abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107870600
ravi is al een half uur verontwaardigd aan het gillen (ja. gillen) omdat selene hem de blokjes niet wil geven :s)

volgens selene: "als het lampje aangaat mag ravi de blokjes en ik naar papa en mama O-) "
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107870615
:D
pi_107870631
dus wij gaan even (luid) gamen :P
pi_107870648
want ik heb al 3 x ingegrepen en sangdrax 1 x!
pi_107870654
Go Muppet! :D Zo tof....

Noortje.... Kom op meid.. Lekker slapen vanavond!! 1 spooknacht is genoeg!
Wat leuk dat ze al zo goed praat!

Toevallig van de week woodjes zitten tellen hier... Oona komt tot ongeveer 27... waarvan ze enkele wel weer is 'vergeten' ... zoals o.a Mama... Helaas ben ik nu ook papa }:|

Sonnetje daar zijn jullie weer :D Ben heel benieuwd naar een reisverslag/foto's :D :D

Gisteren had Oona ineens een heel rood handje.. (Bovenop, maar niet haar vingers)
Ik had het al gezien toen we uit de auto stapte thuis... maar bij het eten zag ik ineens dat het wel heel rood en wat dikkig was.... Geen idee wat het nu is geweest.... Allergie? Het ziet er vooral schraal uit dus misschien toch de kou?? Voor de zekerheid t kdv nog even gebelt of ze iets anders dan normaal gegeten heeft of misschien gestoten waarbij het wel mee leek te vallen... maar zij hadden ook geen idee... Naja... ondertussen is het alleen nog flink schraal en is de roodheid en het opgezette weer weg... Maar vond het wel gek!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:26:16 #56
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107870666
Koptelefoon op en een potje silent disco doen.
pi_107870710
Ohh Simmu ;) Wat klinkt Selene weer heerlijk zelfstandig haha
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:28:01 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107870739
ooh becky, wat een nacht zeg! :X

Fietje O+

simmu :o :D

Reilain, kan inderdaad van de kou zijn...
pi_107870797
Ze heeft idd ook flink schrale wangen al van de kou... en ook al paar x flinke witte wintervingers ondanks handschoenen... dus dat zal t idd wel zijn... Maar vond het opgezette zo gek... Wist niet dat dat er ook bij kon horen!
We'll have love aplenty
You and me
pi_107870820
Hier papa, mama, Lji (dali de poes :D) tijk is (kijk eens) die, dees (deze :D) appol (juistem, een appel), ei, jijn (mandarijn), ijn (rozijntjes) haaaaaaaaaaaaaaaaai :'), dag, oef (poes) en heel duidelijk ja of jaja antwoorden op vragen O+ dat is zo schattig!!

En nog wel wat dingen waar ik nu zo niet opkom :) op zich gaat ze nu best hard :Y
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:32:20 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107870925
Reilain, Harry heeft ook een helemaal schrale snoet en ook benen en armen zijn schraal aan het worden.
Moet er echt aan denken om hem vaker in te smeren, maar goed ik vergeet mezelf ook :D
Mijn handen barsten spontaan open als je er naar kijkt... :X
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:35:27 #62
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107871054
dikke rode handjes zijn wel een teken van kou. Noortje heeft het ook wel eens als ze haar wantjes niet aan wil (nu ga ik de strijd wel aan maar in het begin van de kou was ik er wel eens klaar mee).

Ik smeer haar handjes, die ook al schraal zijn door het eczeem, met 'pure' vaseline in. Dat werkt echt als een tiet!

Noortje praat als een peuter voor mijn gevoel. Onder de tafeltent moet ik koffie komen drinken. Gaat ze d'r servieskoffer halen, haalt alles eruit, zet de kopjes op de schoteltjes en roept: 'mama, kom je koffie drinken!!?'.
pi_107871110
Hier nu:
Goed uitgesproken:
Papa, Mama (maar nu dus even niet)
Pop (haar knuffel),
ja en nee (Ze antwoord altijd heel netjes ;) )
Buu = Eigen verzonnen woordje voor haar speen
Auto (sinds deze week :D )
Appel
Eten
Op
Oho
Boem
Dagdag
Bal
Hap
Die
Eend

en de halve woorden ;)
Poe = poes
Boo = boot
Boow = boom
Titu = Drinken
So = sok
Tietie = kiekeboe
Boe = boek
Boe = koe
Nijjjjjjjjjjjjjjjjte = nijntje O+
Vo = vogel
Tis = vis

Enne ;) raadwoordje:

'Bvoe'
We'll have love aplenty
You and me
pi_107871117
Ik ga de strijd voor de handschoenen niet meer aan. Ze trekt ze toch gelijk weer uit..
*poef* nu is het weg
pi_107871184
Ik heb Oona ondertussen zo ver... na tot in den treure herhalen ;)
Buiten is het koud! Handschoentjes aan..... En hoppa, ze accepteerd ze... maar zolang ze ze maar uit mag zogauw ze in de auto zit/binnen is.....

Oona smeer ik altijd in met lanettezalf.... Ze was een flinke eczeemklant.. gelukkig nu redelijk onder controle maar moet wel blijven smeren..
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:38:30 #66
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107871206
Zo tof is dat leren praten!! O+

KJ, ik heb Noortje 1 keer een paar minuten met een sneeuwbal in haar blote handjes laten lopen, sindsdien is het strijd maar gaan ze wel aan. Zeker de vingerhandschoenen, de wanten is een ander verhaal. Maar volgende week op de wintersport is het toch allemaal anders.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:39:45 #67
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107871252
Reilain, die zalf heb ik ook maar de pure vaseline werkt veel beter. Haar benen zitten onder het eczeem met dit weer, en die smeer ik naast de lanette ook in met hormooncreme.
pi_107871287
Pure vasaline deed hier toen niets toen ze nog zo klein was... kan het idd wel weer eens proberen..
Oona kreeg toen ook regelmatig hormoon... gelukkig nu weer lang geleden..
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:41:34 #69
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107871331
hormooncreme ook alleen als ik na drie dagen 6 keer lanette smeren de jeukplekken nog niet weg heb. Vaak is 1 keer smeren voldoende.
pi_107871548
*afkloppen*
Oona lijkt gelukkig geen jeuk te hebben *O*
We'll have love aplenty
You and me
pi_107871672
Eens opsommen wat Anne nu zegt:

mama
papa
opa
oma
Diede (haar neef)
Anne
Bumba
Laalaa (Teletubbies)

dada (daag)
hou-oe (houdoe)
tááá (klaar)
op
haphap (eten)
hamnjam (lekker)
bap (bal of bad)
au!
boem!
broem broem (auto of ander voertuig)
ja
nee
enne (knuffelen)
pop
bah bah (vies)
kikki (drinken)
aap
kek (kat)
hiiii (paard)
taptap (lopen)
die
dit
uit
een twee drie ( :') )

Vanavond de eerste tweewoordzin: 'mama bap' (ik zat in bad)

[ Bericht 5% gewijzigd door Fannetje op 11-02-2012 21:06:55 ]
pi_107871879
Oh die vergat ik!! Boembaaaaaaa :') en happen!! (als ze wakker wordt: wil je een boterham, muppet? Ja, happennnnnn hmmmmmm zegt ze dan :') :D)

Wat knap trouwens Fan, dat ze haar eigen naam al zegt (al dan niet bewust als eigen naam natuurlijk ;))
pi_107871958
Fietje zei ook bumba en bah. Maar daar is ze weer mee gestopt. Het is nu gericht papa en opa. Sinds vanavond komt er af en toe ook mama uit.
*poef* nu is het weg
pi_107872195
:D Dat doet Oona ook...
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ;) Zo schattig..
(en dan incl gebaar)

Bumba zegt ze niet ;) Ze kijkt me ook schaapachtig aan als ik vraag waar bumba is (hebben een bal met bumba erop)... en dat terwijl er aardig wat uurtjes bumba doorheen gegaan zijn haha
We'll have love aplenty
You and me
pi_107872266
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:55 schreef Gerberaatje het volgende:

Wat knap trouwens Fan, dat ze haar eigen naam al zegt (al dan niet bewust als eigen naam natuurlijk ;))
Ja, vind ik ook! En ze bedoelt er wel degelijk zichzelf mee hoor! Als ze zichzelf in de spiegel of op foto's/filmpjes ziet is het: 'Anne!'. En als ik vraag: "wie ben jij?" klopt ze zichzelf op de borst en zegt ze ook 'Anne!'.
pi_107872325
Oona klopt zichzelf op de borst als we vragen 'van wie is dit?' of 'waar is Oona' en bij eigen foto's
En ze heeft 2x... Owa gezegt waarbij we dachten dat ze zichzelf bedoelde.. maar das weer maanden terug ;)

Wat super knap dat Anne het al kan zeggen.. Sowieso een flinke lijst!
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:16:36 #77
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107872722
Noortje wijst zichzelf altijd aan op foto's en zegt 'r naam. Ook praat ze vanuit de Noortje vorm.
In dat opzicht merk ik dan wel (en ik heb geen referentiekader verder dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk) dat Noortje toch 3 maanden ouder is. Qua taalontwikkeling. Het gaat trouwens enorm snel, als ik 1 keer zeg dat een eekhoorn een eekhoorn is, dan weet ze dat ook gewoon en noemt ze het dier ook zo. Natuurlijk is een cavia ook nog eens een hamster of konijn maar meestal weet ze het wel.

Wat ik wel echt enorm knap vind, is dat ze de tweeling die bij haar op het kdv feilloos uit elkaar weet te houden. Die ziet ze twee dagen per week. Ook op foto's ziet ze het verschil.

En had ik al verteld dat we een valentijnskaart vandaag in de bus kregen?? Van het kdv, die heeft Noortje gemaakt O+ O+ en die hebben ze opgestuurd. Echt tof.
pi_107872806
Vanavond was het wel extreem, we aten pizza en na elk hapje wilde ze een slokje van mijn sap, dat kreeg ze dan ook en dan ging het mjam mjam mjam al kauwend :D :') het is wel een beetje een clown aan het worden! (en oh wat is het moeilijk om soms je lach in te houden :o vooral tegenover elkaar.... dan houdt de een nog z'n gezicht in de plooi, maar de ander ligt achter de hand al in een deuk... :'))

En Fan, dat vind ik echt heel erg knap... dat besef al! Als muppet zichzelf op een foto terug ziet dan zit ze wel heel enthousiast te wijzen, en als ik dan zeg: dat is muppet hè? Dan gaat ze heel hard knikken :D

Maar wie weet hoe vlot het gaat, paar weken terug zei ze nog veel minder (gebaren daarentegen ;) overal waar we wel eens een paard hebben gezien bijv. als we daar nu langs rijden, ook al staat er geen paard, dan gebaard ze wel paard :D knap dat ze die link kan leggen :Y vind ik)
pi_107872861
Oh Beck, écht? Wat leuk dat ze dat doen!! :Y
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:22:44 #80
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107872930
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh Beck, écht? Wat leuk dat ze dat doen!! :Y
lief he! Zal hem morgen op facebook plaatsen.
pi_107872987
Ohhhhh das echt super leuk becky!!

:D Stoer is dat het Gerbra hoe ze ineens al die linken gaat leggen.. verbaas me er dagelijks over wat Oona allemaal al snapt en aan elkaar kan koppelen...

Ow en was nog een woordje vergeten ;)
Beej = beer ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_107872998
Gebaren doet Anne dan weer helemaal niet, op wat standaard dingetjes na, maar dat hebben we natuurlijk ook niet aangeboden. Maar dat van dat paard vind ik ook heel knap van Muppet!
Bij de AH hangen bij de kassa allerlei toegangskaartjes voor pretparken en daar hangen ook kaartjes voor Plopsaland, waar Bumba opstaat. Iedere keer als we bij de kassa komen gaat ze dus al wijzen en 'Bumba' roepen voordat ze de kaartjes gezien heeft. Dat vind ik ook knap!

Oh ik geniet zo van deze fase O+

Sonnetje, welkom terug trouwens! Fijn dat het zo leuk was. En veel rondjes gelopen dus in het vliegtuig. Ik vrees dat wij dat ook wel zullen moeten doen over twee maanden...

Becky wat ontzettend lief!
pi_107873019
Leuk om te lezen hoe iedereen zich ontwikkeld. Ik heb eigenlijk niet meer bijgehouden wat Yaro zegt. Hij begon niet vroeg met praten, maar toen hij ging, ging hij als een speer.
Het is ook echt een meneertje die weet wat hij wilt O+ ook al betekend dat we soms echt al moeten opvoeden En je lach inhouden is zo herkenbaar.

Wat lief Becky
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:28:58 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107873142
Ik kom er ook steeds vaker achter dat die kinders echt niet gek zijn. Noortje weet ook vaak precies waar we zijn. Oma heeft een tennispaviljoen, we fietsten vanochtend daar naar toe en ze zei "naar oma toe".

Als ze een tractor ziet "Opa K!' Mijn ouders hebben een heel groot borduurwerk hangen, mijn mama ooit gemaakt, dat is een tafereel van een man en vrouw bij een hooimijt. Daar wijst ze naar en is het 'Opa K en oma W'.
pi_107873175
:Y als ik de straat van de opvang in rij begint ze ook al enthousiast te wijzen en te heu-en! :Y ze weet dan echt precies waar we zijn en waar we naartoe gaan :Y
pi_107873304
Dat doet Fietje ook, bij de gastouder en bij opa en oma.

Een clown aan tafel hebben wij ook, ze weet precies hoe ze iedereen moet vermaken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:35:20 #87
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107873360
Tof is dat he! Ik verheug me echt op de toekomst en haar ontwikkeling. Ben zo benieuwd wat het allemaal gaat brengen. Ze is niet makkelijk, daar ben ik wel achter, echt het type hysterisch midden op de weg gaan liggen als we de andere kant op gaan (meerdere keren ervaren).
pi_107873647
Oh jee Beck :D dat beloofd wat... dat valt hier nog aardig mee allemaal. Benieuwd hoe dat zal gaan als ze kan lopen straks :P maar op zich moet ik wel zeggen dat ze een vrij rustig karakter heeft :Y heel enthousiast, maar relaxed. Dat is wel fijn (al hou ik mijn hart vast voor nr. 2 :P )
pi_107873692
Herkenbaar Becky, alhoewel zijn stemming ook kan omdraaien als we elders zijn. Het is ook een echte charmeur die graag ook zijn aandacht haalt bij anderen.
pi_107873817
Ik gok dat fietje ook zo gaat worden becky. Ze gooit zich tegenwoordig dramatisch op de grond en kijkt dan wel tussendoor even of wij wel doorhebben dat haar groot onrecht aangedaan wordt.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:48:27 #91
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107873851
haha As, gelukkig, ik ben niet de enige met een toch wel pittige dreumes. Ik vind het niet erg. Ieder kind is anders. Noortje heeft een enorme open houding, loopt bij vreemden naar binnen om daar om een koekje te vragen. Ik was precies zo, en bij mij is het ook goed gekomen. Nog steeds leg ik makkelijk contacten en nog steeds ben ik wars van allerlei procedures :9 . Het is wel aan ons om dat in goede banen te leiden.
Ze heeft een karakter, dat is behoorlijk duidelijk, maar, mede door dit topic trouwens, weet ik daar nu wel mee om te gaan.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:49:05 #92
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107873868
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik gok dat fietje ook zo gaat worden becky. Ze gooit zich tegenwoordig dramatisch op de grond en kijkt dan wel tussendoor even of wij wel doorhebben dat haar groot onrecht aangedaan wordt.
_O- _O- dat dus!
pi_107873992
pas waren mijn schoonouders hier met eten en het ging niet naar de zin van fietje. Ze werpt haar hoofd in haar bord, kijkt even naar opa en oma. Met zo'n blik: zien jullie wel hoe ontzettend gemeen mijn ouders tegen me zijn. Zeg er eens wat van!

Ze is verder ook heel open, en vind heel veel best. Gister bij draculettetje gaat ze ook zo met het speelgoed spelen, kijkt wel af en toe of ik er nog ben, maar toen ik even naar de auto liep was het ook prima.
*poef* nu is het weg
pi_107874129
Zijn we familie Becky? Het is zo herkenbaar. Yaro heeft echt een heel sociaal karkater, maar wil hij iets wel of niet, dan zullen we het weten ook. Ook is was precies zo. Mijn moeder herkent hem zo in hoe ik was op die leeftijd. En ik vind het heerlijk en weet ook dat het een hele positieve eigenschap kan zijn, maar inderdaad wel in goede banen leiden.

Ik heb altijd goed voor mezelf opgekomen en heb daar echt mijn vruchten van gepikt. Ben overigens wel zat volwassenen tegen gekomen die daar niet tegen opgewassen waren, maar die hadden er vaak meer last van. Ben dan ook heel blij met de opvoeding die ik van mijn ouders heb gekregen. Streng maar rechtvaardig. Mijn ouders waren heel duidelijk, maar stonden ook open voor onze inbreng. En als we een punt hadden, werd er in meegegaan. Ook ik wil dit graag zo doen. Soms kunnen dingen niet en dat heeft hij dan maar te pikken, maar soms krijgt hij ook wel zijn zin. Ik ben blij dat ik een goede basis heb meegekregen, dat ik mijn ouders zo dichtbij heb dat ik ook kan overleggen, dat ik een hele fijne verstandshouding heb met mijn man en nu ook nog dit forum voor als we er toch niet uit komen. Ik ben gezegend!
pi_107877711
Puck probeert nu bal te zeggen en ik ben bang dat ik vanmiddag een nee hoorde :o

En verder roept hij de hele dag iets wat heel erg lijkt op boobjob _O-

Puck slaapt nooit door. We hebben ons er maar bij neer gelegd. Wel moet hij in zijn eigen bed slapen het liefst. Maar ziek zijn gooit wat roet in het eten voor de consequentheid daar :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107877759
Hahaha ik vind het ook herkenbaar..
Oona is het zonnetje in huis.... zolang ze haar zin krijgt ;)
Bohhhhhhhhhhh wat kan dat kleine lijfje een herrie produceren ;)

Vond net een foto van mijn kleine eczeembommetje op z'n ergst... (Ze is hier 2mnd ongeveer)
Pfff wat ben ik blij dat haar gezichtje weer mooi opgedroogd is!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
You and me
pi_107877839
Jeuj dat is wel heel heftig Reilain!

Puck heeft nu weer een mooie plek net onder zijn oog. Hele tijd weg geweest en nu net op zijn verjaardagsfoto's is het er weer :P

Bij Puck jeukt het niet. Bij Oona wel? En is het een reactie op iets of?

Wij weten bij Puck nog steeds niet wat het nou is. Het is namelijk wel gekomen rond de tijd dat we aan vast voedsel gingen maar kunnen de vinger er niet op leggen van welke het dan zou komen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107878128
Gelukkig hebben we het idee dat het bij Oona ook niet jeukt...
Alleen plekken die kapot gaan of een periode toen haar voorhoofdje onder zat probeerde ze te krabben... Ondertussen zijn kapotte plekken gelukkig al een tijdje verleden tijd...
Nu heeft ze vooral een heel gevoelige huid.... maar we smeren flink, ze mag niet elke dag in bad, badspul voor de gevoelige huid e.d maakt dat het nu redelijk rustig is..
Ze heeft altijd wel plekjes... vooral die je voelt.... maar als het hierbij blijft ben ik tevreden..

Overigens hier ook geen idee waardoor... Ik heb astma.. en wij beiden een gevoelige huid. Dus ws gevalletje aanleg...
Bij aubergine hadden we het idee dat ze daar met flink rode huid op reageerde.. dus dat krijgt ze nu niet meer...
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 12 februari 2012 @ 08:58:45 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107883860
Ze zijn zeker niet gek! :N
Maanden geleden heb ik Harry's neus eens gesprayed ivm verkoudheid. Die spray staat bij de commode. Nooit aandacht aan besteed. Gisteren wijst hij er op en snuift met zijn neus.
Hier is het ook zaak om duidelijk te zijn wat we gaan doen of waar we naar toe gaan. Zo moesten we vrijdag naar de kapper omdat Harry geknipt moest. Om de een of andere reden had hij zich bedacht dat we naar opa en oma gingen en wij hebben dat niet goed begrepen of duidelijk uitgelegd blijkbaar. Want bij de kapper begon hij te huilen en hij wilde van weersomstuit niks meer. Volgens mij had hij echt zoiets van: ja maar dít was niet het plan!
pi_107886268
Zijn we al een poosje zo ver dat als ik het nagelknippertje pak, ze haar handjes (of voetjes) uitsteekt en ik ze zonder problemen mag/kan knippen... Knip ik net in haar teen :X :X

Dat kunnen we dus wel weer een poosje vergeten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')