SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Slankreeks
Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).
Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Daar zullen je darmen blij mee zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Kill ALL the bacteria!!!!
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Kill ALL the bacteria!!!!
Sigur Ros, eind augustus in Paradiso.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:32 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
maakt me niet uit
Fb/twitter/mail.
Verwacht alleen nu niet teveel, ik zit met een snothoofd
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Sigur Ros, eind augustus in Paradiso.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
^^quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wenste je succes, geen sterkte
Ah te tof!! Heb meteen 18/02 een reminder gemaakt voor de voorverkoop.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
klinkt goed!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:34 schreef _aurum_ het volgende:
hadden we deze al gezien?Nee, hij stond niet in de OP!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Ja! In een oud FOK topicquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:13 schreef V1z0R het volgende:
Al wat leuks gevonden voor in Leuven, Nallie?
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, hij stond niet in de OP!
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:44 schreef _aurum_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dear lordIs maar goed dat ik binnen blijf vandaag
Anders kan ik misschien helpen, ik had de vraag gemist blijkbaar. Leuvenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:39 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja! In een oud FOK topic
Komt vast goed
Dat had ik dan weer niet gezien!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:34 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
klinkt goed!
Zag dat de zanger ook solo op pad gaat
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/JONSI-van-Sigur-Ros-1.htm
klinkt ook leuk
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:39 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja! In een oud FOK topic
Komt vast goed
Shitty music and bearsquote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Over het algemeen vervelende stereotypes, maar ik moest vooral lachen om rechtsonder
Haha, dat was 2010! Ik vond het al zo typisch!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:34 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
klinkt goed!
Zag dat de zanger ook solo op pad gaat
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/JONSI-van-Sigur-Ros-1.htm
klinkt ook leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Win![]()
volgens mij moet er een disclaimer onder al mijn posts.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Haha, dat was 2010! Ik vond het al zo typisch!
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Ik heb echt een tof plaatje gevonden
Tof! Die had ik nog niet gezien!!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Win![]()
![]()
![]()
Ja doei.
Heheh, het was mij ook niet opgevallen. Ik vond het wel typisch, maar in het Sigur Ros topic zei iemand dat het een optreden uit 2010 was.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:03 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
volgens mij moet er een disclaimer onder al mijn posts.
Er bestaat een grote kans dat ik onzin uitkraam vandaag
Los Rancheros? Is Scheveningen btwquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:43 schreef Viking84 het volgende:
Hoi! Even een vraagje, want geen tijd om uitgebreid te googlen: ik zoek een goeie Argentijn in Den Haag/Scheveningen. XM en/of Moblo noemde(n) er al eens eentje, kun je die nog even herhalen?.
Thx, die is gesloten per half januariquote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:32 schreef Syrena het volgende:
Het wordt tijd dat het stopt met vriezen, ik krab me gek. Zit me hier in allerlei bochten te wringen omdat het zo jeukt op mijn rug
Rum? Waarrrr is de rum?!quote:
Ik zit echt heel oncharmant achter de balie me overal te krabbenquote:
^^quote:
zou je wel gaan sporten als je buik zo onrustig isquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Buik is nog altijd vervelend. Net wel een hele toffe les gegevenEn wil vanmiddag gaan sporten, dus voor die tijd wel iets proberen te eten.
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik zit echt heel oncharmant achter de balie me overal te krabbenEn dan moet ik ook nog door drie lagen stof heen...
thuis pak ik een vork om mijn rug mee te bewerkenal zijn die net niet lang genoeg
![]()
Nope ik bedoel Stroh Rum=> Oostenrijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
jullie bedoelen baileys niet rum. We zijn hier geen piraten
Van insmeren krijg ik hele nare acnequote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]insmeren helpt.
oh die, die doe ik nog weleens in mijn bakselsquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nope ik bedoel Stroh Rum=> Oostenrijk.
Eryderm smeren en dan vervolgens creme. Of een mentol mengsel waarvan de naam me niet te binnen wil schieten.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:47 schreef Syrena het volgende:
[..]
Van insmeren krijg ik hele nare acnedan jeukt het, ga je krabben en dan AAAAAAAAAUUUWWW *bloedendepus*
Sambal <3quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:49 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
oh die, die doe ik nog weleens in mijn baksels![]()
Over baksels gesproken net een tosti met oude kaas, kalkoenfilet en veeeel sambal op. Nom!!
callanetics? even googlenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:44 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
zou je wel gaan sporten als je buik zo onrustig isOf ga je iets van callanetics doen ofzo
Ik zou iig niks intensiefs doen.
Ik wou anders dat ik er nu eentje hadquote:
*bloedendepus* is echt heel mooi gevonden overigensquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:47 schreef Syrena het volgende:
[..]
Van insmeren krijg ik hele nare acnedan jeukt het, ga je krabben en dan AAAAAAAAAUUUWWW *bloedendepus*
Als syrena ooit een etentje geeft en mij uitnodigt, dan neem ik wel mijn eigen vork meequote:
Het was die eerstequote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
*bloedendepus* is echt heel mooi gevonden overigens
bloed ende pus
bloedende pus
Beide ranzig![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Ik wil ze wel met een ooggetuige nogmaals afwassen met een beetje chloor door het water?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als syrena ooit een etentje geeft en mij uitnodigt, dan neem ik wel mijn eigen vork mee
(geintje overigens, ik denk dat ik syrena (en anderen) qua ranzigheid aardig overtref)
Oeh, proef ik daar een uitnodiging?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:23 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik wil ze wel met een ooggetuige nogmaals afwassen met een beetje chloor door het water?
Zoals gasten die 20min. douchen om even met de puddingbuks te zwengelen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:22 schreef Perruche het volgende:
Dit soort dingen zijn gewoon echt TMI voor mij, ik wil het niet weten
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:23 schreef Syrena het volgende:
[..]
Het was die eerste![]()
Ook leuk in je lies in de zomer, scheerbultuitslag die gemorfd is naar... nou ja.met een vork?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Ik stiekem ook, maar ben blij dat het bij die ene hele erge is gebleven toen. Mijn zus houdt van rugpukkels. Bij anderen dan. Die laat ik soms los op mijn rugquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oeh, proef ik daar een uitnodiging?
Overigens vind ik gemorfde scheerbulten-met-haar awesome. Wel heul lelijk. Maar ook awesome
Pincetquote:
^^^^quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Wat ik me afvraag; bepraten jullie IRL deze dngen ook? Ik vind het al walgelijk om te lezen, laat staan om er IRL over te praten...!
IRL is beter. Dan kan ik met handgebaren, gezichtsuitdrukkingen en geluid mijn verhaal ondersteunen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Wat ik me afvraag; bepraten jullie IRL deze dngen ook? Ik vind het al walgelijk om te lezen, laat staan om er IRL over te praten...!
Ja hoor. Met mijn zus bijvoorbeeld. En met een vriendin, die een tijd lang met van die bulten op een zeer genante plaats naar de dokter moest.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Preciesquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
IRL is beter. Dan kan ik met handgebaren, gezichtsuitdrukkingen en geluid mijn verhaal ondersteunen.
SPOILER: toch maar ffOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ben ik blij dat ik een groot ego heb!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:44 schreef Mini. het volgende:
Stond er niet laatst op Nu.nl dat mannen toch eigenlijk geen grappige vrouw willen? Kan hun ego niet aan ofzo.
Mijn moeder zei vorig jaar dat ik niet zo moest laten merken dat ik slim wasquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:44 schreef Mini. het volgende:
Stond er niet laatst op Nu.nl dat mannen toch eigenlijk geen grappige vrouw willen? Kan hun ego niet aan ofzo.
Ja, dat.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Het ego van de man dus, in een relatie konden die er als het erop aankwam toch niet zo goed tegen als ze niet zelf de grappigste waren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik een groot ego heb!![]()
Zo mis ik ook de humor op mijn vorige werkvloer wel. Dat was soms heftig (werkte bij de reclassering), maar echt heel gezellig. Nu moet ik zelf een beetje voorzichtig zijn![]()
De mijne vind het juist fijn, hij heeft er een uitdaging aan. En hij is echt slim. In het begin dacht ik zelfs nog: "ohw my god, daar kan ik niet aan tippen"quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:53 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het ego van de man dus, in een relatie konden die er als het erop aankwam toch niet zo goed tegen als ze niet zelf de grappigste waren.
Ik ga me ook echt niet dommer voordoen dan ik ben, ik zoek gewoon een man die net zo slim is.
Oh, dus dat soort mannen bestaat nog wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:00 schreef An24 het volgende:
[..]
De mijne vind het juist fijn, hij heeft er een uitdaging aan. En hij is echt slim. In het begin dacht ik zelfs nog: "ohw my god, daar kan ik niet aan tippen", maar dat was onzekerheid van mijn kant en bleek reuze mee te vallen.
We zeggen wel eens dat als men hier audio zou plaatsen, ze niets van onze concersaties zouden snappen: "echo, banaan, bravo, fietspadhihihihi"
Ben niet voor niets met hem getrouwdquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:03 schreef Mini. het volgende:
[..]
Oh, dus dat soort mannen bestaat nog wel.
Eh wat?Wel leuk om dat samen te hebben.
oh dat doet mijn broetje ook! Leukquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik een groot ego heb!![]()
Zo mis ik ook de humor op mijn vorige werkvloer wel. Dat was soms heftig (werkte bij de reclassering), maar echt heel gezellig. Nu moet ik zelf een beetje voorzichtig zijn![]()
Joh! Weet je waar?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:39 schreef progje het volgende:
[..]
oh dat doet mijn broetje ook! Leuk
Wat een shitlijst!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:47 schreef Viking84 het volgende:
Lijstje:
T: mueslireep
O: yoghurt met frambozen
T: mueslireep
T: appel
T: appelflap van collega
L: Italiaanse bol gezond van Délifrance
T: minizakje chips
D: bami (incl groente pakket) denk ik. Wilde uit eten, maar heb toch geen zin
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Een heel klein, lief zacht kusje op Coco's buikje
Vroeger had ik een kennis, die, toen hij het ouderlijk huis ontsnapte eind jaren 70, naar de grote stad trok en punk werd. Hij koos als nieuwe naam Ed ter Pus.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
*bloedendepus* is echt heel mooi gevonden overigens
bloed ende pus
bloedende pus
Beide ranzig![]()
Goed bezig, zowel lijstje als spiegelquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:53 schreef ElDinosaur het volgende:
![]()
Beetje matig lijstje wegens algehele brakheid. :' )
O: Grapefruit, 60gr havermout/200ml halfvolle melk
T: 2x bth met pindakaas
L: 2x volkoren pistolet, 1 met kipfilet, 1 met rookvlees.
T: bakje kwark met mandarijn
S: Uurtje krachttraining
D: 1.5 gegrilde kipfilet, geroosterde zoete aardappels, broccoli.
T: Kwark met fruit, notenmix
Wel 2kg aangekomen sinds ik ben begonnen met trainen.Aan de spiegel te zien is het iig geen vet.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Goed bezig, zowel lijstje als spiegel![]()
En welkom bij de "algehele brakke slankieclub"
Gewoon eerst ff uitziekenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:03 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]Ik wil morgen schaatsen, maar zelfs binnen heb ik al last van m'n longen.. Buiten is het helemaal niet uit te houden met die droge lucht op het moment. Klote keelontsteking.
Sorry, ik bevond me even tussen trein, supermarkt, action, Hema en huis.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:12 schreef Perruche het volgende:
Ja! En over je blind dates! En ik heb honger
Ik heb anders 2 peren weggewerkt vandaag en 400 gram wokgroente plus nog 1 paprika en ui, dat leek me wel genoeg groenvoer voor de dag.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Ewelina en GB, mooie lijstjes!
Stukje fruit zal er nog bij kunnen maar dit kan er wel mee door!
Is ook genoeg, sorryquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb anders 2 peren weggewerkt vandaag en 400 gram wokgroente plus nog 1 paprika en ui, dat leek me wel genoeg groenvoer voor de dag.
Quote Hemingway to me, ooooh cara miaaa!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:27 schreef anna82 het volgende:
Die vriendelijke vreemdeling had zich ook kunnen ontpoppen tot hitsige Hemingway fetisjist met sadomasochistische neigingen, daar ben je maar mooi aan ontsnapt
Uniek, ik weet het, het wordt wel weer beter. Trusten!
Of hij was stinkend rijk, trouwlustig en behept met een verborgen maar dodelijke hartkwaal. Wat maakt een halve meter uit als je ware liefde tegen het te korte lijf loopt?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:27 schreef anna82 het volgende:
Die vriendelijke vreemdeling had zich ook kunnen ontpoppen tot hitsige Hemingway fetisjist met sadomasochistische neigingen, daar ben je maar mooi aan ontsnapt
Nee, dat ging over mijn lijstje, denk ikquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb anders 2 peren weggewerkt vandaag en 400 gram wokgroente plus nog 1 paprika en ui, dat leek me wel genoeg groenvoer voor de dag.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Sorry, ik bevond me even tussen trein, supermarkt, action, Hema en huis.
Maar afijn. Ik liep dus in de Slegte. En daar ging ik een boek kopen voor een jarige vriend. Van Hemingway, want dat wil hij graag. Dus ik pak een boek van Hemingway aan de stapel en vervolgens krijg ik de vraag van een willekeurige vreemde, of ik een liefhebber ben. Dus ik zeg nee, het is een cadeau, en ik loop verder naar de kassa.
Vervolgens staat diezelfde man, me buiten op te wachten en begint ie weer tegen me te praten. En of hij met me mee mocht lopen.
Nu ben ik de lulligste niet en mag dat wel van mij. Maar vervolgens vond hij dat ik heel snel liep. Wat ik zelf wel mee vond vallen overigens, maar ik ben zo'n anderhalve kop groter dan de heer in kwestie. Wat natuurlijk meer zegt over zijn lengte dan over die van mij. Afijn, kort gesprek over boeken en de vraag of ik wat met hem wilde drinken, maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen. Want ik moet zo ook nog taart bakken voor de jarige. En het was nu niet bepaald een woest aantrekkelijke man ofzo.
Dus nu ben ik thuis, met cadeau voor de jarige vriend, staat mijn eten op, heb ik me net half misselijk aan de chocolade van de action zitten eten, en ga ik zo nog wat werk doen en een taart bakken. En heb ik geen koffie gedronken met de vriendelijke vreemdeling.
Het komt vast nooit goed met mij.
*doet groepsyel*quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Goed bezig, zowel lijstje als spiegel![]()
En welkom bij de "algehele brakke slankieclub"
Ik was er al bang voor!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is ook genoeg, sorry
Henk, het komt NOOIT meer goed met je!
Trusten
Goed punt!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:27 schreef anna82 het volgende:
In overleg met Aurum, heb ik.besloten volgende week weer op dezelfde tijd naar dezelfde winkel te gaan. Eens kijken of de Hemungway liefhebber er dan ook weer is.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Of hij was stinkend rijk, trouwlustig en behept met een verborgen maar dodelijke hartkwaal. Wat maakt een halve meter uit als je ware liefde tegen het te korte lijf loopt?
Graag gedaan!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:43 schreef Perruche het volgende:
Ohai! Henk bedankt voor je verhaalik heb ervan genoten.
Slaapze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zie net dat het nog -10 was toen ik vanmorgen op de atletiekbaan stond. Snap wel waarom ik het toch wel koud had. Heb nu nog veel meer restecp voor Jagaer!
[ Bericht 7% gewijzigd door Quinazoline op 11-02-2012 10:59:59 ]Everything which is not impossible, will eventually happen
Ik ben vanaf morgen toch echt een week ziek. Maar misschien ook wel omdat ik al zeker twee jaar geen griep gehad hebquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
Hardlopen met zere rug is klappen krijgen is verergeren.
Ik baal ook dat ik niet kan lopen numaar voel me echt belabberd. Wel net even een vers brood in elkaar geknutseld en zit nu te wachten op thee
Vandaag weer een rustig dagje, want wil maandag gewoon echt weer beter zijn
Ik baalde behoorlijke van mijn werk, kostte echt heel veel moeite om er iedere dag weer naar toe te gaan. Dus heb ik een paar dagen vrij genomen voor sauna, rommelen in huis, naar de stad gaan als niet de hele wereld er is. Dat doet een mens echt heel goedquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:09 schreef An24 het volgende:
Quinazoline: fijn dat je lekker kunt bijkomen. Soort van minivakantie?!
Dat van de sauna had ik nog meegekregen inderdaad. Goed dat het helpt!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:37 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik baalde behoorlijke van mijn werk, kostte echt heel veel moeite om er iedere dag weer naar toe te gaan. Dus heb ik een paar dagen vrij genomen voor sauna, rommelen in huis, naar de stad gaan als niet de hele wereld er is. Dat doet een mens echt heel goed.
Fijn is dat.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:37 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik baalde behoorlijke van mijn werk, kostte echt heel veel moeite om er iedere dag weer naar toe te gaan. Dus heb ik een paar dagen vrij genomen voor sauna, rommelen in huis, naar de stad gaan als niet de hele wereld er is. Dat doet een mens echt heel goed.
Is de koffie bij jou op kantoor wel te drinken dan? Want die van ons is ook gratis, maar zo vies dat wel liever ergens koffie gaan kopen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Fijn is dat.
Ik neem mezelf dat altijd ook voor, dat als ik op dat punt kom, dat ik dan een paar dagen uitrust. En vervolgens doe ik het nooit.....
Zegt zij die op kantoor zit...Voordeel: gratis koffie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Guilty pleasures?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:47 schreef Mini. het volgende:
In de categorie "voordelen van alleen wonen": keihard meezingen met Bryan Adams.![]()
Heel erg guilty ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Guilty pleasures?Voor mij is "Everything I Do" ook nog steeds jeugdsentiment, ik vond de clip zo mooi met die Robin Hood scenes
![]()
dat is ook zo. Koffie is gewone filterkoffie, wel te doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:46 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Is de koffie bij jou op kantoor wel te drinken dan? Want die van ons is ook gratis, maar zo vies dat wel liever ergens koffie gaan kopen.
Je moet het gewoon echt doen. Vrij nemen, dagje weg, laptop uit, even niks hoeven. Beste tip ooit, want aan overspannen of chagrijnige mensen heeft niemand wat, en dan zit je jezelf alleen maar in de weg. Die thesis zal echt niet ineens pas een half jaar later klaar zijn door een paar dagen me-time per jaar.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
*hatsjooeoeoeoeoeeeeeeeeeeeee*
Mijn vent kruipt gewoon naar boven, hij hoort het wel, maar het geluid van computerspelletjes kan altijd harderquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:47 schreef Mini. het volgende:
In de categorie "voordelen van alleen wonen": keihard meezingen met Bryan Adams.![]()
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:09 schreef LieLie het volgende:
Moblo, vraagje, als ik die volkorentortilla's wil maken, kan ik dan ook morgen dat deeg maken en pas maandag de tortillas?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]even in een boterhamzakje in de koelkast leggen
doet zelfs nog meer voor de smaak, vind ik zelf!
Scherpquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
Wel half uurtje voordat je gaat rollen even eruit halen, dan is 't wat zachter!
Dat wat er vanavond op 't menu staat:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:25 schreef LieLie het volgende:
[..]
Scherp
Trouwens, ik heb nog een pakje gorgonzola over van het pizza's maken. Wat had jij voor pasta daarmee?
Oh, klinkt goed! Minus de walnoten, want allergischquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat wat er vanavond op 't menu staat:
Volkorenpasta met gorgonzola, peer en walnoten![]()
Peer in blokjes, walnoten in wat kleinere stukjes breken en in een klein beetje olie of boter in een koekenpan opbakken (vooral zodat je geen koude lading peer in de saus gooit waardoor de saus afkoelt)
Uitje/sjalotje fruiten --> creme fraiche en gorgonzola erbi en laten smelten. Wat knoflook erbij en daarna de peer en walnoten erbij.
En dit dan over wat pasta scheppen. Ook erg lekker met wat drooggebakken spekjes
Ja de mueslireep had ik mee voor als ik onderweg last kreeg van hongerklop.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:05 schreef An24 het volgende:
Lukt het om ipv de mueslireep groenten te eten? Met hummus of tzaziki of zo? Je hebt hardgelopen en je lijf snakt nu naar voedingsstoffen. Je hebt al een shake op, dus dat is al je directe hardloopherstel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder facebook moet ik t toch ergens kwijt. Lucky you![]()
Das een lekker gevoel inderdaad. Zou zelf ook graag weer hardlopen, maar helaas.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja de mueslireep had ik mee voor als ik onderweg last kreeg van hongerklop.
Apart is dat ik de eerste keer dat ik 10 km en verder ging lopen de rest van de dag volkomen futloos was. En nu heb ik dat helemaal niet meer.
ik zag een tof appartementje op facebook voorbij komen!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik? Nou, voorlopig niet. Eerst twee huizen verkopen. /luxeprobleem.
tis nogal ver van m'n werk vandaan. ik vind de keuken wel enorm gaaf, trouwens. En de locatie ook!quote:
Een vriend van me (en van jou) poste het, en ik zit niet zooo hard te werken..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:46 schreef An24 het volgende:
Ja, weet het! Ben er ook nog steeds verliefd op, maar tis niet anders. De markt zit pot dicht, daar ligt het aan. Ik zou nu wel heel graag verder willen en iets met mijn man zoeken. Maar je had mijn huis snel in het vizier blijkbaar
Typt dat nou niet onhandig, met taal op Engels?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:20 schreef _aurum_ het volgende:
Je blijft we'll bezig he Li? Oik voel me nog niet 100% tof, maar we zijn onderweg naar de verjaardag. Nog een half uurtje
Zou eigenlijk liever een tukkie doen, maar als we er zijn is het vast we'll gezellig.
250 gram volkorenbloemquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:16 schreef Ml-etje het volgende:
Tortillareceptje Mo? Kan zelf wel wat met deeg freubelen maar een leidraad is wel handig.
De lemon merengue taartjes staan af te koelen
Van het overgebleven deeg mooi 3 mini appeltaartjes gemaakt
Jumjumzo even wat eten en dan hup op de schaats.
Goedgekeurd door huidtherapeute, 5 cm eraf op verschillende plekken dusniet meer terugkomen tot het weer erger wordt.
Welcome back saturrrdayys
Ik eet nu pas m'n lunch. En dat zegt wat over de kwaliteit van m'n lijstje tot nu toe. Uiteindelijk wordt hij wel goed hoor!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Typt dat nou niet onhandig, met taal op Engels?.
Net pas m'n lunch gehad, want M. zou naar de winkel om eieren en spek te halen en dat duurde en duurde en duurder maar. Oef, dat moet voortaan ook eerder.
Maar ook niet verkeerd geloof ik, veel eiwitten, mooie vetten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:30 schreef ElDinosaur het volgende:
Toch maar wezen schaatsen.. de gevolgen komen volgende week wel weer.
O: 70gr havermout/200ml halfvolle melk, 2 gebakken eieren
T: 2 volkoren bth met rookvlees
S: 3 uur schaatsen
T: Half flesje cola / koekjes
L: Kop tomatensoep met 3 volkoren bth, 2 kaas, 1 rookvlees
D: Gebakken rijst met kip, ei, groenten
T: Kwark met fruit, nootjes
Niet genoeg.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:07 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Maar ook niet verkeerd geloof ik, veel eiwitten, mooie vetten.
Jeager, weer erg veel carbs.
En spinazie? Ja! of iig groentes.
Je lunch klinkt zalig.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:03 schreef Novem het volgende:
O - 2 speltbth met boter, klein glaasje sap
T - banaan, Eat Natural mueslireep
L - Italiaanse bol met pastrami en bacon, mosterdsaus, avocado en rauwkost
D - mini kommetje erwtensoep, hutspot met rozijnen en een beetje gorgonzola
T - thee en pure chocola, misschien nog een vk cracker met (echte) cheddar
Morgen weer netjes met alle veodingsstoffen enzo
I know. Ja, vakantie. Ik voeg er nog wel een paprika-salade en een gekookt ei aan toe omdat jij zo boos kijkt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Nee, carbs zijn niet erg.
Maar geef gewoon wat 'commentaar' omdat Jeager feedback prettig vind
Xennia, Novem... dat zijn de slechtere
/weekend ?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Xennia, Novem... dat zijn de slechtere
/weekend ?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Zó onpraktisch als je bezoek hebt. Eén kopje lungo duurt echt uren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wij hebben zo'n kekke machine met van die cupjes!</koffie connaisseur door de bocht>
*opgezocht* een Nespresso geloof ik! *insert George Clooney*
naah, dan zou ik dus niet gaan he. Het moet wel leuk blijvenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:56 schreef creepycookie het volgende:
Ik zou naar een DnB huisfeestje gaan maar dat is in het verre zuiden en mijn studenten reisproduct is defect, dus dan zou ik 50 euro moeten betalen
Ja ik had m'n kaart netjes opgestuurd maar die zijn ze kwijtgeraaktquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
naah, dan zou ik dus niet gaan he. Het moet wel leuk blijven
Ondertussen wel zicht op een nieuwe ov chip?
kan 't me voorstellen. Duurt al lang zat!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:00 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Ja ik had m'n kaart netjes opgestuurd maar die zijn ze kwijtgeraaktdus als het goed is hebben ze hem nu geblokkeerd en krijg ik volgende week een nieuwe. Maar ik baal wel.
pfff irritantquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:00 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Ja ik had m'n kaart netjes opgestuurd maar die zijn ze kwijtgeraaktdus als het goed is hebben ze hem nu geblokkeerd en krijg ik volgende week een nieuwe. Maar ik baal wel.
Kan je dan niet declareren? Omdat zij een nieuwe moeten maken vanwege defect? Ja toch? Wel balen zegquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:56 schreef creepycookie het volgende:
Ik zou naar een DnB huisfeestje gaan maar dat is in het verre zuiden en mijn studenten reisproduct is defect, dus dan zou ik 50 euro moeten betalen
Het alternatief is de Korsakoff en daar heb ik geen zin in en nu ben ik thuis![]()
Jawel, maar dat betekent wel nu steeds betalen en ik ben op de een of andere manier altijd bang dat ik zulke dingen niet terug krijg, dus ik wil het risico niet nemen.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:06 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Kan je dan niet declareren? Omdat zij een nieuwe moeten maken vanwege defect? Ja toch? Wel balen zeg.
^^quote:Op zondag 12 februari 2012 05:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Whitney dood
Laatste dag vorst en dan krijgen we glibberweer
Klinkt heerlijk Perr!
Ok, thanksquote:Op zondag 12 februari 2012 09:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vik, een sportbeha moet goed passen en comfortabel zitten. Geen idee wie vindt dat je het ding te klein moet kopen, maar dat lijkt me èn oncomfortabel èn oncharmant.
Maarveen beetje hardloopwinkel heeft behoorlijk wat hangen, dus ik zou de stad eens ingaan en passen.
Owja, wel naar een hardloopwinkel gaan en niet naar een Perry sport ofzo. Iets met deskundig personeel enzo.
quote:Op zondag 12 februari 2012 02:39 schreef V1z0R het volgende:
Noes! Wat jammer, Creepy
Net even deze combo gedaan
video (1080p fullscreen doen!)
audio
Oh das wel shitty! Ze hebben hem nog wel op Amazon.com, inclusief bezorgkosten zijn ze dan evenveel als in GBP, is alleen wat meer moeite en terugsturen is dan nogal duur, misschien niet zo'n goede optie.quote:Op zondag 12 februari 2012 09:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, thanks. Dat 'ie te klein moest zijn, stond ergens op internet
.
Heb ook nog even naar de tip van Novem gekeken, maar dat model (Fiona) wordt blijkbaar niet meer verkocht?
En idd, Whitney dood. Mark zei het en ik geloofde het niet, want ze is nog zo jong enzo. Triest hoor.
Ben jij dan zo klein?quote:Op zondag 12 februari 2012 11:37 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben hier ooit gaan meeposten omdat ik gezonder wilde gaan eten. Inmiddels weet ik dat mijn idee van gezond toen niet zo heel erg klopte. Nu is het nog een kwestie van doen, zonder het plezier in eten kwijt te raken. Daarnaast vind ik een goede conditie heel belangrijk.
Eigenlijk heb ik nooit een bepaald doel gehad wat betreft gewicht, zolang ik rond de 50 kilo blijf (liefst iets eronder) is dat geen issue. En dat was ik al toen ik binnenkwam. Wel staat het mooier als ik meer sport, strakker enzo.
De laatste weken is er een nieuw doel bijgekomen: zorgen dat ik na de bevalling niet met enorm veel restvet blijf zitten.
Ah ja, het is vooral lastig voor kleding, verder maakt het me niet zoveel uit. De verhoudingen zijn wel in orde, maar je ziet het best wel als ik een kilo of 2 aankom.quote:
Dat weet ik nog wel van mijn moeder idd! Kleding lijkt me lastig. Maar aan je buikfoto van onlangs te zien, zie je er super uit, dus lengte hoeft ook geen issue te zijn.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah ja, het is vooral lastig voor kleding, verder maakt het me niet zoveel uit. De verhoudingen zijn wel in orde, maar je ziet het best wel als ik een kilo of 2 aankom.
Liefquote:Op zondag 12 februari 2012 12:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat weet ik nog wel van mijn moeder idd! Kleding lijkt me lastig. Maar aan je buikfoto van onlangs te zien, zie je er super uit, dus lengte hoeft ook geen issue te zijn.
Dat vraagt, correctie smeekt om een foto.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lief.
Vrijdag heb ik me door m'n zus over laten halen om een (positie)truitje in 36 te kopen (Ja, staat echt leuk! De maat moet je wel hebben hoor!) Maar nu ik nog eens goed kijk voel ik me log, vadsig en sad.
Het ligt ook aam het truitje!! Maar er is gewoon weinig mooi zittende kleding te vinden (voor een redelijk bedrag) en ik ben gewend aan meer strakzittende kleding ipv meer wijdvallend. En ik weet niet zo goed waar *ik* nu aan het zeuren ben (ik weet heus wel dat het er bij hoort!) en waar ik terecht een grens trek in onflatteusheidquote:Op zondag 12 februari 2012 12:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maat 36 en vadsig gaat voor mij sowieso niet samen, maar je bent zwanger Phaidra! Dan kom je nu eenmaal aan. Je zou je pas zorgen moeten maken als je niet aan zou komen.
Esprit en H&M hebben toch wel wat leuks?quote:Op zondag 12 februari 2012 12:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het ligt ook aam het truitje!! Maar er is gewoon weinig mooi zittende kleding te vinden (voor een redelijk bedrag) en ik ben gewend aan meer strakzittende kleding ipv meer wijdvallend. En ik weet niet zo goed waar *ik* nu aan het zeuren ben (ik weet heus wel dat het er bij hoort!) en waar ik terecht een grens trek in onflatteusheid.
Nou, ik heb nog niet eens een gezond BMI en ik pas alweer in maat 38. Als je klein bent gaat het hard hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maat 36 en vadsig gaat voor mij sowieso niet samen, maar je bent zwanger Phaidra! Dan kom je nu eenmaal aan. Je zou je pas zorgen moeten maken als je niet aan zou komen.
Hahaha, ik kan het me voorstellen hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het ligt ook aam het truitje!! Maar er is gewoon weinig mooi zittende kleding te vinden (voor een redelijk bedrag) en ik ben gewend aan meer strakzittende kleding ipv meer wijdvallend. En ik weet niet zo goed waar *ik* nu aan het zeuren ben (ik weet heus wel dat het er bij hoort!) en waar ik terecht een grens trek in onflatteusheid.
En er is ook een moment dat je gewoon echt *nu* kleding nodig hebt, dat helpt ook niet mee.
Haha, ik weet het.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:42 schreef Mini. het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog niet eens een gezond BMI en ik pas alweer in maat 38. Als je klein bent gaat het hard hoor.
quote:Op zondag 12 februari 2012 12:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Haha, ik weet het.
Maat 38 is voor mij ongeveer utopia.
Voor degenen die nog wel eens in het zuiden van het land komen en maat 36 of 38 hebben; bij de Rosada Outlet, hingen in de inwear winkel allemaal toffe feestjurkjes in maat 36 of 38. Voor 20 euro.
Ik heb 2 dingetjes van esprit in 34 nu nog wat te groot, maar waarschijnlijk komt dat straks met meer buik wel goed (zijn ook meer zomerdingen).quote:Op zondag 12 februari 2012 12:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Esprit en H&M hebben toch wel wat leuks?
In Amstelveen zit er ook 1, ben ik 2 weken geleden geweest. Maar in de uitverkoop was weinig in mijn maat, helaas. Daarbij valt noppies wel groot volgens de medewerker, omdat het een nederlands merk is...quote:Op zondag 12 februari 2012 12:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hahaha, ik kan het me voorstellen hoor.
Ik loop dagelijks langs een Noppies winkel en daar hebben ze kennelijk sale. Ik zou eens kijken op www.noppies.nl.
Zoiets:quote:
En de rest van de dag ga je lamballen?quote:Op zondag 12 februari 2012 13:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vandaag al:
Pannenkoeken gebakken
een uur met een vriendin in Nieuw Zeeland geskyped.
Vijf kilometer gewandeld
Boodschappen gedaan
Met m'n moeder gebeld
met het jarige zusje van de duutser gebeld.
En het is nog maar 1 uur!![]()
![]()
![]()
Die hebben best leuke dingenquote:Op zondag 12 februari 2012 12:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hahaha, ik kan het me voorstellen hoor.
Ik loop dagelijks langs een Noppies winkel en daar hebben ze kennelijk sale. Ik zou eens kijken op www.noppies.nl.
zometeen duik ik eens in bad, denk ik. Met een magazine.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:11 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
En de rest van de dag ga je lamballen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |