Tja, als ze in het geheim praten of trouw gezworen hebben aan het zionistisch gedachtegoed waarom zou jij dat dan weten he ?.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
Dennis dammerman & Peter chernin joods?
je kan gelijk hebben dat een paar joodse individuen belangrijke media bedrijven in bezit hebben maar ze vormen geen joodse groep en praten in het geheim met elkaar (wat waht zij). Dat betekend niet dat de "Joden" de media in handen hebben
Ik wou dat van de complottheorien even bijvermelden het gaat mij voornamelijk om de staat israel (lees mijn post). Dus liever daarover disscuseren.
Dat zie ik anders, niet iedereen die zich Joods noemt is 'n Zionist mag ik hopen ?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef Ga.aguyim het volgende:
Ik ben joods dus ik zou ook af moeten weten zoniet deel zijn van die complottheorien.
Ja dat kan ik. Het is verderfelijk omdat er een underdog is met wie men medelijden moet hebben. Het helpt bovendien dat het met regelmaat in de media verschijnt om het (figuurlijk) op te blazen.quote:Op zondag 22 april 2012 11:26 schreef TitusPullo het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat er zo verderfelijk is aan Zionisme? Ik heb een hekel aan de kolonisten en de opdringerige Orthodoxen, maar dat is bepaald niet de enige variant van het Zionisme.
Nou ik vind het niet zo gewoon dat mensen recht op 'n bepaald stuk grond menen te hebben nav wat er in 'n eeuwenoud boek staat. Die mensen zouden dan toch ook moeten beamen dat Saddam " gewoon" recht had op Koeweit ?quote:Op zondag 22 april 2012 12:05 schreef Ga.aguyim het volgende:
Het zionisme is niet iets slecht. Het betekend gewoon dat joden een thuisland willen in Jeruzalem (Zion). Sommige joden vinden dat je moet wachten op de messias die ons daar heen brengt.
quote:Kuwait was a "Qadha," a district within the Basra Province, and it was an integral part of Iraq under the administrative rule of the Ottoman Empire.
http://www.csun.edu/~vcmth00m/iraqkuwait.html
Wat mij betreft hadden ze idd mogen wachten tot de Messias het regelde.quote:Hannah Arendt was één van de weinige joodse intellectuelen die inzag dat de vorming van de staat Israël in 1948 gebaseerd was op een belangrijke denkfout: de oprichters gingen voorbij aan het feit dat al eeuwen mensen woonden in het gebied waar de nieuwe staat werd gevestigd.
http://www.absolutefacts.nl/episoden/zionisme-hannah-arendt.htm
quote:Israeli intelligence was a full partner with the US and Britain in developing a false picture of Saddam Hussein's weapons of mass destruction capability," said the author of the report, retired Brigadier General Shlomo Brom.
http://www.theinsider.org/news/article.asp?id=598
Zo zijn zo'n beetje alle moderne staten ontstaan, althans in het Westen. Moeten we die ook maar opheffen?quote:Op zondag 22 april 2012 12:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Nou ik vind het niet zo gewoon dat mensen recht op 'n bepaald stuk grond menen te hebben nav wat er in 'n eeuwenoud boek staat.
Waarom?quote:Die mensen zouden dan toch ook moeten beamen dat Saddam " gewoon" recht had op Koeweit ?
Denk je echt dat het leven in het Midden-Oosten er veel prettiger op zou worden wanneer een groepje fundamentalisten meende de Messias gezien te hebben?quote:Wat mij betreft hadden ze idd mogen wachten tot de Messias het regelde.
quote:Op zondag 22 april 2012 12:38 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zo zijn zo'n beetje alle moderne staten ontstaan, althans in het Westen. Moeten we die ook maar opheffen?
quote:Denk je echt dat het leven in het Midden-Oosten er veel prettiger op zou worden wanneer een groepje fundamentalisten meende de Messias gezien te hebben?
1 uh, zijn die staten gebaseerd op wat in de Bijbel staat ? Ik meen dat de factor geloof (zowel christendom als Islam ) veel nauwer verweven is met de staat Israel als 'n willekeurig westers land.quote:Op zondag 22 april 2012 12:38 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zo zijn zo'n beetje alle moderne staten ontstaan, althans in het Westen. Moeten we die ook maar opheffen?
[..]
Waarom?
[..]
Denk je echt dat het leven in het Midden-Oosten er veel prettiger op zou worden wanneer een groepje fundamentalisten meende de Messias gezien te hebben?
Ik zei dat ze zo ontstaan waren, niet dat het nog zo was. Niet voor niets is het zionisme gebaseerd op het negentiende-eeuwse nationalisme.quote:Op zondag 22 april 2012 12:58 schreef Resonancer het volgende:
[..]
1 uh, zijn die staten gebaseerd op wat in de Bijbel staat ? Ik meen dat de factor geloof (zowel christendom als Islam ) veel nauwer verweven is met de staat Israel als 'n willekeurig westers land.
De stichting van Israel genoot de goedkeuring van de VN, de inval in Koeweit niet. Dat is ook precies de reden dat Israel zich de resoluties van de VN moet aantrekken.quote:2 Om wat ik quote. Kuwait was in het verleden onderdeel van Iraq. De Britten hebben dat simpelweg ingepikt. imho zou Iraq meer recht hebben op Kuwait dan 'n willekeurig joods iemand op 'n stuk grond in Israel. Zeker als je de factor tijd meeneemt. Dus waarom is dat verschil ?
Dat klopt, maar uiteindelijk is het lood om oud ijzer.quote:3 Nu is het gebaseerd op wat de Messias gezegd zou hebben. Niet echt veel verschil maar dan was het iig nog niet zover geweest.
Tja, ik vind het zeer relevant. Het is imo de kern van het hele probleem.quote:Op zondag 22 april 2012 12:37 schreef Ga.aguyim het volgende:
Een beetje overdreven en niet relevant om dit er bij te halen misschien..
Je gaat nu met diezelfde VN schermen die machteloos moest toezien hoe Irak " bevrijd " werd ?quote:Op zondag 22 april 2012 13:04 schreef TitusPullo het volgende:
De stichting van Israel genoot de goedkeuring van de VN, de inval in Koeweit niet. Dat is ook precies de reden dat Israel zich de resoluties van de VN moet aantrekken..
Ja, wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zondag 22 april 2012 13:13 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je gaat nu met diezelfde VN schermen die machteloos moest toezien hoe Irak " bevrijd " werd ?
Gelukkig zijn dat de enige twee landen die zich hieraan schuldig maken.quote:Israel doet net als de VS wat haar het beste lijkt, VN of niet.
Dat de VN ongeloofwaardig is, dus die regels waaraan Israel zich volgens jou zou moeten houden hebben imo weinig waarde. sidenote: de VN heeft Jerusalem ook nooit als hoodfstad geaccepteerd!quote:Op zondag 22 april 2012 13:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, wat heeft dat hiermee te maken?
[..]
Gelukkig zijn dat de enige twee landen die zich hieraan schuldig maken.
Maar waarom maak jij je er dan zo druk over, als die regels weinig waarde hebben? Jeruzalem is veroverd in 1967, daar had de VN niet veel over te zeggen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:22 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat de VN ongeloofwaardig is, dus die regels waaraan Israel zich volgens jou zou moeten houden hebben imo weinig waarde. sidenote: de VN heeft Jerusalem ook nooit als hoodfstad geaccepteerd!
Nee, ik gebruik het niet als een argument om iets goed te praten.quote:Hullie doen het ook, wat n slap argument !
En dat zegt alweer genoeg over de VN toch ?quote:Op zondag 22 april 2012 13:26 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Maar waarom maak jij je er dan zo druk over, als die regels weinig waarde hebben? Jeruzalem is veroverd in 1967, daar had de VN niet veel over te zeggen.
quote:U.S. officials believe that the Israelis have gained access to airbases in Azerbaijan.
http://www.foreignpolicy.(...)ecret_staging_ground
Ook door de Israeli's zelf ?!quote:Op zondag 22 april 2012 13:59 schreef Ga.aguyim het volgende:
Elk land doet dit soort dingen. Alles wat israel doet word 10x erger gemaakt door iedereen.
quote:One of the effects of international criticism has been the impact on social psychology of Israelis - according to a survey more than half of Israelis believe "the whole world is against us", and three quarters of Israelis believe "that no matter what Israel does or how far it goes towards resolving the conflict with the Palestinians, the world will continue to criticize Israel"
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_Israeli_government
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |