abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107925095
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
22 februari Twinkle20 (12-2011)
29 februari winka (01-2011)
21 maart Sterrenmunt (09-2011)

Lijnloos (02-2011)

fieder (01-2012)
cocotrimonium (09-2011)
chanty (01-2012)
Spewey
Aemelia (01-2012)
Sethiwe
Ashina
designed
Lijnloos (02-2011)
Ladyblack (08-2010)
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Tuktuk (02-2012)
aurum (08-2011)
barreltje (11-2011)
kursor (01-2012)
sethiwe (08-2011)
Nytar (01-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 19-02-2012 17:25:18 ]
pi_107925167
Ik was een heelverhaal aan het typen, maar toen bleek het topic vol te zijn, dus bij deze de ingekorte versie :P

He, wat zonde jaeky -O-

Beterschap lijnloos en bar! :*

En hier weet ik nog net zo veel als van de week... Omdat ik nog steeds een rommelende buik heb, zere borsten en vanmorgen ontzettend misselijk was, hebben we toch maar vast een test gedaan.
Er was een heel, heel lict streepje te zien, maar dat verdween ook weer na een paar minuten :?
Nu wachten we dus een weekje en doen dan een nieuwe test :)
pi_107926009
wanneer is je NOD Tuktuk?

En wil je de OP aanpassen:

Deze morgen erbij:

aurum 8-11
barreltje11-11
kursor 1-12
winka 1-11 daarbij nod op 29 feb
sethiwe 8-11
Nytar 01-12

En Skoap en Enfermera mogen eruit :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107926144
Hmm, raar Tuktuk... Knap dat je pas over een week weer wilt testen, maar wanneer is idd je NOD?

Oh bij mij mag in de OP wel:
Lijnloos (02-2011) en NOD doe maar op 21-2 of zo, heb echt geen idee waar ik nu vanuit moet gaan na die rare cyclus vorige maand).

Barretje ook al blaasontsteking.. kak zeg, lekkere timing ook inderdaad. |:(
pi_107926181
pappillon heb ik hier trouwens ook al een tijd niet meer gezien en volgens mij is Dananana naar het andere topic verhuist (helaas niet Z&G, maar de MMM).

[ Bericht % gewijzigd door BE op 13-02-2012 12:56:50 ]
pi_107926322
OP is aangepast :)

Wanneer mijn NOD precies is, weet ik helaas niet. Ik ben 'officieel' begin februari met de pil gestopt en heb op 2 februari een hele korte menstruatie gehad van 2 dagen.
Ik heb begin januari een ongeluk gehad waarvoor ik lang AB heb moeten slikken, dus de pil was toen al niet meer werkzaam. Dus wanneer het nou precies is... geen idee :@
pi_107926523
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, raar Tuktuk... Knap dat je pas over een week weer wilt testen, maar wanneer is idd je NOD?

Oh bij mij mag in de OP wel:
Lijnloos (02-2011) en NOD doe maar op 21-2 of zo, heb echt geen idee waar ik nu vanuit moet gaan na die rare cyclus vorige maand).

Barretje ook al blaasontsteking.. kak zeg, lekkere timing ook inderdaad. |:(
hmm blaas ontsteking of verkoudheid.. ik ben er nog niet achter.. iig algehele malaise in mijn lichaam :N :X

en nu bedenk ik me ineens dat ik vannacht in mijn dromen heftige sexuele avonturen heb gehad.. die ei-sprong moet dus wel weer dichtbij zijn.. misschien O+ toch maar bewegen voor een "moetje "vanavond :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_107926539
Ohh TukTuk, een heel licht streepje klinkt toch wel een beetje zwanger hoor ;) O+

Beterschap Lijnloos en Barretje!

Balen sterremunt en jaeky! ;(
pi_107926557
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:54 schreef DropFruitDuo het volgende:
Ohh TukTuk, een heel licht streepje klinkt toch wel een beetje zwanger hoor ;) O+

Beterschap Lijnloos en Barretje!

Balen sterremunt en jaeky! ;(
PUPO dan maar? :D
pi_107926616
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:55 schreef -Tuktuk- het volgende:

[..]

Ja! *O* *O* *O*
  maandag 13 februari 2012 @ 12:58:02 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107926664
Hey cool! Ik kan ook undeleten! :Y :D
Ik was iets te rigoreus en delete ook een post van lijnloos. :')
pi_107926721
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
*O* :')
pi_107926794
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:08 schreef -Tuktuk- het volgende:
Ik was een heelverhaal aan het typen, maar toen bleek het topic vol te zijn, dus bij deze de ingekorte versie :P

He, wat zonde jaeky -O-

Beterschap lijnloos en bar! :*

En hier weet ik nog net zo veel als van de week... Omdat ik nog steeds een rommelende buik heb, zere borsten en vanmorgen ontzettend misselijk was, hebben we toch maar vast een test gedaan.
Er was een heel, heel lict streepje te zien, maar dat verdween ook weer na een paar minuten :?
Nu wachten we dus een weekje en doen dan een nieuwe test :)
Ik wacht het nog even voorzichtig af ...

Maar doe stiekem ook vast een *O*
pi_107926805
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:55 schreef -Tuktuk- het volgende:

[..]

Wat is een PUPO? :?
pi_107926870
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat is een PUPO? :?
pregnant until proven otherwise ;)
pi_107927558
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:04 schreef DropFruitDuo het volgende:

[..]

pregnant until proven otherwise ;)
Inderdaad :Y

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe handig is dat :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:02 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik wacht het nog even voorzichtig af ...

Maar doe stiekem ook vast een *O*
Ik ga er ook nog niet teveel vanuit, maar toch.... :o

Wat ik me trouwens afvroeg... Bij mijn moeder was het alle drie de keren 'meteen raak'. Nu lijkt het erop dat het bij mij ook redelijk vlot gaat. Is dat toeval of voor een deel erfelijk bepaald?
pi_107927667
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:24 schreef -Tuktuk- het volgende:

[..]

Inderdaad :Y

[..]

Hoe handig is dat :D

[..]

Ik ga er ook nog niet teveel vanuit, maar toch.... :o

Wat ik me trouwens afvroeg... Bij mijn moeder was het alle drie de keren 'meteen raak'. Nu lijkt het erop dat het bij mij ook redelijk vlot gaat. Is dat toeval of voor een deel erfelijk bepaald?
Hmm erfelijk bepaald zou in mijn geval wel fijn zijn, bij mijn moeder was het ook alledrie in 1 keer raak :+ Haar moeder heeft er dan wel weer jaaaaaren over gedaan dus dat zegt ook weer niks :')
pi_107927912
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:28 schreef DropFruitDuo het volgende:

[..]

Hmm erfelijk bepaald zou in mijn geval wel fijn zijn, bij mijn moeder was het ook alledrie in 1 keer raak :+ Haar moeder heeft er dan wel weer jaaaaaren over gedaan dus dat zegt ook weer niks :')
Over haar moeder maak ik me niet zoveel zorgen, die heeft namelijk veertien kinderen op de wereld gezet :D :o
  maandag 13 februari 2012 @ 13:38:09 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107928000
Volgens mij is een goede vruchtbaarheid erfelijk, mijn moeder en tantes waren allemaal in no-time zwanger. Ik ook. Ook bij mijn nichten is het zo.
pi_107928070
Die erfelijkheid heeft mij overgeslagen, zowel mijn oma (12 kinderen) als mijn moeder (5 keer zwanger) als mijn zusje (2 * binnen twee maanden) zijn nogal snel bevrucht. Ik niet, hoewel geen mmm gelukkig.
pi_107928132
Je bent natuurlijk ook niet alleen afhankelijk van je eigen vruchtbaarheid..
pi_107928179
Mijn moeder is 3 keer zwanger geweest, maar na mij is het 2 keer via een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geeindigd. Die waren trouwens toen ik 4 en 8 was ongeveer, maar of dat allemaal express zo gepland was weet ik eigenlijk. Geen idee of zij makkelijk zwanger is geworden of niet. :? Misschien maar es vragen hoe dat eigenlijk zat... Bij mijn man's ouders was het zeker niet makkelijk, daar heeft het geloof ik 4 jaar geduurd voor hij er was en nog eens 3 jaar voor zijn zusje kwam.

Oh well, we hebben nog effe :P
pi_107928444
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:42 schreef DropFruitDuo het volgende:
Je bent natuurlijk ook niet alleen afhankelijk van je eigen vruchtbaarheid..
Helemaal waar. Ik maak me er ook niet zo druk om, zusje wel, die maakt er een wedstrijd van. -O-
pi_107928500
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:52 schreef sterrenmunt het volgende:

[..]

Helemaal waar. Ik maak me er ook niet zo druk om, zusje wel, die maakt er een wedstrijd van. -O-
Okeeee :{
pi_107928522
Hebben jullie het trouwens tegen mensen verteld, dat jullie aan het proberen zijn om zwanger te worden?
  maandag 13 februari 2012 @ 13:58:08 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107928614
quote:

[..]

Lekker ongevoelig zeg. Zij heeft gewonnen, is ze erg blij??
pi_107928797
Wij komen allebei uit een vruchtbare familie waar het elke keer snel raak was en bij ons was het ook de 2e ronde raak.

Maarja 1 van beide hoeft maar uit een minder vruchtbare fam te komen en het gaat al niet meer op lijkt me. En bovendien zijn er daarnaast nog zoveel andere mogelijkheden waarom het niet zou lukken.
pi_107928876
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:55 schreef DropFruitDuo het volgende:
Hebben jullie het trouwens tegen mensen verteld, dat jullie aan het proberen zijn om zwanger te worden?
ik wel tegen naaste familie :Y Niet op werk :+

Mijn moeder was binnen 8 maanden zwanger en van mijn schoonma weet ik het niet.
Ik vind van mezelf dat het deze maand wel raak mag zijn :D :P ik begin die wachtdagen een beetje zat te worden :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107928974
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:07 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik wel tegen naaste familie :Y Niet op werk :+

Mijn moeder was binnen 8 maanden zwanger en van mijn schoonma weet ik het niet.
Ik vind van mezelf dat het deze maand wel raak mag zijn :D :P ik begin die wachtdagen een beetje zat te worden :')
Ja kan ik me voorstellen, zeker als je al even bezig bent.. En je wilt toch eigenlijk ook gewoon zodra je het besluit genomen hebt de volgende dag al zwanger zijn :') Ik ga voor je duimen *O*
pi_107928999
quote:

[..]

waarom doet je zus dat? Wat is daar het nut van?
  maandag 13 februari 2012 @ 14:22:28 #31
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107929367
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:34 schreef _aurum_ het volgende:
wanneer is je NOD Tuktuk?

En wil je de OP aanpassen:

Deze morgen erbij:

aurum 8-11
barreltje11-11
kursor 1-12
winka 1-11 daarbij nod op 29 feb
sethiwe 8-11
Nytar 01-12

En Skoap en Enfermera mogen eruit :P
Whihi idd :D
quote:
Alleen tegen een paar vriendinnen en mn nichtje, maar verder niet tegen onze ouders ofzo :)

Nou liefjes, ik ga jullie verlaten :* Heeulll veel succes allemaal, hoop jullie snel te zien in Z&G, en ik kom zeker af en toe nog ff buurten!! :* O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_107929455
Hoe mijn zus dat doet, 300 keer vertellen dat ze maar 1 keer ongesteld is geworden. En dan net zo vaak vragen hoe lang het bij ons ook al weer duurde.
En dat ze er vanuit gaat dat we dit jaar nog wel komen vertellen dat er een tweede komt.

Het zelfde geld voor de bevalling, die van haar duurde maar 1,5 uur (oh wat fijn voor haar, prima hoor, maar ik weet het nu wel), die van mij 34 uur. 'Goh wat rot zeg, phoe, ik was gelukkig zo klaar'.

edit, ik ben er aan gewend, het zal wel. Ze heeft in dat opzicht niet echt veel inlevingsvermogen. Als het bij haar maar goed gaat.
pi_107931706
quote:
Tegen mijn beste vriendinnen .. Een heeft al een kindje van bijna 2 en is zwanger van nummer 2 (ergens in mei uitgerekend) .. Andere vriendin is vorige week dus bevallen .. Nog een andere vriendin wil wel maar het is voor hen nog niet echt de ideale situatie.. En nummer vier studeert nog (we zijn 1 vriendengroep).

Verder heb ik het tegen mijn moeder en twee zusjes gezegd. En tegen mijn schoonmama :)

Tja ... iedereen gaat daar op zijn eigen weg mee om.
Toen ik vorig jaar zomer onverwacht zwanger bleek te zijn, maar daarna een miskraam kreeg, heb ik niemand iets verteld. Dit heb ik onlangs wel verteld tegen alle bovengenoemde personen, behalve schoonmama.

Ik ben gewoon ontzettend blij en vrolijk dat het nu eindelijk 'mag'. Dus ja, ze weten het wel.

Als er een eventuele volgend kindje komt .. dan denk ik dat ik daar wel mijn mond over dicht houd tot het zover is :)

Voor nu heb ik hiervoor gekozen en dat voelt goed.

Ja je kunt zeggen, dan is het verrassingseffect weg. Klopt.
Maar door wat in de zomer is gebeurd heb ik ook behoefte aan steun van mijn vrienden en familie. Als ik er eens doorheen zit of niet weet wat ik moet doen, kan ik er t.a.t. met hen over praten .. En dat is ook heel wat waard voor dit moment! :)
pi_107931722
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:25 schreef sterrenmunt het volgende:
Hoe mijn zus dat doet, 300 keer vertellen dat ze maar 1 keer ongesteld is geworden. En dan net zo vaak vragen hoe lang het bij ons ook al weer duurde.
En dat ze er vanuit gaat dat we dit jaar nog wel komen vertellen dat er een tweede komt.

Het zelfde geld voor de bevalling, die van haar duurde maar 1,5 uur (oh wat fijn voor haar, prima hoor, maar ik weet het nu wel), die van mij 34 uur. 'Goh wat rot zeg, phoe, ik was gelukkig zo klaar'.

edit, ik ben er aan gewend, het zal wel. Ze heeft in dat opzicht niet echt veel inlevingsvermogen. Als het bij haar maar goed gaat.
Ahh getverderrie wat een irritante persoonlijkheid lijkt me dat.

Nou meis .. je doet het goed zoals je het doet. En laat maar maar gewoon lekker een eind heen blaten (8>
pi_107931765
Ow ja en drie hele goede collega's weten het ook.
1 Is verantwoordelijk voor mijn week/maand/jaarplanning ... Die maakt zich neit zo druk .. ze zei al: Meid, als het komt dan komt het. En dan zul je zien dat alles als vanzelf op zijn pootjes terecht komt.
Die andere twee zijn gewoon enorme lieverds, waar ik alles mee kan delen. Die hopen alleen maar dat het ontzettend snel raak is :)
pi_107932105
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Tegen mijn beste vriendinnen .. Een heeft al een kindje van bijna 2 en is zwanger van nummer 2 (ergens in mei uitgerekend) .. Andere vriendin is vorige week dus bevallen .. Nog een andere vriendin wil wel maar het is voor hen nog niet echt de ideale situatie.. En nummer vier studeert nog (we zijn 1 vriendengroep).

Verder heb ik het tegen mijn moeder en twee zusjes gezegd. En tegen mijn schoonmama :)

Tja ... iedereen gaat daar op zijn eigen weg mee om.
Toen ik vorig jaar zomer onverwacht zwanger bleek te zijn, maar daarna een miskraam kreeg, heb ik niemand iets verteld. Dit heb ik onlangs wel verteld tegen alle bovengenoemde personen, behalve schoonmama.

Ik ben gewoon ontzettend blij en vrolijk dat het nu eindelijk 'mag'. Dus ja, ze weten het wel.

Als er een eventuele volgend kindje komt .. dan denk ik dat ik daar wel mijn mond over dicht houd tot het zover is :)

Voor nu heb ik hiervoor gekozen en dat voelt goed.

Ja je kunt zeggen, dan is het verrassingseffect weg. Klopt.
Maar door wat in de zomer is gebeurd heb ik ook behoefte aan steun van mijn vrienden en familie. Als ik er eens doorheen zit of niet weet wat ik moet doen, kan ik er t.a.t. met hen over praten .. En dat is ook heel wat waard voor dit moment! :)
Ja het lijkt me ook fijn dat mocht er iets mis gaan dat je dat dan gewoon kunt bespreken met je familie en vriendinnen.. Wij willen het eigenlijk nog wel even voor onszelf houden maar inderdaad wat je zei, ik ben ook zo enorm blij dat het nu eindelijk 'mag' dat ik het denk ik ook nog wel heel moeilijk ga vinden om het niet tegen een aantal vriendinnen te vertellen.

Mijn moeder en schoonouders gaan we het sowieso niet vertellen. Om het verrassingseffect en omdat ik van mijn moeder ook niet persé een onverdeeld positieve reactie verwacht..
pi_107932106
Meiden, ik kruip in bed en kom er voorlopig even niet meer uit... ;(

Sinds begin van de middag bloedverlies die aanhoud...ik geloof er niet meer in ;(
Alweer van enorm vreugde naar een vreselijke pijn, dit 2 keer (maanden) achter elkaar, ik ben er even klaar mee, het doet me echt zo vreselijk pijn...

;( ;( ;(
pi_107932133
X_Y :'(

Shit meis... :*
pi_107932142
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:25 schreef sterrenmunt het volgende:

Jee wat een lullig gedrag :{ Maar idd, op een gegeven moment leer je bepaald gedrag wel te negeren, wel moeilijk soms..
pi_107932196
quote:
9s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:41 schreef X_Y het volgende:

Sinds begin van de middag bloedverlies die aanhoud...ik geloof er niet meer in ;(
Alweer van enorm vreugde naar een vreselijke pijn, dit 2 keer (maanden) achter elkaar, ik ben er even klaar mee, het doet me echt zo vreselijk pijn...

;( ;( ;(
Kut ;( heel veel sterkte :*
pi_107932382
quote:

;( ;( ;(
;( ;(

Enorme dikke knuffel :* :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_107932494
Och X_Y... bij jou ook al... :* en dikke knuffel. Kan me het gevoel goed voorstellen na een 2e teleurstelling/verdriet.
pi_107933538
X_Y dikke knuffel :* , wat k*t dat het alweer geen plakkertje bleef, sterkte. jeetje heftig hoor dat 2 maanden achter elkaar, kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent.
pi_107935112
Ahh X_Y .. verdorie meid :{
Kan me goed voorstellen dat je daar nu behoefte aan hebt.

Lekker aan toe geven zou ik zegegn voor nu .. Maar geef de moed niet op!
pi_107936260
Oh X_Y ;( :* Wat rot voor je!

Beterschap voor alle zieken! (blaasontsteking pff vreselijk!)
pi_107936618
X_Y -O- ah nee toch ;( sterkte!! :*

Sterrenmunt :X
pi_107937836
Sterrenmunt: wat een lief zusje heb jij :') !

Y_X, heel veel sterkte, wat ontzettend kl*te voor je!
  maandag 13 februari 2012 @ 18:35:37 #48
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_107938601
quote:

;( ;( ;(
Sterkte ;( Misschien anders een keer langs een arts om te kijken of alles op orde is?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_107938975
Twinkle20, we lopen inderdaad aardig gelijk! Is dit ook jouw tweede poging (voor mij in ieder geval wel)? Ik ga pas op de 23e een test doen, als ik dan nog niet ongesteld ben en zo geduldig kan zijn. Jij? De vorige x was ik 4 dagen te vroeg met testen en toen bleef ik dagelijks testen :@ , zo overtuigd was ik van een zwangerschap. Ik wil me die teleurstelling deze keer besparen, vandaar deze keer wat later testen. Heb jij het idee dat je zwanger bent?

Leuk dat je op vakantie gaat! Waar ga je heen (als je dit wil delen op het internet)?

[ Bericht 8% gewijzigd door VrouwtjeC op 13-02-2012 18:59:47 ]
pi_107939058
Ik heb het trouwens aan niemand verteld, mijn vriend en ik houden het eerst voor ons zelf. We proberen voor ons eerste kindje, als het voor de tweede was had ik het misschien wel aan (schoon)ouders verteld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')