Het is een gerucht he, en de Chinezen hebben meer toegang tot informatie daarover dan wij.quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
ehm is dat een pas geleden nieuwe baasje van heilige noord korea?.
Oh, ik zag namelijk een soortgelijke thread op /v/. Mijn excuus.quote:
Helemaal mee eens.quote:
Wat staat er in de OP? Helemaal niks.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:16 schreef Beach het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik ben het vooral eens met je uitmuntende fundering en verklaring waarom het onzin is.
Waarom moet ik het onderbouwen? De OP geeft al aan waarom het onzin is. Het komt van de Chineese 'Twitter', Twitter is al onbetrouwbaar en laat staan de Chineese variant hiervan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:16 schreef Beach het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik ben het vooral eens met je uitmuntende fundering en verklaring waarom het onzin is.
quote:Did social media just prematurely kill off the leader of North Korea?
Rumors that Kim Jong-un, the country’s supreme leader, has been assassinated just months after he took power originated on Chinese microblogging service Weibo and have now spread all over Twitter.
Others are reporting that Jong-un may be on the run rather than dead, but that some kind of coup is taking place.
The rumors remain unsubstantiated, and as Adrian Chen at Gawker wrote, these types of reports crop up often given the furtive nature of North Korea’s government.
However, the reports are beginning to gather steam, especially now that a couple of American news outlets have reported on the rumors.
Weibo is in many ways the Chinese equivalent of Twitter, and disseminates news at a rapid pace. People were tipped off that there was something happening that involved Jong-Un, who succeeded his later father Kim Jong-Il, because of the mass of cars parked outside of his resident.
One person on Weibo wrote (poor translation),” confirmed reports, the top leaders in # Korea # # jinzhengen was assassinated # . Reportedly occurred at 2:45 on the 10th, gold and three fat was assassinated in their own villa, the Korean Embassy in Beijing has brought together more than 30 cars, the scale of more than Kim Jong-il's death the situation.”
Yet many Twitter users are exercising caution, aware that news like this can spread without much to sustain it.
A sample of the dubious tweeters:
“Kim Jong Un apparently assasinated in Beijing. Source: 'Chinese Twitter'. What does that even mean? One Chinese person's account? or @China?” AdamThompson1 tweeted.
“Wait for confirmation on Kim Jong Un death rumors. Twitter is also reporting that ‘Jonas Brothers are the best band,’” Matt Binder wrote.
“Rumors from Chinese twitter that Kim Jong Un assassinated this morning in Beijing. pretty unlikely,” Dan Bennett posted.
So did social media spread the news or cause unnecessary hysteria? We will update when the news develops.
De postduif uit Noord Korea is nog onderweg, het kan nog wel even duren. En de rooksignalen hebben niet zoveel bereik daar.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:31 schreef Monopoly het volgende:
Ergens wat bronnen ? Wil dit wel even volgen.
En zijn radio frequentie sta ook op verkeerde stand. duurt ook vast lang voordat ze achter komt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
De postduif uit Noord Korea is nog onderweg, het kan nog wel even duren. En de rooksignalen hebben niet zoveel bereik daar.
Heel grappig zulke berichten, maar niet heus.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
En zijn radio frequentie sta ook op verkeerde stand. duurt ook vast lang voordat ze achter komt.
Neuh.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:53 schreef Beach het volgende:
[..]
Heel grappig zulke berichten, maar niet heus.
Draag wat bij of ga weg.
ik heb het al gesubmitquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:13 schreef 2Happy4U het volgende:
ik zie nix op de fp dus t is nie waar
Net nu m'n aluminiumfolie op is... Die staat op het boodschappenlijstje voor de AH morgen. Nou ja, te laat...quote:
Nope, maar steeds meer sites nemen het over. Dus een hoax is het zeker niet.quote:
links?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Nope, maar steeds meer sites nemen het over. Dus een hoax is het zeker niet.
In Nederland hebben we vaak genoeg overlijdensberichten op steeds meer sites gehad die achteraf helemaal niet waar bleken...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Nope, maar steeds meer sites nemen het over. Dus een hoax is het zeker niet.
Korea en Taiwan heb je meer succes?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:46 schreef ACT-F het volgende:
Nog niets te zien op Chinese nieuwszenders.
Áls het waar is willen die zo snel mogelijk rust forceren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:52 schreef Jor_Dii het volgende:
''De Chinezen trekken Noor-Korea binnen.." WUT?
Dat lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:56 schreef Beach het volgende:
China zal iig geen oorlog beginnen met Zuid-Korea dan.
Laat dat "iig" maar weg. Als Zuid Korea een bom op China gooit (dat is ook een geval) dat geloof maar niet dat China niet reageert.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:56 schreef Beach het volgende:
China zal iig geen oorlog beginnen met Zuid-Korea dan.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:08 schreef Beach het volgende:
Ik ga het proberen na te vragen bij een bron van mij uit Singapore.
en wat draag jij bij?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:02 schreef Poepoog het volgende:
[..]![]()
Waarom niet Pakistan of nog verder Marokko of zo.
Denken dat zuid korea dat wilquote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:11 schreef QBay het volgende:
Als het al waar zou zijn is dit wel hèt ideale moment voor Zuid-Korea om een aanval uit te voeren, met totale chaos en vernietiging tot gevolg.
Misschien niet, maar als Noord-Korea nou helemaal in de stress raakt en er chaos uitbreekt, is dit een van de zeldzame kansen om een succesvolle aanval uit te voeren.quote:
Ze kunnen beter gezamenlijk (China, US, Rusland, Z-Korea, Japan) proberen het land eens en voor altijd te bevrijden van het dictatoriale regime.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:19 schreef QBay het volgende:
[..]
Misschien niet, maar als Noord-Korea nou helemaal in de stress raakt en er chaos uitbreekt, is dit een van de zeldzame kansen om een succesvolle aanval uit te voeren.
Ok, dan kunnen we weer verder met het lachen om het regime:quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:28 schreef Chooselife het volgende:
Is niet zo.
Wat een paniek in de tent.
TS is beter ingelicht en het staat op FOK!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:59 schreef 1-0-8 het volgende:
Geen 'breaking news' op CNN, BBC World of Al-Jazeera. Zal dus allemaal wel meevallen.
China dat een ander land bevrijd van het dictatoriaal regime, hoe grappig..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze kunnen beter gezamenlijk (China, US, Rusland, Z-Korea, Japan) proberen het land eens en voor altijd te bevrijden van het dictatoriale regime.
Maar, maar ... TS heeft een bron in Singaporequote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
TS is beter ingelicht en het staat op FOK!
Zie dat account en aantal followerstwitter:BBCLiveNews twitterde op vrijdag 10-02-2012 om 21:45:15Confirmed breaking news. North Korean leader Kim Jong-Un assassinated. Updates to follow. reageer retweet
Over een jaar of 30quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef Dagonet het volgende:
Weet je, wat het antwoord ook is, het is Noord Korea, dus het echte antwoord kom je toch nooit achter..
Inderdaad, het meeste dat uit China komt is nep. En als hij dood is zal het wel een 9 jarige kinderarbeidertje zijn geweest dat hem vermoord heeftquote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:13 schreef Tism het volgende:
Ik doe nooit mee met het verspreiden van dit soort geruchten afkomstig van en via Twitter, alles dat uit China komt is toch meestal nep..
Ik wist het! Het is die twitter vogel zelfquote:
Dan voelt Pieter zich ook voor één keer in z'n leven een belangrijke verslaggever. 'ZOMG brekend!!!'quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waarom RT-t iedere no-no op Twitter ook dergelijke berichten? Is het interessant-doenerij van Pieter uit Schubbekutteveen, dat hij ook het gerucht heeft gehoord en verspreidt?
Ja goed idee.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:19 schreef QBay het volgende:
[..]
Misschien niet, maar als Noord-Korea nou helemaal in de stress raakt en er chaos uitbreekt, is dit een van de zeldzame kansen om een succesvolle aanval uit te voeren.
De man wiens heldendaden niet veel verder reiken dan het plaatsnemen in een pretparkattractie:quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:06 schreef Remqo het volgende:
Hij heeft het gerucht wellicht zelf de wereld in geholpen om ons dwaze westerlingen op een dwaalspoor te zetten.
Wat een briljant strateeg is het ook!
Probeert ze haar lach in te houden?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
De man wiens heldendaden niet veel verder reiken dan het plaatsnemen in een pretparkattractie:
http://nos.nl/video/328949-documentaire-kim-jongun.html
Hij moet toch ergens beginnenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
De man wiens heldendaden niet veel verder reiken dan het plaatsnemen in een pretparkattractie:
http://nos.nl/video/328949-documentaire-kim-jongun.html
quote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:36 schreef boekenplank het volgende:
Het is waar, ik zat er nota bene bij toen het gebeurde. De noodles die hij bestelde bleken vergiftigd te zijn met sulphur dioxide. Gelukkig had ik de visschotel.
Zou mij niet verbazen :pquote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Stel dat de dader een Marokkaan is...
Of een oost Europeaan? Ik meld het voor de zekerheid maar bij het meldpunt!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Stel dat de dader een Marokkaan is...
Omdat de halve wereld het gerucht nu overgenomen heeft.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 05:10 schreef computerprobleem het volgende:
waarom is dit nieuwswaardig?
wat een onzin zeg
Omdat ten tijde toen ik het postte het uiteraard minder zeker was dan nu.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 05:10 schreef computerprobleem het volgende:
waarom is dit nieuwswaardig?
wat een onzin zeg
De Grote Leider is al sinds 1994 dood dus dat hoeft niet meer.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:02 schreef johnnylove het volgende:
De kraanvogels zullen de Grote leider wel heelhuids in veiligheid brengen.
Dat zegt niets ze wisten ook pas na 60 uur dat Kim Jong Il dood was. Terwijl ze het hele doen en laten daar vrij goed in de gaten houdenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:39 schreef Ulx het volgende:
Krantensites uit zuidkorea melden (nog) niks.
Heb je nog je bron te pakken gekregen?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 08:22 schreef Beach het volgende:
[..]
Omdat ten tijde toen ik het postte het uiteraard minder zeker was dan nu.
Aangezien het om een belangrijk persoon ging, achtte ik het nieuwswaardig genoeg om te posten.
Derhalve ook het [Gerucht] in de TT.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |