abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2012 @ 23:51:23 #181
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_107954593
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:24 schreef 2cv het volgende:

[..]

Mannen willen het baasje zijn. Dan gaan de 2 mannen dus met elkaar concurreren. Wellicht eventjes leuk voor de vrouw, maar ik denk dat dat op lange termijn toch wat minder geslaagd is.
Maar er wordt ook vaak beweerd dat juist vrouwen onderling zo snel ruzie geeft, terwijl mannen eerlijk en duidelijk en weet ik veel naar elkaar zijn. ;)
...as always
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 23:53:35 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107954657
Mannen zijn eerlijk en geven duidelijk aan dat ze vinden dat ze boven de andere man staan ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_107954986
geloof mij maar op mijn woord dat als er een vrouw in de buurt van mijn kerel komt en ook maar iets probeert, ik spuug r in der gezicht en trek r de haren uit der kop...hehehe nou dat misschien niet, maar als ik mijn vent zou betrappen hoef ik m niet meer en haar...misschien dat ik een vinnig gebaar maak. Nee man vrouwen zijn ook territoriaal...ik althans wel :)
pi_107955046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:03 schreef NanaVonB het volgende:
geloof mij maar op mijn woord dat als er een vrouw in de buurt van mijn kerel komt en ook maar iets probeert, ik spuug r in der gezicht en trek r de haren uit der kop...hehehe nou dat misschien niet, maar als ik mijn vent zou betrappen hoef ik m niet meer en haar...misschien dat ik een vinnig gebaar maak. Nee man vrouwen zijn ook territoriaal...ik althans wel :)
Dat noemen we stront jaloers zijn _O-
pi_107955051
ik denk datje tegenwoordig niet zo veel meer aan die evolutietheorie hebt...vrouwen kunnen prima voor zichzelf opkomen en zijn niet meer afhankelijk van manne, boevndien hebben de meeste mannen kantoorbanen en hebben fysiek weinig in te brengen, wat eigenlijk ook niet nodig is omdat er tegenwoordig niet meer bruut geweld wordt gebruikt...niet in nederland althans
pi_107955097
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:05 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Dat noemen we stront jaloers zijn _O-
oh mijn vriend vind me helemaal niet jaloers...ik negeer de meeste shit ook...alleen als het te fur gaat gaat t te fur...en dan kan ik wel fel zijn :) soms hoef je ook niet perse vcoor reden vatbaar te zijn...het is soms heerlijk om even aan emoties toe te geven, mits je het goedrecht hebt uiteraard...maar overspel is voor mij wel een dealbreaker
pi_107955225
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:05 schreef NanaVonB het volgende:
ik denk datje tegenwoordig niet zo veel meer aan die evolutietheorie hebt...vrouwen kunnen prima voor zichzelf opkomen en zijn niet meer afhankelijk van manne, boevndien hebben de meeste mannen kantoorbanen en hebben fysiek weinig in te brengen, wat eigenlijk ook niet nodig is omdat er tegenwoordig niet meer bruut geweld wordt gebruikt...niet in nederland althans
Dan nog kiest een vrouw iemand die zij het meest succesvol vindt..
Die kantoorbaan loont als het een stabiele rijke man oplevert.

Maar die theorie die ik eerder poste heeft verder niks te maken met survival of the fittest... Dat is puur het feit dat een man meerdere nakomelingen in x tijd kan produceren, en een vrouw maar 1 in 9 maanden... En dat kost een vrouw fysiek ook erg veel.. Bevalling etc.
Rustig aan.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 00:16:18 #188
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_107955382
@NanaVonB chill pil nemen zou best een goede actie zijn. En praat Nederlands, met correctie interpunctie, hoofdletters en the likes. Dat maakt het lezen van je posts een stuk praktischer en prettiger.
Overigens vind ik de argumentatie erg zwak, omdat "ik" jaloers ben vind ik dat mensen polygamie niet kunnen. Het referentiekader is niet echt groot merk ik.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:10 schreef Anyanka het volgende:
Overigens zie ik ook grote bezwaren tegen de praktische uitvoering van polygamie wat betreft allerlei wettelijke regelingen, dus van mij hoeft het niet gelegaliseerd te worden.
Zou het juist niet veel beter zijn om dit JUIST wettelijk te regelen indien een drietal personen een familieleven hebben waarvan er twee getrouwd zijn en de derde er, voor de wet, als los zand aanhangt?!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:33:26 #189
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_107962154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Zou het juist niet veel beter zijn om dit JUIST wettelijk te regelen indien een drietal personen een familieleven hebben waarvan er twee getrouwd zijn en de derde er, voor de wet, als los zand aanhangt?!
Ja, misschien wel, maar hoe kun je het regelen op zo'n manier dat het financieel min of meer eerlijk is? En hoeveel officiële partners mag iemand dan hebben?
...as always
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:35:36 #190
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107962229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:33 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ja, misschien wel, maar hoe kun je het regelen op zo'n manier dat het financieel min of meer eerlijk is? En hoeveel officiële partners mag iemand dan hebben?
Moet je een paar boeken van Heinlein lezen, Friday bijvoorbeeld, daar heeft hij dat soort dingen allemaal in uitgewerkt, financiële constructies, inkopen, aandelen voor de gezinsleden (ook voor kinderen) enz.

Best haalbaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:39:25 #191
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_107962350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:33 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen is een samenlevingscontract met drie personen wettelijk toegestaan, dus het lijkt me dat er nog wel twee bijkunnen, indien dat noodzakelijk is. Het is een contract en contracten hebben m.i. geen beperking in hoeveel mensen gelijktijdig dat contract kunnen afsluiten. Tenzij wij die beperkingen opleggen. En die beperking is er niet.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:42:21 #192
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107962431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen is een samenlevingscontract met drie personen wettelijk toegestaan, dus het lijkt me dat er nog wel twee bijkunnen, indien dat noodzakelijk is. Het is een contract en contracten hebben m.i. geen beperking in hoeveel mensen gelijktijdig dat contract kunnen afsluiten. Tenzij wij die beperkingen opleggen. En die beperking is er niet.
samenlevingscontract, shmamenlevingscontract. Dingen als je pensioen, dat kan lastig worden. hypotheek, erfrecht, voogdijschap, belastingen.

Al het andere is maar bijzaak, of je nu zo'n papiertje door twee of tweeëndertig personen laat tekenen. Hoe regel je alleen de financiële zaken zodat er geen verschil is tussen de verschillende samenlevingsvormen, dat is een lastige. Maar ook niet onoverkomelijk en dan is het enige dat in de weg staat de persoonlijke keuze van mensen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:42:51 #193
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107962443
Ik ken iemand die 5 vrouwen had en samen met deze vrouwen heeft hij een VOF opgericht om alles te regelen financieel.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:10:55 #194
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_107963391
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:42 schreef Dagonet het volgende:
samenlevingscontract, shmamenlevingscontract. Dingen als je pensioen, dat kan lastig worden. hypotheek, erfrecht, voogdijschap, belastingen.

Al het andere is maar bijzaak, of je nu zo'n papiertje door twee of tweeëndertig personen laat tekenen. Hoe regel je alleen de financiële zaken zodat er geen verschil is tussen de verschillende samenlevingsvormen, dat is een lastige. Maar ook niet onoverkomelijk en dan is het enige dat in de weg staat de persoonlijke keuze van mensen.
All the more reason to fix the glitch. Legalize! :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:16:10 #195
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_107963598
Van mij mag het.

Het huwelijk op zich betekent tegenwoordig toch niet veel meer dan aangeven dat je de bedoeling hebt bij elkaar te blijven. Financieel schijnt het ook niet meer uit te maken of je getrouwd bent of niet.

Pensioenen ed zijn constructies voor te bedenken.

Mensen kunnen van meerdere mensen houden en in sommige gevallen kan het nog praktisch zijn ook.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:37:52 #196
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107975212
Voordeel is dat je dan ook de alimentatie kunt delen bij een scheiding.. hoewel dit wel erg ingewikkeld kan worden na een tijdje :')

Als mensen graag dit soort contracten met elkaar aan willen gaan, moeten ze dat vooral doen.

Het boeit mij toch geen fuck wat de kerk ervan vindt, dus waarom zou ik er een probleem van maken?
There is a long line down from heaven.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:20:53 #197
347320 Velma
nerdy vamp
pi_107976612
Je zal maar trouwen met je grote liefde, die vervolgens ook nog eens wil trouwen met een andere grote liefde. Jij wordt jaloers en wil scheiden. Terwijl je uithuilt, ontmoet je toch nog jouw 2e grote liefde. Jij wilt deze toevoegen in het huwelijk met 1e grote liefde en diegene zijn 2e grote liefde, maar je 1e grote liefde wil dit niet, hypocriete...!

Ik voorspel veel drama's en scheidingen, maar dat is niet anders dan het nu al is. Alleen een hoop meer papierwerk :')
I lost my glasses again
  zondag 25 maart 2012 @ 12:49:27 #198
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_109487630
quote:
Kabinet pakt polygamie aan

(Novum) - Het erkennen van in het buitenland gesloten polygame huwelijken wordt verder beperkt. Als een van de echtgenoten in Nederland woont, wordt zo'n huwelijk tussen meer dan twee personen niet langer erkend. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.

Momenteel wordt de erkenning van een polygaam huwelijk geweigerd als een van de gehuwden de Nederlandse nationaliteit heeft. Dit wordt in het wetsvoorstel van staatsecretaris van Justitie en Veiligheid Fred Teeven (VVD) uitgebreid.

Een huwelijk tussen meer dan twee mensen van wie er minstens een in Nederland woont, ongeacht de nationaliteit, is volgens het kabinet 'in strijd met de openbare orde'. Premier Mark Rutte (VVD) zei vrijdag dat een polygaam huwelijk niet past bij de 'joods-christelijke en humanistische traditie van dit land'.

Huwelijken tussen minderjarigen die in het buitenland zijn gesloten worden in Nederland pas erkend als beide echtgenoten 18 jaar oud zijn geworden. Ook huwelijken tussen neven en nichten worden verboden.

Het kabinet wil met het wetsvoorstel huwelijksdwang tegengaan. Rutte sprak vrijdag van een 'serieus probleem', maar kon niet zeggen wat de omvang hiervan is. "Maar ieder gedwongen huwelijk is er een te veel."
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')