----------------quote:Dit is meer een vraag gericht aan de agnostici/atheïsten hier:
Welk geloof of welke stroming zou je kiezen als je echt moest kiezen en waarom?
Je moet kiezen!
Hoe specifieker hoe beter.
En voor de gelovigen: als je je reeds hebt aangesloten bij een stroming aub uitleggen wat de doorslag gaf voor je overtuiging.
Ben erg benieuwd naar de antwoorden.
PS: aub wel serieuze reacties en geen "Spaghetti Monster" antwoorden mogen ook
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:43 schreef Manke het volgende:
Heb me aangesloten bij het Christendom door de wonderbaarlijke genezingen die gedaan worden in naam van Jezus, heb ze irl gezien gebeuren.
Nooit worden geamputeerden weer voorzien van ledematen. Iemand zonder armen kan bidden wat hij wil maar armen zal hij niet krijgen van God. Nooit worden ernstige verminkingen en derdegraads brandwonden genezen.Iemand met het downsyndroom kan nooit naar Harvard. Het zijn altijd 'zogenaamde tumors' die verdwijnen, of het is een later weer keihard terugkerende reuma, jicht, een vage spierziekte, ofwel iets wat sowieso weer verbeterd, of tijdelijk verbeterd. Of het is pure suggestie, of iemand liegt gewoon waarmee hij anderen bedriegt en voorliegt om mensen te kunnen bekeren. Als er wérkelijke wonderen plaatsvinden dan zou de wereld totaal op z'n kop staan en zou geen mens ooit twijfelen aan deze gebeurtenissen. Dan zouden alle televisiezenders zich verdringen om deze wonderen op beeld vast te leggen en zouden teams van artsen en wetenschappers wereldwijd de wonderdoeners op de voet volgen. Niemand zou er lacherig meer over doen. De hele medische wereld zou totaal op z'n kop staan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:43 schreef Manke het volgende:
Heb me aangesloten bij het Christendom door de wonderbaarlijke genezingen die gedaan worden in naam van Jezus, heb ze irl gezien gebeuren.
Is god dan zo selectief in het genezen van mensen en zo selectief in het kiezen van aandoeningen dat hij een gedeeltelijk dove wel geneest en de mensen die ledematen verloren heeft gewoonweg negeert?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.
En hoe zit het met doven die weer kunnen horen en blinden die weer kunnen zien?
Heb het in levende lijve zien gebeuren.
Voorbeeldje:
Google de naam Jacolien Bakker
O heerlijk deze.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.
Voorbeeldje:
Ik ben ook een tijdje doof geweest. Toen heb ik mijn oren eens uit laten spuiten, en kon ik gewoon weer horen. Prijs de Heer.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.
Voorbeeldje:
Geen idee.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
O heerlijk deze.
En waarom heeft god dan nog nooit een geamputeerd been aan laten groeien?
Zoals hierboven ook al gezegd wordt hij doet wel een beetje aan selectief genezen he.
Schitterend !quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Hij heeft wel heel veel andere aandoeningen genezen, als ik de getuigenissen moet geloven, wat ik doe.
Ook zijn er veel mensen genezen van stemmen en andere soorten 'geestesziekten'.
Ik hoor ook stemmen in m'n linker oor en de stemmen reageerden heftig toen er voor me gebeden werd, ze gingen weg, maar kwamen terug omdat ik niet geloofde.
Zoals Arthur C Clarke in 1961 al opmerkte: "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."quote:Op maandag 13 februari 2012 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
God werkt op wonderbaarlijke wijze. Soms is het zelfs niet te onderscheiden van de werkwijze van de moderne wetenschap.
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Hij heeft wel heel veel andere aandoeningen genezen, als ik de getuigenissen moet geloven, wat ik doe.
Ik hoor ook stemmen in m'n linker oor en de stemmen reageerden heftig toen er voor me gebeden werd, ze gingen weg, maar kwamen terug omdat ik niet geloofde.
A ja, nee duidelijk.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:53 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik hoor stemmen dat ik kreeg na geestje oproepen.
Zulk soort 'ziekten' zijn niet echt zichtbaar/tastbaar...quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Precies, maar een geamputeerd been doet ie nou nooit.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:35 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Zulk soort 'ziekten' zijn niet echt zichtbaar/tastbaar...
Ik ken mensen die ineens doof of blind waren geworden en waarbij het ook weer is goed gekomen.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben ook een tijdje doof geweest. Toen heb ik mijn oren eens uit laten spuiten, en kon ik gewoon weer horen. Prijs de Heer.
God werkt op wonderbaarlijke wijze. Soms is het zelfs niet te onderscheiden van de werkwijze van de moderne wetenschap.
Ze kwamen terug omdat je misschien nooit echt genezen was en je enkel in een stabielere fase van een ziekte beeld zat.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Heb je dan ook nog voorkeur voor een bepaalde stroming binnen het protestantisme?quote:Op maandag 13 februari 2012 18:34 schreef jerryboy het volgende:
Protestants, omdat ik zelf een beetje tegenstrijdige gedachtes heb tegen het geloof. Uiteraard is dit mijn mening
Daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Je heb verschillende richtingenquote:Op maandag 13 februari 2012 18:36 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Heb je dan ook nog voorkeur voor een bepaalde stroming binnen het protestantisme?
Nog eens uitleggen dan.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.
Voorbeeldje:
Nee, het was geen gebedsgenezer, het waren gewoon een groepje gelovigen die voor me gingen bidden in een pinkstergemeente, dit was op de zelfde dag dat ik de stemmen kreeg.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Ze kwamen terug omdat je misschien nooit echt genezen was en je enkel in een stabielere fase van een ziekte beeld zat.
Omdat bij mensen die stemmen horen de stemmen vrijwel zeker terug komen is dit makkelijk uit te buiten door een gebedsgenezer, als ze weer terug komen "geloof je niet goed"
Voor jou is het duidelijk, ben maar een schizo, toch?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[..]
A ja, nee duidelijk.
Ach je gelooft het zelf tenminste.
Dat zei hij niet of wel?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:20 schreef Manke het volgende:
[..]
Voor jou is het duidelijk, ben maar een schizo, toch?
Helaas bestaan geesten wel, alleen is een discussie met een atheïst nutteloos.
Als ik jouw manier van denken begrijp kan ik je gewoon een boek geven waar in staat dat dat niet het geval is. Dan geloof je het toch wel?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:20 schreef Manke het volgende:
[..]
Voor jou is het duidelijk, ben maar een schizo, toch?
Helaas bestaan geesten wel, alleen is een discussie met een atheïst nutteloos.
Zei hij niet, maar dat bedoelt hij denk ik wel.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:23 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat zei hij niet of wel?
Kan jij aantonen dat geesten bestaan, want dit is op deze manier niet meer dan een inhoudsloze claim.
Daarnaast staat er nog een vraag voor je open:
Is god dan zo selectief in het genezen van mensen en zo selectief in het kiezen van aandoeningen dat hij een gedeeltelijk dove wel geneest en de mensen die ledematen verloren heeft gewoonweg negeert?
Houdt hij dan wel van ieder mens evenveel of is hij simpelweg niet machtig genoeg om ledematen terug te laten groeien?
Waarin wat staat dat niet het geval is?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Als ik jouw manier van denken begrijp kan ik je gewoon een boek geven waar in staat dat dat niet het geval is. Dan geloof je het toch wel?
Ik doel op het feit dat jij iets leest in de bijbel en het dan gelooft. Als ik jou een ander boek laat lezen waarin staat dat de bijbel onzin is, geloof je dat dan ook?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:32 schreef Manke het volgende:
[..]
Waarin wat staat dat niet het geval is?
.....watquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:55 schreef Mellebast het volgende:
vind het geloof aan de hand van de bijbel:
het ware geloof is te herkennen aan de liefde onder elkaar.
dus geloof dat op enig mogelijke manier te maken heeft met oorlog kindermisbruik of van die andere onzin lijkt mij niet liefde.
Mooi gedicht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:55 schreef Mellebast het volgende:
vind het geloof aan de hand van de bijbel:
het ware geloof is te herkennen aan de liefde onder elkaar.
dus geloof dat op enig mogelijke manier te maken heeft met oorlog kindermisbruik of van die andere onzin lijkt mij niet liefde.
Nee, want ik geloof dat de bijbel het woord van God is, eigenlijk het NT, het OT vind ik dan weer wel een sprookjesboek in veel gedeeltes.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat jij iets leest in de bijbel en het dan gelooft. Als ik jou een ander boek laat lezen waarin staat dat de bijbel onzin is, geloof je dat dan ook?
waarom zouden die stemmen niet van jou af kunnen komen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:17 schreef Manke het volgende:
Ik geloof het omdat genezing bij het Gristendom hoort, staat in het sprookjesboek.
Ik doelde ook op blind- en doof geborenen, deze konden in een ogenblik weer zien en horen, hier in Nederland.
[..]
Nee, het was geen gebedsgenezer, het waren gewoon een groepje gelovigen die voor me gingen bidden in een pinkstergemeente, dit was op de zelfde dag dat ik de stemmen kreeg.
Gelukkig kan het woord van god ook selectief worden geïnterpreteerd dan, anders werd het lastig geloven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:14 schreef Manke het volgende:
[..]
Nee, want ik geloof dat de bijbel het woord van God is, eigenlijk het NT, het OT vind ik dan weer wel een sprookjesboek in veel gedeeltes.
Dus als ik tegen jou zeg dat het niet zo is geloof je dat ook?quote:Ook hoorde ik een keer heel duidelijk een stem zeggen wat dat bevestigt "Kijk eens wat ik geschreven heb in [diverse bijbelpassages]" en het sloeg op mij, en "Je kan niet mijn apostel worden, je doet niet wat ik wil".
Omdat ik ze hoor als geluid, luid en duidelijk, kwaadaardige en dierlijke, beschuldigend en reagerend op mijn gedachtes, acties en gevoelens.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:16 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
waarom zouden die stemmen niet van jou af kunnen komen?
Het NT is heel duidelijk, dus selectief interpreteren zit er weinig in.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Gelukkig kan het woord van god ook selectief worden geïnterpreteerd dan, anders werd het lastig geloven.
[..]
Dus als ik tegen jou zeg dat het niet zo is geloof je dat ook?
O, dan heeft de Grote Baas wat sprookjes zitten verzinnen in het O.T. Zeg dat Hem maar zelf.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:14 schreef Manke het volgende:
Nee, want ik geloof dat de bijbel het woord van God is, eigenlijk het NT, het OT vind ik dan weer wel een sprookjesboek in veel gedeeltes.
Heb je dat voornamelijk 'smorgens of 'savonds ?quote:Ook hoorde ik een keer heel duidelijk een stem zeggen wat dat bevestigt "Kijk eens wat ik geschreven heb in [diverse bijbelpassages]" en het sloeg op mij, en "Je kan niet mijn apostel worden, je doet niet wat ik wil".
Het is neergezet op papier door mensen, dus die zullen wel sprookjes hebben verzonnen, zoals een man die 3 dagen in de buik van een walvis zat.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:22 schreef ATON het volgende:
[..]
O, dan heeft de Grote Baas wat sprookjes zitten verzinnen in het O.T. Zeg dat Hem maar zelf.
[..]
Heb je dat voornamelijk 'smorgens of 'savonds ?
Stemmen horen is een typisch symptoom van schizofrenie.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:19 schreef Manke het volgende:
[..]
Omdat ik ze hoor als geluid, luid en duidelijk, kwaadaardige en dierlijke, beschuldigend en reagerend op mijn gedachtes, acties en gevoelens.
Ik kreeg ze direct na het experimenteren met zogenaamde bandstemmen.
Staat anders wel bol van de tegenspraken hoor. Dat heb ik van mijn linkeroor vernomen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:21 schreef Manke het volgende:
Het NT is heel duidelijk, dus selectief interpreteren zit er weinig in.
En waarom zou dat niet toepasbaar zijn om het NT. Het blijft god's woord, en jij bent het er blijkbaar niet mee eensquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:24 schreef Manke het volgende:
[..]
Het is neergezet op papier door mensen, dus die zullen wel sprookjes hebben verzonnen, zoals een man die 3 dagen in de buik van een walvis zat.
Waarom zouden stemmen de waarheid dragen?quote:Die stem die me op de bijbel wees had ik 3x in een half slaap toestand, de andere stemmen heb ik 24/7.
Ik weet het.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Stemmen horen is een typisch symptoom van schizofrenie.
Weet niet, moet er wel bij zeggen dat ik het OT niet helemaal gelezen heb.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:25 schreef ems. het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet toepasbaar zijn om het NT. Het blijft god's woord, en jij bent het er blijkbaar niet mee eens
[..]
Waarom zouden stemmen de waarheid dragen?
Ik dacht dat het N.T. ook door mensen op papier gezet is. ' Over water lopen' en ' brood en vissen vermenigvuldigen ' zijn dan weer héél normaal op feiten gebaseerd. Schitterend.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:24 schreef Manke het volgende:
Het is neergezet op papier door mensen, dus die zullen wel sprookjes hebben verzonnen, zoals een man die 3 dagen in de buik van een walvis zat.
Wakker blijven Manke, wakker blijven, voordat het erger wordt.quote:Die stem die me op de bijbel wees had ik 3x in een half slaap toestand, de andere stemmen heb ik 24/7.
Tuurlijk joh. Want die stemmen in jouw hoofd zouden het natuurlijk niet aandurven om te liegen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:25 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik weet het.
Maar over de werkelijke oorzaak weet men niks, ik wel
Ik was er niet bij, maar ik heb redenen om het NT te geloven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:29 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik dacht dat het N.T. ook door mensen op papier gezet is. ' Over water lopen' en ' brood en vissen vermenigvuldigen ' zijn dan weer héél normaal op feiten gebaseerd. Schitterend.
[..]
Wakker blijven Manke, wakker blijven, voordat het erger wordt.
Ze liegen niet, omdat ze niet met feiten aankomen zetten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Want die stemmen in jouw hoofd zouden het natuurlijk niet aandurven om te liegen.
Dat is dan vervelend voor je. Misschien moet je hun datzelfde zeggen. Misschien dat ze dan een beetje dimmen met de bedreigingen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:31 schreef Manke het volgende:
[..]
Ze liegen niet, omdat ze niet met feiten aankomen zetten.
Wel kreeg ik te horen dat ik ga branden in de hel.
Daar lachen ze alleen maar om als ik ze dergelijke dingen zeg.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is dan vervelend voor je. Misschien moet je hun datzelfde zeggen. Misschien dat ze dan een beetje dimmen met de bedreigingen.
Het lijkt me overigens wel handig, wat extra stemmen in je hoofd. Dan kun je hun ook een deel laten leren voor een examen, en ze kunnen helpen het boodschappenlijstje te onthouden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:35 schreef Manke het volgende:
[..]
Daar lachen ze alleen maar om als ik ze dergelijke dingen zeg.
Ze bedreigen niet echt, ze hebben me toch al, door m'n verleden, volgens hun.
Het enige waarmee ze je willen helpen is je de vernieling in helpen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het lijkt me overigens wel handig, wat extra stemmen in je hoofd. Dan kun je hun ook een deel laten leren voor een examen, en ze kunnen helpen het boodschappenlijstje te onthouden.
Dat klinkt wel als een god, ja.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Het enige waarmee ze je willen helpen is je de vernieling in helpen.
Dat zijn jouw woordenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een god, ja.
Heb ik nergens gezegd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Is geen van de stemmen van God dan? Hoe weet je dan zo zeker dat ze gelijk hebben?
Maar je weet dat de Bijbel het woord van een god is, omdat zij dat zeggen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef Manke het volgende:
[..]
Heb ik nergens gezegd.
Ze hebben nergens gelijk over, omdat ze niet met feiten komen aanzetten zei ik toch
Ik geloof dat de bijbel het woord van god is, maar niet omdat zij dat zeggen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar je weet dat de Bijbel het woord van een god is, omdat zij dat zeggen?
waarom dan wel, Omdat je het in je opvoeding meegekregen hebt, En je gelooft alles uit je opvoeding, dus is het waar. Heb je zelf wel een nagedacht over het leven. of durf je dat niet,quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:21 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik geloof dat de bijbel het woord van god is, maar niet omdat zij dat zeggen.
Weet je dan werkelijk niet dat je zelf verantwoordelijk bent?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Het enige waarmee ze je willen helpen is je de vernieling in helpen.
1. Dadelijk vertellen de stemmetjes hem dat hij met een doos handgranaten een bioscoop moet binnenwandelen. Lijkt me niet echt wenselijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:10 schreef Loppe het volgende:
Als die gast hem daar goed bij voelt, wat hebben jullie eraan?
Wishfull thinking?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1. Dadelijk vertellen de stemmetjes hem dat hij met een doos handgranaten een bioscoop moet binnenwandelen. Lijkt me niet echt wenselijk.
2. Hij krijgt een meer voorkomende psychose, en hij denkt dat zijn regeltjes voor iedereen moeten gelden, waardoor ik straks niet meer mag opperen dat er wellicht iets geëvolueerd is, waardoor mijn vrouw sterft in het kraambed omdat ze geen abortus mocht plegen, en waarin mijn kinderen worden blootgesteld aan psychologische terreur en ziekelijke indoctrinatie.
Je zult zeggen: "Maar hij is maar één iemand, wat kan hij nou helemaal doen?". Het antwoord daarop is eenvoudig: iedere groep bestaat uit individuen. Als je de groep als geheel niet kunt bereiken, kun je het altijd proberen bij de individu.
Heb er op latere leeftijd voor gekozen door m'n ervaring met geesten en genezingen die ik gezien heb, was daarvoor een hardcore atheist.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:16 schreef joopenma het volgende:
[..]
waarom dan wel, Omdat je het in je opvoeding meegekregen hebt, En je gelooft alles uit je opvoeding, dus is het waar. Heb je zelf wel een nagedacht over het leven. of durf je dat niet,
1. Ik hoor de stemmetjes niet meer en ze gaven nooit opdrachten (doe ik toch niet, zeiden ze).quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1. Dadelijk vertellen de stemmetjes hem dat hij met een doos handgranaten een bioscoop moet binnenwandelen. Lijkt me niet echt wenselijk.
2. Hij krijgt een meer voorkomende psychose, en hij denkt dat zijn regeltjes voor iedereen moeten gelden, waardoor ik straks niet meer mag opperen dat er wellicht iets geëvolueerd is, waardoor mijn vrouw sterft in het kraambed omdat ze geen abortus mocht plegen, en waarin mijn kinderen worden blootgesteld aan psychologische terreur en ziekelijke indoctrinatie.
Je zult zeggen: "Maar hij is maar één iemand, wat kan hij nou helemaal doen?". Het antwoord daarop is eenvoudig: iedere groep bestaat uit individuen. Als je de groep als geheel niet kunt bereiken, kun je het altijd proberen bij de individu.
Je bent nogal anstig begrijp ik ?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Schizofrenie wordt gekenmerkt door audiovisuele hallucinaties, zoals het horen van stemmen. Een psychose wordt gekenmerkt door wanen, wat beschreven wordt als "Denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren.". Religie much?quote:Op maandag 20 februari 2012 07:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je bent nogal anstig begrijp ik ?
Waar komt dat vandaan als ik vragen mag. Ik lees hier een hoop zaken die werkelijk niets met een psychose, schizofreen of iets anders te maken hebben ?
Wel meen ik een type mens te herkennen die als het zover is op een uiteraard weldenkend mens zou kunnen stemmen om bovengenoemde zaken te vermijden cq voorkomen ?
Klopt dit ?
Mods kunnen daar waarschijnlijk ook niets aan doen. Het enige dat wij kunnen doen is voorzichtig de persoon duidelijk maken dat het niet normaal is om stemmen te horen die er niet zijn, en dat hij hulp moet zoeken (en die hulp ook volledig moet accepteren).quote:Op maandag 20 februari 2012 10:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat begrijp ik wel.
Daar kun je niet zo heel veel aan doen, behalve dan melding maken van deze situatie bij een moderator ? En die kunnen er wellicht iets mee doen. Mocht dit echt zijn, wellicht een psycholoog die een inschatting kan maken ?
Er worden wel mensen voor minder thuis opgehaald. Dus ik ben benieuwd.
Dat is zeer moeilijk, zoniet onmogelijk als er sprake is van een psychose, van schizofrenie weet ik het niet zeker.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mods kunnen daar waarschijnlijk ook niets aan doen. Het enige dat wij kunnen doen is voorzichtig de persoon duidelijk maken dat het niet normaal is om stemmen te horen die er niet zijn, en dat hij hulp moet zoeken (en die hulp ook volledig moet accepteren).
Het is ook niet te behandelen, alleen te onderdrukken met (giftige) pilletjes.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een beetje bang, want hij loopt rond met een onbehandelde geestesziekte.
Het is denk ik juist de kunst om het allemaal voor jezelf helder te krijgen ?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:04 schreef naatje_1 het volgende:
2 jaar geleden ben ik begonnen met het vergelijken van het geloof dat ik bij mijn opvoeding heb meegekregen (protestants Christendom) en alles wat ik verder op mijn pad tegenkom (vooralsnog enkel Islam en Boeddhisme). Ik werk vanuit de volgende aannames:
• liefde is het fundament
• er is iets als het goddelijke
Waarbij die eerste ook echt de hoofdaanname is en die tweede niet noodzakelijk. Het Boeddhisme kwam vooralsnog het meeste in de buurt, maar vooral het verschil in doel bij mediteren was minder (bij het Christendom mediteer je om vol te raken van het woord Gods en bij het Boeddhisme juist om leeg te raken en als druppel in een oceaan te verdwijnen).
Je was eerst "hardcore" atheist en toen hen je "genezingen" meegemaakt en "geesten" en nu ben je om?quote:Op maandag 20 februari 2012 00:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Heb er op latere leeftijd voor gekozen door m'n ervaring met geesten en genezingen die ik gezien heb, was daarvoor een hardcore atheist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |