abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110607625
Dennis dammerman & Peter chernin joods?

je kan gelijk hebben dat een paar joodse individuen belangrijke media bedrijven in bezit hebben maar ze vormen geen joodse groep en praten in het geheim met elkaar (wat waht zij). Dat betekend niet dat de "Joden" de media in handen hebben

Ik wou dat van de complottheorien even bijvermelden het gaat mij voornamelijk om de staat israel (lees mijn post). Dus liever daarover disscuseren.
pi_110608526
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
Dennis dammerman & Peter chernin joods?

je kan gelijk hebben dat een paar joodse individuen belangrijke media bedrijven in bezit hebben maar ze vormen geen joodse groep en praten in het geheim met elkaar (wat waht zij). Dat betekend niet dat de "Joden" de media in handen hebben

Ik wou dat van de complottheorien even bijvermelden het gaat mij voornamelijk om de staat israel (lees mijn post). Dus liever daarover disscuseren.
Tja, als ze in het geheim praten of trouw gezworen hebben aan het zionistisch gedachtegoed waarom zou jij dat dan weten he ?.
Maar ik respecteer je verzoek en voor je het weet...

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_110610188
Ik ben joods dus ik zou ook af moeten weten zoniet deel zijn van die complottheorien.

Maarja. Kritiek op israel mag. Is soms goed. Israel maakt veel fouten en doet niet alles goed. Mensen die dit verwarren met met anti semitisme zijn niet goed bezig.

Een goede documantaire op het gebied van anti semitisme en verwarring met kritiek op israel: Defamation (gewoon op youtube) Als je iets meer over te weten wilt komen en hoe over andere mensen er tegenover staan. Echt een aanrader!

Ik ben trouwens tegen ADL en soortgelijke organisaties. Dat zijn mensen die hun geld verdienen van anti-semitisme. Ben ik zwaar op tegen!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ga.aguyim op 21-04-2012 21:31:55 ]
pi_110624592
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef Ga.aguyim het volgende:
Ik ben joods dus ik zou ook af moeten weten zoniet deel zijn van die complottheorien.
Dat zie ik anders, niet iedereen die zich Joods noemt is 'n Zionist mag ik hopen ?
Niet iedereen die zich Joods noemt verdiept zich in Zionisme.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 22 april 2012 @ 11:26:03 #280
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_110624854
Kan iemand mij eens uitleggen wat er zo verderfelijk is aan Zionisme? Ik heb een hekel aan de kolonisten en de opdringerige Orthodoxen, maar dat is bepaald niet de enige variant van het Zionisme.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_110625021
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:26 schreef TitusPullo het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat er zo verderfelijk is aan Zionisme? Ik heb een hekel aan de kolonisten en de opdringerige Orthodoxen, maar dat is bepaald niet de enige variant van het Zionisme.
Ja dat kan ik. Het is verderfelijk omdat er een underdog is met wie men medelijden moet hebben. Het helpt bovendien dat het met regelmaat in de media verschijnt om het (figuurlijk) op te blazen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 22 april 2012 @ 11:37:29 #282
235357 TitusPullo
pi_110625125
Als ik bij voorbeeld eens de beginselen van B'Tselem lees, dan kom ik geen woord tegen over het Zionisme:

http://www.btselem.org/about_btselem
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_110625818
Het zionisme is niet iets slecht. Het betekend gewoon dat joden een thuisland willen in Jeruzalem (Zion). Sommige joden vinden dat je moet wachten op de messias die ons daar heen brengt.
pi_110626312
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:05 schreef Ga.aguyim het volgende:
Het zionisme is niet iets slecht. Het betekend gewoon dat joden een thuisland willen in Jeruzalem (Zion). Sommige joden vinden dat je moet wachten op de messias die ons daar heen brengt.
Nou ik vind het niet zo gewoon dat mensen recht op 'n bepaald stuk grond menen te hebben nav wat er in 'n eeuwenoud boek staat. Die mensen zouden dan toch ook moeten beamen dat Saddam " gewoon" recht had op Koeweit ?

quote:
Kuwait was a "Qadha," a district within the Basra Province, and it was an integral part of Iraq under the administrative rule of the Ottoman Empire.
http://www.csun.edu/~vcmth00m/iraqkuwait.html
quote:
Hannah Arendt was één van de weinige joodse intellectuelen die inzag dat de vorming van de staat Israël in 1948 gebaseerd was op een belangrijke denkfout: de oprichters gingen voorbij aan het feit dat al eeuwen mensen woonden in het gebied waar de nieuwe staat werd gevestigd.
http://www.absolutefacts.nl/episoden/zionisme-hannah-arendt.htm
Wat mij betreft hadden ze idd mogen wachten tot de Messias het regelde.
.
Er zijn vele manieren om zo'n staat te stichtten en evt preventief te beschermen en dat kan ook op 'n manier die " slecht " is.

v.b.:

quote:
Israeli intelligence was a full partner with the US and Britain in developing a false picture of Saddam Hussein's weapons of mass destruction capability," said the author of the report, retired Brigadier General Shlomo Brom.
http://www.theinsider.org/news/article.asp?id=598

[ Bericht 10% gewijzigd door Resonancer op 22-04-2012 12:31:19 ]
Eisenhower1961.
pi_110626653
Ik vind ook niet dat ze het mogen toe eigenen. En de grond bezitten. Ze hebben wel recht om naar Jeruzalem te gaan en bezoeken. Net als de moslims recht hebben om Mekka te bezoeken?

Maarja hadden de britten er wel recht op? Had Amerika het recht op Amerika.. Ik zie ze dat ook niet teruggeven. Een beetje overdreven en niet relevant om dit er bij te halen misschien..
  zondag 22 april 2012 @ 12:38:47 #286
235357 TitusPullo
pi_110626674
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:26 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nou ik vind het niet zo gewoon dat mensen recht op 'n bepaald stuk grond menen te hebben nav wat er in 'n eeuwenoud boek staat.
Zo zijn zo'n beetje alle moderne staten ontstaan, althans in het Westen. Moeten we die ook maar opheffen?

quote:
Die mensen zouden dan toch ook moeten beamen dat Saddam " gewoon" recht had op Koeweit ?
Waarom?

quote:
Wat mij betreft hadden ze idd mogen wachten tot de Messias het regelde.
Denk je echt dat het leven in het Midden-Oosten er veel prettiger op zou worden wanneer een groepje fundamentalisten meende de Messias gezien te hebben?
pi_110626794
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:38 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Zo zijn zo'n beetje alle moderne staten ontstaan, althans in het Westen. Moeten we die ook maar opheffen?
:Y

quote:
Denk je echt dat het leven in het Midden-Oosten er veel prettiger op zou worden wanneer een groepje fundamentalisten meende de Messias gezien te hebben?
:N
pi_110627290
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:38 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

[..]

Waarom?

[..]

1 uh, zijn die staten gebaseerd op wat in de Bijbel staat ? Ik meen dat de factor geloof (zowel christendom als Islam ) veel nauwer verweven is met de staat Israel als 'n willekeurig westers land.

2 Om wat ik quote. Kuwait was in het verleden onderdeel van Iraq. De Britten hebben dat simpelweg ingepikt. imho zou Iraq meer recht hebben op Kuwait dan 'n willekeurig joods iemand op 'n stuk grond in Israel. Zeker als je de factor tijd meeneemt. Dus waarom is dat verschil ?

3 Nu is het gebaseerd op wat de Messias gezegd zou hebben. Niet echt veel verschil maar dan was het iig nog niet zover geweest.
Eisenhower1961.
  zondag 22 april 2012 @ 13:04:39 #289
235357 TitusPullo
pi_110627478
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:58 schreef Resonancer het volgende:

[..]

1 uh, zijn die staten gebaseerd op wat in de Bijbel staat ? Ik meen dat de factor geloof (zowel christendom als Islam ) veel nauwer verweven is met de staat Israel als 'n willekeurig westers land.
Ik zei dat ze zo ontstaan waren, niet dat het nog zo was. Niet voor niets is het zionisme gebaseerd op het negentiende-eeuwse nationalisme.

quote:
2 Om wat ik quote. Kuwait was in het verleden onderdeel van Iraq. De Britten hebben dat simpelweg ingepikt. imho zou Iraq meer recht hebben op Kuwait dan 'n willekeurig joods iemand op 'n stuk grond in Israel. Zeker als je de factor tijd meeneemt. Dus waarom is dat verschil ?
De stichting van Israel genoot de goedkeuring van de VN, de inval in Koeweit niet. Dat is ook precies de reden dat Israel zich de resoluties van de VN moet aantrekken.

quote:
3 Nu is het gebaseerd op wat de Messias gezegd zou hebben. Niet echt veel verschil maar dan was het iig nog niet zover geweest.
Dat klopt, maar uiteindelijk is het lood om oud ijzer.

Maar neem nu het voorbeeld van de mensenrechtenorganisatie dat ik gaf. Die mensen zijn staatsburger van Israel en zij zetten zich in voor het welzijn van de Palestijnen in de bezette gebieden. Ze zijn dus althans zionist in die zin dat ze de Joodse staat willen behouden.
pi_110627524
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:37 schreef Ga.aguyim het volgende:
Een beetje overdreven en niet relevant om dit er bij te halen misschien..
Tja, ik vind het zeer relevant. Het is imo de kern van het hele probleem.
Eisenhower1961.
pi_110627580
Nope in de koran staat dat israel van de joden is? Voor christenen zijn sommige plaatsen wel heilig. Maar die mogen ze ook gewoon bezoeken en ook gewoon in israel wonen?

Israel meest heilige plaats van de joden.. Geeneen jood zou israel afstaan meest heilige plaats en enige joodse staat. Die verdedigen ze tot hun dood.

Iedereen kan wel zeiken dat ze weg moeten maar iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren.
pi_110627744
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef TitusPullo het volgende:
De stichting van Israel genoot de goedkeuring van de VN, de inval in Koeweit niet. Dat is ook precies de reden dat Israel zich de resoluties van de VN moet aantrekken..
Je gaat nu met diezelfde VN schermen die machteloos moest toezien hoe Irak " bevrijd " werd ?
Israel doet net als de VS wat haar het beste lijkt, VN of niet.
Eisenhower1961.
  zondag 22 april 2012 @ 13:15:52 #293
235357 TitusPullo
pi_110627806
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:13 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Je gaat nu met diezelfde VN schermen die machteloos moest toezien hoe Irak " bevrijd " werd ?
Ja, wat heeft dat hiermee te maken?

quote:
Israel doet net als de VS wat haar het beste lijkt, VN of niet.
Gelukkig zijn dat de enige twee landen die zich hieraan schuldig maken.
pi_110628030
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, wat heeft dat hiermee te maken?

[..]

Gelukkig zijn dat de enige twee landen die zich hieraan schuldig maken.
Dat de VN ongeloofwaardig is, dus die regels waaraan Israel zich volgens jou zou moeten houden hebben imo weinig waarde. sidenote: de VN heeft Jerusalem ook nooit als hoodfstad geaccepteerd!

Hullie doen het ook, wat n slap argument !
Eisenhower1961.
pi_110628117
Ik vind dat israel te overdreven kritiek krijgt.
  zondag 22 april 2012 @ 13:26:29 #296
235357 TitusPullo
pi_110628149
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:22 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat de VN ongeloofwaardig is, dus die regels waaraan Israel zich volgens jou zou moeten houden hebben imo weinig waarde. sidenote: de VN heeft Jerusalem ook nooit als hoodfstad geaccepteerd!
Maar waarom maak jij je er dan zo druk over, als die regels weinig waarde hebben? Jeruzalem is veroverd in 1967, daar had de VN niet veel over te zeggen.

quote:
Hullie doen het ook, wat n slap argument !
Nee, ik gebruik het niet als een argument om iets goed te praten.
pi_110628648
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:26 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar waarom maak jij je er dan zo druk over, als die regels weinig waarde hebben? Jeruzalem is veroverd in 1967, daar had de VN niet veel over te zeggen.
En dat zegt alweer genoeg over de VN toch ?

Ik reageer op je opm dat Israel zich aan de regels moet houden.
Ik maak me er druk om omdat ik de hoop had dat de VN wel 'n daadkrachtige instantie zou worden, maar sinds Bush de VN overrulde is die hoop weg.

Redelijk vers nieuws:

quote:
U.S. officials believe that the Israelis have gained access to airbases in Azerbaijan.
http://www.foreignpolicy.(...)ecret_staging_ground
Eisenhower1961.
pi_110629321
Elk land doet dit soort dingen. Alles wat israel doet word 10x erger gemaakt door iedereen.
pi_110634170
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 13:59 schreef Ga.aguyim het volgende:
Elk land doet dit soort dingen. Alles wat israel doet word 10x erger gemaakt door iedereen.
Ook door de Israeli's zelf ?!

quote:
One of the effects of international criticism has been the impact on social psychology of Israelis - according to a survey more than half of Israelis believe "the whole world is against us", and three quarters of Israelis believe "that no matter what Israel does or how far it goes towards resolving the conflict with the Palestinians, the world will continue to criticize Israel"
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_Israeli_government
Eisenhower1961.
pi_110634896
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:42 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ook door de Israeli's zelf ?!

[..]

Ja ze doen het ook voor een deel zelf. Zo lossen we natuurlijk niks op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')