Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ik zit heel veel op een tacx genius om te trainen voor een eventuele marmottequote:Op donderdag 9 februari 2012 13:13 schreef Narcotical het volgende:
Nee, dat telt automatisch op. Er is vast wel een mod die dat even wil aanpassen als je dat netjes vraagt
Ik zou voor mezelf kijken hoe vaak je een bergverzet nodig gaat hebben, als dat weinig is zou ik gewoon voor een dubbel gaan en eventueel een bergcassette gebruiken als het nodig is. Als je vaak een bergverzet nodig hebt (wat ik betwijfel hier in NL, tenzij je in het puntje van limburg woont en daar met een 39 niet boven kan komen) dan zou ik voor de compact gaan.
Je hebt nu een triple toch? Welk(e) verzet(ten) gebruik je dan ongeveer? Je kan kijken of je die verzetten kunt vergelijken met die op een dubbel of compact, weet niet of dat iets verhelderend is maar je zou er overna kunnen doenquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:15 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik zit heel veel op een tacx genius om te trainen voor een eventuele marmotte
Op m'n fiets zit nu 50/39/30 crank met 11-28 cassette en op de Alto del Angliru zit ik toch echt op m'n kleinste versnellingquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:16 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je hebt nu een triple toch? Welk(e) verzet(ten) gebruik je dan ongeveer? Je kan kijken of je die verzetten kunt vergelijken met die op een dubbel of compact, weet niet of dat iets verhelderend is maar je zou er overna kunnen doen
Dan noem je ook gelijk watquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:25 schreef foetre het volgende:
[..]
Op m'n fiets zit nu 50/39/30 crank met 11-28 cassette en op de Alto del Angliru zit ik toch echt op m'n kleinste versnelling
Daar is het geloof ik rond de 13% maar dan zit ik ook nog bijna op het kleinste verzet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan noem je ook gelijk watVolgens mij kom je bij de Marmotte niet eens aan die stijgingspercentages...
Lijkt me ook niks mis mee op de Alpe d'Huezquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef foetre het volgende:
[..]
Daar is het geloof ik rond de 13% maar dan zit ik ook nog bijna op het kleinste verzet.
Ok gelukkig.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lijkt me ook niks mis mee op de Alpe d'Huez
Weet je zeker dat je dan een dubbel of compact wilt? 30-28 is namelijk wel een heel klein verzet.. bijna 1 op 1quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef foetre het volgende:
[..]
Daar is het geloof ik rond de 13% maar dan zit ik ook nog bijna op het kleinste verzet.
Ach, zelfs de profs reden Angliru dit jaar met 34-32. Is niet echt een goede graadmeter imoquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je dan een dubbel of compact wilt? 30-28 is namelijk wel een heel klein verzet.. bijna 1 op 1
Nee klopt, maar foetre zei dat hij bij 13% stijging al bijna aan zn kleinste verzet zatquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, zelfs de profs reden Angliru dit jaar met 34-32. Is niet echt een goede graadmeter imo
Tjsa, m'n vriendin rijdt de Amerongse Berg omhoog met 30x28quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee klopt, maar foetre zei dat hij bij 13% stijging al bijna aan zn kleinste verzet zat
Noujah, mijn punt was dus dat als foetre nu een compact neemt met bv een 12-27 cassette dat zn kleinste verzet dan een 34x27 wordt en dat dat toch een stukje zwaarder is dan 30x28quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tjsa, m'n vriendin rijdt de Amerongse Berg omhoog met 30x28![]()
Ze kan natuurlijk een stuk zwaarder trappen, maar alleen al omdat ie er zit lijkt het wel alsof ze er op moet rijden. Ik denk dat ik dat ook zou doen met een triple op de Alpe bv. Waarom een paar tandjes over houden en met een cadans van 50 of 60 naar boven stoempen als het ook op het koffiemolentje kan ?
Veel plezier Foetrequote:Op donderdag 9 februari 2012 13:59 schreef foetre het volgende:
Ok de keuze is gemaakt.Gister bij de Fondriest dealer geweest en ik was gelijk verkocht.
Het is iets boven budget maar dat moet maar
Het word de Fondriest TF3 1.2 full carbon
Deze onderdelen laat ik er op zetten.
Groep Shimano Ultegra DI2 compact (Crankstel FC-6700 50/34 Cassette CS-6700 12-25)
Wielen Shimano Rs80 C24
Stuurlint Fizik microtex zwart
Zadel Selle Italie Slr Flow zwart
Stuur 3 t ergonova
Stuurpen 3T Arx Pro Stuurpen
Pedalen Shimano Ultegra Carbon PD-6700-C SPD-SL
[ afbeelding ]
Nu nog een mooie fiets erbij en je staat op 1 in de bazenlijst.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:01 schreef Oksel het volgende:
Wat koste dat speeltje?
Ik heb ook een speeltje gekocht trouwens.
[ afbeelding ]
Had ik ook een hele mooie fiets van kunnen kopen. Maar dat slaapt wat rottig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |