abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:05:18 #1
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_107854083
quote:
Dit is meer een vraag gericht aan de agnostici/atheïsten hier:

Welk geloof of welke stroming zou je kiezen als je echt moest kiezen en waarom?

Je moet kiezen!
Hoe specifieker hoe beter.

En voor de gelovigen: als je je reeds hebt aangesloten bij een stroming aub uitleggen wat de doorslag gaf voor je overtuiging.

Ben erg benieuwd naar de antwoorden.

PS: aub wel serieuze reacties en geen "Spaghetti Monster" antwoorden mogen ook :P
----------------

Disclaimer Dit topic wordt al een tijdje gebruikt om te discussiëren over de evolutie(theorie). Wat redelijk off-topic gaat, maar dat is natuurlijk niks nieuws op Fok. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:13:11 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107854164
Het geloof dat de Zuid-Amerikaanse (Amazone-)Indianen aanhangen natuurlijk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hans_van_Baalen op 11-02-2012 10:13:25 (tvp) ]
pi_107854560
Spaghetti Monster natuurlijk.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:43:44 #4
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107854576
Heb me aangesloten bij het Christendom door de wonderbaarlijke genezingen die gedaan worden in naam van Jezus, heb ze irl gezien gebeuren.
pi_107855253
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:43 schreef Manke het volgende:
Heb me aangesloten bij het Christendom door de wonderbaarlijke genezingen die gedaan worden in naam van Jezus, heb ze irl gezien gebeuren.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:35:51 #6
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_107868984
Hmm ik zou dan toch maar gaan voor de rokerskerk als ik toch zou moeten kiezen, ik hou niet van roken maar van alle religies lijkt die me toch het meest passend.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_107874744
atheïsten zijn wel slim, die geloven niet in sprookjes
gardenqueen,
pi_107916401
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:43 schreef Manke het volgende:
Nooit worden geamputeerden weer voorzien van ledematen. Iemand zonder armen kan bidden wat hij wil maar armen zal hij niet krijgen van God. Nooit worden ernstige verminkingen en derdegraads brandwonden genezen.Iemand met het downsyndroom kan nooit naar Harvard. Het zijn altijd 'zogenaamde tumors' die verdwijnen, of het is een later weer keihard terugkerende reuma, jicht, een vage spierziekte, ofwel iets wat sowieso weer verbeterd, of tijdelijk verbeterd. Of het is pure suggestie, of iemand liegt gewoon waarmee hij anderen bedriegt en voorliegt om mensen te kunnen bekeren. Als er wérkelijke wonderen plaatsvinden dan zou de wereld totaal op z'n kop staan en zou geen mens ooit twijfelen aan deze gebeurtenissen. Dan zouden alle televisiezenders zich verdringen om deze wonderen op beeld vast te leggen en zouden teams van artsen en wetenschappers wereldwijd de wonderdoeners op de voet volgen. Niemand zou er lacherig meer over doen. De hele medische wereld zou totaal op z'n kop staan.

Snap je? :)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  maandag 13 februari 2012 @ 14:16:14 #9
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107929153
Ik snap 't.
En hoe zit het met doven die weer kunnen horen en blinden die weer kunnen zien?
Heb het in levende lijve zien gebeuren.

Voorbeeldje:
Google de naam Jacolien Bakker

[ Bericht 17% gewijzigd door Manke op 13-02-2012 14:23:35 ]
pi_107930882
Een wonderbaarlijke genezing! http://www.godheefteenbet(...)ofheid-en-blindheid/

Ze zegt het zelf, dus het moet wel waar zijn!
Mu!
pi_107931362
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.

Voorbeeldje:
Is god dan zo selectief in het genezen van mensen en zo selectief in het kiezen van aandoeningen dat hij een gedeeltelijk dove wel geneest en de mensen die ledematen verloren heeft gewoonweg negeert?
Houdt hij dan wel van ieder mens evenveel of is hij simpelweg niet machtig genoeg om ledematen terug te laten groeien?
  maandag 13 februari 2012 @ 15:23:47 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107931507
quote:
Ik snap 't.

Voorbeeldje:
O heerlijk deze.
En waarom heeft god dan nog nooit een geamputeerd been aan laten groeien?

Zoals hierboven ook al gezegd wordt hij doet wel een beetje aan selectief genezen he.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:00:58 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107932849
quote:
Ik snap 't.

Voorbeeldje:
Ik ben ook een tijdje doof geweest. Toen heb ik mijn oren eens uit laten spuiten, en kon ik gewoon weer horen. Prijs de Heer.

God werkt op wonderbaarlijke wijze. Soms is het zelfs niet te onderscheiden van de werkwijze van de moderne wetenschap.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:52:16 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107934917
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:23 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

O heerlijk deze.
En waarom heeft god dan nog nooit een geamputeerd been aan laten groeien?

Zoals hierboven ook al gezegd wordt hij doet wel een beetje aan selectief genezen he.
Geen idee.
Hij heeft wel heel veel andere aandoeningen genezen, als ik de getuigenissen moet geloven, wat ik doe.
Ook zijn er veel mensen genezen van stemmen en andere soorten 'geestesziekten'.
Ik hoor ook stemmen in m'n linker oor en de stemmen reageerden heftig toen er voor me gebeden werd, ze gingen weg, maar kwamen terug omdat ik niet geloofde.
pi_107935571
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:

[..]

Geen idee.
Hij heeft wel heel veel andere aandoeningen genezen, als ik de getuigenissen moet geloven, wat ik doe.
Ik hoor ook stemmen in m'n linker oor en de stemmen reageerden heftig toen er voor me gebeden werd, ze gingen weg, maar kwamen terug omdat ik niet geloofde.
Schitterend !
  maandag 13 februari 2012 @ 17:16:51 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_107935849
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

God werkt op wonderbaarlijke wijze. Soms is het zelfs niet te onderscheiden van de werkwijze van de moderne wetenschap.
Zoals Arthur C Clarke in 1961 al opmerkte: "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
  maandag 13 februari 2012 @ 17:31:08 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107936326
quote:

[..]

Geen idee.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:53 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik hoor stemmen dat ik kreeg na geestje oproepen.
A ja, nee duidelijk.
Ach je gelooft het zelf tenminste.
pi_107936506
quote:

[..]

Geen idee.
Zulk soort 'ziekten' zijn niet echt zichtbaar/tastbaar...
Fari argentum aurum tacere ("Spreken is zilver, zwijgen is goud")
Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is
  maandag 13 februari 2012 @ 17:37:48 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107936571
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:35 schreef LunaAurea het volgende:

[..]

Zulk soort 'ziekten' zijn niet echt zichtbaar/tastbaar...
Precies, maar een geamputeerd been doet ie nou nooit.
het watje.
pi_107936609
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben ook een tijdje doof geweest. Toen heb ik mijn oren eens uit laten spuiten, en kon ik gewoon weer horen. Prijs de Heer.

Ik ken mensen die ineens doof of blind waren geworden en waarbij het ook weer is goed gekomen.
Of een kennis met een nierafwijking die bij iemand op de kamer lag waarbij de nierfuncties ineens oké waren.
Zonder dat ze gelovig zijn.

maar wat er bij gebedsgenezing vooral gebeurd is mensen zich beter laten voelen via psychologische trucjes.
pi_107936841
quote:

[..]

Geen idee.
Ze kwamen terug omdat je misschien nooit echt genezen was en je enkel in een stabielere fase van een ziekte beeld zat.
Omdat bij mensen die stemmen horen de stemmen vrijwel zeker terug komen is dit makkelijk uit te buiten door een gebedsgenezer, als ze weer terug komen "geloof je niet goed"
pi_107937262
dit is wel interessant als het gaat om gebedsgenezing

trailer
hele programma
  maandag 13 februari 2012 @ 18:14:40 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107937830
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:58 schreef Mr.44 het volgende:
...
Deze is ook leuk:

pi_107938561
Protestants, omdat ik zelf een beetje tegenstrijdige gedachtes heb tegen het geloof. Uiteraard is dit mijn mening
pi_107938647
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:34 schreef jerryboy het volgende:
Protestants, omdat ik zelf een beetje tegenstrijdige gedachtes heb tegen het geloof. Uiteraard is dit mijn mening
Heb je dan ook nog voorkeur voor een bepaalde stroming binnen het protestantisme?
Fari argentum aurum tacere ("Spreken is zilver, zwijgen is goud")
Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is
pi_107938703
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:36 schreef LunaAurea het volgende:

[..]

Heb je dan ook nog voorkeur voor een bepaalde stroming binnen het protestantisme?
Daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Je heb verschillende richtingen
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 18:39:14 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_107938731
Aha, protestanten. Die waren helaas met teveel om op te stoken :P
  maandag 13 februari 2012 @ 18:41:00 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_107938803
Waarom zou je in vredesnaam wanneer je uit alle geloven van de wereld kunt kiezen, vrijwillig voor het protestantisme gaan? Waarom zou je dat jezelf aan willen doen?
pi_107943674
quote:
Ik snap 't.

Voorbeeldje:
Nog eens uitleggen dan.

1. Als er wérkelijke wonderen plaatsvinden dan zou de wereld totaal op z'n kop staan en zou geen mens ooit twijfelen aan deze gebeurtenissen.

2. Dan zouden alle televisiezenders zich verdringen om deze wonderen op beeld vast te leggen

3. Teams van artsen en wetenschappers zouden wereldwijd de wonderdoeners op de voet volgen. en voortdurend onderzoek plegen. Niemand zou er lacherig meer over doen.

4. De hele medische wereld zou totaal op z'n kop staan.

Dus deze...... Jacolien bakker (?) zou wereldberoemd zijn en de media zou er niet meer zijn weg te slaan. Er zouden extra journaals worden ingelast.. enz. enz...

Nee Manke. Je wilt het graag geloven.

Ik vraag me af waarom je dat wilt trouwens. Het christelijk geloof is een "mentaal bedreigende" en "discriminerende" religie.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_107955234
sprookjes
gardenqueen,
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:17:13 #31
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107969662
Ik geloof het omdat genezing bij het Gristendom hoort, staat in het sprookjesboek.
Ik doelde ook op blind- en doof geborenen, deze konden in een ogenblik weer zien en horen, hier in Nederland.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:45 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ze kwamen terug omdat je misschien nooit echt genezen was en je enkel in een stabielere fase van een ziekte beeld zat.
Omdat bij mensen die stemmen horen de stemmen vrijwel zeker terug komen is dit makkelijk uit te buiten door een gebedsgenezer, als ze weer terug komen "geloof je niet goed"
Nee, het was geen gebedsgenezer, het waren gewoon een groepje gelovigen die voor me gingen bidden in een pinkstergemeente, dit was op de zelfde dag dat ik de stemmen kreeg.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:20:08 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107969766
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:31 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

[..]

A ja, nee duidelijk.
Ach je gelooft het zelf tenminste.
Voor jou is het duidelijk, ben maar een schizo, toch?
Helaas bestaan geesten wel, alleen is een discussie met een atheïst nutteloos.
pi_107969881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:20 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat zei hij niet of wel?
Kan jij aantonen dat geesten bestaan, want dit is op deze manier niet meer dan een inhoudsloze claim.

Daarnaast staat er nog een vraag voor je open:
Is god dan zo selectief in het genezen van mensen en zo selectief in het kiezen van aandoeningen dat hij een gedeeltelijk dove wel geneest en de mensen die ledematen verloren heeft gewoonweg negeert?
Houdt hij dan wel van ieder mens evenveel of is hij simpelweg niet machtig genoeg om ledematen terug te laten groeien?
pi_107970183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:20 schreef Manke het volgende:

[..]

Als ik jouw manier van denken begrijp kan ik je gewoon een boek geven waar in staat dat dat niet het geval is. Dan geloof je het toch wel?
Conscience do cost.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:31:29 #35
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107970212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:23 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat zei hij niet of wel?
Kan jij aantonen dat geesten bestaan, want dit is op deze manier niet meer dan een inhoudsloze claim.

Daarnaast staat er nog een vraag voor je open:
Zei hij niet, maar dat bedoelt hij denk ik wel.

Bewijs in welke vorm zouden jullie graag willen zien?

Geen idee waarom God sommigen wel en sommigen niet geneest, ik heb gezien dat hij in ieder geval wel geneest.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:32:54 #36
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107970271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Als ik jouw manier van denken begrijp kan ik je gewoon een boek geven waar in staat dat dat niet het geval is. Dan geloof je het toch wel?
Waarin wat staat dat niet het geval is?
pi_107971237
vind het geloof aan de hand van de bijbel:
het ware geloof is te herkennen aan de liefde onder elkaar.
dus geloof dat op enig mogelijke manier te maken heeft met oorlog kindermisbruik of van die andere onzin lijkt mij niet liefde.
eventueel hierboven gemaakte spelfouten zijn puur voor vermaak van de lezer!
pi_107971285
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:32 schreef Manke het volgende:

[..]

Waarin wat staat dat niet het geval is?
Ik doel op het feit dat jij iets leest in de bijbel en het dan gelooft. Als ik jou een ander boek laat lezen waarin staat dat de bijbel onzin is, geloof je dat dan ook?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:55 schreef Mellebast het volgende:
dus geloof dat op enig mogelijke manier te maken heeft met oorlog kindermisbruik of van die andere onzin lijkt mij niet liefde.
.....wat
Conscience do cost.
pi_107971439
precies zoals het er staat
eventueel hierboven gemaakte spelfouten zijn puur voor vermaak van de lezer!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:02:53 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107971529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:55 schreef Mellebast het volgende:
Mooi gedicht.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:14:40 #41
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik doel op het feit dat jij iets leest in de bijbel en het dan gelooft. Als ik jou een ander boek laat lezen waarin staat dat de bijbel onzin is, geloof je dat dan ook?

Nee, want ik geloof dat de bijbel het woord van God is, eigenlijk het NT, het OT vind ik dan weer wel een sprookjesboek in veel gedeeltes.
Ook hoorde ik een keer heel duidelijk een stem zeggen wat dat bevestigt "Kijk eens wat ik geschreven heb in [diverse bijbelpassages]" en het sloeg op mij, en "Je kan niet mijn apostel worden, je doet niet wat ik wil".
pi_107972095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:17 schreef Manke het volgende:
Ik geloof het omdat genezing bij het Gristendom hoort, staat in het sprookjesboek.
Ik doelde ook op blind- en doof geborenen, deze konden in een ogenblik weer zien en horen, hier in Nederland.

[..]

Nee, het was geen gebedsgenezer, het waren gewoon een groepje gelovigen die voor me gingen bidden in een pinkstergemeente, dit was op de zelfde dag dat ik de stemmen kreeg.
waarom zouden die stemmen niet van jou af kunnen komen?
pi_107972125
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:14 schreef Manke het volgende:

[..]

Nee, want ik geloof dat de bijbel het woord van God is, eigenlijk het NT, het OT vind ik dan weer wel een sprookjesboek in veel gedeeltes.
Gelukkig kan het woord van god ook selectief worden geïnterpreteerd dan, anders werd het lastig geloven.
quote:
Ook hoorde ik een keer heel duidelijk een stem zeggen wat dat bevestigt "Kijk eens wat ik geschreven heb in [diverse bijbelpassages]" en het sloeg op mij, en "Je kan niet mijn apostel worden, je doet niet wat ik wil".
Dus als ik tegen jou zeg dat het niet zo is geloof je dat ook?
Conscience do cost.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:19:45 #44
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:16 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

waarom zouden die stemmen niet van jou af kunnen komen?
Omdat ik ze hoor als geluid, luid en duidelijk, kwaadaardige en dierlijke, beschuldigend en reagerend op mijn gedachtes, acties en gevoelens.
Ik kreeg ze direct na het experimenteren met zogenaamde bandstemmen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:21:42 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Gelukkig kan het woord van god ook selectief worden geïnterpreteerd dan, anders werd het lastig geloven.

[..]

Dus als ik tegen jou zeg dat het niet zo is geloof je dat ook?
Het NT is heel duidelijk, dus selectief interpreteren zit er weinig in.

Nee, ik weet verder ook niet of ik die stem moet geloven, wel toevallig dat die bijbelpassage direct op mij sloeg.
pi_107972356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:14 schreef Manke het volgende:
O, dan heeft de Grote Baas wat sprookjes zitten verzinnen in het O.T. Zeg dat Hem maar zelf.
quote:
Heb je dat voornamelijk 'smorgens of 'savonds ?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:24:06 #47
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:22 schreef ATON het volgende:

[..]

O, dan heeft de Grote Baas wat sprookjes zitten verzinnen in het O.T. Zeg dat Hem maar zelf.

[..]

Heb je dat voornamelijk 'smorgens of 'savonds ?
Het is neergezet op papier door mensen, dus die zullen wel sprookjes hebben verzonnen, zoals een man die 3 dagen in de buik van een walvis zat. :P

Die stem die me op de bijbel wees had ik 3x in een half slaap toestand, de andere stemmen heb ik 24/7.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:24:27 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107972446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:19 schreef Manke het volgende:

[..]

Omdat ik ze hoor als geluid, luid en duidelijk, kwaadaardige en dierlijke, beschuldigend en reagerend op mijn gedachtes, acties en gevoelens.
Ik kreeg ze direct na het experimenteren met zogenaamde bandstemmen.
Stemmen horen is een typisch symptoom van schizofrenie.
pi_107972475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:21 schreef Manke het volgende:
Het NT is heel duidelijk, dus selectief interpreteren zit er weinig in.
Staat anders wel bol van de tegenspraken hoor. Dat heb ik van mijn linkeroor vernomen.
pi_107972478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:24 schreef Manke het volgende:

[..]

Het is neergezet op papier door mensen, dus die zullen wel sprookjes hebben verzonnen, zoals een man die 3 dagen in de buik van een walvis zat. :P
En waarom zou dat niet toepasbaar zijn om het NT. Het blijft god's woord, en jij bent het er blijkbaar niet mee eens :P
quote:
Die stem die me op de bijbel wees had ik 3x in een half slaap toestand, de andere stemmen heb ik 24/7.
Waarom zouden stemmen de waarheid dragen?
Conscience do cost.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:25:41 #51
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Stemmen horen is een typisch symptoom van schizofrenie.
Ik weet het.
Maar over de werkelijke oorzaak weet men niks, ik wel :P
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:28:27 #52
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:25 schreef ems. het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet toepasbaar zijn om het NT. Het blijft god's woord, en jij bent het er blijkbaar niet mee eens :P

[..]

Waarom zouden stemmen de waarheid dragen?
Weet niet, moet er wel bij zeggen dat ik het OT niet helemaal gelezen heb.

Ze dragen geen waarheid, ze komen amper met feiten aanzetten, alleen die enkele keren, die klonk meer als een stem in gedachten, niet als geluid.

Toen ze de eerste dag naar m'n hoofd vlogen (voelde ook nog eens aan als wind), herhaalden ze elke gedachte die er in me opkwam, werd helemaal gek :P
pi_107972615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:24 schreef Manke het volgende:
Het is neergezet op papier door mensen, dus die zullen wel sprookjes hebben verzonnen, zoals een man die 3 dagen in de buik van een walvis zat.
Ik dacht dat het N.T. ook door mensen op papier gezet is. ' Over water lopen' en ' brood en vissen vermenigvuldigen ' zijn dan weer héél normaal op feiten gebaseerd. Schitterend.

quote:
Wakker blijven Manke, wakker blijven, voordat het erger wordt.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:29:45 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107972642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik weet het.
Maar over de werkelijke oorzaak weet men niks, ik wel :P
Tuurlijk joh. Want die stemmen in jouw hoofd zouden het natuurlijk niet aandurven om te liegen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:31:03 #55
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:29 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik dacht dat het N.T. ook door mensen op papier gezet is. ' Over water lopen' en ' brood en vissen vermenigvuldigen ' zijn dan weer héél normaal op feiten gebaseerd. Schitterend.

[..]

Wakker blijven Manke, wakker blijven, voordat het erger wordt.
Ik was er niet bij, maar ik heb redenen om het NT te geloven.

Erger wordt het niet, ben al opgenomen bij de paaz en platgelegd met pillen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:31:46 #56
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Want die stemmen in jouw hoofd zouden het natuurlijk niet aandurven om te liegen.
Ze liegen niet, omdat ze niet met feiten aankomen zetten.
Wel kreeg ik te horen dat ik ga branden in de hel.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:33:34 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107972777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:31 schreef Manke het volgende:

[..]

Ze liegen niet, omdat ze niet met feiten aankomen zetten.
Wel kreeg ik te horen dat ik ga branden in de hel.
Dat is dan vervelend voor je. Misschien moet je hun datzelfde zeggen. Misschien dat ze dan een beetje dimmen met de bedreigingen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:35:56 #58
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972885
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is dan vervelend voor je. Misschien moet je hun datzelfde zeggen. Misschien dat ze dan een beetje dimmen met de bedreigingen.
Daar lachen ze alleen maar om als ik ze dergelijke dingen zeg.
Ze bedreigen niet echt, ze hebben me toch al, door m'n verleden, volgens hun.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:37:25 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107972926
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:35 schreef Manke het volgende:

[..]

Daar lachen ze alleen maar om als ik ze dergelijke dingen zeg.
Ze bedreigen niet echt, ze hebben me toch al, door m'n verleden, volgens hun.
Het lijkt me overigens wel handig, wat extra stemmen in je hoofd. Dan kun je hun ook een deel laten leren voor een examen, en ze kunnen helpen het boodschappenlijstje te onthouden.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:39:21 #60
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107972991
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het lijkt me overigens wel handig, wat extra stemmen in je hoofd. Dan kun je hun ook een deel laten leren voor een examen, en ze kunnen helpen het boodschappenlijstje te onthouden.
Het enige waarmee ze je willen helpen is je de vernieling in helpen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:46:45 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107973275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:39 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat klinkt wel als een god, ja.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:49:37 #62
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107973409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat klinkt wel als een god, ja.
Dat zijn jouw woorden
pi_107973893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden
Jij bent scherp vandaag zeg!
Mu!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:21:06 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_107974642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden
Is geen van de stemmen van God dan? Hoe weet je dan zo zeker dat ze gelijk hebben?
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:24:02 #65
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108010596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is geen van de stemmen van God dan? Hoe weet je dan zo zeker dat ze gelijk hebben?
Heb ik nergens gezegd.
Ze hebben nergens gelijk over, omdat ze niet met feiten komen aanzetten zei ik toch ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Manke op 15-02-2012 16:36:24 ]
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:53:27 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_108011930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef Manke het volgende:

[..]

Heb ik nergens gezegd.
Ze hebben nergens gelijk over, omdat ze niet met feiten komen aanzetten zei ik toch ;)
Maar je weet dat de Bijbel het woord van een god is, omdat zij dat zeggen? :?
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:21:41 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108013108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar je weet dat de Bijbel het woord van een god is, omdat zij dat zeggen? :?
Ik geloof dat de bijbel het woord van god is, maar niet omdat zij dat zeggen.
pi_108099898
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:21 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik geloof dat de bijbel het woord van god is, maar niet omdat zij dat zeggen.
waarom dan wel, Omdat je het in je opvoeding meegekregen hebt, En je gelooft alles uit je opvoeding, dus is het waar. Heb je zelf wel een nagedacht over het leven. of durf je dat niet,
gardenqueen,
pi_108112122
Als die gast hem daar goed bij voelt, wat hebben jullie eraan?
pi_108112631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:39 schreef Manke het volgende:

[..]

Weet je dan werkelijk niet dat je zelf verantwoordelijk bent?
Dat leed en hel een geestestoestand is en dat je je eigen geestestostand kunt bepalen, zolang je de drugs achterwege laat zoals pammetjes e.d.
Dat door je gedachten spraak en handelingen te zuiveren je macht over jezelf en je toekomst krijgt?
Dat er vele oefeningen zijn om je geest te trainen en dat we ze in het westen afdoen als gezever, en dat we vervolgens ijdeltuiterij als een studie verkeerd beoordelen als een mentale prestatie?

Eerlijk, om te beginnen kun je alleen maar uit je lichaam gejaaagd worden door een god geest soldaat of ziekte, etc. etc.
Je wedergeboorte ben je NU aan het bepalen.
Ben je angstig? Wordt je uiteraard angstig wedergeboren. Ben je zuiver denkend en zelfzeker? Dan wordt je dienovereenkomstig wedergeboren.
Wil je in dit leven onwetend blijven? Dan kon je wel eens een (onwetend) dier worden.
De keus is aan jou.
Oh ja, je kunt ook denken dat de zaken anders in elkaar steken.
In dat geval wens ik je toch veel succes, en zou ik naar een goede (als die bestaan) psycholoog gaan.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:11:57 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_108113895
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:10 schreef Loppe het volgende:
Als die gast hem daar goed bij voelt, wat hebben jullie eraan?
1. Dadelijk vertellen de stemmetjes hem dat hij met een doos handgranaten een bioscoop moet binnenwandelen. Lijkt me niet echt wenselijk.
2. Hij krijgt een meer voorkomende psychose, en hij denkt dat zijn regeltjes voor iedereen moeten gelden, waardoor ik straks niet meer mag opperen dat er wellicht iets geëvolueerd is, waardoor mijn vrouw sterft in het kraambed omdat ze geen abortus mocht plegen, en waarin mijn kinderen worden blootgesteld aan psychologische terreur en ziekelijke indoctrinatie.

Je zult zeggen: "Maar hij is maar één iemand, wat kan hij nou helemaal doen?". Het antwoord daarop is eenvoudig: iedere groep bestaat uit individuen. Als je de groep als geheel niet kunt bereiken, kun je het altijd proberen bij de individu.
pi_108114073
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

1. Dadelijk vertellen de stemmetjes hem dat hij met een doos handgranaten een bioscoop moet binnenwandelen. Lijkt me niet echt wenselijk.
2. Hij krijgt een meer voorkomende psychose, en hij denkt dat zijn regeltjes voor iedereen moeten gelden, waardoor ik straks niet meer mag opperen dat er wellicht iets geëvolueerd is, waardoor mijn vrouw sterft in het kraambed omdat ze geen abortus mocht plegen, en waarin mijn kinderen worden blootgesteld aan psychologische terreur en ziekelijke indoctrinatie.

Je zult zeggen: "Maar hij is maar één iemand, wat kan hij nou helemaal doen?". Het antwoord daarop is eenvoudig: iedere groep bestaat uit individuen. Als je de groep als geheel niet kunt bereiken, kun je het altijd proberen bij de individu.
Wishfull thinking?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 13:27:51 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_108114410
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:17 schreef Loppe het volgende:

[..]

Wishfull thinking?
Goede reactie, lekker duidelijk.
pi_108114652
Thanx :)
  maandag 20 februari 2012 @ 00:17:10 #75
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108172988
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 22:16 schreef joopenma het volgende:

[..]

waarom dan wel, Omdat je het in je opvoeding meegekregen hebt, En je gelooft alles uit je opvoeding, dus is het waar. Heb je zelf wel een nagedacht over het leven. of durf je dat niet,
Heb er op latere leeftijd voor gekozen door m'n ervaring met geesten en genezingen die ik gezien heb, was daarvoor een hardcore atheist.
  maandag 20 februari 2012 @ 00:27:13 #76
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108173290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

1. Ik hoor de stemmetjes niet meer en ze gaven nooit opdrachten (doe ik toch niet, zeiden ze).
2. Ik heb geen last van psychoses.
  maandag 20 februari 2012 @ 02:26:14 #77
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_108175572
pi_108176383
quote:

[..]

Je bent nogal anstig begrijp ik ?

Waar komt dat vandaan als ik vragen mag. Ik lees hier een hoop zaken die werkelijk niets met een psychose, schizofreen of iets anders te maken hebben ?

Wel meen ik een type mens te herkennen die als het zover is op een uiteraard weldenkend mens zou kunnen stemmen om bovengenoemde zaken te vermijden cq voorkomen ?

Klopt dit ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:32:05 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_108178757
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 07:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je bent nogal anstig begrijp ik ?

Waar komt dat vandaan als ik vragen mag. Ik lees hier een hoop zaken die werkelijk niets met een psychose, schizofreen of iets anders te maken hebben ?

Wel meen ik een type mens te herkennen die als het zover is op een uiteraard weldenkend mens zou kunnen stemmen om bovengenoemde zaken te vermijden cq voorkomen ?

Klopt dit ?
Nee. Schizofrenie wordt gekenmerkt door audiovisuele hallucinaties, zoals het horen van stemmen. Een psychose wordt gekenmerkt door wanen, wat beschreven wordt als "Denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren.". Religie much?

Ik ben inderdaad een beetje bang, want hij loopt rond met een onbehandelde geestesziekte. Die zijn notoir onvoorspelbaar. Nu heeft hij zich wellicht in de hand, maar dat kan ieder moment omslaan, met alle gevolgen van dien.

Over het stemmen kan ik niets zeggen. Als hij een heldere dag heeft, kan hij wellicht een weloverwogen keuze maken. Als z'n stemmetjes net dan op beginnen te spelen, wellicht niet. Zoals ik al zei, zulke dingen zijn notoir onvoorspelbaar.
pi_108178894
Dat begrijp ik wel.

Daar kun je niet zo heel veel aan doen, behalve dan melding maken van deze situatie bij een moderator ? En die kunnen er wellicht iets mee doen. Mocht dit echt zijn, wellicht een psycholoog die een inschatting kan maken ?

Er worden wel mensen voor minder thuis opgehaald. Dus ik ben benieuwd.
  maandag 20 februari 2012 @ 13:21:17 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_108183584
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat begrijp ik wel.

Daar kun je niet zo heel veel aan doen, behalve dan melding maken van deze situatie bij een moderator ? En die kunnen er wellicht iets mee doen. Mocht dit echt zijn, wellicht een psycholoog die een inschatting kan maken ?

Er worden wel mensen voor minder thuis opgehaald. Dus ik ben benieuwd.
Mods kunnen daar waarschijnlijk ook niets aan doen. Het enige dat wij kunnen doen is voorzichtig de persoon duidelijk maken dat het niet normaal is om stemmen te horen die er niet zijn, en dat hij hulp moet zoeken (en die hulp ook volledig moet accepteren).
pi_108183681
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mods kunnen daar waarschijnlijk ook niets aan doen. Het enige dat wij kunnen doen is voorzichtig de persoon duidelijk maken dat het niet normaal is om stemmen te horen die er niet zijn, en dat hij hulp moet zoeken (en die hulp ook volledig moet accepteren).
Dat is zeer moeilijk, zoniet onmogelijk als er sprake is van een psychose, van schizofrenie weet ik het niet zeker.

Maar het advies is zeer zeker serieus te nemen, als er sprake is van stemmen die niet te negeren zijn als jij dat wilt.
  maandag 20 februari 2012 @ 14:42:38 #83
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_108186645
Kun je gelijk heel BNW bij GGZ rapporteren. :D

Ik denk niet dat internetz de manier zijn om dit soort dingen aan te kaarten, genoeg trollen bovendien kun je mensen toch niet zo goed beoordelen als via real life. Daarnaast lijkt het me niet echt goed als niet zijn directe omgeving het probleem aankaart maar iemand van veraf zomaar aanklopt, lijkt me niet echt bevorderend voor het wantrouwen.
pi_108186728
Het is te hopen dat iemand het ziet ? in de directe omgeving. Dat kan ook helemaal niet opgemerkt worden ?
pi_108187607
2 jaar geleden ben ik begonnen met het vergelijken van het geloof dat ik bij mijn opvoeding heb meegekregen (protestants Christendom) en alles wat ik verder op mijn pad tegenkom (vooralsnog enkel Islam en Boeddhisme). Ik werk vanuit de volgende aannames:

• liefde is het fundament
• er is iets als het goddelijke

Waarbij die eerste ook echt de hoofdaanname is en die tweede niet noodzakelijk. Het Boeddhisme kwam vooralsnog het meeste in de buurt, maar vooral het verschil in doel bij mediteren was minder (bij het Christendom mediteer je om vol te raken van het woord Gods en bij het Boeddhisme juist om leeg te raken en als druppel in een oceaan te verdwijnen).
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 20 februari 2012 @ 15:25:28 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_108188445
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een beetje bang, want hij loopt rond met een onbehandelde geestesziekte.

Het is ook niet te behandelen, alleen te onderdrukken met (giftige) pilletjes.
pi_108188520
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:04 schreef naatje_1 het volgende:
2 jaar geleden ben ik begonnen met het vergelijken van het geloof dat ik bij mijn opvoeding heb meegekregen (protestants Christendom) en alles wat ik verder op mijn pad tegenkom (vooralsnog enkel Islam en Boeddhisme). Ik werk vanuit de volgende aannames:

• liefde is het fundament
• er is iets als het goddelijke

Waarbij die eerste ook echt de hoofdaanname is en die tweede niet noodzakelijk. Het Boeddhisme kwam vooralsnog het meeste in de buurt, maar vooral het verschil in doel bij mediteren was minder (bij het Christendom mediteer je om vol te raken van het woord Gods en bij het Boeddhisme juist om leeg te raken en als druppel in een oceaan te verdwijnen).
Het is denk ik juist de kunst om het allemaal voor jezelf helder te krijgen ?
Stel vragen en leer daarvan, desnoods aan jezelf.
  maandag 20 februari 2012 @ 15:48:54 #88
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_108189283
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Heb er op latere leeftijd voor gekozen door m'n ervaring met geesten en genezingen die ik gezien heb, was daarvoor een hardcore atheist.
Je was eerst "hardcore" atheist en toen hen je "genezingen" meegemaakt en "geesten" en nu ben je om?

Ik vraag me af of je wel hardcore was om je zó om de tuin te laten leiden. Als zo'n genezing door een wonder (dus tegennatuurlijk) echt bestaat is dat natuurlijk wereldnieuws! Tevens ligt er een prijs van $ 1.000.000,00 op je te wachten als je dit kunt aantonen.

Jijzelf bent natuurlijk niet geïnteresseerd in een miljoen maar denk es aan wat voor goede dingen je ermee zou kunnen gaan doen. (onwikkeling, zending enzovoorts)
pi_108189474
De vraag is zoals altijd denk ik, wat is God ? de meesten denken aan een wezen wat boven ons oordeelt?

Op dat moment kan ik er goed inkomen als iemand er voor kiest om zijn keuze te laten gaan richting geen God.

Maar stel dat we kunnen stellen dat God objectief gezien Liefde predikt of is. Wat zou je dan doen. Dat is de vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')