Waarschijnlijk gaat de stop er snel uit, aangezien het vermogen erg hoog is van beide dingen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:55 schreef MrSweets het volgende:
Hey,
Kan ik een wasmachine en een droger aansluiten op een verlengsnoer ?
Of kan dit problemen geven, wat is het ergste wat er kan gebeuren , stop eruit ?
Je merkt het natuurlijk vanzelf, maar ik denk niet dat het verstandig is. Beide apparaten trekken vrij veel stroom. Als het technisch kan, kan het zelfs handig zijn ze allebei op een verschillende groep te doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:55 schreef MrSweets het volgende:
Hey,
Kan ik een wasmachine en een droger aansluiten op een verlengsnoer ?
Of kan dit problemen geven, wat is het ergste wat er kan gebeuren , stop eruit ?
die maar 6A continue en 10A piek aan kan...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 02:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je gaat naar de Action ,daar verkopen ze snoeren met een uit en aan knop.
Ja, gevaar op electrocutie. Afhankelijk van de afmetingen en de plaats van de wasmachine, dient die wasmachine VAST aangesloten te worden mbv een trekschakelaar op voldoende hoogte (> 2,50 m. oid).quote:Op zaterdag 11 februari 2012 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Loop ik nu gevaar met mijn verlengsnoer met stekkerblok in de douchecel?
geldt dat eigenlijk overal, ook buiten de badkamer? Bij een wasmachine in de keuken bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, gevaar op electrocutie. Afhankelijk van de afmetingen en de plaats van de wasmachine, dient die wasmachine VAST aangesloten te worden mbv een trekschakelaar op voldoende hoogte (> 2,50 m. oid).
Nee, alleen in een natte ruimte, zoals douchecel/badkamer. Keuken is geen natte ruimte, even aangenomen dat je je niet doucht onder de gootsteenkraan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
geldt dat eigenlijk overal, ook buiten de badkamer? Bij een wasmachine in de keuken bijvoorbeeld?
Die stekkerblokken zijn leuk voor een schemerlamp. Bij zwaardere belasting heb je in ieder geval de verzekering dat het in de fik vliegt, niet doen dus.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 02:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je gaat naar de Action ,daar verkopen ze snoeren met een uit en aan knop.
Stroom.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:38 schreef schwalbie het volgende:
Ik gebruik al 7 jaar een verlengsnoer waar wasmachine en droger inzitten. Alleen mag ik ze niet tegelijk aanzetten vanwege te hoge spanning zo is mij verteld.
Als de aansluitwaarde > 2000 Watt is en je wilt ze gelijktijdig gebruiken, moeten ze ieder op een eigen aparte groep.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:22 schreef MrSweets het volgende:
Is het zo dat droger en wasmachine beide op n aparte groep moeten of niet?
Wil ze wel beide tegelijk aan kunnen hebben.
Dit dus.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:38 schreef schwalbie het volgende:
Ik gebruik al 7 jaar een verlengsnoer waar wasmachine en droger inzitten. Alleen mag ik ze niet tegelijk aanzetten vanwege te hoge spanning zo is mij verteld. Dan dienen ze op een aparte groep te zitten. Ik neem dus aan dat het geen probleem is .....
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:38 schreef schwalbie het volgende:
Ik gebruik al 7 jaar een verlengsnoer waar wasmachine en droger inzitten. Alleen mag ik ze niet tegelijk aanzetten vanwege te hoge spanning stroom zo is mij verteld. Dan dienen ze op een aparte groep te zitten. Ik neem dus aan dat het geen probleem is .....
Ook als de wasmachine in een badkamer komt te staan?quote:Op zondag 12 februari 2012 09:26 schreef Re.active het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ben geen expert maar van mijn baas mag ik dit rustig aanraden tegen klanten die niet genoeg aansluitingen hebben in de ruimte waar de wasmachine / droger moet komen.
Als dit echt onveilig zou zijn mag ik dit echt niet aanraden.
Ja en nee. mag wel maar dan moet de verlengsnoer wel naar een enkele opbouw met trekschakelaar gaan of naar een opbouw buiten de douche. Er mag geen stroom op staan als de ruimte gebruikt wordt en vochtig is!quote:Op zondag 12 februari 2012 09:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook als de wasmachine in een badkamer komt te staan?
Wat dacht je van de voorschriften er eens op nalezen? Wat is "een enkele opbouw met trekschakelaar"?quote:Op zondag 12 februari 2012 09:43 schreef Re.active het volgende:
[..]
Ja en nee. mag wel maar dan moet de verlengsnoer wel naar een enkele opbouw met trekschakelaar gaan of naar een opbouw buiten de douche. Er mag geen stroom op staan als de ruimte gebruikt wordt en vochtig is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |