Zou je mij dan misschien een plezier willen doen en voortaan voor de iets langere "gebrek aan respect" willen gaan? In principe is er dan ook nog ruimte voor een beetje respect en het klopt tenminste.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Respectloos is in mijn oren een paar graadjes erger dan disrespectvol. Als ik het woord disrespectvol gebruik erken ik de mogelijkheid dat er respect zou kunnen worden opgebracht nog - met respectloos sluit ik die optie uit.
Je is gewoon algemeen bedoeld, maar de directe aanleiding was een post van computerprobleem.quote:
Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:35 schreef Piye het volgende:
Dit is misschien een beetje een onbenullige klacht (een heel klein beetje), maar ik vind dat je je diep moet schamen als je het woord "onrespectvol" gebruikt. Denk gewoon even na mensen. Het is "respectloos".
Ik zal je met respect bejegenen.quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:51 schreef Vaseline_ het volgende:
Slechte grap, vies beeld en onrespectvol
quote:
quote:
Het wordt inderdaad nog vaak gebruikt ook.quote:
Ja sorry dat is misschien een beetje ontactvol gesteld.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:13 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik vind het echt onrespectvol dat jij vind dat ik me daarvoor moet schamen..
Ken t mij verrotten hoe je het schrijft, het punt is dat je me begrijpt, ja toch? "Ik vind beter als" klachtwaardigerquote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:17 schreef Piye het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad nog vaak gebruikt ook.
[..]
Ja sorry dat is misschien een beetje ontactvol gesteld.
Ik vind alle taalfouten klachtwaardig, maar ik klaag liever over fouten waarvan velen ook daadwerkelijk niet weten dat het fout is. Vrijwel iedereen die het gebruikt weet dat "beter als" niet klopt, maar zegt "het gaat erom dat je me begrijpt" (wat ik trouwens een schandalig slecht argument vind, het gaat er niet om dat ik je begrijp, het gaat erom dat je het goed doet) bij onrespectvol beseffen velen het niet tot ze er goed over nadenken. Foutief gebruik van het woord "teveel" is nog zoiets trouwens.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:21 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ken t mij verrotten hoe je het schrijft, het punt is dat je me begrijpt, ja toch? "Ik vind beter als" klachtwaardiger
Nounounou, de taalpolitie is weer opgerukt hoorquote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vind alle taalfouten klachtwaardig, maar ik klaag liever over fouten waarvan velen ook daadwerkelijk niet weten dat het fout is. Vrijwel iedereen die het gebruikt weet dat "beter als" niet klopt, maar zegt "het gaat erom dat je me begrijpt" (wat ik trouwens een schandalig slecht argument vind, het gaat er niet om dat ik je begrijp, het gaat erom dat je het goed doet) bij onrespectvol beseffen velen het niet tot ze er goed over nadenken. Foutief gebruik van het woord "teveel" is nog zoiets trouwens.
Ik zal vast wel taalfouten maken ja en ik stel het dan ook op prijs als iemand me verbetert. Ik streef namelijk naar perfectie ook al weet ik dat ik dat nooit zal bereiken. Ik vind het gewoon raar dat als iemand je verbetert met de beste bedoelingen je gelijk defensief gaat roepen "je weet toch wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:33 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Nounounou, de taalpolitie is weer opgerukt hoor. Ik durf te wedden dat jij ook woorden gebruikt die eigenlijk fout zijn.
Ja dat heeft iemand hier al opgeworpen. Ik vind dat je dan beter kan zeggen dat iets getuigt van een gebrek aan respect. Dan wordt enige mate van respect ook niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:35 schreef Catbert het volgende:
Disrespectvol geeft aan dat er een hoge mate van disrespect is, maar sluit niet zoals respectloos uit dat er enige mate van respect aanwezig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |