abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108897640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:49 schreef Kimochi het volgende:
Komt lekker spontaan over nu, maar gefeliciteerd Maharbal! w/
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_108897741
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:30 schreef GlowMouse het volgende:
ik had de vorige pagina niet gezien, gefeli Maharbal
Dat dus :P gefeliciteerd!! Netjes hoor twee masters.. ^O^ *O* Twee scripties wat een hel :')
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:06:39 #278
258802 Yreal
henk..!
pi_108897969
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:59 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Dat dus :P gefeliciteerd!! Netjes hoor twee masters.. ^O^ *O* Twee scripties wat een hel :')
Daarom gok ik ook dat hij een scriptie in estate planning oid heeft gedaan :P
pi_108898064
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je hebt gelijk :')

Gefeliciteerd!!!
pi_108898107
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

:Y :Y

[..]

precies. Mijn omgeving verklaart me nog altijd voor gek dat ik erin door wil. Op het HBO vond iedereen dat het moeilijkste vak :P
Hoelang heb je eigenlijk HBO gedaan? En vind je het eigenlijk lastige overstap? Want ken ook iemand die geswitched is van HBO rechten naar WO rechten en hij vondt het opzich wel een groot verschil.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:02:12 #281
258802 Yreal
henk..!
pi_108899771
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:10 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoelang heb je eigenlijk HBO gedaan? En vind je het eigenlijk lastige overstap? Want ken ook iemand die geswitched is van HBO rechten naar WO rechten en hij vondt het opzich wel een groot verschil.
Zit nu in het 3de jaar van het HBO (MER) en het bevalt eigenlijk prima zo. Het plan was om in deeltijd een beetje aan te modderen en kijken hoever ik kwam, maar het is best te doen. Ik ben dan ook gewoon het voltijd programma gaan doen.

Het is wel anders ja, en ergens weet ik ook wel dat ik geen academicus ben. Als we bij strafrecht zitten en het 1.5 uur over iemands intenties gaat, maar door zijn handelen rekken we de begrippen op, ect. ect. denk ik wel : Ik kan de motivatie van de rechter volgen, ik kan er wat van vinden. Hoelang gaan we hier in godsnaam op door.

Hoe nu verder? Ik wil in ieder geval het schakelprogramma klaar hebben voordat ik het hbo afrond. Het liefste ook nog alle andere vakken van de bachelor die niet terugkomen in de master Nederlands belastingrecht.
pi_108900196
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zit nu in het 3de jaar van het HBO (MER) en het bevalt eigenlijk prima zo. Het plan was om in deeltijd een beetje aan te modderen en kijken hoever ik kwam, maar het is best te doen. Ik ben dan ook gewoon het voltijd programma gaan doen.

Het is wel anders ja, en ergens weet ik ook wel dat ik geen academicus ben. Als we bij strafrecht zitten en het 1.5 uur over iemands intenties gaat, maar door zijn handelen rekken we de begrippen op, ect. ect. denk ik wel : Ik kan de motivatie van de rechter volgen, ik kan er wat van vinden. Hoelang gaan we hier in godsnaam op door.

Hoe nu verder? Ik wil in ieder geval het schakelprogramma klaar hebben voordat ik het hbo afrond. Het liefste ook nog alle andere vakken van de bachelor die niet terugkomen in de master Nederlands belastingrecht.
Hmm ja ik vind soms die rechtstheoretishe thema's wel leuk. Maar dan wel als ze civielrechtelijk van aard zijn :@ en af een toe een rechtsfilosofische discussie kan ook wel :P

Ja dat zou wel handig zijn dan. Heb je in ieder geval je bachelor af dan :P Hoelang moet je dan dus nog studeren? 4jr gewoon?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:17:18 #283
258802 Yreal
henk..!
pi_108900250
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:15 schreef H-D het volgende:

[..]

Hmm ja ik vind soms die rechtstheoretishe thema's wel leuk. Maar dan wel als ze civielrechtelijk van aard zijn :@ en af een toe een rechtsfilosofische discussie kan ook wel :P

Ja dat zou wel handig zijn dan. Heb je in ieder geval je bachelor af dan :P Hoelang moet je dan dus nog studeren? 4jr gewoon?
Ik hoop binnen 2 jaar toch wel een dubbele bachelor en in 3 jaar een dubbele master te hebben. 4 jaar is wel echt de max hoor.

rechtsfilosofie is just heel leuk ! Maar niet in een werkgroep met 25 man.

Ik heb IRW werkgroepen altijd 's avonds gevolgd. Ik had ze van JJCM wirken oid. Wat een geweldig man was dat zeg. Echt heel inspirerend en door hem ben ik me er zeker in gaan interesseren :Y

Edit :Even voor de duidelijkheid, de avondwerkgroepen waren altijd 8-15 man groot. Dat was echt top ivm 25 of meer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:35:05 #284
258802 Yreal
henk..!
pi_108900775
En ik heb nu wel het idee dat ik wat aan het leren ben en dat ik wat moet doen. Dat werkt voor de motivatie toch wel goed. HBO stelde gewoon geen moer voor.
pi_108903359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 07:18 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat de vraag naar fiscale juristen (veel) hoger is dan die naar naar de in rechtsgeleerdheid afgestudeerden.
Gefeliciteerd met je tweede master! Ik denk dat ik het maar bij eentje hou, tenzij ik echt niet aan de bak kom na mijn afstuderen ;).
Ja, je hebt gelijk. Het is een wereld van verschil!

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daarom gok ik ook dat hij een scriptie in estate planning oid heeft gedaan :P
Ik heb gewoon twee volledige scripties gemaakt :)

Iedereen bedankt! Voelt goed om voor het eerst te kunnen thuiskomen zonder dat je denkt/weet dat je weer verder moet met een scriptie, vak of whatever.

De verplichte vakliteratuur elke week laat ik hier voor het gemak buiten beschouwing :P
pi_108906860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik hoop binnen 2 jaar toch wel een dubbele bachelor en in 3 jaar een dubbele master te hebben. 4 jaar is wel echt de max hoor.

rechtsfilosofie is just heel leuk ! Maar niet in een werkgroep met 25 man.

Ik heb IRW werkgroepen altijd 's avonds gevolgd. Ik had ze van JJCM wirken oid. Wat een geweldig man was dat zeg. Echt heel inspirerend en door hem ben ik me er zeker in gaan interesseren :Y

Edit :Even voor de duidelijkheid, de avondwerkgroepen waren altijd 8-15 man groot. Dat was echt top ivm 25 of meer.
Bij ons zijn er zo weinig notariële studenten. Heb nooit meer colleges met zoveel mensen tegelijk :P
pi_108906923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:22 schreef H-D het volgende:

[..]

Bij ons zijn er zo weinig notariële studenten. Heb nooit meer colleges met zoveel mensen tegelijk :P
Dat was bij ons bij notarieel ook zo. Fiscaal nog minder :)
pi_108906950
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:22 schreef H-D het volgende:

[..]

Haha ik hoorde dat mijn vriend jou net op facebook had toegevoegd (Irishbastard) zelfs Fok is een kleine wereld :P
pi_108906966
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat was bij ons bij notarieel ook zo. Fiscaal nog minder :)
Ik vind het wel relax. Wist nog uit het 1e jaar als je dan Inleiding Rechtswetenschap had :') te massaal gewoon.

Edit: damn wat zijn sommige mensen in WGR toch irritant :')
pi_108906984
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:25 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Haha ik hoorde dat mijn vriend jou net op facebook had toegevoegd (Irishbastard) zelfs Fok is een kleine wereld :P
whahaha lol zelfs Fok al..ik auwehoerde praatte met hem altijd in PTA. Vandaar :P

[ Bericht 1% gewijzigd door H-D op 09-03-2012 16:16:42 ]
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:02:05 #291
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_108908194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:26 schreef H-D het volgende:

[..]

whahaha lol zelfs Fok al..ik auwehoerde met hem altijd in PTA. Vandaar :P
Ik hoop dat dit een grap is... :{
pi_108908495
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:26 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik vind het wel relax. Wist nog uit het 1e jaar als je dan Inleiding Rechtswetenschap had :') te massaal gewoon.

Edit: damn wat zijn sommige mensen in WGR toch irritant :')
Eerste jaar, ja dat was dramatisch. 2/3 volle bioscoopzalen in Groningen!

O, en ja. Ik heb na al die jaren posten in WGR geleerd dat je het soms beter kunt opgeven ;)
pi_108908525
Ik lurk er wel veel maar post haast zelden iets, of omdat jullie het al gezegd hebben of omdat ik denk laat maar hier ga ik niet eens op reageren :P
pi_108908592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:12 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik lurk er wel veel maar post haast zelden iets, of omdat jullie het al gezegd hebben of omdat ik denk laat maar hier ga ik niet eens op reageren :P
Ik probeer zoveel mogelijk juridische vragen te beantwoorden. Er wordt een hoop onzin verkondigd, en ik verbeter dat graag :P.

Daarbij vind ik het altijd wel erg leuk om mensen dingen van het recht uit te leggen en te helpen. Het houdt je ook bezig met het recht, en het dwingt je om er nog eens extra over na te denken omdat je het enigszins begrijpelijk moet formuleren. Vond het altijd wel handig en leuk naast m'n studie, en ook nu blijf ik het doen...ook al heb ik iets minder tijd :+
pi_108908612
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:44 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Het blijft vreemd. Als econoom word je in een jaar mr., en totaal heb je maar 66 fiscale studiepunten gehaald (6 in de vooropleiding en 60 in de master). In Tilburg zijn dat er 46 meer. Ben benieuwd hoe de praktijk daar tegenaan kijkt.
Een hoogleraar die ik vandaag sprak zei dat de master Fiscaal recht aan de VU voornamelijk gericht is op ondernemingen en het hierdoor mogelijk is het als één jarige master aan te bieden. Er wordt dus bijvoorbeeld vrij weinig aandacht geschonken aan successiebelasting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klonker op 09-03-2012 16:21:45 ]
pi_108908662
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:02 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit een grap is... :{
Is het nu beter dan?
pi_108908690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Eerste jaar, ja dat was dramatisch. 2/3 volle bioscoopzalen in Groningen!

O, en ja. Ik heb na al die jaren posten in WGR geleerd dat je het soms beter kunt opgeven ;)
Ja hier ook. Verdeeld over 2 zalen. Video doorkoppeling en shit.

Ja ik geef het nu ook maar op met die pannekoek die daar de hele tijd die shit over het 'echte leven' loopt te verkondigen.
pi_108908858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik probeer zoveel mogelijk juridische vragen te beantwoorden. Er wordt een hoop onzin verkondigd, en ik verbeter dat graag :P.

Daarbij vind ik het altijd wel erg leuk om mensen dingen van het recht uit te leggen en te helpen. Het houdt je ook bezig met het recht, en het dwingt je om er nog eens extra over na te denken omdat je het enigszins begrijpelijk moet formuleren. Vond het altijd wel handig en leuk naast m'n studie, en ook nu blijf ik het doen...ook al heb ik iets minder tijd :+
Ja ik ben ook altijd bang dat ik toch niet genoeg over het onderwerp weet :P
pi_108908923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:23 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ja ik ben ook altijd bang dat ik toch niet genoeg over het onderwerp weet :P
Maar was jij niet al heel ver in je studie? :o
pi_108909011
Ik ben in de afrondende fase ja :P Maar dat betekend ook dat alle stof waar ik niet meer mee gewerkt heb sinds mijn master behoorlijk is weggezakt. En al weet ik er nog iets vanaf dan is het dus of vaak al gezegd of ik ben niet helemaal zeker en dan heb ik ook geen zin om het helemaal uitgebreid op te gaan zoeken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')