abonnement Unibet Coolblue
pi_108595942
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:47 schreef Ceased2Be het volgende:
Tijn: ga jij toevallig in Juni ook naar Ministry toe in de 013? :)
Ik wist niet eens dat ze daar kwamen eigenlijk. :o
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_108604472
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:05 schreef Auti het volgende:

[..]

Mijn ervaring; zwaar kut. Gewoon 25 euro weggegooid.. :(
Heb je ze al binnen? Ze werken dus niet fijn begrijp ik?
Dan worden het maar gewoon schuimen oordoppen. Die kosten overigens ook geen reet.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_108605510
Oooh wat fijn.
Ik heb een hangmat gekocht (6,50 euro bij de kringloop incl standaard)
Ik vind het echt zo fijn om telkens heen en weer te wiegen :)
Twiddel
pi_108605547
edit

[ Bericht 49% gewijzigd door summer2bird op 01-03-2012 22:39:28 ]
Twiddel
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:56:58 #205
326037 Noktan
kloontje komt om zijn loontje
pi_108612487
Even een kort vraagje:
Sinds een tijdje heb ik een vriendin en dit gaat allemaal heel erg goed. Als ik eenmaal bij haar ben is het gezellig, we ondernemen veel, prima seksleven enzo. Echter, ik moet me er vaak echt toe aanzetten om haar weer te zien. Vooral na een dag werken (wat sowieso al niet mn favoriete bezigheid is) heb ik er eigelijk nooit zo'n zin in. Op sommige momenten betrap ik mezelf er zelfs op dat ik t gewoon irritant vindt om weer extra tijd enzo vrij te maken :'(
Ik vind het eigelijk heel erg dat ik er zo over denk, omdat zij er wel altijd heel erg naar uitkijkt om mij weer te zien. Bovendien zegt men altijd dat als je van iemand houd je juist graag veel tijd met diegene door wil brengen. Maar ik hou ook echt van haar!
Is mijn gebrek aan zin nou iets wat echt door mijn Asperger komt? Hebben jullie daar ook last van in vergelijkbare situaties?
pi_108617392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:54 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Heb je ze al binnen? Ze werken dus niet fijn begrijp ik?
Dan worden het maar gewoon schuimen oordoppen. Die kosten overigens ook geen reet.
Ik moet er vandaag nog maar eens voor gaan zitten want ik heb inmiddels een filtertje weer gevonden.
Want dat was dus ook gebeurt, ik had de juiste maat plug gevonden.. denk ik.. vind ze niet zo handig in te brengen, en dan moet je dat filtertje er in stoppen. Dit gaat ook niet makkelijk, het is erg klein en het gaatje is erg stroef. Toen ik het eenmaal voor elkaar had vond ik het helemaal niet zo goed dempen als die gele schuimpjes dus ik dacht dat ik het filtertje misschien verkeerd om had gedaan. Dit staat namelijk niet zo duidelijk aangegeven in de handleiding, vind ik. Toen ik daarmee bezig was schoot het tussen mijn vingers vandaan en hop... weg dus.. vind zo iets maar terug dan.

Maar mijn vader heeft het gisteren gevonden, dus ik kan nog eens een poging wagen. Maar al met al vind ik die gele schuimpjes prettiger en gebruiksvriendelijker.
-weg-
pi_108622428
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:56 schreef Noktan het volgende:
Even een kort vraagje:
Sinds een tijdje heb ik een vriendin en dit gaat allemaal heel erg goed. Als ik eenmaal bij haar ben is het gezellig, we ondernemen veel, prima seksleven enzo. Echter, ik moet me er vaak echt toe aanzetten om haar weer te zien. Vooral na een dag werken (wat sowieso al niet mn favoriete bezigheid is) heb ik er eigelijk nooit zo'n zin in. Op sommige momenten betrap ik mezelf er zelfs op dat ik t gewoon irritant vindt om weer extra tijd enzo vrij te maken :'(
Ik vind het eigelijk heel erg dat ik er zo over denk, omdat zij er wel altijd heel erg naar uitkijkt om mij weer te zien. Bovendien zegt men altijd dat als je van iemand houd je juist graag veel tijd met diegene door wil brengen. Maar ik hou ook echt van haar!
Is mijn gebrek aan zin nou iets wat echt door mijn Asperger komt? Hebben jullie daar ook last van in vergelijkbare situaties?
Klinkt voor mij wel herkenbaar. Alleen was ik zo stom om destijds (nog ver voor enige diagnose) te concluderen: als je van iemand houdt wil je altijd bij diegene zijn > ik merk dat ik dat niet altijd wil > ik houd dus niet van 'm > dan maar uit elkaar..
pi_108622490
Ik weet dat crossposten niet de bedoeling is, maar aangezien ik bij mezelf amper weet wat nou adhd en wat nou ASS is link ik toch maar even naar mijn post in t ADHD topic.. Geen idee of t iets is wat ADHDers vooral herkennen, of eerder mede-ASSers..

ADD&ADHD #50 Met zonder vergoeding :P

Ik had het hier al een beetje gepost, alleen lijkt de herrie inmiddels niet het voornaamste probleem te zijn, maar eerder een de druppel bovenop al een héle volle emmer.
pi_108622831
Doe je aan sport, Maartel?
-weg-
pi_108623183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:44 schreef Auti het volgende:
Doe je aan sport, Maartel?
Met vlagen.. ik houd het enthousiasme nooit lang vol :@
Zou ik inderdaad ook weer eens wat meer kunnen doen, al is mijn ervaring wel dat ik het tijdens het sporten wel lekker vind (tot op zekere hoogte, als we met 4 man staan te badmintonnen ben ik na een half uur mentaal ook wel gaar omdat ik continu iedereen en alles in de gaten houd, en ik heb ook wel eens m'n momenten dat het gestuiter van een bal me al mateloos irriteert), maar me 5 minuten later, in fysiek nog vermoeide toestand, mentaal al weer te pletter verveel :@
pi_108623349
Misschien is fietsen/hardlopen een optie, ik moet mijzelf ook even er toe bewegen om strakjes weer even op de fiets te klimmen en een ritje te maken.
-weg-
pi_108633225
Ik ga meedoen met Start To Run. Dat begin volgende week zaterdag.
Children of the night. What music they make.
pi_108633752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:15 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ga meedoen met Start To Run. Dat begin volgende week zaterdag.
^O^
-weg-
pi_108636329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Auti het volgende:
Misschien is fietsen/hardlopen een optie, ik moet mijzelf ook even er toe bewegen om strakjes weer even op de fiets te klimmen en een ritje te maken.
Ja, moet ik misschien ook maar weer eens gaan doen.. en proberen niet weer in de valkuil te vallen om ook daarbij continu de lat hoger te leggen zodat het weer alleen maar een stressfactor wordt :P
Eigenlijk werkt om 'uit mijn hoofd' te komen sociaal contact nog het makkelijkst, maar dan wel contact waarin ik me niet om de zin af hoef te vragen of ik 't allemaal wel goed doe, of dat er weer een 'ik heb het gevoel dat je niet voldoende in me investeert' gesprek aan zit te komen.. en ook dat is iets waarbij ik zo vaak onderuit ben gegaan dat ik alleen maar meer ben gaan analyseren.
pi_108704152
Ik kwam dit linkje tegen, ik wou het even delen :P

Koken is moeilijk door autisme (tips?)
Children of the night. What music they make.
pi_108705205
Poeh, ben blij dat ik dáár opzich geen last van heb. Nouja, ik zou in het gemiddelde recept ook wel graag elke stap omschreven hebben, maar da's meer omdat ik die dingen nooit echt geleerd heb.

Overigens besef ik inmiddels wel dat mijn boosheid richting bovenbuuf een groter probleem is dan de herrie. Als een ander op de gang evenveel herrie maakt heb ik geen enkel probleem, zodra ik een voetstap van boven huur schiet ik accuut in de stress en ben ik bang elk moment door t lint te kunnen gaan.. Ik heb echt geen idee wat een gezonde of 'normale' manier is om met die gevoelens om te gaan..?
pi_108743225
Het is me gelukt, na 11 uur geen (lees geen enkele) muziek meer aan. Als regel hier op BW. Na vannacht een rotte nacht te hebben gehad ben ik eerder van school terug gekomen omdat ik zo moe was om even toch nog in bed te gaan liggen.

Hopelijk krijg ik nu wat meer rust. *O*
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_108747610
ben weer werk aan het zoeken, wat is dit toch vervelend...

is er iemand van jullie wie ervaring heeft met instanties die autisten aan het werk helpen?

Wat is ook dom vind is hoe mijn werkcoach van UWV hier mee omgaat: "je hebt jarenlang gewoon kunnen werken dus je kan het wel"...
Ik heb amper werkervaring en uit de keren dat ik werk had ging het helemaal niet goed en werd ik ontslagen of ging ik zelf weg omdat ik het niet trok.
Nosce te ipsum.
pi_108748124
quote:
9s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:27 schreef AlexanderC het volgende:
ben weer werk aan het zoeken, wat is dit toch vervelend...

is er iemand van jullie wie ervaring heeft met instanties die autisten aan het werk helpen?

Wat is ook dom vind is hoe mijn werkcoach van UWV hier mee omgaat: "je hebt jarenlang gewoon kunnen werken dus je kan het wel"...
Ik heb amper werkervaring en uit de keren dat ik werk had ging het helemaal niet goed en werd ik ontslagen of ging ik zelf weg omdat ik het niet trok.
Ik weet niet in welke regio je zit en of ze je dus kunnen helpen, maar; www.voorzet.nl
Sterkte.
-weg-
pi_108748323
Dank je
Nosce te ipsum.
pi_108748734
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:32 schreef DeHovenier het volgende:
Ik kwam dit linkje tegen, ik wou het even delen :P

Koken is moeilijk door autisme (tips?)
Mooi topic! _O_
-weg-
  maandag 5 maart 2012 @ 17:58:57 #222
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_108748791
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:32 schreef DeHovenier het volgende:
Ik kwam dit linkje tegen, ik wou het even delen :P

Koken is moeilijk door autisme (tips?)
Hulde, heb een grafhekel aan koken (kan het ook niet), dit beschrijft mijn problematiek exact. :P
pi_108750047
Koken kan ik dan weer wel, ben er nog best goed in ook.
Als je het leuk vindt, scheelt dat ook wel.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
  maandag 5 maart 2012 @ 19:18:00 #224
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108751973
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:29 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Zij zit ook op Fok?
Nee, ze heeft geen Fok.

De leukste caissières waren alweer naar huis :P
De nieuwe werkmethode, een nieuwe economische crisis, het zonloze weer; het hakt er allemaal wel bij in. Te weinig aandacht gekregen op mijn werk. Buitengewoon vermoeid! Ik zal voor mijn verandering mijn reserves eens moeten aanspreken.

Morgenmiddag in Den Haag maar eens naar de broodjeszaak in het centrum, daar werken ook studentes.

[ Bericht 6% gewijzigd door schaal_9 op 05-03-2012 19:30:19 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:36:07 #225
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108752898
quote:
9s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:27 schreef AlexanderC het volgende:
ben weer werk aan het zoeken, wat is dit toch vervelend...

is er iemand van jullie wie ervaring heeft met instanties die autisten aan het werk helpen?

Wat is ook dom vind is hoe mijn werkcoach van UWV hier mee omgaat: "je hebt jarenlang gewoon kunnen werken dus je kan het wel"...
Ik heb amper werkervaring en uit de keren dat ik werk had ging het helemaal niet goed en werd ik ontslagen of ging ik zelf weg omdat ik het niet trok.
Ik heb tijdelijk bij een re-integratiebureau voor mensen met autisme gelopen. Zij zorgden ook een jobcoach, die haar werk vrij goed deed. We hadden het voor elkaar gekregen dat er niet meer werd gerookt op de werkvloer. Ik had toen al aangekaart dat ik eventueel de Arbeidsinspectie zou inschakelen. Heb er overigens niet zo lang gewerkt (een goed half jaar).

Kassamedewerker *O*
Iets voor jou? Beter gezegd: wat zoek je voor werk?

Ik trek het ook niet echt 100%, pas woensdag weer wat om naar uit te kijken...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:42:23 #226
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108894936
En... alweer aan het werk, Alexander?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:24:03 #227
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108938772
Dames en heren, vanwege de economische crisis gaan we met zijn allen 10 miljard bezuinigen. De sneltrein naar de AOW heeft een vertraging van ongeveer 1 jaar. U wordt verzocht nog een jaar door te werken. Reizigers met bestemming werken dienen om te reizen via de bijstand.

[ Bericht 72% gewijzigd door schaal_9 op 10-03-2012 14:29:21 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_108948442
Je vergat de ding dong ;)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:45:46 #229
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108949279
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Je vergat de ding dong ;)
_O_

Ding dong...
Dames en heren, vanwege de economische crisis gaan we met zijn allen 10 miljard bezuinigen. De sneltrein naar de AOW heeft een vertraging van ongeveer 1 jaar. U wordt verzocht nog een jaar door te werken. Reizigers met bestemming werk dienen om te reizen via de bijstand. Ter compensatie bieden wij u een verhoging van de algemene heffingskorting aan. Onze excuses voor het ongemak.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_108949504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat ze daar kwamen eigenlijk. :o
Uncle Al heeft de band weer bij elkaar gebracht voor een nieuw album 'Relapse'

eerste single is 99%... beetje standaard Ministry maar dat is niet erg :)


en de tweede single:

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_108950495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:45 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

_O_

Ding dong...
Dames en heren, vanwege de economische crisis gaan we met zijn allen 10 miljard bezuinigen. De sneltrein naar de AOW heeft een vertraging van ongeveer 1 jaar. U wordt verzocht nog een jaar door te werken. Reizigers met bestemming werk dienen om te reizen via de bijstand. Ter compensatie bieden wij u een verhoging van de algemene heffingskorting aan. Onze excuses voor het ongemak.
Het is op alle fronten niet best, Schaal_9... Maar goed dat jij het nog met humor kan brengen... :)

Ik vrees Japanse toestanden, een decennia lange recessie zo niet een economische depressie.

Uiterst zorgwekkend. :{

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 10-03-2012 21:49:50 ]
  zondag 11 maart 2012 @ 11:11:30 #232
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_108962430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Uncle Al heeft de band weer bij elkaar gebracht voor een nieuw album 'Relapse'

eerste single is 99%... beetje standaard Ministry maar dat is niet erg :)


en de tweede single:

Hij kon het toch niet laten dus :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 11 maart 2012 @ 13:29:21 #233
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_108966358
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hij kon het toch niet laten dus :D
Nopes, vandaar ook de album titel 'relapse' :D

Ben benieuwd, de afscheidstournee was tof toen heb ik ze in de 013 gezien :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 11 maart 2012 @ 14:05:41 #234
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_108967862
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nopes, vandaar ook de album titel 'relapse' :D

Ben benieuwd, de afscheidstournee was tof toen heb ik ze in de 013 gezien :)
Geld was op denk ik :Y
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_108977711
Het was vandaag lekker weer om te sporten.

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=353410

Mijn hart houdt het goed ^O^
-weg-
  zondag 11 maart 2012 @ 19:13:21 #236
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108980176
Vandaag een hardloopwedstrijd achter de rug.

Leuk, om al die vrouwen te zien hardlopen! :Y
Stoere meiden in allemaal gekleurde shirtje!

En hoe verder in de wedstrijd, hoe minder je er tegenkomt en hoe moeilijker het wordt om ze in te halen *O*
Mijn tijd... dat is dan weer bijzaak, ben blij dat ik de 21.1 km heb uitgelopen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109001781
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:13 schreef schaal_9 het volgende:
Vandaag een hardloopwedstrijd achter de rug.

Leuk, om al die vrouwen te zien hardlopen! :Y
Stoere meiden in allemaal gekleurde shirtje!

En hoe verder in de wedstrijd, hoe minder je er tegenkomt en hoe moeilijker het wordt om ze in te halen *O*
Mijn tijd... dat is dan weer bijzaak, ben blij dat ik de 21.1 km heb uitgelopen.
Wat was je tijd? Ik loop (marsen) het in 3 uur en een beetje.
-weg-
  maandag 12 maart 2012 @ 20:10:19 #238
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109023802
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:29 schreef Auti het volgende:

[..]

Wat was je tijd? Ik loop (marsen) het in 3 uur en een beetje.
Knap hoor, als je goed kan snelwandelen. Dat is iets waarvoor je niet alleen conditie, maar ook het geduld voor moet hebben. 1 uur 44 minuten was mijn tijd. Maar... gisteren ben je een eind op de fiets geweest?

Vandaag riep de NS om dat er een aanrijding met een persoon was. Nou, dan weet ik al hoe laat het is. Wat een droplul moet je zijn om machinist en reizigers mee te nemen in je problemen!

Wow, die caissières werken tot 20.00 uur door. Mogen ze bij ons ook weleens doen, uit solidariteit ;)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 12 maart 2012 @ 22:19:40 #239
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109031838
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is op alle fronten niet best, Schaal_9... Maar goed dat jij het nog met humor kan brengen... :)

Ik vrees Japanse toestanden, een decennia lange recessie zo niet een economische depressie.

Uiterst zorgwekkend. :{

Je hebt gelijk. Humor maakt het leven :)
Weet je je nog een beetje te vermaken?

Bij de overheid waarschijnlijk nog enkele jaren nullijn. Maar wat maakt het uit, in koopkracht ben ik er de laatste jaren al zoveel erop vooruit gegaan. Mijn financiën heb ik middelmatig georganiseerd en zijn dus rommelig, maar elke keer heb ik weer geluk. Deze keer een forse belastingteruggave.

Daarnet weer veel te lief geweest voor een onvolwassen overkomend jochie die een afspraak wilde maken voor werkzaamheden, terwijl hij met een biertje in zijn hand stond (al was het na werktijd). Een deel van de toeslagen gaat toch wel naar minder prettig volk. Nog te vaak heb ik pas laat door dat bepaald gedrag van mensen goed beschouwd niet door de beugel kan. Morgen toch maar eens poolshoogte nemen bij de opdrachtgever.

[ Bericht 6% gewijzigd door schaal_9 op 12-03-2012 22:25:41 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109032477
Bah.
Thuissituatie is nu erg kut bij mij.
Vader thuis vanwege hernia, zusje heeft pfeiffer, moeder werkt, vader boos, heeft vanmiddag lopen schreeuwen, heeft de psychiater en psycholoog lopen afzeiken omdat ze altijd het licht uitdoen voordat ik een gesprek met ze aanga.
Ikzelf ben zo labiel als maar kan en ga van het ene uiterste naar het andere.
Het gaat gewoon niet goed.
Bah. :r
Twiddel
pi_109032773
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:13 schreef schaal_9 het volgende:
Vandaag een hardloopwedstrijd achter de rug.

Leuk, om al die vrouwen te zien hardlopen! :Y
Stoere meiden in allemaal gekleurde shirtje!

En hoe verder in de wedstrijd, hoe minder je er tegenkomt en hoe moeilijker het wordt om ze in te halen *O*
Mijn tijd... dat is dan weer bijzaak, ben blij dat ik de 21.1 km heb uitgelopen.
Je hebt de CPC gelopen? Mijn moeder ook :P
Children of the night. What music they make.
pi_109032798
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:29 schreef summer2bird het volgende:
Bah.
Thuissituatie is nu erg kut bij mij.
Vader thuis vanwege hernia, zusje heeft pfeiffer, moeder werkt, vader boos, heeft vanmiddag lopen schreeuwen, heeft de psychiater en psycholoog lopen afzeiken omdat ze altijd het licht uitdoen voordat ik een gesprek met ze aanga.
Ikzelf ben zo labiel als maar kan en ga van het ene uiterste naar het andere.
Het gaat gewoon niet goed.
Bah. :r
Idd klote :(
Children of the night. What music they make.
  maandag 12 maart 2012 @ 23:03:29 #243
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109034398
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:29 schreef summer2bird het volgende:
Bah.
Thuissituatie is nu erg kut bij mij.
Vader thuis vanwege hernia, zusje heeft pfeiffer, moeder werkt, vader boos, heeft vanmiddag lopen schreeuwen, heeft de psychiater en psycholoog lopen afzeiken omdat ze altijd het licht uitdoen voordat ik een gesprek met ze aanga.
Ikzelf ben zo labiel als maar kan en ga van het ene uiterste naar het andere.
Het gaat gewoon niet goed.
Bah. :r
Er is wat loos eigenlijk... vandaag al iemand voor de trein gesprongen, collega’s natuurlijk vet balen dat ze pas ver na 21.00 uur thuis waren. Morgen is het gewoon weer vroeg dag. Spring dan in de Noordzee, denk ik dan of gewoon 10 minuten adem inhouden. Kan me voorstellen dat je van het ene naar het andere uiterste gaat, dit is echt tegenslag. Loopt het niet zo goed met gesprekken met je psychiater?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109040011
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:10 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Knap hoor, als je goed kan snelwandelen. Dat is iets waarvoor je niet alleen conditie, maar ook het geduld voor moet hebben. 1 uur 44 minuten was mijn tijd. Maar... gisteren ben je een eind op de fiets geweest?

Snelwandelen is weer wat anders. Ik was zondag idd met de fiets weg, vandaag weer een rondje denk ik en morgen eerste afspraak bij de fysio. Donderdag lijkt het heel erg mooi weer te worden, dan wil ik een grote rit maken.
-weg-
pi_109043430
-weg-
pi_109051120
Zo.
Maar even de psychiater gebeld of mijn Cymbalta wat omhoog kan.
Ook een afspraak gemaakt met de neuroloog.

Hoe is het met jullie? :)
Twiddel
pi_109051660
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:54 schreef summer2bird het volgende:
Zo.
Maar even de psychiater gebeld of mijn Cymbalta wat omhoog kan.
Ook een afspraak gemaakt met de neuroloog.

Hoe is het met jullie? :)
Ik mis de zon..
Hoezo naar de neuroloog? Ik moet misschien ook weer naar de neuroloog.
-weg-
pi_109051788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:08 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik mis de zon..
Hoezo naar de neuroloog? Ik moet misschien ook weer naar de neuroloog.
Ben vandaag naar de huisarts geweest, heb de laatste maanden heel erg last van aanhoudende hoofdpijn.
Ze vertrouwd het niet en stuurt me door naar de neuroloog. :P
Twiddel
pi_109051948
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ben vandaag naar de huisarts geweest, heb de laatste maanden heel erg last van aanhoudende hoofdpijn.
Ze vertrouwd het niet en stuurt me door naar de neuroloog. :P
Ah op die manier. Hopen dat het niets ergs is dan.
-weg-
pi_109052035
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:15 schreef Auti het volgende:

[..]

Ah op die manier. Hopen dat het niets ergs is dan.
Vast niet :P
Erge dingen gebeuren mij niet (dingen dat ik ziek word)

Ik hoop alleen dat ik geen bloed moet laten prikken ;( :'(
Twiddel
pi_109064201
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:54 schreef summer2bird het volgende:
Zo.
Maar even de psychiater gebeld of mijn Cymbalta wat omhoog kan.
Ook een afspraak gemaakt met de neuroloog.

Hoe is het met jullie? :)
Wel goed eigenlijk. Sinds Anderhalve maand leuk contact met een meisje. Vorig weekend een afgesproken. En die afspraak was leuk, komt zeker vervolg. Maar welke richting het op gaat is nog onduidelijk. En dat is best ingewikkeld die onzekerheid. Sowieso zo intensief contact hebben met iemand.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109085317
Iemand ooit al eens nagedacht over mindfulness training?
pi_109091515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Iemand ooit al eens nagedacht over mindfulness training?
Over nagedacht en over gelezen. Conclusie; niets voor mij.
Ik zie meer in sporten en lezen/leren.
-weg-
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:50:06 #254
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_109091558
Even een schaamteloze crosspost:

Ik ben weliswaar nieuw hier, maar even polsen:

Ik zit de laatste jaren niet lekker in mijn vel, werk en prive zitten me wisselend mee en tegen. Onlangs mijn relatie verbroken omdat ik het gevoel had niet aan mijzelf, laat staan "ons" toe te komen, hield erg veel rekening met de problemen van mijn vriendin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.

Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.

Iemand tips/suggesties?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_109093015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:48 schreef Auti het volgende:

[..]

Over nagedacht en over gelezen. Conclusie; niets voor mij.
Ik zie meer in sporten en lezen/leren.
Ik ben nu een paar keer naar zo'n sessie geweest waar voorafgaand aan de mindfulness training yoga oefeningen gedaan worden. Deze combinatie is best lekker. Maar ook ik geef de voorkeur aan sporten aangezien ik van nature al goed kan relaxen. En van de storm in mijn hoofd merk ik nu ook minder omdat de structuur aanwezig is.
pi_109093951
Yoga.. is dat een combinatie van yoghurt en nougat? ;) :D
(dat is dan wat in mij opkomt heh) Nee maar serieus, Yoga lijkt mij wel wat. Dat heeft de huisarts ook al een aantal keer aangekaart.
-weg-
pi_109094233
Yoga lijkt mij nu echt niks.
Beetje je lichaam in vreemde bochten draaien.

Bovendien kan ik niet liggen als er vreemden bijzijn. :P

Kan je denk ik even goed een stuk gaan fietsen buiten oid.
Twiddel
pi_109094875
Het leek mij eerst ook niets. Maar naast het sporten en alle andere spanning op een dag is het heerlijk om alles even lekker los te maken. Vuistregel blijft natuurlijk wel dat je niets forceerd en dat je met liefde met je lichaam om gaat. :)
pi_109095219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Even een schaamteloze crosspost:

Ik ben weliswaar nieuw hier, maar even polsen:

Ik zit de laatste jaren niet lekker in mijn vel, werk en prive zitten me wisselend mee en tegen. Onlangs mijn relatie verbroken omdat ik het gevoel had niet aan mijzelf, laat staan "ons" toe te komen, hield erg veel rekening met de problemen van mijn vriendin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.

Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.

Iemand tips/suggesties?
Het antwoord geef je eigenlijk zelf al.. gewoon DOEN. Lijstje maken/prioriteiten stellen.. een doelstelling maken en daar stap voor stap naar toe werken. Niet te veel in 1 keer willen en bewust blijven dat je die externe druk ook zelf kan oproepen. Doorbijten.

Vaak genoeg kan ik mij ook niet tot iets aanzetten maar als ik dan eenmaal doorgezet heb en begonnen ben dan ben ik van het negatieve af, van de blokkade zeg maar, en dan heb ik ook de kracht en doorzettingsvermogen in 1 keer te pakken.
-weg-
pi_109097373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Even een schaamteloze crosspost:

Ik ben weliswaar nieuw hier, maar even polsen:

Ik zit de laatste jaren niet lekker in mijn vel, werk en prive zitten me wisselend mee en tegen. Onlangs mijn relatie verbroken omdat ik het gevoel had niet aan mijzelf, laat staan "ons" toe te komen, hield erg veel rekening met de problemen van mijn vriendin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.

Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.

Iemand tips/suggesties?
Ik heb ook weinig daadkracht. Maar zoals Auti zegt: gewoon doen en verder niet bij nadenken. Maar om die grens tussen denken en voornemen/doen over te gaan, dat is moeilijk :P

Ik probeer het me gewoon aan te wennen dat ik het meteen doe, ipv uitstellen.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:23:05 #261
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_109097440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef Auti het volgende:

[..]

Het antwoord geef je eigenlijk zelf al.. gewoon DOEN. Lijstje maken/prioriteiten stellen.. een doelstelling maken en daar stap voor stap naar toe werken. Niet te veel in 1 keer willen en bewust blijven dat je die externe druk ook zelf kan oproepen. Doorbijten.

Vaak genoeg kan ik mij ook niet tot iets aanzetten maar als ik dan eenmaal doorgezet heb en begonnen ben dan ben ik van het negatieve af, van de blokkade zeg maar, en dan heb ik ook de kracht en doorzettingsvermogen in 1 keer te pakken.
Weten en doen zijn twee verschillende dingen. Merk wel dat ik langzamerhand sneller dingen oppak en zorg dat ik ze meteen doe zodat ik ze ook niet uit hoef te stellen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:35:48 #262
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109111706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Iemand ooit al eens nagedacht over mindfulness training?
Het komt op mij behoorlijk zweverig over. Een tijdje terug kon ik via mijn werk zo’n (prijzige) cursus doen. Tenminste, er lag een informatiefolder. Al met al heb ik er niet zoveel over nagedacht, dan liever sporten wat Auti al noemt. Toch lijkt mindfullness (over anglicismen gesproken) aardig in te zijn, ik hoor er meer mensen over.

[off-topic]
Mensen die Marieke heten *O*
[/off-topic]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109124725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Iemand ooit al eens nagedacht over mindfulness training?
Een kennis van me op de sportschool gaf aan dat ze zo'n cursus volgde. Zij was er wel positief over.
twijfelgeval?
pi_109126858
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Iemand ooit al eens nagedacht over mindfulness training?
Ja en ik ga daar niet aan beginnen... weer de nieuwste hype op het moment wat ik ervan meekrijg. Ik zie het in ieder geval niet zitten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_109156260
quote:
Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.
Dat geldt voor iedereen denk ik.
Wanneer je voor een gezin moet zorgen, of een vaste baan hebt, zal dat niet zo'n probleem zijn. Dan zijn die externe stimuli altijd wel aanwezig. Als 'kluizenaar' zijnde is het allemaal wat lastiger, omdat de motivatie uit jezelf moet komen.

Tijdschema's en wat al niet meer kunnen dan helpen, maar ik merk dat ik daar zelf nogal eens in doorschiet (een hele dag volplannen is géén goed idee).
Voor de meeste 'zaakjes' geldt inderdaad dat het het makkelijkste is ze meteen te doen. Heb je er de rest van de week geen zorgen meer over. Maar voor grote projecten (en daar hebben 'we' toch wel een handje van niet?) die veel tijd vergen en over een lange duur strekken gaat dat natuurlijk niet op.

Ik probeer zelf om er niet te veel druk op te leggen. Het is niet erg als ik een project niet afmaak (en meestal is dat zo, omdat het veel te veel is) : zelfs een onvoltooid project kan mooie resultaten opleveren. En ik heb vooral geleerd het rustig aan te doen. Meer dan een uur per dag moet je niet plannen voor een bezigheid en dan nog moet je het relaxed aanpakken. Niet stressen en jezelf verwijten maken wanneer je een dagje overslaat.. je moet het er als het ware 'naast doen'.
En zit je een keer in de 'flow' doe dan gerust wat meer, maar waak je ervoor jezelf nieuwe verplichtingen op te leggen.

Je kunt ook eens kijken of je geen externe druk zelf kunt creëeren. Verenigingen hebben doorgaans vaste tijdstippen waarop een activiteit wordt beoefend. En zelfs wanneer je lid wordt van de bibliotheek heb je toch die 2 of 3 weekse termijn waarop je de boeken terug moet brengen die je kunt hanteren als 'pressiemiddel' om jezelf aan te zetten tot het uitlezen van je boeken.
Hobbies en studies kun je dan weer bij de LOI of NTI doen, dan ben je ook "verplicht" om op vaste tijdstippen werk af te leveren.

Een to-do bord zou ook kunnen helpen. Daar plak je alles op wat nog 'een keertje' gedaan moet worden. Wanneer je in een goede bui bent pak je er gewoon eentje uit (het liefst het moeilijkste klusje eerst, maar is dat op dat moment teveel van het goede dan pak je gewoon de volgende in de rangorde).
  zaterdag 17 maart 2012 @ 03:48:26 #266
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109194737
Hoe zou het toch met EchtGaaf zijn? Ooit zo actief in discussies over sociale zekerheid, en ook over het onderwerp autisme zelf. Ben toch wel benieuwd of hij zich niet toevallig bekeerd heeft.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109198073
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 03:48 schreef schaal_9 het volgende:
Hoe zou het toch met EchtGaaf zijn? Ooit zo actief in discussies over sociale zekerheid, en ook over het onderwerp autisme zelf. Ben toch wel benieuwd of hij zich niet toevallig bekeerd heeft.
Hoi :)

Ik leef nog hoor ;) En jij?

Nee bekeren kan niet. Maar discussies zijn veel herhaling van zetten. Ik mis vaak ook de nuance van anderen, daarom is de SC van POL dan weer leuk, daar wordt nog redelijk normaal gedaan. De sfeer is daar ook goed. Het enige is dat het daar nergens over gaat, en dat is ook weer leuk :P

Maar FOk! zal ik niet verlaten hoor, ter geruststelling. Maar kent pieken en dalen. ;)

Wat ASS betreft: dit topic is nuttig. Mensen wisselen dingetjes uit. Maar 1 nadeel: het is een "zwaar" topic, als je ziet wat er langs komt, vandaar dat een beetje SC ook wel wordt gedoogd.

Dit topic is goed, maar alles met mate. Anders loop je het risico dat het onderwerp je teveel in tang neemt. :{

Dus geen zorg, Schaal_9. :)
pi_109205731
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat ASS betreft: dit topic is nuttig. Mensen wisselen dingetjes uit. Maar 1 nadeel: het is een "zwaar" topic, als je ziet wat er langs komt, vandaar dat een beetje SC ook wel wordt gedoogd.

Dit topic is goed, maar alles met mate. Anders loop je het risico dat het onderwerp je teveel in tang neemt. :{

QFT ^O^
-weg-
pi_109206065
Ik had eens een collega, die had best heftige asperger, die zei tegen mij: het is geen ziekte zoals andere denken, wij zijn superhelden met speciale gaves.. Dat vond ik zo'n onwijs mooie uitspraak!!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:26:18 #270
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109206706
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoi :)

Ik leef nog hoor ;) En jij?

Nee bekeren kan niet. Maar discussies zijn veel herhaling van zetten. Ik mis vaak ook de nuance van anderen, daarom is de SC van POL dan weer leuk, daar wordt nog redelijk normaal gedaan. De sfeer is daar ook goed. Het enige is dat het daar nergens over gaat, en dat is ook weer leuk :P

Maar FOk! zal ik niet verlaten hoor, ter geruststelling. Maar kent pieken en dalen. ;)

Wat ASS betreft: dit topic is nuttig. Mensen wisselen dingetjes uit. Maar 1 nadeel: het is een "zwaar" topic, als je ziet wat er langs komt, vandaar dat een beetje SC ook wel wordt gedoogd.

Dit topic is goed, maar alles met mate. Anders loop je het risico dat het onderwerp je teveel in tang neemt. :{

Dus geen zorg, Schaal_9. :)
Het brengt wel actie. De Wet werken naar vermogen, de werkloosheid, topinkomens, spanning omtrent andere bezuinigingen. Dat leverde een tijdje terug boeiende discussies op, waar we allebei volop aan deelnamen. Soms wat het hart tegen hart, andere keren vond je juist erkenning. Nu vind ik er eigenlijk weinig meer aan. Pas nog wel het boekje Een baanloos bestaan op de kop getikt. Heel treffend wat daar in staat: over de betekenis van werk voor werklozen, arbeidsongeschikten en werkenden.

De politieke traagpraat, alweer ruim deel 3000, gaat wel behoorlijk turbo.

Kom je al wat vaker de deur uit?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109207252
Mijn eigen risico van de zorgverzekering dit jaar is er al doorheen.
-weg-
pi_109207320
Mijn moeder gaat met de psychologe praten over de opties van begeleid wonen.
Ik weet niet wat ik kan verwachten :X
Twiddel
pi_109207457
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:50 schreef summer2bird het volgende:
Mijn moeder gaat met de psychologe praten over de opties van begeleid wonen.
Ik weet niet wat ik kan verwachten :X
wat is je leeftijd?
Nosce te ipsum.
pi_109207504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:56 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

wat is je leeftijd?
18 :P
Ze wilt weten of er een wachtlijst voor is.
Twiddel
pi_109207559
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:58 schreef summer2bird het volgende:

[..]

18 :P
Ze wilt weten of er een wachtlijst voor is.
Er is altijd een wachtlijst, tenzij IBS.
-weg-
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:10:53 #276
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109209652
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik had eens een collega, die had best heftige asperger, die zei tegen mij: het is geen ziekte zoals andere denken, wij zijn superhelden met speciale gaves.. Dat vond ik zo'n onwijs mooie uitspraak!!
En, hadden die gaves ook met Asperger te maken? Bekend is dat mensen met Asperger ook hebben voor details en gestructureerd kunnen werken. In sommige banen kan dat een voordeel zijn. Wel prettig hoor, om gewoon werk te hebben, dat bevordert het zelfvertrouwen. Is mijn ervaring tenminste...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109232240
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:26 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het brengt wel actie. De Wet werken naar vermogen, de werkloosheid, topinkomens, spanning omtrent andere bezuinigingen. Dat leverde een tijdje terug boeiende discussies op, waar we allebei volop aan deelnamen. Soms wat het hart tegen hart, andere keren vond je juist erkenning. Nu vind ik er eigenlijk weinig meer aan. Pas nog wel het boekje Een baanloos bestaan op de kop getikt. Heel treffend wat daar in staat: over de betekenis van werk voor werklozen, arbeidsongeschikten en werkenden.

De politieke traagpraat, alweer ruim deel 3000, gaat wel behoorlijk turbo.

Kom je al wat vaker de deur uit?
Nee niet vaker..Neemt niet weg dat er soms best leuke topics lopen. Ik mis DS4 ook wel, die kon ook lekker stevige zetten doen. :)

Maar met alles geldt, en zeker ook met FOk! dat er hoogtepunten en soms rustiger aan toe gaat. Zonder dieptepunten zijn er geen hoogtepunten. ;)

Verder zijn nogal wat onderwerpen redelijk uitgekauwd. Iemand poogde het nog met die topsalarissen, maar zonder succes.

Aardig is dan wel om te zien hoe een topic over Friso werkelijk formidabel goed liep. Daar passeerden ook leuke discussies in een algemeen goede sfeer. Subfora doen ook aan stuivertje wisselen wat dat betreft, maar dat houdt een forum als deze dan ook levendig.

Is het leuk boekje wat je op de kop getikt had? :)
  zondag 18 maart 2012 @ 17:59:57 #278
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109241073
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee niet vaker..Neemt niet weg dat er soms best leuke topics lopen. Ik mis DS4 ook wel, die kon ook lekker stevige zetten doen. :)

Maar met alles geldt, en zeker ook met FOk! dat er hoogtepunten en soms rustiger aan toe gaat. Zonder dieptepunten zijn er geen hoogtepunten. ;)

Verder zijn nogal wat onderwerpen redelijk uitgekauwd. Iemand poogde het nog met die topsalarissen, maar zonder succes.

Aardig is dan wel om te zien hoe een topic over Friso werkelijk formidabel goed liep. Daar passeerden ook leuke discussies in een algemeen goede sfeer. Subfora doen ook aan stuivertje wisselen wat dat betreft, maar dat houdt een forum als deze dan ook levendig.

Is het leuk boekje wat je op de kop getikt had? :)
Zeker een leuk boekje. De publicatie ‘Werkloos in crisistijd.’ dekt nog beter de lading, vind ik. Daarin staat nog gedetailleerder waarom het hebben van werk gelukkig maakt.

De dynamiek is er helemaal uit. Een stukje vergane glorie. Soms werd gesproken met harde woorden, en het was ook wel een beetje een spelletje. Dat je snel reactie kreeg, gaf me een kick. Met een collega heb ik het gehad over het niet hebben van werk in combinatie met het ontbreken van sociale contacten, wat dit met een mens zou kunnen doen. Zo kon ik mijn werk goed blijven doen zonder ontwenningsverschijnselen.

Verder gaat het met mij wel goed, ben zelfs de deur uit geweest.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109241375
Hmpf.
Zit in een dalletje.
Ik pieker veel, dan slaap ik slecht.
Heb heel erg last van buikpijn en hoofdpijn en voel me erg zwak :X

Morgen moet ik weer naar de psychologe.
Joepie :')
Ik durf te wedden dat ze weer over mijn verleden gaat beginnen :X

Ik wou vandaag mijn kamer eens opruimen, maar na het beddengoed verschonen was ik zo duizelig dat ik het niet kon :X

Ja een kijk-eens-hoe-fucking-zielig-ik-ben-boehoe post.
Twiddel
  zondag 18 maart 2012 @ 18:18:37 #280
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109241819
quote:
99s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:08 schreef summer2bird het volgende:
Hmpf.
Zit in een dalletje.
Ik pieker veel, dan slaap ik slecht.
Heb heel erg last van buikpijn en hoofdpijn en voel me erg zwak :X

Morgen moet ik weer naar de psychologe.
Joepie :')
Ik durf te wedden dat ze weer over mijn verleden gaat beginnen :X

Ik wou vandaag mijn kamer eens opruimen, maar na het beddengoed verschonen was ik zo duizelig dat ik het niet kon :X

Ja een kijk-eens-hoe-fucking-zielig-ik-ben-boehoe post.
Klikt het met je psychologe? Eet je wel goed of vind je dat moeilijk gezien je stemming?

Het is ook al heel lang somber. De lente is verder dan ooit. Denk je dat dat een rol speelt? Ik voel me ook niet zo goed. Het ergste vind ik dan nog als ik een biertje neem, ik misschien straks nog moet kotsen ook. Heb namelijk al volop gesnoept vandaag.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 18 maart 2012 @ 18:19:04 #281
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_109241830
quote:
99s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:08 schreef summer2bird het volgende:
Hmpf.
Zit in een dalletje.
Ik pieker veel, dan slaap ik slecht.
Heb heel erg last van buikpijn en hoofdpijn en voel me erg zwak :X

Morgen moet ik weer naar de psychologe.
Joepie :')
Ik durf te wedden dat ze weer over mijn verleden gaat beginnen :X

Ik wou vandaag mijn kamer eens opruimen, maar na het beddengoed verschonen was ik zo duizelig dat ik het niet kon :X

Ja een kijk-eens-hoe-fucking-zielig-ik-ben-boehoe post.
:*
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Forum Admin zondag 18 maart 2012 @ 18:19:11 #282
232445 crew  Specularium
pi_109241835
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik had eens een collega, die had best heftige asperger, die zei tegen mij: het is geen ziekte zoals andere denken, wij zijn superhelden met speciale gaves.. Dat vond ik zo'n onwijs mooie uitspraak!!
Ik weet niet of jezelf voor de gek houden hierin helpt.
pi_109242568
Is hier iemand lid van http://www.aspergersyndroom.nl? Ik wel, er staan weleens interessante dingen tussen.
Children of the night. What music they make.
pi_109245686
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:18 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Klikt het met je psychologe? Eet je wel goed of vind je dat moeilijk gezien je stemming?

Het is ook al heel lang somber. De lente is verder dan ooit. Denk je dat dat een rol speelt? Ik voel me ook niet zo goed. Het ergste vind ik dan nog als ik een biertje neem, ik misschien straks nog moet kotsen ook. Heb namelijk al volop gesnoept vandaag.
Klikt wel haar :)
Eten is beetje lastig nu. :P

Ik haat dit weer :X Regen, donkerte, bah.
Twiddel
  zondag 18 maart 2012 @ 20:33:50 #285
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_109247446
quote:
9s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik weet niet of jezelf voor de gek houden hierin helpt.
Hij bedoelde daar mee te zeggen dat hij asperger niet ziet als een beperking, maar dat hij het ziet als anders zijn en dan niet op een negatieve manier.. ;)
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_109247528
Ik ben ook een Asperger autist. Helaas hebben mensen in 9 van de 10 gevallen geen begrip daarvoor. Het austisme heeft ervoor gezorgd dat ik bijna mijn hele leven gepest ben. Eigenlijk hink ik op 2 gedachten. Aan de ene kant rust...lekker met rust gelaten worden zonder door anderen te worden lastig gevallen. Aan de andere kant voelt de eenzaamheid soms net zo pijnlijk als de pesterijen en zou ik wel graag mensen om me heen willen (als vrienden dan). Pogingen om vrienden te maken mislukken en resulteren vervolgens weer in pesterijen door de personen die ik benader en zo is de cirkel weer rond. Een lastig dillemma.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:36:51 #287
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_109247611
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Yellowcard het volgende:
Ik ben ook een Asperger autist. Helaas hebben mensen in 9 van de 10 gevallen geen begrip daarvoor. Het austisme heeft ervoor gezorgd dat ik bijna mijn hele leven gepest ben. Eigenlijk hink ik op 2 gedachten. Aan de ene kant rust...lekker met rust gelaten worden zonder door anderen te worden lastig gevallen. Aan de andere kant voelt de eenzaamheid soms net zo pijnlijk als de pesterijen en zou ik wel graag mensen om me heen willen (als vrienden dan). Pogingen om vrienden te maken mislukken en resulteren vervolgens weer in pesterijen door de personen die ik benader en zo is de cirkel weer rond. Een lastig dillemma.
Ik herken dit wel, ben nooit echt gepest, maar echte vrienden heb ik nooit gehad, gewoon omdat je toch niet helemaal zo sociaal bent als dat mensen van je verwachten, waardoor je er gewoon nooit tussen past :'(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:38:57 #288
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_109247746
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:36 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ik herken dit wel, ben nooit echt gepest, maar echte vrienden heb ik nooit gehad, gewoon omdat je toch niet helemaal zo sociaal bent als dat mensen van je verwachten, waardoor je er gewoon nooit tussen past :'(
Zo herkenbaar :{
Contacten opdoen lukt nog wel die contacten verder uitbouwen niet
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109247775
Ikzelf vertrouw niemand meer die tussen de leeftijd 12 tot 20 zit.
Gaat zelfs zover dat ik scholen vermijdt, ook de plekken waar veel tieners rondhangen.
Bijvoorbeeld de AH op vrijdagmiddag.
Heb zelfs hele routes die ik rijdt met de fiets om maar zo weinig mogelijk met tieners geconfronteerd te worden.
Ook bijvoorbeeld heel vroeg al op school zijn zodat er weinig tieners zijn :P
Twiddel
pi_109247896
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik had eens een collega, die had best heftige asperger, die zei tegen mij: het is geen ziekte zoals andere denken, wij zijn superhelden met speciale gaves.. Dat vond ik zo'n onwijs mooie uitspraak!!
Speciale gaves haha. Ja zo heb ik het ook eens bekeken. Op school voelde het soms heel raar. Dingen die "iedereen" kan kan ik niet en andersom de dingen die ik kan kunnen zij weer niet.
Zo extreem als Dustin Hoffman in de film Rain Man ben ik niet maar ik heb wel een soort van speciaal geheugen dat ik bepaalde (ook onbelangrijke) zaken tot in de kleinste details kan herinneren. Handig voor studeren maar sociale dingen kan ik niet. Iemand vatte het mooi samen met hoog IQ maar laag EQ.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:43:29 #291
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_109247977
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :{
Contacten opdoen lukt nog wel die contacten verder uitbouwen niet
Exactly!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:44:24 #292
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_109248020
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:43 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Exactly!
En waar het precies mis gaat kan ik dus niet uitleggen of begrijpen dus kan ik er ook niet van leren.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109248050
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:44 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En waar het precies mis gaat kan ik dus niet uitleggen of begrijpen dus kan ik er ook niet van leren.
True. Erg irri.
Children of the night. What music they make.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:44:58 #294
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_109248051
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:41 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Speciale gaves haha. Ja zo heb ik het ook eens bekeken. Op school voelde het soms heel raar. Dingen die "iedereen" kan kan ik niet en andersom de dingen die ik kan kunnen zij weer niet.
Zo extreem als Dustin Hoffman in de film Rain Man ben ik niet maar ik heb wel een soort van speciaal geheugen dat ik bepaalde (ook onbelangrijke) zaken tot in de kleinste details kan herinneren. Handig voor studeren maar sociale dingen kan ik niet. Iemand vatte het mooi samen met hoog IQ maar laag EQ.
Ik vond het echt een mooie uitspraak van hem. Omdat het echt duidelijk maakte dat hij het had geaccepteerd en het ook niet zag als ziekte/belasting
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:45:41 #295
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_109248095
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:44 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En waar het precies mis gaat kan ik dus niet uitleggen of begrijpen dus kan ik er ook niet van leren.
Grappig hoe vergelijkbaar het allemaal is! Want ik heb het echt precies zoals jij verteld!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:46:39 #296
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_109248152
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:45 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Grappig hoe vergelijkbaar het allemaal is! Want ik heb het echt precies zoals jij verteld!
Probleem is dat hulpverleners hier dus niets mee kunnen. Echt tools om dit op te lossen heb ik nog niet gehad.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  Forum Admin zondag 18 maart 2012 @ 20:49:40 #297
232445 crew  Specularium
pi_109248341
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Probleem is dat hulpverleners hier dus niets mee kunnen. Echt tools om dit op te lossen heb ik nog niet gehad.
En een ggz-afdeling gespecialiseerd in autisme?
pi_109248381
Een paar maanden geleden zag ik deze film op tv Adam over een man die Asperger heeft.

http://www.imdb.com/title/tt1185836/

Net alsof ik naar mezelf zat te kijken. De pogingen om contact te maken zijn er wel maar komen heel houterig en onnatuurlijk over. Te gespannen, het lukt me niet echt om losser te zijn in een gesprek. Bij het kijken van de film snapte ik wel waarom het zo moeizaam ging.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:50:41 #299
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_109248397
quote:
9s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

En een ggz-afdeling gespecialiseerd in autisme?
Daar sta ik nu op de wachtlijst om een sova training te doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109248427
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:50 schreef Yellowcard het volgende:
Een paar maanden geleden zag ik deze film op tv Adam over een man die Asperger heeft.

http://www.imdb.com/title/tt1185836/

Net alsof ik naar mezelf zat te kijken. De pogingen om contact te maken zijn er wel maar komen heel houterig en onnatuurlijk over. Te gespannen, het lukt me niet echt om losser te zijn in een gesprek. Bij het kijken van de film snapte ik wel waarom het zo moeizaam ging.
Mja, je moet zorgen dat je ontspannen en relaxt bent als je onder de mensen bent. Best lastig. Dat is mijn doel, en ik moet ook meer onder de mensen komen. Meer met andere mensen omgaan. Maar daarvoor moet ik zelf initiatief nemen, en dat is onnatuurlijk voor me.
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')