quote:
Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef schaal_9 het volgende:[..]
Petje af, EchtGaaf! Je zou een goede filosoof zijn. De moeilijkste omstandigheden: je draait je hand er niet voor om. Niet meer gevoelig voor prikkels of beloningen van buitenaf. Sommigen onder dezelfde situatie raken wanhopig en zien het niet meer zitten. Dat komt voor.
Ondertussen raast de wereld door. Mensen willen over het algemeen vooral meer van wat ze al hebben. Wie in schaal 11 zit en nog maar kort werkt, wil uiteindelijk naar 13. Mensen die in 9 zitten, kijken of er mogelijkheden voor schaal 10 zijn. Dat geeft een bepaalde onzekerheid, maar de gemiddelde mens heeft dat nodig, anders wordt het saai. Voor een echte autist niet voor te stellen.
Berusting, totale berusting. In het geheel geen zorgen meer maken. Voor de meeste mensen is het niet te bevatten. Niemand weet waar hij/zij over 10 jaar staat, maar een normaal mens heeft er wel een beeld bij. Mensen hebben wensen. Ik schat in dat ik dan nog steeds aan het werk ben (en niet alles palletssorteerder!).
Ik zeg niet dat ik geen zorgen maak....Integendeel, want ik sprak juist wel mijn zorg uit over de situatie zoals wij die in de EU thans aan de hand hebben. Ik maak me daar wel degelijk zorgen over. En natuurlijk ben ik - net zoals jij - onderdeel van een geheel, en dus ook afhankelijk!
Kijk eens naar de situatie in Griekenland, is imo niet meer te redden. Jammer dat politici dat niet inzien, want dit kost ons miljarden extra. Een default voor dat land is in mijn ogen de enige oplossing.
Ik begrijp je post wel, op een latente manier laat je wel zien wat je drijft en wat je bezig houdt. Je bent best materialistisch ingesteld. (geen aanval maar een constatering

) Maar geloof mij, Schaal_9, dat is niet het belangrijkste. Het is een dooddoener, ik weet het, maar of je nu schaal9, 10 of zelfs 14 scoort....., het brengt jou niet het ultieme geluk. Daar gaat het ook niet om. Maar natuurlijk, als het je gegeven is, en schaal-9 is jou gegeven, dan mag je er natuurlijk van genieten. Maar ben je ongelukkig als je schaal10 niet zo bereiken? Nee, toch zeker?

Op gegeven moment moet je ook kunnen
berusten aanvaarden als dingen je niet gegeven zijn.

Jouw leven is ook een reis. (bij jou geboorte al best bijzonder, heeft misschien ook weer zo moeten zijn) Jij gaat ook (on)bewust ook allerlei stadia door. Het leven is een grote les. Jij vraagt veel (af), maar je krijgt niet op overal een antwoord op. Dat is nu eenmaal inherent aan het leven.
Ik wil je toch wat meegeven ter overdenking:
Weest dan niet bezorgd... (Matth. 6:34). (heb je wel eens een vogel zien zaaien of oogsten? Toch eten ze!)
[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 20-02-2012 21:22:11 ]