Voor de Ieren is het inderdaad lastiger hier ja. Als je uit eten gaat of in de luxere winkels komt, zie je ook bijna alleen maar expats.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:06 schreef Partingglass het volgende:
Fijn idd om te weten dat je baan voorlopig veilig gesteld is. Dus Ierland verhaal gaat mooi in de ijskast en we kijken daar vast in de toekomst nog wel een keer naar.
Moet je wel erbij vermelden dat Ieren redelijk lui zijn en meer in de kroeg zijn dan thuis. Ik hoorde laatst iemand klagen dat die nog maar 3x per week naar de kroeg kon, bier drinken. Zoop rustig 20-30 euro per avond weg. Tsja, dan hoef je van mij geen medelijden en/of respect te verwachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:35 schreef Partingglass het volgende:
Het heeft echt een flinke klap gehad daar inderdaad. Schrok er de laatste keer op vakantie erg van. Ook de verhalen die je in de pubs etc hoort. En dan durven we hier te klagen.
Over pub gesproken, ik ga zo maar eens denk ikquote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Moet je wel erbij vermelden dat Ieren redelijk lui zijn en meer in de kroeg zijn dan thuis. Ik hoorde laatst iemand klagen dat die nog maar 3x per week naar de kroeg kon, bier drinken. Zoop rustig 20-30 euro per avond weg. Tsja, dan hoef je van mij geen medelijden en/of respect te verwachten.
Ieren beginnen zelden voor 9u en gaan uiterlijk om 5u naar huis. Supermarkten hebben ruimere openingstijden, maar op kantoren wordt nauwelijks gewerkt voor mijn gevoel. Hier op het werkt komt iedereen rond 8u aan (ik ben meestal een van de laatsten rond kwart over 8) en niemand gaat voor 17u weg. En dan janken dat expats belachelijk veel verdienen, tsja, wij werken harden en we besteden het geld ook nog eens in Ierland voor een groot deel, dus echt janken moeten ze niet doen.
Als alle grote bedrijven hier weg zouden trekken, dan is er van Ierland binnen een paar jaar helemaal niks meer over. Ze moeten blij zijn met ons, want ik ken niemand die gebruikt maakt van de sociale voorzieningen, aangezien iedereen vanuit het werk betere, particuliere voorzieningen krijgt. En we betalen gewoon belasting, de meesten ook nog eens in de hoogste schaal.
Dat is zeker zo. apart volkjequote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Moet je wel erbij vermelden dat Ieren redelijk lui zijn en meer in de kroeg zijn dan thuis. Ik hoorde laatst iemand klagen dat die nog maar 3x per week naar de kroeg kon, bier drinken. Zoop rustig 20-30 euro per avond weg. Tsja, dan hoef je van mij geen medelijden en/of respect te verwachten.
Ieren beginnen zelden voor 9u en gaan uiterlijk om 5u naar huis. Supermarkten hebben ruimere openingstijden, maar op kantoren wordt nauwelijks gewerkt voor mijn gevoel. Hier op het werkt komt iedereen rond 8u aan (ik ben meestal een van de laatsten rond kwart over 8) en niemand gaat voor 17u weg. En dan janken dat expats belachelijk veel verdienen, tsja, wij werken harden en we besteden het geld ook nog eens in Ierland voor een groot deel, dus echt janken moeten ze niet doen.
Als alle grote bedrijven hier weg zouden trekken, dan is er van Ierland binnen een paar jaar helemaal niks meer over. Ze moeten blij zijn met ons, want ik ken niemand die gebruikt maakt van de sociale voorzieningen, aangezien iedereen vanuit het werk betere, particuliere voorzieningen krijgt. En we betalen gewoon belasting, de meesten ook nog eens in de hoogste schaal.
Ik ga vanavond lekker koken voor een vriendinnetje van mequote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Over pub gesproken, ik ga zo maar eens denk ik
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:50 schreef L-E het volgende:
Weer een briefje in de bus van de Boze Buurman.![]()
Terwijl ik gewoon thuis ben. En hij me elke dag ziet en dus alle kans heeft me even aan te spreken. Maar nee, dat moet via een briefje, want we zijn zes.
Of ik de stoep niet even sneeuwvrij kan maken.
Ik schrijf er Nee onder en gooi het dan terug.
Hij doet zijn deel, en stopt dan bij 'mijn' deel van de stoep. En ik snap wel dat hij wil dat ik dat doe, als ik het kon had ik het allang gedaan, maar die manier van communiceren, echt, wtfquote:
Ja dat is wel heel autistisch van die man. Teringquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Hij doet zijn deel, en stopt dan bij 'mijn' deel van de stoep. En ik snap wel dat hij wil dat ik dat doe, als ik het kon had ik het allang gedaan, maar die manier van communiceren, echt, wtf
Hoe dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:57 schreef Partingglass het volgende:
Wtf idd mijn autistische bovenbuurman zou het nog anders aanpakken.
That means a lot, coming from you.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat is wel heel autistisch van die man. Tering
Die zou als ik smorgens naar mijn werk ga in zijn badjas op balkom gaan staan en dan halfverstaanbaar en tamelijk onbeleefd zeggen wat hij van me verwacht.quote:
Ik zou alleen een briefje in de bus doen als ik diegene niet zie. Maar anders gewoon aan bellen.quote:
Okequote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:15 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Die zou als ik smorgens naar mijn werk ga in zijn badjas op balkom gaan staan en dan halfverstaanbaar en tamelijk onbeleefd zeggen wat hij van me verwacht.
als ik dan thuis kom van werk heeft hij het zelfs gedaan en begint er dan over in de hoop dat ik hem daarvoor bedankt.
mafkees
een tijd terug had hij geluidsoverlast van mijn konijnen buiten haha. Idioot had hem bijna van het balkon gesleurd.quote:
Van je konijnen? Waren ze weer illegale drum 'n bass-feesten aan het organiseren?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:26 schreef Partingglass het volgende:
[..]
een tijd terug had hij geluidsoverlast van mijn konijnen buiten haha. Idioot had hem bijna van het balkon gesleurd.
@L_E dat is wel heel erg lame ass
Zijn de folders gebundeld of is de stapel gebundeld?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:31 schreef L-E het volgende:
CL, zou je zeggen:
stapel gebundelde folders
of
gebundelde stapel folders?
Haha ja sorry, ik zit al heel de dag te schrijven, soms zíe ik het gewoon niet meer zelf. Dank je.quote:
mmm idioot jaquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:26 schreef Partingglass het volgende:
[..]
een tijd terug had hij geluidsoverlast van mijn konijnen buiten haha. Idioot had hem bijna van het balkon gesleurd.
@L_E dat is wel heel erg lame ass
Dat was mijn idee ook en hij kon niet uitleggen wat hij dan hoorde. Mafkees. Heb voor de zekerheid de voerbak waar ze mee gooien weg gepakt. Maar echt mafkees. Of communiceer met mij of ben stil.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Van je konijnen? Waren ze weer illegale drum 'n bass-feesten aan het organiseren?
Jij hangt meteen je snikkel door de brievenbus en laat je blaas leeglopen?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:00 schreef Spezza19 het volgende:
Zelfs ik gooi geen briefjes door de brievenbus
Als ik zo'n briefje zou krijgen wel ja....quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:03 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jij hangt meteen je snikkel door de brievenbus en laat je blaas leeglopen?
Tof, zo'n groepje konijntjesquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:48 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dat was mijn idee ook en hij kon niet uitleggen wat hij dan hoorde. Mafkees. Heb voor de zekerheid de voerbak waar ze mee gooien weg gepakt. Maar echt mafkees. Of communiceer met mij of ben stil.
@cherry lips check Fobo voor pica's van mijn 7 nijnen. 5 buiten, 2 binnen
Afin lieverds allemaal een koddige voortzetting van deze avond. Dit jongetje gaat een feestje bouwen.
Hey Bolderbastquote:
Joh! Je meent het!quote:Op zondag 12 februari 2012 10:16 schreef Barbusse het volgende:
Ik mis het Hollandse weer niet echt....
Ik vind het zelfs hier fris nuquote:
Snap ikquote:Op zondag 12 februari 2012 10:16 schreef Barbusse het volgende:
Ik kan echt niet meer tegen die kutkou.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:16 schreef Barbusse het volgende:
Inderdaad.... heb liever een koude kut....quote:Op zondag 12 februari 2012 17:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik kan echt niet meer tegen die kutkou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |