Mijn verblijf in het buitenland met vakantie was maar een paar weken slechts, maar toch zorg je dan dat je de basiswoorden kentquote:Op zondag 12 februari 2012 12:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gastarbeiders hebben een beetje een lastige situatie gehad, omdat die lang het idee hadden en kregen voorgespiegeld dat hun verblijf slechts tijdelijk was.
Ik ben wat is het? Straks 2.5 tot 3 weken in snits? Fuck me, zelfs ik spreek reddend friesquote:Op zondag 12 februari 2012 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Tussen volledig inburgeren en een paar woorden van de taal beheersen zit nog wel een heel gebied
Ze zit net lachend te vertellen (best aardige vrouw verder) dat ze na jaren nog niet wist wat 'bruin of wit?' bij de bakker betekende...
Ik snap wel dat die mensen hier destijds kwamen met de bedoeling dat het tijdelijk was, als gastarbeider. Maar op een gegeven moment ga je toch een paar woorden leren?Als ik vroeger met mijn ouders naar Joegoslavië op vakantie ging, moest ik vanaf weken van te voren als kind (jaar of 6) een paar Joegoslavische woorden per dag leren, zodat tegen de tijd dat we gingen konden wij als kind naar de winkel en boodschappen doen
Wel leuk programma trouwens, want deze vrouw haar man riep al vanaf het begin 'doe die hoofddoek af!', want 'hij hield van moderne dingen'
Dat van net was gewoon écht zielig.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben wat is het? Straks 2.5 tot 3 weken in snits? Fuck me, zelfs ik spreek reddend friesEn ik versta het prima.
HOe de neuk kun je dan 40 jaar over NL moeten doen.
Ja, want de verwantschap tussen Fries en Nederlands is net zo nauw als die van een germaanse taal en een semitische taal.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben wat is het? Straks 2.5 tot 3 weken in snits? Fuck me, zelfs ik spreek reddend friesEn ik versta het prima.
HOe de neuk kun je dan 40 jaar over NL moeten doen.
Maar die vrouw kan toch wel het woordje hoi, hallo, dag leren of zo van iemand? Ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat je dat niet eens kan zeggen..quote:Op zondag 12 februari 2012 12:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat van net was gewoon écht zielig.
Ze wil al jaren de overbuurvrouw gedag zeggen als die zwaait, maar ze weet niet hoe.
Ik kan het gewoon bijna niet geloven.
Maar er zijn ook heel trotse vrouwen die het wel hebben geleerd vanaf het begin al en die snappen het dus zelf ook niet, van die andere dames.
Dat dus.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:01 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar die vrouw kan toch wel het woordje hoi, hallo, dag leren of zo van iemand? Ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat je dat niet eens kan zeggen..
Mijn moeder was tot diep in haar ziel beledigd toen haar chef zei dat ze moest 'tellen'. Ze dacht namelijk voor kalf uitgescholden te worden. Dat soort dingenquote:Op zondag 12 februari 2012 12:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn verblijf in het buitenland met vakantie was maar een paar weken slechts, maar toch zorg je dan dat je de basiswoorden kentVoor je eigen gemak.
Ja nou dat bedoel ik idd, je maakt het jezelf ook zo moeilijk danquote:Op zondag 12 februari 2012 13:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn moeder was tot diep in haar ziel beledigd toen haar chef zei dat ze moest 'tellen'. Ze dacht namelijk voor kalf uitgescholden te worden. Dat soort dingen
Een van de dames vertelde ook eerlijk dat ze zelfs na 30 jaar in Nederland nog met een tolk naar het gemeentehuis moest e.d. En dat ze nu geholpen wordt door haar kinderen als ze ergens heen moet.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:04 schreef Troel het volgende:
Ik ken mensen die inmiddels Nederlander zijn, want ze hebben hun inburgeringsexamen gehaald, maar nauwelijks Nederlands spreken. Tenenkrommend dat die kinderen thuis geen taal meekrijgen waardoor ze dus echt met een flinke taalachterstand naar school gaan.
Tele, dus op zich best hetzelfde woord.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nou dat bedoel ik idd, je maakt het jezelf ook zo moeilijk dan
(Wat is het woord voor kalf dan?)
Heel slecht onduidelijk filmpje:quote:Op zondag 12 februari 2012 13:20 schreef Maes het volgende:
Greysieeeeeeeeeeeeeeeeee, alles goed met de livestock?
Wil je dat filmpje van Whitney posten? Ik heb haar nog live gezien, honderd jaar geleden......
Die ogen. Nuchter als Herman Brood.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:35 schreef Greys het volgende:
En dit was haar eergister.
Oke, niet echt flatteus, maar ze ziet er niet uit alsof de dood om de hoek ligt, toch?
[ afbeelding ]
Wat een mooierd is het tochquote:Op zondag 12 februari 2012 13:36 schreef Cat22 het volgende:
En dan kom je thuis... en tref je dit aan.
[ afbeelding ]
Vale rooie en ik zijn matties.![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij ligt nu nog steeds in de kattekamer te grillen (deur dicht) en mijn team komt af en toe eens kijken en blazen. Verdorie, nu ik hem heb kunnen kroelen twijfel ik er opeens aan of hij een huisje heeft. Er mogen wat grammetjes bij, hij heeft van die harde plekjes op zijn vel (oude tekenbeten gok ik), oormijt en bij één oor irritatie door het krabben. Ik moet echt een halsbandje gaan kopen en dan geef ik het een week. En daarna gaat hij mee naar de DA voor de chiptest.
Het is bedrieglijk hoor. Hij heeft een volle vacht maar minder vetjes eronder dan ik dacht. En een vieze neus (had hij gisteren nog niet dus dat kan ook door snuffelen op rare plekken komen) en een beetje een prutoogje. Maar daar heeft Siets ook jaren mee rondgelopen. Het is dus een beetje dubbel. Hij regelt in ieder geval eten voor zichzelf, wellicht bij een baasje, maar dat gekrabte oor vind ik dan weer jammer. Dat kun je vrijwel altijd voorkomen.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat een mooierd is het toch
Maar hij ziet er toch best goed doorvoed uit?
Ik denk echt dat ie een baasje heeft hoor
Hij lijkt op onze Willemquote:Op zondag 12 februari 2012 13:36 schreef Cat22 het volgende:
En dan kom je thuis... en tref je dit aan.
[ afbeelding ]
Vale rooie en ik zijn matties.![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij ligt nu nog steeds in de kattekamer te grillen (deur dicht) en mijn team komt af en toe eens kijken en blazen. Verdorie, nu ik hem heb kunnen kroelen twijfel ik er opeens aan of hij een huisje heeft. Er mogen wat grammetjes bij, hij heeft van die harde plekjes op zijn vel (oude tekenbeten gok ik), oormijt en bij één oor irritatie door het krabben. Ik moet echt een halsbandje gaan kopen en dan geef ik het een week. En daarna gaat hij mee naar de DA voor de chiptest.
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik dacht heel even dat je ín de IKEA bedoelde.
Foon is aan het opladenquote:
Dan blijk ik nog evenquote:Op zondag 12 februari 2012 13:42 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Foon is aan het opladen
Dus bij de volgende poging straks over een half uurtje film ik het
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:42 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Foon is aan het opladen
Dus bij de volgende poging straks over een half uurtje film ik het
"Ze breekt de boel af"quote:Op zondag 12 februari 2012 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]ing*
ong*
"Willen de ouders van Biet haar op komen halen in het kinderspeelparadijs?".
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]ing*
ong*
"Willen de ouders van Biet haar op komen halen in het kinderspeelparadijs?".
Hij is best gaaf he?quote:Op zondag 12 februari 2012 13:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Ooooh Cat, wat een mooierd![]()
Kun je niet es rondvragen in de buurt of iemand weet van wie hij is?
En ben je inmiddels weer wat opgeknapt?
Ja, niet dus.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:42 schreef Maes het volgende:
[..]
Hij lijkt op onze Willem(onze Willem is niet meer)
Doe maar lekker verwennen, Cat
Kan ik weer een vreemde overboeking verwachten?quote:Op zondag 12 februari 2012 13:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Cat heb je je rekening ondertussen al gecheckt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:49 schreef Ingetje79 het volgende:
Baileys is inmiddels weer helemaal genezen van de longontsteking en is weer vrolijck ende blijblij in chillmodus![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |