Wel goed eigenlijk. Sinds Anderhalve maand leuk contact met een meisje. Vorig weekend een afgesproken. En die afspraak was leuk, komt zeker vervolg. Maar welke richting het op gaat is nog onduidelijk. En dat is best ingewikkeld die onzekerheid. Sowieso zo intensief contact hebben met iemand.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:54 schreef summer2bird het volgende:
Zo.
Maar even de psychiater gebeld of mijn Cymbalta wat omhoog kan.
Ook een afspraak gemaakt met de neuroloog.
Hoe is het met jullie?
Over nagedacht en over gelezen. Conclusie; niets voor mij.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Iemand ooit al eens nagedacht over mindfulness training?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.
Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.
Iemand tips/suggesties?I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Ik ben nu een paar keer naar zo'n sessie geweest waar voorafgaand aan de mindfulness training yoga oefeningen gedaan worden. Deze combinatie is best lekker. Maar ook ik geef de voorkeur aan sporten aangezien ik van nature al goed kan relaxen. En van de storm in mijn hoofd merk ik nu ook minder omdat de structuur aanwezig is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:48 schreef Auti het volgende:
[..]
Over nagedacht en over gelezen. Conclusie; niets voor mij.
Ik zie meer in sporten en lezen/leren.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Even een schaamteloze crosspost:
Ik ben weliswaar nieuw hier, maar even polsen:
Ik zit de laatste jaren niet lekker in mijn vel, werk en prive zitten me wisselend mee en tegen. Onlangs mijn relatie verbroken omdat ik het gevoel had niet aan mijzelf, laat staan "ons" toe te komen, hield erg veel rekening met de problemen van mijn vriendin.Het antwoord geef je eigenlijk zelf al.. gewoon DOEN. Lijstje maken/prioriteiten stellen.. een doelstelling maken en daar stap voor stap naar toe werken. Niet te veel in 1 keer willen en bewust blijven dat je die externe druk ook zelf kan oproepen. Doorbijten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.
Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.
Iemand tips/suggesties?
Vaak genoeg kan ik mij ook niet tot iets aanzetten maar als ik dan eenmaal doorgezet heb en begonnen ben dan ben ik van het negatieve af, van de blokkade zeg maar, en dan heb ik ook de kracht en doorzettingsvermogen in 1 keer te pakken.-weg-
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Even een schaamteloze crosspost:
Ik ben weliswaar nieuw hier, maar even polsen:
Ik zit de laatste jaren niet lekker in mijn vel, werk en prive zitten me wisselend mee en tegen. Onlangs mijn relatie verbroken omdat ik het gevoel had niet aan mijzelf, laat staan "ons" toe te komen, hield erg veel rekening met de problemen van mijn vriendin.Ik heb ook weinig daadkracht. Maar zoals Auti zegt: gewoon doen en verder niet bij nadenken. Maar om die grens tussen denken en voornemen/doen over te gaan, dat is moeilijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben iemand van duizend plannen tegelijk, maar werk er maar weinig uit, en ik kots erop. Ik wil verder, ik wil mijn drive vinden en meer dingen domweg doen.
Iemand tips/suggesties?
Ik probeer het me gewoon aan te wennen dat ik het meteen doe, ipv uitstellen.Children of the night. What music they make.
Weten en doen zijn twee verschillende dingen. Merk wel dat ik langzamerhand sneller dingen oppak en zorg dat ik ze meteen doe zodat ik ze ook niet uit hoef te stellen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef Auti het volgende:
[..]
Het antwoord geef je eigenlijk zelf al.. gewoon DOEN. Lijstje maken/prioriteiten stellen.. een doelstelling maken en daar stap voor stap naar toe werken. Niet te veel in 1 keer willen en bewust blijven dat je die externe druk ook zelf kan oproepen. Doorbijten.
Vaak genoeg kan ik mij ook niet tot iets aanzetten maar als ik dan eenmaal doorgezet heb en begonnen ben dan ben ik van het negatieve af, van de blokkade zeg maar, en dan heb ik ook de kracht en doorzettingsvermogen in 1 keer te pakken.
Het komt op mij behoorlijk zweverig over. Een tijdje terug kon ik via mijn werk zo’n (prijzige) cursus doen. Tenminste, er lag een informatiefolder. Al met al heb ik er niet zoveel over nagedacht, dan liever sporten wat Auti al noemt. Toch lijkt mindfullness (over anglicismen gesproken) aardig in te zijn, ik hoor er meer mensen over.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Een kennis van me op de sportschool gaf aan dat ze zo'n cursus volgde. Zij was er wel positief over.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Ja en ik ga daar niet aan beginnen... weer de nieuwste hype op het moment wat ik ervan meekrijg. Ik zie het in ieder geval niet zitten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:44 schreef DanOam het volgende:
Dat geldt voor iedereen denk ik.quote:Ik loop hier al jaren tegenaan en het lijkt alsof ik alleen presteer als er een (externe) druk is, terwijl als het van mijzelf afhangt er veel minder lijkt te gebeuren.
Hoiquote:Op zaterdag 17 maart 2012 03:48 schreef schaal_9 het volgende:
Hoe zou het toch met EchtGaaf zijn? Ooit zo actief in discussies over sociale zekerheid, en ook over het onderwerp autisme zelf. Ben toch wel benieuwd of hij zich niet toevallig bekeerd heeft.
QFTquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat ASS betreft: dit topic is nuttig. Mensen wisselen dingetjes uit. Maar 1 nadeel: het is een "zwaar" topic, als je ziet wat er langs komt, vandaar dat een beetje SC ook wel wordt gedoogd.
Dit topic is goed, maar alles met mate. Anders loop je het risico dat het onderwerp je teveel in tang neemt.
Het brengt wel actie. De Wet werken naar vermogen, de werkloosheid, topinkomens, spanning omtrent andere bezuinigingen. Dat leverde een tijdje terug boeiende discussies op, waar we allebei volop aan deelnamen. Soms wat het hart tegen hart, andere keren vond je juist erkenning. Nu vind ik er eigenlijk weinig meer aan. Pas nog wel het boekje Een baanloos bestaan op de kop getikt. Heel treffend wat daar in staat: over de betekenis van werk voor werklozen, arbeidsongeschikten en werkenden.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoi
Ik leef nog hoorEn jij?
Nee bekeren kan niet. Maar discussies zijn veel herhaling van zetten. Ik mis vaak ook de nuance van anderen, daarom is de SC van POL dan weer leuk, daar wordt nog redelijk normaal gedaan. De sfeer is daar ook goed. Het enige is dat het daar nergens over gaat, en dat is ook weer leuk
Maar FOk! zal ik niet verlaten hoor, ter geruststelling. Maar kent pieken en dalen.![]()
Wat ASS betreft: dit topic is nuttig. Mensen wisselen dingetjes uit. Maar 1 nadeel: het is een "zwaar" topic, als je ziet wat er langs komt, vandaar dat een beetje SC ook wel wordt gedoogd.
Dit topic is goed, maar alles met mate. Anders loop je het risico dat het onderwerp je teveel in tang neemt.
Dus geen zorg, Schaal_9.
wat is je leeftijd?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:50 schreef summer2bird het volgende:
Mijn moeder gaat met de psychologe praten over de opties van begeleid wonen.
Ik weet niet wat ik kan verwachten
Er is altijd een wachtlijst, tenzij IBS.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
18
Ze wilt weten of er een wachtlijst voor is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |