abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108201742
@ Schaal_9,

Niemand kan in de toekomst kijken. De politiek is aan zet met die bezuinigingen, die zal de keuzes maken. Er zullen best allerlei horrorscenario's de ronde doen op allerlei ministeries variërende van iedereen op de nullijn, ingrepen in de zorg, WW, arbeidsmarkt, btw omhoog, beperking HRA.... tot Griekse scenario's als het lozen duizenden ambtenaren. :{

Wie het weet mag het zeggen, niemand weet hoe hij/zij over 10 jaar gevierd is.
  maandag 20 februari 2012 @ 20:49:34 #102
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108202173
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
@ Schaal_9,

Niemand kan in de toekomst kijken. De politiek is aan zet met die bezuinigingen, die zal de keuzes maken. Er zullen best allerlei horrorscenario's de ronde doen op allerlei ministeries variërende van iedereen op de nullijn, ingrepen in de zorg, WW, arbeidsmarkt, btw omhoog.... tot Griekse scenario's als het lozen duizenden ambtenaren.

Wie het weet mag het zeggen, niemand weet hoe hij/zij over 10 jaar gevierd is.
Petje af, EchtGaaf! Je zou een goede filosoof zijn. De moeilijkste omstandigheden: je draait je hand er niet voor om. Niet meer gevoelig voor prikkels of beloningen van buitenaf. Sommigen onder dezelfde situatie raken wanhopig en zien het niet meer zitten. Dat komt voor.

Ondertussen raast de wereld door. Mensen willen over het algemeen vooral meer van wat ze al hebben. Wie in schaal 11 zit en nog maar kort werkt, wil uiteindelijk naar 13. Mensen die in 9 zitten, kijken of er mogelijkheden voor schaal 10 zijn. Dat geeft een bepaalde onzekerheid, maar de gemiddelde mens heeft dat nodig, anders wordt het saai. Voor een echte autist niet voor te stellen.

Berusting, totale berusting. In het geheel geen zorgen meer maken. Voor de meeste mensen is het niet te bevatten. Niemand weet waar hij/zij over 10 jaar staat, maar een normaal mens heeft er wel een beeld bij. Mensen hebben wensen. Ik schat in dat ik dan nog steeds aan het werk ben (en niet alles palletssorteerder!).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_108203242
Heeft iemand van jullie dit boek weleens gelezen?

http://www.bol.com/nl/p/e(...).html#product_images

Zo ja, wat zijn je ervaringen?
pi_108203722
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Petje af, EchtGaaf! Je zou een goede filosoof zijn. De moeilijkste omstandigheden: je draait je hand er niet voor om. Niet meer gevoelig voor prikkels of beloningen van buitenaf. Sommigen onder dezelfde situatie raken wanhopig en zien het niet meer zitten. Dat komt voor.

Ondertussen raast de wereld door. Mensen willen over het algemeen vooral meer van wat ze al hebben. Wie in schaal 11 zit en nog maar kort werkt, wil uiteindelijk naar 13. Mensen die in 9 zitten, kijken of er mogelijkheden voor schaal 10 zijn. Dat geeft een bepaalde onzekerheid, maar de gemiddelde mens heeft dat nodig, anders wordt het saai. Voor een echte autist niet voor te stellen.

Berusting, totale berusting. In het geheel geen zorgen meer maken. Voor de meeste mensen is het niet te bevatten. Niemand weet waar hij/zij over 10 jaar staat, maar een normaal mens heeft er wel een beeld bij. Mensen hebben wensen. Ik schat in dat ik dan nog steeds aan het werk ben (en niet alles palletssorteerder!).
Ik zeg niet dat ik geen zorgen maak....Integendeel, want ik sprak juist wel mijn zorg uit over de situatie zoals wij die in de EU thans aan de hand hebben. Ik maak me daar wel degelijk zorgen over. En natuurlijk ben ik - net zoals jij - onderdeel van een geheel, en dus ook afhankelijk!

Kijk eens naar de situatie in Griekenland, is imo niet meer te redden. Jammer dat politici dat niet inzien, want dit kost ons miljarden extra. Een default voor dat land is in mijn ogen de enige oplossing.

Ik begrijp je post wel, op een latente manier laat je wel zien wat je drijft en wat je bezig houdt. Je bent best materialistisch ingesteld. (geen aanval maar een constatering ;) ) Maar geloof mij, Schaal_9, dat is niet het belangrijkste. Het is een dooddoener, ik weet het, maar of je nu schaal9, 10 of zelfs 14 scoort....., het brengt jou niet het ultieme geluk. Daar gaat het ook niet om. Maar natuurlijk, als het je gegeven is, en schaal-9 is jou gegeven, dan mag je er natuurlijk van genieten. Maar ben je ongelukkig als je schaal10 niet zo bereiken? Nee, toch zeker? :{ Op gegeven moment moet je ook kunnen berusten aanvaarden als dingen je niet gegeven zijn. :)

Jouw leven is ook een reis. (bij jou geboorte al best bijzonder, heeft misschien ook weer zo moeten zijn) Jij gaat ook (on)bewust ook allerlei stadia door. Het leven is een grote les. Jij vraagt veel (af), maar je krijgt niet op overal een antwoord op. Dat is nu eenmaal inherent aan het leven.

Ik wil je toch wat meegeven ter overdenking: Weest dan niet bezorgd... (Matth. 6:34). (heb je wel eens een vogel zien zaaien of oogsten? Toch eten ze!) :)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 20-02-2012 21:22:11 ]
  maandag 20 februari 2012 @ 21:26:26 #105
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108204422
@EchtGaaf: het geheel: sja, ergens denk ik: het zal wel. Het is wel juist dat wij er niet beter op worden als Griekenland bankroet gaat of de euro verlaat. Maar relevanter vind ik: persoonlijke situatie en daar probeer ik al een tijdje nadruk op te leggen. Je wijdt er 0,0 over uit is mijn waarneming.

Dat jij verder komt en zichtbare verbetering in je leven ziet vind ik eigenlijk nog belangrijker dan die paar centen... maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat een carrièrestap voor mij er misschien nog wel eerder komt. Ik hoop dat ik er helemaal naast zit :)

Wat is nu mooier: dat ik van schaal 9 naar 10 ga of dat ik een eerste aanzet heb geleverd dat jij een prestatie neerzet zoals 5 km hardlopen...

Schaal 9, 11 of 14 brengt niet het ultieme geluk, maar een geïsoleerd leven en ook niet sporten zeker niet. Ik noemde die carrièrestappen alleen als voorbeeld waar mensen vaak naar kijken. Wat mij bezighoudt, is is hoe mensen kunnen berusten in een geïsoleerd leven, de weg naar ontwikkeling lijken te hebben afgesloten (ook een constatering, geen oordeel).

Een mooie overdenking, zal erover nadenken! Is het heel misschien dat je pas christen bent geworden? Die collega waar ik mee spreek over sociale participatie, is trouwens christelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door schaal_9 op 20-02-2012 22:04:50 ]
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:27:54 #106
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108219321
Tromgeroffel... _O_
pi_108219377
Vertel. :)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:40:30 #108
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108221521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Vertel. :)
Ik heb al veel verteld :P
Ligt het zo gevoelig als ik vragen mag?
pi_108221796
Ik ben ook wel benieuwd waarom er tromgeroffel is.
-weg-
pi_108223084
Niets bijzonders dus, loos alarm :(
-weg-
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:12:01 #111
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108224061
Ik geef het op, leg me er bij neer dat sommige dingen altijd een mysterie zullen blijven.
pi_108224167
Kondig dan niets aan.
-weg-
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:58:10 #113
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108225495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:16 schreef Auti het volgende:
Kondig dan niets aan.
Lutsers :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:41:28 #114
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108241893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:38 schreef Auti het volgende:
Niets bijzonders dus, loos alarm :(
Oke... laat ik dan eerlijk zijn: ik mis de actie en de felle discussies met EG :P
pi_108306653
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:41 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Oke... laat ik dan eerlijk zijn: ik mis de actie en de felle discussies met EG :P
Hoe kom jij erbij dat ik op vakantie zou zijn??
-weg-
pi_108308823
Schaal_9 die weer een totaal zinloze kick aan het topic geeft :')

OT: heeft iemand Ferrobarr of Satsuma nog wel eens gezien?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_108309109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:32 schreef robuust89 het volgende:

Ferrobarr spotted; PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #94 - Stilstand is rust.
-weg-
pi_108309365
quote:
Volgende vraag, is het ferrobar of ferrobarr? :P
PDD [Autisme, Asperger en PDD-NOS] deel 12

Maeghan was een kloon van Satsuma (of andersom!) maar die is ook van 2010.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_108309453
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:49 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Volgende vraag, is het ferrobar of ferrobarr? :P
PDD [Autisme, Asperger en PDD-NOS] deel 12

Maeghan was een kloon van Satsuma (of andersom!) maar die is ook van 2010.
Volgens mij is het dezelfde.

Pandora is ook al een tijdje verdwenen.
-weg-
pi_108309994
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:07 schreef Riddler86 het volgende:
Heeft iemand van jullie dit boek weleens gelezen?

http://www.bol.com/nl/p/e(...).html#product_images

Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Nee.

En voor 185 euro ga ik het niet kopen ook :P
Children of the night. What music they make.
pi_108311347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:32 schreef robuust89 het volgende:

Daar heb je weleens eerder over geklaagd, maar mijn boeken zijn eindelijk binnen dus laat de boeren maar dorsen.
Wat zinloos of zelfs totaal zinloos is, is natuurlijk nogal subjectief van aard. Ik geloof dat alles zo zijn reden heeft, dat er niets voor niets gebeurt. Kortom: nog even bikkelen, het went vanzelf :)
pi_108312274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:48 schreef schaal_9 het volgende:

Ik geloof dat alles zo zijn reden heeft, dat er niets voor niets gebeurt.
Dan nogmaals de vraag waarom jij loopt te verkondigen dat ik op vakantie ben??
-weg-
pi_108313441
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 06:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

3 universitaire studies en dan nog dom genoeg om buiten de pistes te gaan skieën waarvan de lokale bevolking al zegt dat het gevaarlijk is.
K*t voor z'n familie maar kan met hem geen medelijden hebben voor de rest.
Het is een risico wat hij heeft genomen, zeker gezien de waarschuwingen en hij had geen veiligheidsballon (airbag). Het is goed mogelijk dat hij hetzelfde risico vaker heeft genomen, zonder dat het misging. Het is nog een wonder dat het er levend vanaf heeft gebracht. Lijkt me heel moeilijk om er een oordeel over te geven, sommige mensen zijn op zoek naar wat extra avontuur.
pi_108318335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:02 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Auti is in elk geval op vakantie :P
?
-weg-
pi_108397161
Ik kan melden dat ik sinds vrijdag op Beschermd Wonen woon, in Charlois. :)

Eindelijk! :)
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')