Waarom wil nou altijd iedereen mij voor mijn kloten schieten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]![]()
De laatste tijd nogal druk gehad (al zeker een week of twee/drie geen BF3 aangeraakt). Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik weer wat vaker mijn PS3 heb aangeslingerd. Het leuke van BF3 begint er toch wat sneller af te gaan, terwijl ik BF2 echt zeker wel een half jaar intensief heb zitten spelen. Het zal wellicht de leeftijd zijn
Jammer overigens van de servers die nu offline zijn gegaan, maar goed, dat is aan de andere kant natuurlijk ook begrijpelijk
Ik zal proberen om deze week weer online te komen, er is namelijk niets leukers dan Dennis voor z'n kloten te schieten. Dat mis ik toch wel
Neger, wat?! CS?! Dat was in 2002 al passé. (then again, COD is veelal Quake 3 met andere skins en levelsquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vond 2 wel tof, maar destijds kon die game het toch echt niet redden tegenover CS. BF3 vind ik een prima game, net als 2.
Onzin. BC2 deed nagenoeg hetzelfde. Gooi daar fire-select en grotere levels tegenaan en het was ook goed geweest. Alleen moest alles op de schop kennelijk, waardoor er aanpassingen aan een werkend systeem zijn gedaan die niemand pleasen behalve de mensen die van de COD wereld komen.quote:[..]
True. De vraag is alleen hoe populair het gaat zijn. BF3 is duidelijk gemaakt om het voor zoveel mogelijk mensen behaaglijk te maken. Ik denk niet dat EA/DICE nu nog snel iets zullen ontwikkelen waar de interesse maar heel beperkt voor zal zijn, waarschijnlijk.
Nouja, BC2 had ook zo zijn tekortkomingen en kinderstreken die weggewerkt moesten worden. Wat dat betreft (behalve dat je geen c4 meer kan gooien!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik vind de technische tekortkomingen anders knap frustrerend en beschamend voor een 2011 triple A titel. Vooral als BC2, net daarvoor, alles eindelijk goed leek te doen en lol had.
Dat is waar. Doch vind ik de vergelijking met CoD nog steeds niet helemaal toepasbaar, het blijven andere games. Het is gewoon allemaal veel commerciëler geworden en dat is een probleem wat zich helaas niet alleen beperkt tot fps games.quote:Nu is het compleet verhoerd om naar COD-maatstaven een toffe game te zijn. BF2 en in compactere mate BC2 deden het wel goed.
Neequote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Neger, wat?! CS?! Dat was in 2002 al passé.
Volg je niet zo goed hier.quote:Onzin. BC2 deed nagenoeg hetzelfde. Gooi daar fire-select en grotere levels tegenaan en het was ook goed geweest. Alleen moest alles op de schop kennelijk, waardoor er aanpassingen aan een werkend systeem zijn gedaan die niemand pleasen behalve de mensen die van de COD wereld komen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:47 schreef Revje1 het volgende:
Ik heb nog nooit last gehad van veel lag of disconnects enzo. Voor mij is Bf3 een stabiel spel.
Ook nooit last gehad van Origin.
Denk dat de houdbaarheid van BF3 ook minder lang is als toen met Bf2. Die heb ik wel 3 jaar gespeeld ofzo. Maar voorlopig vind ik BF3 nog erg leuk.
Het werkte, was prima, liep soepel op alle vlakken, wapens waren redelijk gebalanceerd, unlocks verhoerde de gameplay niet, guns reageerden direct en lag lag werkelijk aan je ping ipv aan onverklaarbare dingen. Dat heeft idd wel even geduurd, maar als je dat geleerd hebt ga je toch niet helemaal opnieuw beginnen in een titel die nog groter is en gelanceerd wordt maar dan plak je dat toch gewoon als basis terug in je code? Welnee, gewoon alle factoren opnieuw uitvinden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, BC2 had ook zo zijn tekortkomingen en kinderstreken die weggewerkt moesten worden. Wat dat betreft (behalve dat je geen c4 meer kan gooien!) vind ik BF3 wel degelijk een vooruitgang op BC2.
BC2 was al veel commercieler, en daar had ik geen moeite mee behalve de beperkte controls (fire select, fov die je handmatig moest opkrikken om van de console FOV af te komen en dergelijke). Het COD-gehalte zit hem ook meer in de gemaakte ruwigheid, iets wat niet bij BF past. Flares zodat je geen kut meer ziet, alles totaal uit te pimpen, unlocks die de balans toch wel erg scheef maken als je een maand later begint, run-and-gun-gebaseerde maps omdat tactisch toch weinig zin lijkt te hebben. Meer bulletdrop dan je lief is (zelfs veel meer dan in BC2) en beroerde uitwerking van serversysteem.quote:[..]
Dat is waar. Doch vind ik de vergelijking met CoD nog steeds niet helemaal toepasbaar, het blijven andere games. Het is gewoon allemaal veel commerciëler geworden en dat is een probleem wat zich helaas niet alleen beperkt tot fps games.
Ik denk dat EA de titel koste wat kost de deur uitgedrukt heeft om MW3 het hoofd te kunnen bieden. IMO hadden ze daar beter een half jaar mee kunnen wachten en een goed, soepel functionerend product op de markt kunnen zetten wat verder geen competitie had van MW3, wat toch massaal gekocht werd door dezelfden als de vorige 4 titels.quote:En tsja, ik durf het bijna niet te zeggen maar als ik met mijn vinger ergens heen moest wijzen is het EA wel. Die produceren de laatste tijd alleen maar commerciele troep. BF3 vind ik wat dat betreft nog meevallen.
[..]
Najah, jawel. BF leunde mooi op wat CS had neergezet maar liet je veel meer vrijheid in tactiek ipv kruipen en sluipen. Ik vond CS aardig op zijn achterste poten staan na 3 jaar spelen.quote:Nee
[..]
BC2 spelers wilden enkel nog fire-select en grotere levels, verder was het gewoon niet nodig ALLES opnieuw te willen uitvinden, zie eerste comment. Mooiere graphics zijn altijd welkom, variatie ook, maar verder was de gameplay-technische kant van BC2 gewoon ruim voldoende.quote:Volg je niet zo goed hier.
De nuance hier is dat BF3 een stuk grootschaliger is dan BC. Volgens mij hebben ze best wat principes uit dat spel overgenomen, maar het spel zelf moest wel opnieuw gecreëerd worden ja. Anders krijg je achteraf weer mensen die gaan klagen om teveel copy/paste.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het werkte, was prima, liep soepel op alle vlakken, wapens waren redelijk gebalanceerd, unlocks verhoerde de gameplay niet, guns reageerden direct en lag lag werkelijk aan je ping ipv aan onverklaarbare dingen. Dat heeft idd wel even geduurd, maar als je dat geleerd hebt ga je toch niet helemaal opnieuw beginnen in een titel die nog groter is en gelanceerd wordt maar dan plak je dat toch gewoon als basis terug in je code? Welnee, gewoon alle factoren opnieuw uitvinden.
Ik ben het deels wel met je eens (bulletdrop) maar die ruwigheid vind ik wel meevallen. Ook de balans als je later begint vind ik niet echt ondoenlijk. Niet meer dan in BC2 (waar ik pas heel laat mee begon). Uiteindelijk draait het er gelukkig veel meer om hoe goed je bent in FPS dan om welke gun je draagt.quote:BC2 was al veel commercieler, en daar had ik geen moeite mee behalve de beperkte controls (fire select, fov die je handmatig moest opkrikken om van de console FOV af te komen en dergelijke). Het COD-gehalte zit hem ook meer in de gemaakte ruwigheid, iets wat niet bij BF past. Flares zodat je geen kut meer ziet, alles totaal uit te pimpen, unlocks die de balans toch wel erg scheef maken als je een maand later begint, run-and-gun-gebaseerde maps omdat tactisch toch weinig zin lijkt te hebben. Meer bulletdrop dan je lief is (zelfs veel meer dan in BC2) en beroerde uitwerking van serversysteem.
Ach, ja dat had ik ook wel gewild. Ik hoop dat er ooit nog eens bedrijven zullen zijn die het op die manier zullen aanpakken. EA heeft me de laatste tijd al genoeg teleurgesteld met hun games (Mass effect, Dragon age, kingdoms of amalur etc etc) dus daar verwacht ik niet zoveel van. Ik vrees dat het voor battlefield 4 hetzelfde verhaal zal zijn.quote:Ik denk dat EA de titel koste wat kost de deur uitgedrukt heeft om MW3 het hoofd te kunnen bieden. IMO hadden ze daar beter een half jaar mee kunnen wachten en een goed, soepel functionerend product op de markt kunnen zetten wat verder geen competitie had van MW3, wat toch massaal gekocht werd door dezelfden als de vorige 4 titels.
Oneens, maar laten we het daar maar niet over hebben. Bad company 2 was de eerste game die me echt een beetje van 1.6 wegtrok. Of nouja, eigenlijk MW2. Die speelde ik een maandje en toen kreeg ik voor mijn verjaardag BC en was het over met CoDquote:Najah, jawel. BF leunde mooi op wat CS had neergezet maar liet je veel meer vrijheid in tactiek ipv kruipen en sluipen. Ik vond CS aardig op zijn achterste poten staan na 3 jaar spelen.
Tsja, eerlijkgezegd zie ik niet -dermate- veel verschil tussen bf3 en bc2. Ik kan me dan ook niet echt in je motivaties vinden, behalve dat ik ook had gehoopt dat het iets meer op BF2 leek.quote:BC2 spelers wilden enkel nog fire-select en grotere levels, verder was het gewoon niet nodig ALLES opnieuw te willen uitvinden, zie eerste comment. Mooiere graphics zijn altijd welkom, variatie ook, maar verder was de gameplay-technische kant van BC2 gewoon ruim voldoende.
De aanpassingen in cosmetische en gameplay (unlocks) zin hebben als enige doel het zo geil mogelijk te maken zonder te kijken hoe het de gameplay werkelijk beinvloed. Liever hadden ze dat langer getest of in DLC gegooid.
Correct. Maar dat had er zo ingewerkt kunnen worden, BF3 heeft het geen zinquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:08 schreef Captainp00face het volgende:
BC2 is leuk en goed en alles, maar je kan niet eens liggen..
Je praat net alsof dit bij iedereen zo is terwijl dat ook niet waar is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Ems., je mist het punt. De technische basis van BC2 had gewoon prima de levels van BF3 kunnen draaien met een andere render-engine en verder hetzelfde. Gooi daar BF2 features als prone, fire select en jets bij en je was grotendeels klaar.
Nu wacht je vanaf je browser tot je een server in mag, als ie al niet crasht, en dan mag je bidden dat je een leuke server hebt, want het spel verlaten voor een andere server duurt een paar minuten en dan moet je PC letterlijk bijkomen (althans, zover ik meegemaakt heb) voor je uberhaupt iets kunt doen. Dat is frustrerend voor de gamer en beschamend voor de ontwikkelaar.
ff gekeken, Gbytequote:Op maandag 13 februari 2012 22:37 schreef JK het volgende:
[..]
Gbit of Gbyte? Dus dan is het +/- 59 megabyte wat we per dag ongeveer bij elkaar lullen.
Net even met de KH2002 geschoten... best aardig wapen, maar dat ie alleen in burst kan schieten vind ik ronduit irritant. Denk niet dat dat m'n volgende unlock-wapen gaat worden.
Dennis, ik zag net nog een underslung kick voorbij komen... zou het? Of het is een extra script wat ze handmatig aanroepen.Wel weer C4 glitchers op het dak.. dan zie je de lijken weer rondvliegen.
Dat punt miste ik niet, maar zoals ik al zei; als er teveel wordt gecopy/paste gaat men ook klagen. Jij misschien niet, maar het gros van de spelers willen nou eenmaal gewoon mooie (nieuwe) graphics. Ik begrijp je kritiek maar EA gaat gewoon voor het geld.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Ems., je mist het punt. De technische basis van BC2 had gewoon prima de levels van BF3 kunnen draaien met een andere render-engine en verder hetzelfde. Gooi daar BF2 features als prone, fire select en jets bij en je was grotendeels klaar.
Mja, de crashproblemen heb ik dan ook eigenlijk helemaal niet. Ik werd wel eens gedisconnect maar sinds wat patches terug heb ik daar eigenlijk helemaal geen problemen mee. Ik weet niet of ik de browser-manier van aanpakken nou zo geweldig vindt, maar het -werkt- ondertussen wel gewoon.quote:Nu wacht je vanaf je browser tot je een server in mag, als ie al niet crasht, en dan mag je bidden dat je een leuke server hebt, want het spel verlaten voor een andere server duurt een paar minuten en dan moet je PC letterlijk bijkomen (althans, zover ik meegemaakt heb) voor je uberhaupt iets kunt doen. Dat is frustrerend voor de gamer en beschamend voor de ontwikkelaar.
Nee, klopt, als je een fonkelnieuwe PC hebt met een compleet verse instal dan zijn je problemen net wat minder, maar een ICT opleiding nodig hebben om een game normaal draaiend te krijgen kan anno 2011 echt niet meer hoor. Als ik met 3 maten regelmatig samenspeel en dan alledrie soortgelijke problemen hebben, dan zit het niet in mijn PCquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:27 schreef Revje1 het volgende:
[..]
Je praat net alsof dit bij iedereen zo is terwijl dat ook niet waar is.
Lees hem nou nog eens opnieuw, want content + renderengine = graphics, niet de technische laag van netcode en basisgameplay. Die kun je uitbouwen op het werkende product.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat punt miste ik niet, maar zoals ik al zei; als er teveel wordt gecopy/paste gaat men ook klagen.
Hier niet, minuten bijkomen en daarna kan ik pas weer wat aanklikken...quote:Dat je van server switched en dan een paar minuten bezig bent om in een nieuwe server te komen is mij vreemd? Als ik alt-f4 ben ik direct uit de server, en het reconnecten duurt een seconde of 10-15?
Lijkt mij een geheugen probleem.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Hier niet, minuten bijkomen en daarna kan ik pas weer wat aanklikken...
Want? Vanwege de Client Side hit detection?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Correct. Maar dat had er zo ingewerkt kunnen worden, BF3 heeft het geen zin
Gros van de spelers geeft daar nog steeds geen reet om. Het maakt niet uit hoe je het brengt, de uitkomst blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lees hem nou nog eens opnieuw, want content + renderengine = graphics, niet de technische laag van netcode en basisgameplay. Die kun je uitbouwen op het werkende product.
Juist, fatsoenlijke PC kopen. Dan zijn de laad tijden echt niet lang.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:27 schreef Revje1 het volgende:
[..]
Je praat net alsof dit bij iedereen zo is terwijl dat ook niet waar is.
Dit heb ik nu ook al een paar keer geopterd. Maar goed.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:50 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Juist, fatsoenlijke PC kopen. Dan zijn de laad tijden echt niet lang.
Vastlopers heb ik ook nog niet meegemaakt.
Maar het is crisis, dus geld uitgeven doen we natuurlijk nietquote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:53 schreef Re.active het volgende:
[..]
Dit heb ik nu ook al een paar keer geopterd. Maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |