Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.
Onze opperbevelhebbers
Onze stamgasten
10.
Wat fijn,quote:
Er moeten nog wat kleine dingetjes, de elektrische screens in de woonkamer, deurbel en we moeten nog wat dingen maken die de bouwvakkers gesloopt hebben, stuk getrokken plinten, vloer en ondervloer.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:59 schreef indaha het volgende:
[..]
Wat fijn,is de verbouwing nu helemaal klaar ?
Ja, die gast is gekquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:06 schreef Partingglass het volgende:
Je ADHD beïnvloedt je voet? Hoe kan dat dan?
Hij meent zeker dat je voet een eigen wil heeft of zoquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:04 schreef Qwea het volgende:
Echtsorry hoor, maar wat een aanfluiting.
Komt de revalidatie arts langs. Echt, op die gast zit ik NIET te wachten ookDat ik het contact met de voet kwijt ben, daar is mijn adhd een factor in
Hij zei het nog zonder te lachen ook
De neuroloog zei dat als het niet in de rug zit, wat het niet zal zitten, het in de enkel gezocht moet worden. Maar nu is het de adhdomg
![]()
Kan ik zo iemand weigeren eigenlijk? Er gaat een hele hele hele nare vibe van die kerel uit. Echt heel naar. En ik had bij het gesprek eergisteren al aangegeven dat ik die revalidatiearts niet zie zitten, maar blijkbaar heeft ze niet echt geluisterd
Ja hoor, je kan een arts weigeren. Er zijn meer revalidatie-artsen en een van de belangrijkste dingen in het revalidatieproces is dat je goed op kan schieten met je behandelaars.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:04 schreef Qwea het volgende:
Echtsorry hoor, maar wat een aanfluiting.
Komt de revalidatie arts langs. Echt, op die gast zit ik NIET te wachten ookDat ik het contact met de voet kwijt ben, daar is mijn adhd een factor in
Hij zei het nog zonder te lachen ook
De neuroloog zei dat als het niet in de rug zit, wat het niet zal zitten, het in de enkel gezocht moet worden. Maar nu is het de adhdomg
![]()
Kan ik zo iemand weigeren eigenlijk? Er gaat een hele hele hele nare vibe van die kerel uit. Echt heel naar. En ik had bij het gesprek eergisteren al aangegeven dat ik die revalidatiearts niet zie zitten, maar blijkbaar heeft ze niet echt geluisterd
OW ja, ze kan idd dan beter daar alle dokters die ze nodig heeft consulteren , dat scheelt een hoop bezoekjes.quote:
Mooi, dan doe ik dat. Want als ik alleen die gast al zie krijg ik al een hele nare vibe. Ik zit niet op die gast te wachten. Ik zie sowieso het extra net van zo'n gast niet in. Jij wel?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:15 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan een arts weigeren. Er zijn meer revalidatie-artsen en een van de belangrijkste dingen in het revalidatieproces is dat je goed op kan schieten met je behandelaars.
Nou, ik heb ook een revalidatie-arts en het heeft wel nut, vooral omdat er verschillende dingen gecoordineerd moeten worden (verschillende behandelingen, evt hulpstukken). En vaak komt zo'n arts met oplossingen op de proppen waar jij nog helemaal niet aan had gedacht. Maar je moet niets doen waar je echt op tegen bent want dan werkt het averechts. Ik denk alleen wel dat als je een revalidatie-arts hebt die je aardig vindt enzo, je die persoon ook een eerlijke kans moet geven om je te helpen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mooi, dan doe ik dat. Want als ik alleen die gast al zie krijg ik al een hele nare vibe. Ik zit niet op die gast te wachten. Ik zie sowieso het extra net van zo'n gast niet in. Jij wel?
Ik snap ook nog steeds niet wat hij kwam doen, eigenlijk. En wat hij voor mij te kunnen doen.
Een goede revalidatie-arts is heel kundig hoorquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:27 schreef Partingglass het volgende:
Dan zou ik hem ook weigeren kan nooit bevordelijk zijn als een naar,gevoel bij hem krijgt. Daar naast lijkt het me niet de meest kundige sjaal die er rond loopt.
Nah weet je, als je echt een beperking hebt en moet leren omgaan met pijn e.d dan snap ik het nut van zo'n gast wel. Maar dat zeg ik, hij geeft mij onwijs het gevoel dat het mijn schuld is dat ik hier 5x lig nu en dat die wond nog steeds open is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:28 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook een revalidatie-arts en het heeft wel nut, vooral omdat er verschillende dingen gecoordineerd moeten worden (verschillende behandelingen, evt hulpstukken). En vaak komt zo'n arts met oplossingen op de proppen waar jij nog helemaal niet aan had gedacht. Maar je moet niets doen waar je echt op tegen bent want dan werkt het averechts. Ik denk alleen wel dat als je een revalidatie-arts hebt die je aardig vindt enzo, je die persoon ook een eerlijke kans moet geven om je te helpen.
Nee ik ben het helemaal met je ens. Je bent het meest gebaat bij een arts die met je meedenkt, en niet een die voor jou denkt. Wat je ook af kan spreken, is om bijvoorbeeld, dat doe ik ook, halfjaarlijks op controle te komen bij een revalidatie-arts, want je kunt nooit voorspellen wat er gebeurt in je herstelproces en dan is het heel fijn als je een arts hebt die dat oppikt en je meteen kan verwijzen. Dan hoef je ook niet het huisarts-seh stadium steeds te doorlopen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nah weet je, als je echt een beperking hebt en moet leren omgaan met pijn e.d dan snap ik het nut van zo'n gast wel. Maar dat zeg ik, hij geeft mij onwijs het gevoel dat het mijn schuld is dat ik hier 5x lig nu en dat die wond nog steeds open is.
Die indruk geeft hij mij.
Ik wil zo'n persoon ook best een eerlijke kans geven, dat is het probleem niet... Maar, hij zegt : "Ja, contact ff kwijt in je voet en daarom heb je geen gevoel. Je ADHD is daar een belangrijke factor in"
Neuroloog zegt : " Ik denk idd niet netzoals jij, dat het vanuit de rug komt. Maar dat gaan we uitsluiten met een MRI. Hoef je ook niet meer naar Den Helder voor die MRI. Waar het dan aan ligt als het niet je rug is? Ja, ik denk dan dat we het in de enkel moeten zoeken, omdat het ook echt alleen de voet is. Want boven de wondjes en de wondjes zelf heb je WEL gevoel."
Nou, ja, heel gek misschien, maar dat soort dingen klinken een heel stuk beter als : "Ja je hebt adhd en daarom voel je niks meer want dan kun je je niet concenteren op het gevoel in je voet"![]()
Of zie jij dat anders? En ik hoor graag jouw mening hoor, want misschien zit ik er wel naast... Maar damn, wat een nare vibe geeft die gast af
Hij wil (althans, zo begreep ik het, want die gast is nog onsamenhangender dan ik. Dat dat uberhaupt ook nog kanquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:37 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee ik ben het helemaal met je ens. Je bent het meest gebaat bij een arts die met je meedenkt, en niet een die voor jou denkt. Wat je ook af kan spreken, is om bijvoorbeeld, dat doe ik ook, halfjaarlijks op controle te komen bij een revalidatie-arts, want je kunt nooit voorspellen wat er gebeurt in je herstelproces en dan is het heel fijn als je een arts hebt die dat oppikt en je meteen kan verwijzen. Dan hoef je ook niet het huisarts-seh stadium steeds te doorlopen.
Is et een optie om, bij thuiskomst, va een verwijzing van de HA naar de rev-arts te gaan? En een rev-arts neemt die taken bij mijn weten niet over, maar coordineert ze. Maar ja, ik weet dus niet of dat bij iedere rev-arts anders is. Ik mocht mijn fysio in ieder geval gewoon zelf kiezen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij wil (althans, zo begreep ik het, want die gast is nog onsamenhangender dan ik. Dat dat uberhaupt ook nog kan) dat ik als ik hier weer weg mag, naar een revalidatie-arts in Den Helder ga. En dan gaan die de taken van de fysio overnemen ofzo en dan krijg ik ook "huiswerk"
Ik zit daar toch ECHT ECHT ECHT NIET op te wachten ook. Ik wil gewoon weer lekker terug naar MIJN fysio. Dat was een haske tof wijf met verstand van zaken. Waarom iets "slopen" wat voor mij werkt?
En dan ook nog durven zeggen, en de arts dus zelf ook eergisteren : "Ja maar blijkbaar heeft het niet geholpen want je bleef klachten houden na die reefplastiek"
Ja, hallo. Dat is dan toch niet de schuld van de fysio? Ik zeg niet dat het de arts zijn schuld is, maar kom op, toch helemaal niet die van de fysio, lijkt mij
Ga ik dat idd wel doen, maar hier en op deze gast zit ik echt niet te wachten ook.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:46 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Is et een optie om, bij thuiskomst, va een verwijzing van de HA naar de rev-arts te gaan? En een rev-arts neemt die taken bij mijn weten niet over, maar coordineert ze. Maar ja, ik weet dus niet of dat bij iedere rev-arts anders is. Ik mocht mijn fysio in ieder geval gewoon zelf kiezen.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:53 schreef Partingglass het volgende:
Heb je nog gevraagd hoe hij er mee kwam. ben daar wel benieuwd naar eigenlijk?
Weet je zeker dat 'ie niet gewoon op eigen houtje is langs gekomen? Want misschien weet je eigen arts er niet eens wat van.... ben wel benieuwd wat zij van zijn verklaring vindtquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ga ik dat idd wel doen, maar hier en op deze gast zit ik echt niet te wachten ook.
Ik ben al best weer boos ookhoe de fuck komt ie er ook bij
Dat dus idd.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Op welke manier de adhd een factor zou spelen.
Ik gok op een tussenstapje in de redenering. Het gedrag, mede agv de ADHD, niet altijd even bevorderlijk is voor de genezing.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:58 schreef Muis006 het volgende:
Op welke manier de adhd een factor zou spelen.
Ja, want omdat je je als adhd'er niet goed kan concentreren (nou, sorry, daar heb ik vrijwel geen problemen mee. Het uit zich bij mij meer in druk praten en af en toe een wervelstorm in mijn hoofd. En impulsiviteit zoals mijzelf uittjekken in het ziekenhuis...)quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:00 schreef indaha het volgende:
Hoe hij erbij komt met onderbouwde wetenschappelijke bewijzen dat door je ADHD je voet loskoppelt van de rest van de lichaam
Ja maar dat snap ik dus niet. Wat doe ik anders dan een ander? Geen moer. Althans, bij mijn weten niet. WAT heeft mijn adhd er dan mee te maken?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik gok op een tussenstapje in de redenering. Het gedrag, mede agv de ADHD, niet altijd even bevorderlijk is voor de genezing.
Ja, helaas weet ik dat zeker. Zij kwam met hem aanzettenquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Weet je zeker dat 'ie niet gewoon op eigen houtje is langs gekomen? Want misschien weet je eigen arts er niet eens wat van.... ben wel benieuwd wat zij van zijn verklaring vindt
En wat vindt zij van de 'door ADHD geen contact met de voet'-redenering? Of is ze er niet bij gebleven?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, helaas weet ik dat zeker. Zij kwam met hem aanzetten![]()
sorry hoor, maar dan denk ik ook bij mezelf : WAAROM kom je met ZO'N iemand aan?!
Je bent een beetje woest en impulsief. En je schiet zo af en toe achterover in de stress & de gordijnen. Dat doen de meeste mensen niet. Misschien inmiddels (in de huidige situatie) wel, maar het is ook een wisselwerking. Tussen jou en de behandelaars. En dat heeft al ff de tijd gehad om op te bouwen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:06 schreef Qwea het volgende:
Ja maar dat snap ik dus niet. Wat doe ik anders dan een ander? Geen moer. Althans, bij mijn weten niet. WAT heeft mijn adhd er dan mee te maken?
Hij kwam nu zonder haar langsquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En wat vindt zij van de 'door ADHD geen contact met de voet'-redenering? Of is ze er niet bij gebleven?
Ik zie nog steeds niet in wat geen gevoel in mijn voet met adhd heeft te makenquote:Op donderdag 9 februari 2012 13:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je bent een beetje woest en impulsief. En je schiet zo af en toe achterover in de stress & de gordijnen. Dat doen de meeste mensen niet. Misschien inmiddels (in de huidige situatie) wel, maar het is ook een wisselwerking. Tussen jou en de behandelaars. En dat heeft al ff de tijd gehad om op te bouwen.
Láát het nu gewoon even. Geef de behandelaars in Sneek (inclusief de revalidatiearts) een paar dagen de tijd om te zien of ze het onder controle kunnen krijgen. Zonder dat Q het weer anders wil of beter weet.
Ow ja, en natuurlijk een dikke
Lekker belangrijk dat de revalidatiearts denkt dat het met ADHD te maken heeft. Zolang hij je niet wil laten opnemen op de PAAZ, heb je er verder niet zoveel last van, denk ik. Hij is maar één van het stelletje en met een beetje mazzel heeft mevrouw de dokter binnenkort nog een ander ideequote:Op donderdag 9 februari 2012 13:12 schreef Qwea het volgende:
Hij kwam nu zonder haar langsEcht. Nou, ik wil het er niet meer over hebben ook. Want ik wind me er VRESELIJK over op en ik raak alleen maar opgefokt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |