch een keertje krols worden lijkt me. Misschien omdat er anders iets aan de hand kan zijn. En ja we willen ook wel heel graag 1 keer een nestje met haar, maar dan moet ze eerst even wat groter worden. Ze is nog steeds erg 'petit'

En het is een gewone huis-tuin-en keuken kat dus die zou dan lijkt mij allang aan de beurt geweest moeten zijn toch?
Mijn poezen werden de eerste keer krols toen ze iets minder dan een jaar oud waren geloof ik.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:39:57 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111618364
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:37 schreef Croli het volgende:

[..]

Waarom willen jullie dat nestje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_111618365
Onze dame is inmiddels de 1 al gepasseerd...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_111618408
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom willen jullie dat nestje?
Het lijkt ons ontzettend mooi om een keer mee te maken, en we hebben al genoeg gegadigden voor de kittens ;) dus daar is al helemaal rekening mee gehouden!
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:52:13 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111618847
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:41 schreef Croli het volgende:

[..]

Het lijkt ons ontzettend mooi om een keer mee te maken, en we hebben al genoeg gegadigden voor de kittens ;) dus daar is al helemaal rekening mee gehouden!
Blijft lastig, want er is sowieso al een groot overschot aan kittens en katten. De gegadigden voor het nestje dat bij jullie nog moet komen, zouden ook een kitten of kat kunnen nemen die al op een baasje wacht.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:58:30 #270
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111619087
quote:

[..]

Wij hadden ook graag een keer een nestje gehad, maar aangezien de asiels nog altijd vol zitten (ook met kittens) gaat onze kat binnenkort onder het mes.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:05:21 #271
123170 alors
zlata1234
pi_111619316
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blijft lastig, want er is sowieso al een groot overschot aan kittens en katten. De gegadigden voor het nestje dat bij jullie nog moet komen, zouden ook een kitten of kat kunnen nemen die al op een baasje wacht.
Eens.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:06:13 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_111619346
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ook eens.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:15:10 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_111619654
quote:

[..]

Je zou ook een pleegnestje uit het asiel kunnen nemen wellicht. Dan kun je wel genieten van al die schattigheid, maar help je niet mee aan het kattenoverschot.

Ik snap overigens wel dat het verleidelijk is hoor, zo'n nestje. Mij lijkt het alleen vreselijk om dat gespuis de hele dag uit de gordijnen te moeten trekken. Nou ja, en ze zijn binnen no time groot en dan zijn het alweer doodnormale katten.
Het is mij een bijdrage aan het overschot niet waard. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 12:18:28 #274
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111619752
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je zou ook een pleegnestje uit het asiel kunnen nemen wellicht. Dan kun je wel genieten van al die schattigheid, maar help je niet mee aan het kattenoverschot.

Ik snap overigens wel dat het verleidelijk is hoor, zo'n nestje. Mij lijkt het alleen vreselijk om dat gespuis de hele dag uit de gordijnen te moeten trekken. Nou ja, en ze zijn binnen no time groot en dan zijn het alweer doodnormale katten.
Het is mij een bijdrage aan het overschot niet waard. :P
Eens :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_111619870
Ik ben het deels wel met jullie eens hoor dat er al zoveel kittens zijn die een huisje zoeken. Maar dat asiels overvol zitten is altijd al zo geweest. Dat komt omdat er mensen zijn die wel onverantwoord met hun beesten omgaan en ze naar buiten laten terwijl ze niet geholpen zijn. Zo krijg je al die ongewenste nestjes die daarna in het asiel terecht komen. Heel vervelend allemaal maar zo gaan wij er niet mee om. Onze dame blijft gewoon binnen en zal dus niet ongewenst zwanger worden maar gewenst. (en daarna wordt ze uiteraard geholpen!)
Daarnaast vinden diegene waar de kittens terecht komen het veel leuker om van ons een kitten te hebben en ze zullen er veel minder snel over nadenken om naar het asiel te gaan. Nu weten we waar de kat vandaan komt en wij vinden het dan ook belangrijk om te weten dat de beestjes goed terecht komen en dat we ze kunnen blijven volgen.

Maar dat neemt niets weg van mijn hoofdvraag of het wel gewoon is dat ze na 1 jaar nog niet krols is geweest...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')