abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108178268
Gefeliciteerd nog voor de jarigen! *O*

quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:26 schreef Asyniur het volgende:
Bah, dat spugen... :X
Dat doet Harry (nog?) niet. Maar ik geloof dat Timo van Chan dat ook deed, toch?
Zo, lekker snelle reactie, hou het topic niet meer zo bij.. maar idd, nou je het zegt, Timo heeft dat ook gedaan. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer dat precies was en hoe lang dat geduurd heeft. Maar nu doet hij het gelukkig niet meer.

Timo heeft de laatste tijd erg last met poepen, het is wel dun, maar hij moet zóveel moeite doen. Vorige week zijn we naar de huisarts geweest en nu heeft hij laxeermiddel om te kijken wat er los komt. Inderdaad al 2 grote volle luiers gehad. En ze begon over coeliakie, want áls het iets is, kon ze iets anders niet verzinnen.. over 1,5 week gaan we kijken hoe het dan is.. nou maar hopen dat het verder niks is :{
pi_108178302
Ohw en wat grappig en schattig, die meisjes die zichzelf als prinsesjes zien O+ Als ik eens tegen Timo zeg dat hij mijn aapje/boefje/willekeurig iets anders is, krijg ik altijd alleen maar de reactie: "Nee! Timo!"
  maandag 20 februari 2012 @ 10:13:16 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_108178329
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:10 schreef Chan het volgende:
Gefeliciteerd nog voor de jarigen! *O*

[..]

Zo, lekker snelle reactie, hou het topic niet meer zo bij.. maar idd, nou je het zegt, Timo heeft dat ook gedaan. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer dat precies was en hoe lang dat geduurd heeft. Maar nu doet hij het gelukkig niet meer.

Timo heeft de laatste tijd erg last met poepen, het is wel dun, maar hij moet zóveel moeite doen. Vorige week zijn we naar de huisarts geweest en nu heeft hij laxeermiddel om te kijken wat er los komt. Inderdaad al 2 grote volle luiers gehad. En ze begon over coeliakie, want áls het iets is, kon ze iets anders niet verzinnen.. over 1,5 week gaan we kijken hoe het dan is.. nou maar hopen dat het verder niks is :{
ja, maar juist als het dun is, kan er dus een verstopping zitten he :) Dan kan enkel het dunne er langs :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108178418
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:09 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Lief! Selene vind zichzelf ook een prinses, he Simmu! Zei ze gisteren tegen mij, heel schattig!

Tyler zijn vest en blouse waren ineens kort, stond ik ook raar van te kijken.
ze wil net als kim ook vleugeltjes en een toverstokje en ze piept constant over prinsessenjurken :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108178425
Ja weet ik Troel, maar wat ik vooral las is dat het er dan langs sijpelt. Maar hij zit juist elk uur enórm te drukken en dan komen er elke keer beetjes. Maar goed, wel logisch dus, maar gewoon heel naar voor hem.. En hij heeft zó snel luieruitslag, poep moet echt geen 5 minuten in zn luier zitten, want dan is het alweer helemaal rood en vaak zelfs open.

De 2 super volle luiers was trouwens ook allemaal dun. Nog niks hards/diks gezien..
pi_108178506
Chan het klinkt voor mij herkenbaar, maar dat wil je vast niet horen. :*
succes met de test, het is best even schrikken als er gelijk zulke dingen worden uitgesproken. Hou het poepen in de gaten en als je het niet vertrouwd gewoon weer aan de bel trekken. Ik heb hier ook geen harde luiers gezien hoor, die hadden we alleen zonder laxeer.
:)
pi_108178554
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:16 schreef simmu het volgende:

[..]

ze wil net als kim ook vleugeltjes en een toverstokje en ze piept constant over prinsessenjurken :P
Haha! Dan moet je aan Noli vragen waar ze die gekocht heeft. Kim had dat op haar verjaardag gekregen van hun. H&m heeft dat dacht ik wel.
Of wil je het juist niet? Ze kan iig als een echte prinses rondjes zwieren met haar jurk demonstreerde ze!
pi_108178635
Hier ook een prinsesje. :D Ze liep gisteren door de woonkamer: "Ik ben zó mooi! Net een prinsesje!"
pi_108178673
Timo :* Kim is ook eens verstopt geweest met moeite met poepen en heel veel dunne poep. Had ik toen ook niet verwacht dat er een verstopping zat, want ze ging wel gewoon. Wel heel vaak dus.

Ik begin de balen wel te krijgen dat hij zonder movicolon ineens heeeel weinig poept en dus veel last heeft. Sinds hij toen klysma heeft gehad is het niet meer normaal geworden.
Maaanden geen last gehad, geen movicolon gebruikt en ineens is het mis.
Volgende week maar eens goed navragen hoe en wat. Hij eet en drinkt met zo weinig variatie dat ik het er amper in krijg. hij weigert yoghurt nu volledig. :{ Hij kreeg het eerst door de turkse yoghurt heen nml en dat ging prima. Bleef het dik en goed te eten. Door de vla is net water, verschillende soorten getest, eet lastig!
pi_108178678
Ja mignonne ik dacht gelijk aan jou en met name je grote. Maar die heeft toch geen coeliakie? Daar was ze toch op onderzocht ook?
We gaan eerst maar eens kijken wat er de komende 1,5 week nog gebeurd met t laxeermiddel elke dag, en daarna bespreken.
Ik hoop dat het met zijn slechte eetgewoontes te maken heeft, hoewel vezelrijke dingen eet hij doorgaans juist wel goed. Maar zn vochtinname is ook niet echt geweldig, hij wil gewoon niet drinken vaak.
pi_108178749
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:28 schreef Chan het volgende:
Ja mignonne ik dacht gelijk aan jou en met name je grote. Maar die heeft toch geen coeliakie? Daar was ze toch op onderzocht ook?
We gaan eerst maar eens kijken wat er de komende 1,5 week nog gebeurd met t laxeermiddel elke dag, en daarna bespreken.
Ik hoop dat het met zijn slechte eetgewoontes te maken heeft, hoewel vezelrijke dingen eet hij doorgaans juist wel goed. Maar zn vochtinname is ook niet echt geweldig, hij wil gewoon niet drinken vaak.
Klopt hoor, geen coeliakie en ook geen andere enge dingen. Maar wat het wel is weten we ook niet. De kinderarts, en wij zelf ook, denkt nu aan een allergie; mogelijk toch koemelkallergie. Maar om dat te testen moet ze eerst van de laxeer af en dan op een koemelkvrij dieet en dan kijken of het goed gaat. Het risico is te groot dat ze dan weer volledig verstopt raakt dus dat wil de kinderarts niet. Kortom we zitten een beetje vast. :')

Pas op met vezels/vochtintake, ik had laatst nog een plaatje gepost, ik kan het wel even opzoeken, maar je zit sneller aan de hoeveelheid vezels per dag die hij nodig heeft dan je denkt! Als hij er niet heel geweldig bij drinkt dan kan het snel vastlopen.
pi_108178915
Wat lastig, zo vast te zitten. Maar kun je niet eerst overstappen op koemelkvrij en dan laxeer rustig afbouwen? Ik heb er verder totaal geen verstand van (en oohhww, ik hoop zó dat dat zo blijft..) maar dat klinkt voor mij logischer dan andersom..

Ja dat plaatje had ik gezien geloof ik! Als je het nog kunt vinden, dan graag! Hij moet nu dat laxeergoedje door 70 ml water, en dat is natuurlijk nog vies ook dus beetje siroop erdoor. Gelukkig drinkt hij het wel op, als we maar dingen in het vooruitzicht stellen die hij héél erg leuk vindt.. Met de stofzuiger mogen spelen :') of de film van Dribbel naar de Optocht.. In het vervolg ga ik maar proberen iets met stickertjes plakken of zo te doen, want hem elke dag een half uur voor de tv ben ik niet zo'n fan van.. :o
pi_108178918
Gevonden:

op basis van deze folder zou je zeggen dat Timo (en mijn grote) zo'n 7 a 8 gram vezels per dag moeten krijgen. Met een banaan en een bruine boterham enzo ben je al een heel eind op weg.

De folder is afkomstig van de poeppoli in r'dam.
pi_108178959
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:38 schreef Chan het volgende:
Wat lastig, zo vast te zitten. Maar kun je niet eerst overstappen op koemelkvrij en dan laxeer rustig afbouwen? Ik heb er verder totaal geen verstand van (en oohhww, ik hoop zó dat dat zo blijft..) maar dat klinkt voor mij logischer dan andersom..

Ja dat plaatje had ik gezien geloof ik! Als je het nog kunt vinden, dan graag! Hij moet nu dat laxeergoedje door 70 ml water, en dat is natuurlijk nog vies ook dus beetje siroop erdoor. Gelukkig drinkt hij het wel op, als we maar dingen in het vooruitzicht stellen die hij héél erg leuk vindt.. Met de stofzuiger mogen spelen :') of de film van Dribbel naar de Optocht.. In het vervolg ga ik maar proberen iets met stickertjes plakken of zo te doen, want hem elke dag een half uur voor de tv ben ik niet zo'n fan van.. :o
wat krijg je voor laxeerspul?
wij hebben forlax en daar vraagt ze zelf om :') smaakt zoet.

Vervelend dat slechte drinken. Je doet er ook zo weinig aan, als ze niet willen dan houdt het een beetje op -O-
Ik geef als ze slecht drinkt nog wel eens gewoon een fles met water. Zo'n babyfles zeg maar, vindt ze leuk :') of een spa-flesje met een rietje erin, ook helemaal hip. Maar dat gaat wat minder makkelijk met die grijpgrage baby dreumes van me erbij...
pi_108179144
Dank voor de plaatjes! Hij komt per dag zo tussen de 10 en 13 denk ik, als ik zo gauw even kijk..

Hij krijgt Movicolon junior.

Timo wilde tot voor kort alleen zn rietjesbeker, maar dat vind ik eigenlijk maar vieze dingen.. Die rietjes krijg je alleen schoon met wattenstaafjes, een heel gedoe.. Maar sinds kort zijn de plastic Ikeabekertjes helemaal hip, stukken beter al :P
Ik denk dat ik het drinken misschien vooral wat beter moet gaan structureren. Gewoon maar aan tafel gaan zitten en er pas weer af als het op is of zo..
  maandag 20 februari 2012 @ 12:38:20 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108182213
Chan, Harry drinkt ook af en toe slecht. Dan zet ik een pakje drinken neer met een rietje of ik pak een halve liter fles en vul die met water. Als ik eruit drink, wil hij meestal ook wel weer een slokje etc
En uit onze bekers/glazen drinken is ook vaak heel erg hip.

Lastig maar hoor dames, als je kind medicijnen binnen moet krijgen en dat gaat zo moeizaam. Petje af :*

Hier ligt er eentje al een half uur in bed. Niet te genieten door slaapgebrek vannacht. Hopelijk valt hij snel in slaap...
pi_108182448
Als ik het dus goed begrijp mag Leander 7 gram per dag. Als ik dat lijstje zo eens nakijk zit ie zo aan de 17:
3 plakjes witbrood 3
2 aardappelen 4
2 keer groente 4
1 appel 3
1 banaan 3

En soms heeft ie 4 plakjes brood en nog meer fruit erbij. En als we witte bonen eten eet ie bijna zo'n klein potje alleen leeg :o
Hij drinkt heel veel en poept gelukkig ook goed. Maar je zit idd zo aan de aantal grammen :o
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108183809
Ik zal zo ook eens gaan rekenen. Heb nogal een broodmonster.

Vrijdag trouwens weer gelachen met d'r (ja altijd wel, maar nu in het bijzonder). We aten bij mijn schoonouders en ze was nogal aan het bunkeren. Zegt ze out of the blue: "Eerst lekker eten en dan gaan we snel naar huis!"

Mijn schoonouders wisten meteen weer waar ze goed voor waren!
pi_108184312
Nicole als Leander gewoon goed drinkt en goed poept dan kunnen zijn darmen dat blijkbaar prima hebben. Dan zou ik niet direct gaan schrappen denk ik.
Het is meer de combi drinken/vezels die het hem doet.

Om even een voorbeeld te geven, mijn buurjongetje is ook erg geobstipeerd, mijn buurvrouw zegt op haar beurt "ja hij drinkt wel weinig, maar ik krijg het er gewoon niet in. Maar ik doe er alles aan hoor! volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst, genoeg groente en fruit, van die toetjes met pruimen, zemelen..." en zo gaat dat maar door. Dat mannetje krijgt waarschijnlijk maar net aan voldoende vocht binnen en misschien wel 3 keer zoveel vezels als hij eigenlijk nodig heeft.

Het ene kind is daar gevoeliger voor dan het andere denk ik, maar ik met mijn kind ga dus bewust NIET aan de zilvervliesrijst en blijf bij de witte rijst omdat teveel vezels voor haar niet per se een pre is.Die 7 gram is goed voor haar, als we daar aan zitten is het goed, ietsje meer is ook prima, maar ik hou voor haar dus wel een pietsje in de gaten dat ze er niet ruim overheen gaat, omdat de boel toch al niet zo lekker loopt. Dus we eten bruin brood, geen volkoren brood. Witte rijst ipv zilvervliesrijst, gewoon beschuit en gewone crackers in plaats van de volkorenvariant. Dat soort dingen.
pi_108184430
Dus eigenlijk is hoe minder hoe beter terwijl veel mensen denken hoe meer hoe beter?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108184663
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Dus eigenlijk is hoe minder hoe beter terwijl veel mensen denken hoe meer hoe beter?
Nee hoor, genoeg is beter ;)

je hebt dat minimale aantal vezels per dag wat zij noemen wel gewoon nodig.
En veel vezels eten is goed voor je darmen. MAAR... je moet daar wel ruim bij drinken, anders verstoppen die darmen alleen maar. En liefst moet je er ook goed bij bewegen (maar dat geldt meer voor volwassenen, voor kinderen is dat vaak minder van toepassing).

Je moet zeker niet minimaal vezels gaan eten, maar als je kijkt naar mijn buurjongetje dan zou je zeggen dat het voor hem dus inderdaad helemaal niet goed is om alleen maar de volkoren varianten te eten van producten. Dat is veel teveel vezels met te weinig vocht.
pi_108185177
Tjee, als ik dat lijstje zie over die vezels dan snap ik ineens waarom de kinderarts het over een snelle stofwisseling had :o Met de darmen van mijn oudste is niets mis. Die eet meer dan genoeg vezels (vooral uit fruit en boterhammen, warm eten is niet zijn ding zeg maar), maar poept nog rustig drie keer op een dag en dan is het mooi plakkerig en niet hard ofzo. Ik bedenk me wel dat ik dus goed op het zijn drinken moet letten. Dat schiet er nog wel eens bij in thuis.

Speaking of poep: hij heeft ineens op het potje gepoept gisteren! *O* *O* Zo maar, uit het niets. Hij wilde nooit, maar lijkt nu ineens zijn poepluiers vies te vinden. Dus ik hem op de pot geparkeerd, komt er na vijf minuten de mededeling: mama, poep! En ja hoor. De volgende poepbeurt ging weer in de luier (want meneer had gewoon geen zin, wilde tv kijken), maar toen zei hij wel dat ie moest plassen en deed keurig de plas op het potje.
Ik hoop echt dat dit het begin is van iig poepen op het potje, die luiers zijn echt zo ranzig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 20 februari 2012 @ 14:02:18 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108185187
Ik kom voor mezelf maar aan de helft van de vezels :X
Harry krijg in elk geval genoeg vezels binnen...
pi_108185324
Asy, ik durf niet te tellen, maar ik vrees weet eigenlijk wel dat ik ook nog wel eens te weinig binnenkrijg. En dan dubbel: en te weinig vocht en te weinig vezels. En daar kan ik, sinds de laatste zwangerschap, echt niet meer tegen.

Driekus heeft het wel mooi uitgekiend dat bezig zijn met poepen op de pot. Hij groeit - eindelijk- uit zijn 86/92 rompers, dus nou kan ie mooi over naar broekjes en hemd. Welke broekjes vallen heeeeel klein?
Want meneer is nog steeds kontloos: iets van 93 centimeter bij net 12 kilo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 20 februari 2012 @ 14:07:52 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108185399
mefke, hier hetzelfde hoor! En te weinig vezels en ik drink ook nog eens te weinig. Mooi voorbeeld ben ik :X

Wel knap dat je oudste ook al op het potje poept zeg! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')