abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2012 @ 09:21:53 #1
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_108070564
Voor mijn nieuwe huurhuis moet ik een acceptatie formulier ondertekenen. Wat moet hier allemaal instaan en is dit rechtsgeldig? Er is namelijk ook nog een echt huurcontract
  vrijdag 17 februari 2012 @ 09:25:33 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108070639
De staat van de woning? Oftewel alles wat kapot is moet jij niet accepteren, anders draai jij er voor op als je vertrekt.
censuur :O
  vrijdag 17 februari 2012 @ 09:34:30 #3
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_108070798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:
De staat van de woning? Oftewel alles wat kapot is moet jij niet accepteren, anders draai jij er voor op als je vertrekt.
Moet dat in het acceptatiecontract staan?
pi_108071053
je loopt met iemand van de verhuurder het huis door en vraagt bij alles wat er veranderd is of je het zo mag achterlaten..zo ja kan je het accepteren..zo niet moet je het niet accepteren en/of in oude staat laten herstellen of laten aantekenen dat je de verandering al aanwezig was voor de verhuur aan jou en dat je er niet verantwoordelijk voor ben

ook gebreken die je ziet moet je er op laten aantekenen zodat vast is gelegd dat ze er al waren en dat ze gerepareerd moeten worden
pi_108071488
Kijk eens in dit topic vanaf deze reactie:

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:09 schreef JDx het volgende:
Alsof dit allemaal nog niet genoeg gezeik is en er toch al een aantal mensen hier aanwezig zijn die juridische kennis hebben, komt er nog iets bij.

Ik heb samen met de bemiddelaar van mijn gehuurde woning in Leiden de woning bekeken en op papier dat de woning er goed uit ziet. Nu wil de verhuurder van de woning de borg niet terug betalen, hij zegt dat het huis er niet netjes uit zag en een schoonmaakbedrijf heeft moeten inhuren om het schoon te maken. Dikke onzin, want mijn ma die gek is op schoonmaken was zelfs bij de verhuizing van Leiden naar Den Haag en die zou het nooit vies achter durven laten.

Het gaat om een borg van 1095 euro die hij nu dus niet terug wil betalen. Ik heb op papier dat de woning er goed uit zag. WTF#@%!# moet ik hier nou weer mee.
Spoilers!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:38:21 #6
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_108072283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:47 schreef sijs het volgende:
je loopt met iemand van de verhuurder het huis door en vraagt bij alles wat er veranderd is of je het zo mag achterlaten..zo ja kan je het accepteren..zo niet moet je het niet accepteren en/of in oude staat laten herstellen of laten aantekenen dat je de verandering al aanwezig was voor de verhuur aan jou en dat je er niet verantwoordelijk voor ben

ook gebreken die je ziet moet je er op laten aantekenen zodat vast is gelegd dat ze er al waren en dat ze gerepareerd moeten worden
Wees hierbij minutieus en leg op iedere slak zout, zelfs voor zoiets als bv een gaatje in een tegel waar een bekerhouder heeft gehangen in de badkamer worden bedragen afgetrokken van de borg als je er weer uit gaat.
Niet iedere verhuurder is zo'n crimineel maar of dat werkelijk zo is weet je pas als je er uit gaat en dan is het te laat.
Idem voor loszittend behang, krassen op de deuren enz enz, kortom je moet een miereneuker zijn en niet die man/vrouw het tempo van de controle laten bepalen maar zelf iedere kamer van wand naar wand bekijken en alles laten noteren ook al zegt die aardige meneer dat het helemaal niet hoeft want "zo zijn zij niet" .
Over 5 jaar ga je er uit, die meneer bestaat niet meer en jij kunt dokken voor ieder krasje dat ze kunnen vinden, de sport voor die gasten is om GEEN borg te moeten terug te betalen en dit is de manier waarop ze dat flikken.
Het beste is om in aanwezigheid van de controleur goede scherpe fotos van alles te maken, deze dubbel uit te printen en door hem/haar jouw kopie te laten ondertekenen.

[ Bericht 4% gewijzigd door robber57 op 17-02-2012 10:46:18 ]
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:42:42 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108072406
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:38 schreef robber57 het volgende:
Over 5 jaar ga je er uit, die meneer bestaat niet meer en jij kunt dokken voor ieder krasje dat ze kunnen vinden, de sport voor die gasten is om GEEN borg te moeten terug te betalen en dit is de manier waarop ze dat flikken.
Hier kom je vrij eenvoudig achter door de vertrekkende bewoner te vragen of hij ergens gezeur over kreeg :)
censuur :O
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:46:05 #8
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_108072489
Oké top dan ga ik even flink zeiken
pi_108074585
Misschien een idee om tijdens die acceptatieronde volop foto's te maken?

Als de verhuurder er ook af en toe op staat kan hij moeilijk ontkennen over 5 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')