abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109739516
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:04 schreef cinnamon_M het volgende:
Vorige week:
[ afbeelding ]
Lam!
omg :'( toch niet zo opgegeten he, zeg me dat dit nog in de oven moest ofzo.
pi_109739554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:41 schreef RobinOok het volgende:
De geboorte van een alien. :X

Nee, maar zonder gekheid, wat is het?
(en ik geloof absoluut dat het lekker was als jij dat zegt hoor, maar het ziet er zo niet uit)
omg zo zag ik het niet. nu kan ik niet meer anders zien. bwah jij smeerbats o|O
pi_109745011
Kisir gemaakt. Maar met griesmeel ipv bulgur. Mijn fijne bulgur was namelijk op.

Lijnen doen we na onze dood!
http://safranaargana.blogspot.com/
pi_109745171
Hey kokrobin, kon het niet nalaten naar je te kijken op foodgawker.com. Het is toch best wel moeilijk om daar geplaatst te worden? Hoorde dat ze echt veel eisen hebben, daarom zien bijna alle foto's er ook hetzelfde uit. En ik vind jouw foto's dus wat anders dan wat er gewoonlijk op geplaatst wordt, leuk dus!
Lijnen doen we na onze dood!
http://safranaargana.blogspot.com/
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:28:10 #105
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109746932
Haha, bedankt, Tooto7moe. Ik weet ook niet wat ze bezielden.
Ik had al heeeel lang geen poging meer gewaagd, wegens teveel rejects. Of teveel, nou ja, 5 rejects. Allemaal obv van "lighting issues". En dat irriteerde mij mateloos, want ik vind de foto's op foodgawker nou juist vaak overbelicht. Het wit uitgebeten, dat ik denk "dat zou ik even shoppen". :D

Maar later kwam ik erachter dat als ik zat te witkwasten op bijna witte achtergronden, dat het er op mijn scherm wel okay uit zag, maar op een iets donkerder ingesteld scherm niet! Tegenwoordig let ik daarop. En laatst dacht ik dus "laat ik het nog eens proberen". En met succes!

En toevallig gisteren meteen nog maar een foto ingestuurd. Maar nee, daar trapten ze niet in. :-)

Tempe Kerin

wegens "Primary reason: Composition - too tight"

Ach ja, snap ik ook wel een beetje. Maar het is nu eenmaal mijn stijl van fotograferen. Omdat het op mijn site om de ingrediënten draait wil ik dat je zo duidelijk mogelijk ziet wat iets is. En dus niet teveel afleiding door kopjes, schoteltjes en theedoeken.
Hoewel ik daar tegenwoordig wel af en toe van afwijk. Bij bijvoorbeeld olie, meel of de zoveelste soort sojasaus of zo. Zoiets saais waarvan iedereen wel snapt hoe dat eruit ziet. Dan is context & omgeving wel leuk erbij.

Anyway, bedankt voor je reactie!
pi_109756458
Zaterdag voor de tweede keer ravioli gemaakt (zonder pastamachine :P ). Met een vulling van rundergehakt, spinazie en pijnboompitten.
Met veldsla en pastasaus uit een pot deze keer.
Was heel lekker, maar de saus gaat toch wat overheersen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Isabeau op 01-04-2012 11:19:01 ]
pi_109756601
Waarschijnlijk omdat de saus uit pot veel te zout was? Ziet er wel leuk uit verder.

Avondeten van gisteren: Chicken Tikka Massala met sperciebonen en zelfbebakken garlic/coriander nan
Ja doei.
pi_109756663
Lekker Mo!!
Heb jij trouwens een fotobewerkingsprogramma? Valt me op dat je foto's altijd wat gelig zijn, dit zou je heel simpel kunnen rechttrekken waardoor het er iets frisser uit komt te zien (voor op je blog) Het zijn namelijk verder allemaal erg smakelijke foto's :9 :9
pi_109756716
Weet ik en is 'bewust', ik heb geen aspiraties om van die steriele witte foto's te maken en dit is het licht wat ik in de keuken heb: zo zie ík het, dus zo ziet 'teh int0rw3bs' het :)

M'n wandelfoto's trek ik wel recht :)
Ja doei.
pi_109756932
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
Weet ik en is 'bewust', ik heb geen aspiraties om van die steriele witte foto's te maken en dit is het licht wat ik in de keuken heb: zo zie ík het, dus zo ziet 'teh int0rw3bs' het :)

M'n wandelfoto's trek ik wel recht :)
Oh ok, prima, steriel hoeft van mij ook niet nee. Zelf zorg ik er wel voor dat het er fris uit ziet, vandaar. In mijn keuken is genoeg licht, dan is het niet geel ;)
pi_109757372
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 23:28 schreef RobinOok het volgende:
Haha, bedankt, Tooto7moe. Ik weet ook niet wat ze bezielden.
Ik had al heeeel lang geen poging meer gewaagd, wegens teveel rejects. Of teveel, nou ja, 5 rejects. Allemaal obv van "lighting issues". En dat irriteerde mij mateloos, want ik vind de foto's op foodgawker nou juist vaak overbelicht. Het wit uitgebeten, dat ik denk "dat zou ik even shoppen". :D

Maar later kwam ik erachter dat als ik zat te witkwasten op bijna witte achtergronden, dat het er op mijn scherm wel okay uit zag, maar op een iets donkerder ingesteld scherm niet! Tegenwoordig let ik daarop. En laatst dacht ik dus "laat ik het nog eens proberen". En met succes!

En toevallig gisteren meteen nog maar een foto ingestuurd. Maar nee, daar trapten ze niet in. :-)

[ link | afbeelding ]
Tempe Kerin

wegens "Primary reason: Composition - too tight"

Ach ja, snap ik ook wel een beetje. Maar het is nu eenmaal mijn stijl van fotograferen. Omdat het op mijn site om de ingrediënten draait wil ik dat je zo duidelijk mogelijk ziet wat iets is. En dus niet teveel afleiding door kopjes, schoteltjes en theedoeken.
Hoewel ik daar tegenwoordig wel af en toe van afwijk. Bij bijvoorbeeld olie, meel of de zoveelste soort sojasaus of zo. Zoiets saais waarvan iedereen wel snapt hoe dat eruit ziet. Dan is context & omgeving wel leuk erbij.

Anyway, bedankt voor je reactie!
Ik maak foto's ook altijd van dichtbij, maar dat is ook meer omdat ik geen mooie setting er voor heb. Denk dat het bij Foodgawker er maar net aan ligt wie er reviewd. Bij sommige van mijn foto's heb ik echt zoiets van, hoe is die er doorheen gekomen :p.
pi_109757430
Nog afgezien van de foto's verwonder ik me ook vaak over de recepten op FoodGawker. Van de week me ernstig verbaasd over "mac-and-cheese-burritos".

:?

:r
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109757717
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:48 schreef n0a het volgende:

[..]

Ik maak foto's ook altijd van dichtbij, maar dat is ook meer omdat ik geen mooie setting er voor heb. Denk dat het bij Foodgawker er maar net aan ligt wie er reviewd. Bij sommige van mijn foto's heb ik echt zoiets van, hoe is die er doorheen gekomen :p.
En t lijkt allemaal op elkaar. Ik vind Foodgawker echt een leuke site en ik pretendeer echt niet dat ik mooie foto's maak want het zal zeker en vast vele malen beter kunnen maar iig is het wel mijn eigen ding en niet een massa iets en dat vind ik wel leuk :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109757850
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:01 schreef DarkElf het volgende:

[..]

En t lijkt allemaal op elkaar. Ik vind Foodgawker echt een leuke site en ik pretendeer echt niet dat ik mooie foto's maak want het zal zeker en vast vele malen beter kunnen maar iig is het wel mijn eigen ding en niet een massa iets en dat vind ik wel leuk :)
Ik kom er dan ook vooral voor inspiratie voor nieuwe recepten :@ en verder ook mee eensch. Er zitten echt juweeltjes tussen hoor, daar niet van, maar dan nog is de setting en de belichting en álles hetzelfde of hetzelfde geshopped, en dat vind ik gewoon niet leuk. Dan maar gelig :')
Ja doei.
pi_109757972
:D bij sommige dingen past die stijl die je op gawkers ziet goed, maar bij andere gerechten mag het best anders, rustieker, echter :Y Helemaal mee eens.
Ik ben zelf niet zo goed in gedoe er omheen. Het gaat mij om het eten ter inspiratie bij het recept (ik post ze op facebook). Niet om de setting of het mooiste plaatje.
  zondag 1 april 2012 @ 12:19:42 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109758237
Nou, ik word kriegel van al die theedoeken daar. En al het uitgebeten wit. Maar dat zie je ook in die voedseltijdschriften. Dus dat moet blijkbaar. Maar als er op mijn foto's veel uitgebeten wit is gooi ik 'm weg. Of shop 'm bij.

Dat echt rustiek (meestal eufemisme voor "gewoon op 't bord gekwakt") er niet vaak doorkomt vind ik niet zo erg. De opzet van de site is ook "plaatjes waar het water van in je mond loopt". En ook al kan rustiek eten een stuk lekkerder zijn dan een burrito met macaroni & kaas, als het er niet lekker uitziet, ja, dan heb je pech.

En ik denk ook dat je pech/geluk moet hebben wie er aan de reviewknoppen zit.

(en oja, ik kom er eigenlijk bijna nooit, gewoon omdat 80% zoetigheid is en de rest niet mijn ding :o
Haha, nee, dat klinkt zuur, maar dat ben ik niet. Vind het een leuke site, leuk concept)
  zondag 1 april 2012 @ 20:10:11 #117
371861 Fragrances
Fragrances in the Kitchen
pi_109776749
@tooto7moe heeeey ben jij hier ook! Leuk om te zien :)

Ik plaats hier zo nu en dan ook als jullie het niet erg vinden ^^.

Simpele bruschetta met tomaat-basilicum

pi_109789534
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

omg :'( toch niet zo opgegeten he, zeg me dat dit nog in de oven moest ofzo.
Uiteraard moest dit nog in de oven, ik eet over het algemeen geen rauwe lamsbout.. +)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  maandag 2 april 2012 @ 00:52:44 #119
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109790876

Zoete, zwarte sojabonen snack

Kan ook met gewone, gedroogde sojabonen ipv zwarte, gedroogde sojabonen. Je weekt ze eerst een nachtje in koud water, kookt ze daarna in water met sojasaus, knoflook en suiker. Ik gebruikte gula djawa en voegde ook nog een chilipepertje toe.

Maar eigenlijk hoort het niet zo sticky, hihi. Eigenlijk waren ze mislukt, maar ik vond ze juist erg lekker. :P
pi_109793689
Ik vind dat er heel lekker uitzien. :9 Wel een kliederboel lijkt me. :D
pi_109796357
De draden doen me denken aan natto, nooit gehad overigens.

Gisteren is poging 1 voor geroosterd buikspek geslaagd:

Extra dank aan Robin voor de geruststellende woorden :).
pi_109821585
oh enorm evil voor mij maar dat zal wel lekker geweest zijn ja :)
ziet er mooi uit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109821808
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:55 schreef DarkElf het volgende:
oh enorm evil voor mij maar dat zal wel lekker geweest zijn ja :)
ziet er mooi uit.
vegetarisch? op dieet?
pi_109821830
Vanavond aten we een koppie soep en dit platbrood met gekarameliseerde ui met tijm erbij.

Yum!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109821891
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vegetarisch? op dieet?
Ik eet natriumarm, dus een soort dieet ja.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')