Gaat zeker goedkomen!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:59 schreef Takaiki het volgende:
Hoi MB![]()
Precies wat ze zeggen hier: lekker veel TLC, komt het helemaal goed je menke![]()
Geschaatst?quote:
Mijn vader keek het daarnet, want hij was net deze week op die school geweest als consultant.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:01 schreef tombolafan het volgende:
janken om All You Need, echt ELKE week
Nee, nee.quote:
Wouwquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:06 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, nee.
Ik heb meegedaan aan de Taalkunde Olympiade
Je krijgt dan allemaal taalkundige problemen die je met logica op moet oplossen
Met de vijf opdrachten waren we in totaal vier uur bezig, dus ze waren ook niet heel makkelijk
Roozjeeeeequote:
Ja leuk hequote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Roozjeeeee
@MB, die foto was zo super van Spider met Re![]()
Lekker genieten thuis!
@MP, wat gaaf! En ging het wel goed?
Sprong Spider zelf bij hem op schoot? Niet te lomp hoop ik?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:11 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja leuk heMijn 2 mannen
Dat gaat wel lukken!
Haha, het was meer logica dan echt taal. Tuurlijk, je moet je grammatica wel goed kennen (soort werkwoord/naamvallen/uitspraak (het vormen van klanken) etc.), maar het oplossen zelf is wel veel logica.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Wouw
Dat klinkt.. uuh.. moeilijkMaar leuk, als je van taal houdt
Ja, het ging eigenlijk best goed. Van twee opdrachten weet ik wel zeker dat ik ze gewoon helemaal goed heb gemaakt, bij één heb ik misschien hier en daar een steekje laten vallen, en twee opdrachten waren bijna zo niet-exact dat je iets misschien wel goed of fout zou kunnen rekenen. Het gaat uiteindelijk om de redenering. Afhankelijk van de kwaliteit van je redenering (en voor een kleiner deel je antwoord) krijg je punten per opgave.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Roozjeeeee
@MB, die foto was zo super van Spider met Re![]()
Lekker genieten thuis!
@MP, wat gaaf! En ging het wel goed?
Haha, het is misschien nog wel meer wiskundig dan taligquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
Greys![]()
MP![]()
Iedereen!![]()
Klinkt heftid MP, maar goed, taalvaardigheid is ook nooit mijn sterkste punt geweest.
Spider benadert je altijd vanaf de leuning van de bank, dus het viel meequote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:12 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Sprong Spider zelf bij hem op schoot? Niet te lomp hoop ik?
Ik kan me er niks bij voorstellenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Haha, het was meer logica dan echt taal. Tuurlijk, je moet je grammatica wel goed kennen (soort werkwoord/naamvallen/uitspraak (het vormen van klanken) etc.), maar het oplossen zelf is wel veel logica.
[..]
Ja, het ging eigenlijk best goed. Van twee opdrachten weet ik wel zeker dat ik ze gewoon helemaal goed heb gemaakt, bij één heb ik misschien hier en daar een steekje laten vallen, en twee opdrachten waren bijna zo niet-exact dat je iets misschien wel goed of fout zou kunnen rekenen. Het gaat uiteindelijk om de redenering. Afhankelijk van de kwaliteit van je redenering (en voor een kleiner deel je antwoord) krijg je punten per opgave.
[..]
Haha, het is misschien nog wel meer wiskundig dan talig
Wel liefquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:16 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Spider benadert je altijd vanaf de leuning van de bank, dus het viel meeHij heeft dan wel de neiging om te gaan trappelen op ribben enzo, dat hebben we maar voorkomen.
Beidequote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:17 schreef Greys het volgende:
Spider zag er echt huuuuuuuuge uit op die foto trouwens MB!
Kwam dat door het perspectief of istie best groot?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:16 schreef Greys het volgende:
MP ik ben helemaal een beetje trots op je![]()
De website: http://www.taalkundeolympiade.nl/quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:17 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik kan me er niks bij voorstellen
Ik had hem al gevonden, maar na een minuut heb ik nog geen ideequote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:23 schreef Maarten-Pieter het volgende:
O hier is 'ie:
Swahili
Auteur opgave: Prof. dr. A.M. Lubotsky
Het Swahili is een Afrikaanse taal die vooral in Oost-Afrika (Kenia, Tanzania) door circa 50 miljoen mensen wordt gesproken. Hieronder staan zes Swahili zinnetjes met hun Nederlandse vertaling:
atakupenda Hij zal jou liefhebben
nitawapiga Ik zal hen slaan
atatupenda Hij zal ons liefhebben
anakupiga Hij slaat jou
nitampenda Ik zal hem liefhebben
unawasumbua Jij irriteert hen
► Vertaal in het Swahili:
1. Jij zult hen liefhebben.
2. Ik irriteer hem.
En die minuut is puur voor de oplossing hoor, met het opschrijven van de redenering duurt het ietsjes langer.
Het is gewoon puzzelenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:24 schreef MissBliss het volgende:
Ik had hem al gevonden, maar na een minuut heb ik nog geen idee
1. unawapendaquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:23 schreef Maarten-Pieter het volgende:
O hier is 'ie:
Swahili
Auteur opgave: Prof. dr. A.M. Lubotsky
Het Swahili is een Afrikaanse taal die vooral in Oost-Afrika (Kenia, Tanzania) door circa 50 miljoen mensen wordt gesproken. Hieronder staan zes Swahili zinnetjes met hun Nederlandse vertaling:
atakupenda Hij zal jou liefhebben
nitawapiga Ik zal hen slaan
atatupenda Hij zal ons liefhebben
anakupiga Hij slaat jou
nitampenda Ik zal hem liefhebben
unawasumbua Jij irriteert hen
► Vertaal in het Swahili:
1. Jij zult hen liefhebben.
2. Ik irriteer hem.
En die minuut is puur voor de oplossing hoor, met het opschrijven van de redenering duurt het ietsjes langer.
Echt leuk om te proberen hoor, hij is niet demotiverend moeilijk en dan weet je hoe het werkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |