abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107829788
Goedemiddag,

Ik heb namelijk ruim ¤1250,- betaald aan deze mensen voor een spoedcursus in april 2011, maar tot op de dag van vandaag heeft het mij nog niets opgeleverd.

In mijn geval betaalde ik ¤450 aan deze meneer en hij zou er voor zorgen dat een goede rij instructeur bij mij in de buurt mij een spoedcursus zou geven, daar kon ik het restant van het bedrag betalen.

Ik maakte een afspraak voor een proefles, waar bij de instructeur gewoon niet komt opdagen. Uiteindelijk kreeg ik rij instructeur die of te laat of überhaupt niet kwam opdagen. Als hij wel kwam opdagen liet hij mij ergens in een dorpje rond rijden, ver weg van de plek waar je rond het CBR examen doet. Ik kreeg weinig advies / commentaar, gewoon een beetje sturen en schakelen. SMSt ook vaak vlak voor tijd af met een lulsmoes, ik zal er een paar noemen.

'Het staat weer vast op de snelweg, we moeten het 1e uur schrappen'
'Ik heb een aanrijding gehad en moet op de politie wachten'
'Mijn auto staat bij de garage en kan hem morgen pas ophalen'
'Ik heb een bruiloft vanmiddag'
'Ik moet met mijn zoontje naar voetbaltraining'

En ga zo maar door, uiteindelijk heb ik '13 halve rijlessen bestaande uit sturen en schakelen gehad' maar ben ik ¤1250 lichter en heb ik nog geen rijbewijs. Ik wil er dan ook een zaak van maken aangezien hij beloofd had het geld terug te storten maar niets meer van zich laat horen en Een dubieus kantoor heeft in de achtertuin bij de woning van zijn ouders, die de deur voor je neus dichtgooien.

Ik zoek dus mensen die ook een slechte ervaring met deze mensen hebben of mij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Leon

[ Bericht 28% gewijzigd door Five_Horizons op 11-02-2012 18:35:41 ]
Carpe Diem
pi_107829842
Is dit wel toegestaan?
pi_107829847
Waarschijnlijk gewoon opgelicht, gebeurt veel met rijscholen.

Geld ze je nooit meer terug...
pi_107829896
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:49 schreef strontboer het volgende:
Is dit wel toegestaan?
Smaad, dus denk het niet
pi_107829939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:49 schreef ABombali het volgende:
Waarschijnlijk gewoon opgelicht, gebeurt veel met rijscholen.

Geld ze je nooit meer terug...
Er is zat bewijs in de vorm van e-mails, SMS en aangifte bij de politie. Ik zoek echter mensen die ook een slechte ervaring met deze rij school of deze instructeur hebben omdat dit mij werd geadviseerd zodat ik sterker zal staan.
Carpe Diem
pi_107829941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:50 schreef ABombali het volgende:

[..]

Smaad, dus denk het niet
Meen dat hier paar dagen geleden ook een topic was waar een bedrijf zwart werd gemaakt. Dus vandaar de vraag.... :P
pi_107830022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:51 schreef ih4x3du het volgende:

[..]

Er is zat bewijs in de vorm van e-mails, SMS en aangifte bij de politie. Ik zoek echter mensen die ook een slechte ervaring met deze rij school of deze instructeur hebben omdat dit mij werd geadviseerd zodat ik sterker zal staan.
Ja dat kan allemaal wel, maar als hij zich failliet laat verklaren dan is het gewoon legale oplichterij...

Dit komt veel voor bij rijscholen, daarom moet je niet bij zomaar een rijschool 1200 euro van te voren betalen
pi_107830046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:50 schreef ABombali het volgende:

[..]

Smaad, dus denk het niet
Smaad? Weet je wel wat dat is?

Art 261 Sr (http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html)

Ik deel mijn persoonlijke ervaring en waarschuw tevens mensen. Bovendien zoek ik contact met mede gedupeerde.

Volgens mij werd Alberto Stegeman hier ook niet voor vervolgd?
Carpe Diem
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:54:27 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107830062
quote:
In mijn geval betaalde ik ¤450 aan deze meneer
Zag hij er toevallig zo uit? :D

Maar ik denk dat je naar je geld kunt fluiten. Ik snap ook eigenlijk niet waarom je zoveel geld vooruit betaalt zonder even te googelen naar dat bedrijf.
pi_107830112
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:53 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja dat kan allemaal wel, maar als hij zich failliet laat verklaren dan is het gewoon legale oplichterij...

Dit komt veel voor bij rijscholen, daarom moet je niet bij zomaar een rijschool 1200 euro van te voren betalen
¤450 vooraf betaald toen een paar dubieuze rijlessen gehad en toen het restant overgemaakt omdat ze een rij examen in moesten plannen.

Als zij zich failliet laten verklaren word ik een concurrente schuldeiser en hoop ik alsnog een deel van de opbrengst van de executie opbrengst te krijgen.
Carpe Diem
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:56:55 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107830175
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:55 schreef ih4x3du het volgende:

[..]

¤450 vooraf betaald toen een paar dubieuze rijlessen gehad en toen het restant overgemaakt omdat ze een rij examen in moesten plannen.
Een examen kost toch geen 800 euro? Vond het niet wat vreemd om na wat slechte rijlessen 800 euro over te maken om een examen in te laten plannen? :{
pi_107830199
Even voor de duidelijkheid, heb je nou wel of niet aangifte gedaan? Zo niet, hoezo nog niet?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:57:57 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107830223
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:57 schreef ABombali het volgende:
Even voor de duidelijkheid, heb je nou wel of niet aangifte gedaan? Zo niet, hoezo nog niet?
Jawel, dat zei hij net.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:51 schreef ih4x3du het volgende:

[..]

vrijdag 10 februari 2012 @ 15:58:11 #14
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_107830230
Ik denk dat je je geld niet meer terug krijgt, tenzij je zelf iets strafbaars onderneemt zoals de eigenaar of tussenpersoon bedreigen. Ik zou het maar als leergeld zien en gaan sparen voor een rijschool die wel betrouwbaar is.

Suffe wereld :').
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_107830248
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een examen kost toch geen 800 euro? Vond het niet wat vreemd om na wat slechte rijlessen 800 euro over te maken om een examen in te laten plannen? :{
Wat zeikt iedereen toch over het feit dat ik het geld van te voren heb overgemaakt. De meeste bedrijven vragen betaling vooraf. Ik heb ¤450 euro overgemaakt van te voren en na een aantal rijlessen het resterende bedrag, er van uitgaand dat deze rij instructeur er niet zomaar vandoor gaat en niets meer van zich laat horen.

Ik heb zijn gegevens verder en zijn KVK nummer dus het is niet alsof hij niet meer te vinden is hoor.
Carpe Diem
pi_107830346
Wat zei de politie?
pi_107830347
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:58 schreef Willaaam het volgende:
Ik denk dat je je geld niet meer terug krijgt, tenzij je zelf iets strafbaars onderneemt zoals de eigenaar of tussenpersoon bedreigen. Ik zou het maar als leergeld zien en gaan sparen voor een rijschool die wel betrouwbaar is.

Suffe wereld :').
Ik rij inmiddels bij een goede rij school, vandaar dat ik ook het verschil zie tussen deze jokers en professionals. Helaas kost me dat wel ¤1250 euro, maar mijn vraag is of er meer mensen zijn die hier mee te maken hebben gehad (deze twee heren) of meer informatie hebben.
Carpe Diem
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:04:23 #18
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_107830467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:01 schreef ih4x3du het volgende:

[..]

Ik rij inmiddels bij een goede rij school, vandaar dat ik ook het verschil zie tussen deze jokers en professionals. Helaas kost me dat wel ¤1250 euro, maar mijn vraag is of er meer mensen zijn die hier mee te maken hebben gehad (deze twee heren) of meer informatie hebben.
Googlen naar deze "heren" levert je in ieder geval lotgenoten op. Je kan nog een keer legaal dreigen met een rechtbank, kassa of andere instanties. Vaak helpt het niet veel maar niet geschoten is altijd mis. Bel anders ook je rechtsbijstandsverzekering hierover op. Als je die niet zelf hebt val je wellicht nog onder die van je ouders (weet je leeftijd zo niet).
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_107831199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:53 schreef ABombali het volgende:

[..]

Maarja, ook bij de betrouwbare rijscholen moet je een snelcursus gewoon vooruit betalen.
Ik heb destijds ook 1499 vooruit betaald, grote verschil met TS is wel dat ik gewoon 100% zeker wist dat het een betrouwbare rijschool was, boerendorpjes ons kent ons verhaal.

Maar TS gingen er geen alarm bellen rinkelen na die slechte lessen en een instructeur die Mohamed el Messaoudi heet? Niet racistisch bedoeld, maar ik zou wel even goed na denken of ik dan überhaupt nog extra geld zou overmaken.

Voor de rest zou ik sowieso langs de politie gaan en er melding van maken, en natuurlijk even langs een advocaat.
pi_107831252
Tot nader order leeg en gesloten.
Ja doei.
pi_107831518
--> Weer open en naar WGR in overleg met Netsplitter.

Namen van instructeurs graag achterwege laten.
Ja doei.
pi_107856451
Bedankt,

Ik noem de rij instructeur voortaan wel M en de rij school houder L.

Dreigen met politie heeft geen zin en ook bij het kantoor van L langsgaan heeft geen zin. Zijn ouders gooien de deur voor je neus dicht.

Inderdaad via google vind je lotgenoten alleen hoe kom ik met hen in contact, ik heb op verschillende fora al een topic geplaatst in de hoop met hen in contact te komen. Dus als er mensen zijn, stuur me even een berichtje :)
Carpe Diem
pi_107862900
Stel hem schriftelijk in gebreke en eis dat hij binnen redelijke de beloofde cursus levert of het geld teruggeeft.
Doet hij dat niet dan ga je via de rechter/deurwaarder/incassobureau je geld terughalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_107864472
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
--> Weer open en naar WGR in overleg met Netsplitter.

Namen van instructeurs graag achterwege laten.
Naam van de rijschool mag wel (staat nog in de OP en TT)? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_107866052
Echte VOC mentaliteit bij deze rijschool.
Hallon!
  zondag 12 februari 2012 @ 02:39:49 #26
365538 jeppa11
Hemelvaart2012.nl
pi_107882582
Zon televisie programma schrijven.. Valt me vaak op dat je als consument niks bereikt, maar zodra de camera er bij komt valt alles ineens op te lossen
pi_107883933
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:18 schreef jeroen25 het volgende:
Stel hem schriftelijk in gebreke en eis dat hij binnen redelijke de beloofde cursus levert of het geld teruggeeft.
Doet hij dat niet dan ga je via de rechter/deurwaarder/incassobureau je geld terughalen.
In 2005 zijn er ook een hoop gedupeerde geweest, toen heeft hij zich failliet laten verklaren.

Ik ben inmiddels al een andere gedupeerde tegen gekomen, maar we zoeken er meer!
Carpe Diem
pi_107884206
Wat staat er letterlijk in je overeenkomst?

Ik vermoed dat je bij spoedcursussen altijd wel een clausule voor "gebrek aan talent" oid hebt waardoor ze onder iedere claim uitkomen.
.
pi_107885233
wie gaat gvd lessen bij een rijschool met een kantoor in de achtertuin? volgens mij was je uit op het goedkoopste wat er is. en dan zie je maar weer, goedkoop is duurkoop!
pi_107885299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:55 schreef ih4x3du het volgende:

[..]

Als zij zich failliet laten verklaren word ik een concurrente schuldeiser en hoop ik alsnog een deel van de opbrengst van de executie opbrengst te krijgen.
Never nooit niet... Belasting eerst, dan de banken en dan pas een particulier. Jij ziet bij faillisement niets terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')