zonder vuilniszak erin, stinken dat dat ding deedquote:Op maandag 13 februari 2012 22:37 schreef Eska het volgende:
En de kliko bestond nog niet. We hadden deze:
[ afbeelding ]
Is blijkbaar serieus een museumstuk tegenwoordig.
Oh, bij ons ging er toch wel een vuiliszak in.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zonder vuilniszak erin, stinken dat dat ding deed![]()
In het donker zag je ze niet, voor het schadeherstelbedrijf dat in die dagen nog gewoon de uitdeukerij heette was het een gouden verdienconceptquote:Op maandag 13 februari 2012 22:37 schreef Eska het volgende:
[ afbeelding ]
Bij ons ging nagenoeg alles er inquote:Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef Eska het volgende:
[..]
Oh, bij ons ging er toch wel een vuiliszak in.
ow.. dat weet ik dan niet meer zekerquote:Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef Eska het volgende:
[..]
Oh, bij ons ging er toch wel een vuiliszak in.
quote:Op maandag 13 februari 2012 22:45 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
In het donker zag je ze niet, voor het schadeherstelbedrijf dat in die dagen nog gewoon de uitdeukerij heette was het een gouden verdienconcept
Waarschijnlijk omdat gewoon *alles* er in ging? Ook de etensresten en zo.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow.. dat weet ik dan niet meer zekermaar stinken deed het wel als ie open ging
Ja ''afval scheiden'' deden ze nog niet aan geloof ikquote:Op maandag 13 februari 2012 22:46 schreef Eska het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat gewoon *alles* er in ging? Ook de etensresten en zo.
Die gebruikt mijn broer dus nog gewoon onder de motto, het ding doet het het prima op het balkon, waarom zou ik het veranderen.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:37 schreef Eska het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was na 7 altijd weer blij als er niet bij gespuugd werdquote:Op maandag 13 februari 2012 22:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
1, 2, 3 ,4, 5, 6, 7
jou wil ik een kusje geven...
en dan " giechel giechel''![]()
![]()
Groot gelijk! Ik zou er ook wel eentje willen. Ben alleen niet van plan er goud voor te betalen omdat 'retro' nu zo hip is.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Die gebruikt mijn broer dus nog gewoon onder de motto, het ding doet het het prima op het balkon, waarom zou ik het veranderen.
ah...... werd er écht naar gespuugd? da vin ik zielugquote:Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik was na 7 altijd weer blij als er niet bij gespuugd werd
Meisjes konden in die dagen immers ook nog hardop zeggen dat ze iemand niet moesten zonder de daaropvolgende twee jaar angstig over de schouder te hoeven kijken.
quote:Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik was na 7 altijd weer blij als er niet bij gespuugd werd
Meisjes konden in die dagen immers ook nog hardop zeggen dat ze iemand niet moesten zonder de daaropvolgende twee jaar angstig over de schouder te hoeven kijken.
Die dingen zijn trouwens ook niet te tillen dus een vuilniszak erin is wel zo handig als je op een flat woont.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:49 schreef Eska het volgende:
[..]
Groot gelijk! Ik zou er ook wel eentje willen. Ben alleen niet van plan er goud voor te betalen omdat 'retro' nu zo hip is.
Dat is een erg nieuw beeld al.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:56 schreef zaans_boefje het volgende:
[ afbeelding ]
Soms mis ik dit vertrouwde beeld![]()
O-
Dat heette trouwens gewoon de lagere school. Niks geen basisschool. En klas 1 t/m 6.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:00 schreef tong80 het volgende:
We zaten op de basisschool in klassen.
We hadden schooltassen met een hengsel en geen pukkels.
Als je als getrouwde vrouw al mocht blijven werken. In de de tweede helft jaren 50 werd mijn moeder gewoon ontslagen als telefoniste bij de PTT toen ze trouwde, de overheid vond dat heel normaal.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:32 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Voor gehuwde vrouwen was er een aparte loonbelastingtariefgroep, de hoogste van allemaal.
Daarmee zijn we natuurlijk zo perfect gewordenquote:Op maandag 13 februari 2012 20:26 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Dat vroeger iedereen met WordPerfect werkte in plaats van Word, en dat dat ook een veel beter programma was.
Uiteraardquote:Op maandag 13 februari 2012 23:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarmee zijn we natuurlijk zo perfect geworden
Die heeft z'n postcount als bewijs dat hij een tekst neer kan plempenquote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Uiteraardbehalve Tong want die heeft geen idee waarover het gaat.
Maar die is weer niet perfect...kwaliteit gaat voor kwantiteit.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die heeft z'n postcount als bewijs dat hij een tekst neer kan plempen
Ja, maar zó 40+ ben ik nou ook weer nietquote:Op maandag 13 februari 2012 23:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je als getrouwde vrouw al mocht blijven werken. In de de tweede helft jaren 50 werd mijn moeder gewoon ontslagen als telefoniste bij de PTT toen ze trouwde, de overheid vond dat heel normaal.
Vroeger hadden we geen briljante geest die een briljant topic opende.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Uiteraardbehalve Tong want die heeft geen idee waarover het gaat.
Je salaris werd toch gewoon bij dat van je man opgeteld, en dan was dat de basis voor het loonbelastingtarief (en dat kon oplopen tot 70%...).quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:09 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Ja, maar zó 40+ ben ik nou ook weer niet![]()
Dat met die belastinggroep was zelfs begin jaren '80 nog zo, onvoorstelbaar toch.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Vroeger schepten jongetjes tegen elkaar op hoe stoer hun vader was. Mijn zoon vertelt trots dat zijn moeder met tong80 communiceert
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Vroeger schepten jongetjes tegen elkaar op hoe stoer hun vader was. Mijn zoon vertelt trots dat zijn moeder met tong80 communiceert
Was ook voor mijn geboorte hè, dat was toen nog zo...eerst trouwen en dan pas kinderen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:09 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Ja, maar zó 40+ ben ik nou ook weer niet![]()
Dat met die belastinggroep was zelfs begin jaren '80 nog zo, onvoorstelbaar toch.
Dat was inkomstenbelasting, tot 72% meen ik. Ik bedoel gewoon op het loonstrookje, de inhouding via de werkgever. Groep 1 was het. Later werd het gelijkgetrokken en kon je als kostwinner voetoverheveling aanvragen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je salaris werd toch gewoon bij dat van je man opgeteld, en dan was dat de basis voor het loonbelastingtarief (en dat kon oplopen tot 70%...).
Die 72%-schijf waar men het indertijd zo druk mee had werd door nagenoeg niemand gehaald. In die tijd was namelijk ook zo ongeveer alles weer aftrekbaar van het belastbaar inkomen waardoor degenen die in die 72%-schijf zouden kunnen terechtkomen er in werkelijkheid nooit in terecht kwamen. Desondanks jankte menigeen dat hij van iedere gulden 72 cent naar de belasting moest brengen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:23 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Dat was inkomstenbelasting, tot 72% meen ik. Ik bedoel gewoon op het loonstrookje, de inhouding via de werkgever. Groep 1 was het. Later werd het gelijkgetrokken en kon je als kostwinner voetoverheveling aanvragen.
Met het huwelijk werden vrouwen handelingsonbekwaam. Dat is pas in 1957 afgeschaft. Vrij vertaald luidde het christelijke credo immers: 'Zogen, kreng!'quote:Op maandag 13 februari 2012 23:32 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Voor gehuwde vrouwen was er een aparte loonbelastingtariefgroep, de hoogste van allemaal.
De EVP is er niet lang geweest.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:27 schreef trabant het volgende:
De postbode mocht ook geen lid zijn van de CPN.
Zo heetten de communisten voordat ze zich opsplitsten en weer opgingen in andere partijen.
Je had toen ook nog linkse christenen: de EVP.
Oh god, de 16-18 jarigen vallen nu flauw want haarquote:Op dinsdag 14 februari 2012 02:11 schreef trabant het volgende:
Wat is er mis met een ongeschoren poes uit 1971?
En wat hebben goochelacts daarmee te doen?
De lego en de houten cowboystad is al lang geleden verkocht, maar die 1:78 airfixsoldaatjes en van alles dat erbij hoort heb ik nog!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 04:22 schreef Monomeism het volgende:
Doosjes soldaten van het merk Airfix.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |