Er is zat bewijs in de vorm van e-mails, SMS en aangifte bij de politie. Ik zoek echter mensen die ook een slechte ervaring met deze rij school of deze instructeur hebben omdat dit mij werd geadviseerd zodat ik sterker zal staan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:49 schreef ABombali het volgende:
Waarschijnlijk gewoon opgelicht, gebeurt veel met rijscholen.
Geld ze je nooit meer terug...
Meen dat hier paar dagen geleden ook een topic was waar een bedrijf zwart werd gemaakt. Dus vandaar de vraag....quote:
Ja dat kan allemaal wel, maar als hij zich failliet laat verklaren dan is het gewoon legale oplichterij...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:51 schreef ih4x3du het volgende:
[..]
Er is zat bewijs in de vorm van e-mails, SMS en aangifte bij de politie. Ik zoek echter mensen die ook een slechte ervaring met deze rij school of deze instructeur hebben omdat dit mij werd geadviseerd zodat ik sterker zal staan.
Smaad? Weet je wel wat dat is?quote:
Zag hij er toevallig zo uit?quote:In mijn geval betaalde ik ¤450 aan deze meneer
¤450 vooraf betaald toen een paar dubieuze rijlessen gehad en toen het restant overgemaakt omdat ze een rij examen in moesten plannen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:53 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ja dat kan allemaal wel, maar als hij zich failliet laat verklaren dan is het gewoon legale oplichterij...
Dit komt veel voor bij rijscholen, daarom moet je niet bij zomaar een rijschool 1200 euro van te voren betalen
Een examen kost toch geen 800 euro? Vond het niet wat vreemd om na wat slechte rijlessen 800 euro over te maken om een examen in te laten plannen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:55 schreef ih4x3du het volgende:
[..]
¤450 vooraf betaald toen een paar dubieuze rijlessen gehad en toen het restant overgemaakt omdat ze een rij examen in moesten plannen.
Jawel, dat zei hij net.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:57 schreef ABombali het volgende:
Even voor de duidelijkheid, heb je nou wel of niet aangifte gedaan? Zo niet, hoezo nog niet?
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:51 schreef ih4x3du het volgende:
[..]
Er is zat bewijs in de vorm van e-mails, SMS en aangifte bij de politie. Ik zoek echter mensen die ook een slechte ervaring met deze rij school of deze instructeur hebben omdat dit mij werd geadviseerd zodat ik sterker zal staan.
Wat zeikt iedereen toch over het feit dat ik het geld van te voren heb overgemaakt. De meeste bedrijven vragen betaling vooraf. Ik heb ¤450 euro overgemaakt van te voren en na een aantal rijlessen het resterende bedrag, er van uitgaand dat deze rij instructeur er niet zomaar vandoor gaat en niets meer van zich laat horen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een examen kost toch geen 800 euro? Vond het niet wat vreemd om na wat slechte rijlessen 800 euro over te maken om een examen in te laten plannen?
Ik rij inmiddels bij een goede rij school, vandaar dat ik ook het verschil zie tussen deze jokers en professionals. Helaas kost me dat wel ¤1250 euro, maar mijn vraag is of er meer mensen zijn die hier mee te maken hebben gehad (deze twee heren) of meer informatie hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:58 schreef Willaaam het volgende:
Ik denk dat je je geld niet meer terug krijgt, tenzij je zelf iets strafbaars onderneemt zoals de eigenaar of tussenpersoon bedreigen. Ik zou het maar als leergeld zien en gaan sparen voor een rijschool die wel betrouwbaar is.
Suffe wereld.
Googlen naar deze "heren" levert je in ieder geval lotgenoten op. Je kan nog een keer legaal dreigen met een rechtbank, kassa of andere instanties. Vaak helpt het niet veel maar niet geschoten is altijd mis. Bel anders ook je rechtsbijstandsverzekering hierover op. Als je die niet zelf hebt val je wellicht nog onder die van je ouders (weet je leeftijd zo niet).quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:01 schreef ih4x3du het volgende:
[..]
Ik rij inmiddels bij een goede rij school, vandaar dat ik ook het verschil zie tussen deze jokers en professionals. Helaas kost me dat wel ¤1250 euro, maar mijn vraag is of er meer mensen zijn die hier mee te maken hebben gehad (deze twee heren) of meer informatie hebben.
Maarja, ook bij de betrouwbare rijscholen moet je een snelcursus gewoon vooruit betalen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:53 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ja dat kan allemaal wel, maar als hij zich failliet laat verklaren dan is het gewoon legale oplichterij...
Dit komt veel voor bij rijscholen, daarom moet je niet bij zomaar een rijschool 1200 euro van te voren betalen
Naam van de rijschool mag wel (staat nog in de OP en TT)?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
--> Weer open en naar WGR in overleg met Netsplitter.
Namen van instructeurs graag achterwege laten.
In 2005 zijn er ook een hoop gedupeerde geweest, toen heeft hij zich failliet laten verklaren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:18 schreef jeroen25 het volgende:
Stel hem schriftelijk in gebreke en eis dat hij binnen redelijke de beloofde cursus levert of het geld teruggeeft.
Doet hij dat niet dan ga je via de rechter/deurwaarder/incassobureau je geld terughalen.
Never nooit niet... Belasting eerst, dan de banken en dan pas een particulier. Jij ziet bij faillisement niets terug.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:55 schreef ih4x3du het volgende:
[..]
¤450 vooraf betaald toen een paar dubieuze rijlessen gehad en toen het restant overgemaakt omdat ze een rij examen in moesten plannen.
Als zij zich failliet laten verklaren word ik een concurrente schuldeiser en hoop ik alsnog een deel van de opbrengst van de executie opbrengst te krijgen.
Is dat niet bedoeld voor een eventuele 'slagingsgarantie'?quote:Op zondag 12 februari 2012 09:46 schreef Fer het volgende:
Wat staat er letterlijk in je overeenkomst?
Ik vermoed dat je bij spoedcursussen altijd wel een clausule voor "gebrek aan talent" oid hebt waardoor ze onder iedere claim uitkomen.
Ik betaal nu bij de grootste rijschool 1252 euro voor 23 lessen + examenquote:Op zondag 12 februari 2012 11:13 schreef chrisje013 het volgende:
wie gaat gvd lessen bij een rijschool met een kantoor in de achtertuin? volgens mij was je uit op het goedkoopste wat er is. en dan zie je maar weer, goedkoop is duurkoop!
Belasting? Ik word een concurrente schuldeiser dus de bank zal eerst gaan, maar daarna na verkoop van de inboedel (pand, auto's en dergelijke) blijft er heus wel 1500 euro over.quote:[..]
Never nooit niet... Belasting eerst, dan de banken en dan pas een particulier. Jij ziet bij faillisement niets terug.
Dus bij een vertrouwde grote rijschool moest je hetzelfde bedrag betalen voor lessen en een examen, en jou voorkeur gaat dan uit naar een dubieus clubje mensen die vanuit de achtertuin een vaag rijschooltje zijn begonnen. Goed bezig.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:57 schreef ih4x3du het volgende:
[..]
Ik betaal nu bij de grootste rijschool 1252 euro voor 23 lessen + examen
Bij de rijschool met het kantoor in de achtertuin betaalde ik 1255 euro voor 24 lessen + examen
Naief.quote:Belasting? Ik word een concurrente schuldeiser dus de bank zal eerst gaan, maar daarna na verkoop van de inboedel (pand, auto's en dergelijke) blijft er heus wel 1500 euro over.
Na aftrek kosten curator komt de belastingdienst want die dient algemeen belang en gaan voorop, dan de banken en dan mag jij komen.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:57 schreef ih4x3du het volgende:
[..]
Belasting? Ik word een concurrente schuldeiser dus de bank zal eerst gaan, maar daarna na verkoop van de inboedel (pand, auto's en dergelijke) blijft er heus wel 1500 euro over.
Toen ik mijn rijbewijs versneld haalde in een donkergrijs verleden betaalde ik ook gewoon vooruit. Maar rijschool stond wel goed aangeschreven. Alleen was dat nog in het gulden tijdperk en betaalde ik toen in gulden ongeveer net zoveel als TS. Ik zou verwachten dat het ondertussen een stuk duurder is geworden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:24 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Maarja, ook bij de betrouwbare rijscholen moet je een snelcursus gewoon vooruit betalen.
Ik heb destijds ook 1499 vooruit betaald, grote verschil met TS is wel dat ik gewoon 100% zeker wist dat het een betrouwbare rijschool was, boerendorpjes ons kent ons verhaal.
Maar TS gingen er geen alarm bellen rinkelen na die slechte lessen en een instructeur die Mohamed el Messaoudi heet? Niet racistisch bedoeld, maar ik zou wel even goed na denken of ik dan überhaupt nog extra geld zou overmaken.
Voor de rest zou ik sowieso langs de politie gaan en er melding van maken, en natuurlijk even langs een advocaat.
Toen ik mijn autorijbewijs ging halen (kleine rijschool, 2 auto's) wist ik niet eens dat ze bij ons in het dorp nog een pand hadden voor de motoren.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:13 schreef chrisje013 het volgende:
wie gaat gvd lessen bij een rijschool met een kantoor in de achtertuin? volgens mij was je uit op het goedkoopste wat er is. en dan zie je maar weer, goedkoop is duurkoop!
Wie betaalt er inderdaad anno 2012 nog vooruit iddquote:Op maandag 13 februari 2012 19:43 schreef Roces18 het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom je vooruit betaald
eigen schuld dikke bult
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |