Oke ik ben niet heel goed in moeilijke rechtstermen maar is het meestal zo dat het rentepercentage op een spaarhypotheek nooit gegarandeerd wordt?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Voor de aangifte heb je de huidige waarde nodig, niet de expiratiewaarde. Kijk je wel goed?
Daarnaast is een dergelijke verzekering vaak 'gewoon' een gemengde dekking (uitkering bij leven op de einddatum of overlijden ervoor), waarbij het verzekerd kapitaal gegarandeerd is.
Ik kan er niet minder van maken.quote:
Als jij een spaarproduct hebt, heb je geen beleggingsresultaat, maar een vast rendement.quote:Op woensdag 15 februari 2012 00:13 schreef Sdre het volgende:
Ik ga m nu ook narekenen maar kan nergens enig beleggingsresultaat vinden, geven ze zeker niet vrij waardoor berekenen onmogelijk is lijkt mij. Is 6% niet wat aan de hoge kant?
Het is een levensverzekering.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:41 schreef tehoef het volgende:
wordt uit spaarpotje geen premie betaald voor bv levensverzekering?
Da's inderdaad jammer, ja. Gevoelsmatig kijkt TS idd naar de huidige waarde en niet naar de expiratie. Zou redelijk passen ook in de opbouw, halverwege op 2/3 van de looptijd.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als jij een spaarproduct hebt, heb je geen beleggingsresultaat, maar een vast rendement.
Jammer dat mijn vragen verder genegeerd worden. Helpen schiet niet erg op zo.
Na 15 jaar looptijd is er al een vrijstelling. Die is hoger dan het bedrag dat er nu gespaard is. Dus als het inderdaad zo is dat TS al 19 jaar een KEW heeft en die nu uitbetaald wordt, is er weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:44 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat je niet beseft dat het kapitaal eerst langzaam grooit, na 20 jaar staat je vaak pas op de helft van je einddoel. Na 30 jaar was je gewoon op 49k uitgekomen, maar omdat je voortijdig stopt dus niet.
Kom je trouwens onder de 20 jaar niet in problemen ivm BOX1 regels?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |