abonnement Unibet Coolblue
pi_107779617
Dit maalt weer wat extra sterk door m'n hoofd sinds ik een poosje geleden, op dat platform waar ik m'n deuntjes de wereld in stuur, uit ging zoeken hoeveel vrouwen er op zaten. Dat bleek ongeveer vijf procent van het totale aantal streamers te zijn. En dan gok ik nog ruim. :{

(Wat je wel doet bedenken of je nou raar bent of uniek, met deze hobby. Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden. Mensen kijken me in ieder geval erg glazig, en soms zelfs walgend aan als ik zeg dat ik dat doe. :') )

Misschien schrikt de techniek af, wat echt ontzettend meevalt. Of ben ik gewoon een van de weinigen met, letterlijk en figuurlijk, 'zendingsdrang'.

Verder kom ik in m'n omgeving sowieso zéér weinig vrouwen tegen met een bovengemiddelde belangstelling voor muziek, als je het wat breder trekt. Een bescheiden cd-kastje met wat Hitzones erin, en wat veilige dingen als Ilse Delange, Michael Bublé en Caro Emerald erbij (of, als het iets meer mag rocken, Coldplay), is doorgaans voldoende.

Ik weet wel dat je er in stedelijk gebied meer tegen komt, en ook meer met een niet helemaal doorsnee smaak (oostelijk Brabant is, afgezien van Eindhoven, niet zo uitgesproken). Maar dan lijkt het nog steeds een duidelijke minderheid.

Hoe zit het in jouw omgeving? Herkenbaar beeld hierboven, of toch niet?
pi_107780194
Vrouwen met een muziek smaak O+
Are you nuts??
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:41:40 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_107780540
Ik herken mezelf heel erg in je.....

* NBT heeft brede muziek smaak, en niet alleen die radio bullshit......
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_107782226
Maar wat zeggen ze er bij jou dan van?

Het is híer in ieder geval niet erg stemmingverhogend, het opzetten van iets uit de wat meer obscure hoeken van m'n smaak, als er mensen (met name van m'n eigen geslacht) op bezoek zijn. :{

Al is Nederland sowieso geen land waar die soul/funk/hiphop/wereldmuziek/enz.-mengelmoesjes breed geaccepteerd worden. Da's meer iets voor de landen ten zuiden van hier, en de bronnen komen ook voor minstens 90% daar vandaan.

Maar goed, Gerard Ekdom's BBQ-box - ik heb beide delen - is voor zowel mezelf als de meeste anderen, ook vrouwen, goed verteerbaar. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 10:07:07 ]
  Moderator donderdag 9 februari 2012 @ 10:06:35 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107782238
Ik heb heul veul muziek leren kennen door mijn vriendin. Nou moet ik zeggen dat ik vrij makkelijk beinvloedbaar ben (ben een soort alles eter kwa muziek) maar mijn vriendin heeft een hele uitgesproken en specifieke smaak O+ (en een grotere muziek collectie dan ik)

Het grote verschil tussen mij en haar is dat ik naast luisteren naar muziek er ook graag over praat, dat laatste heeft ze iets minder.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 09-02-2012 10:13:31 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107783173
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb heul veul muziek leren kennen door mijn vriendin. Nou moet ik zeggen dat ik vrij makkelijk beinvloedbaar ben (ben een soort alles eter kwa muziek) maar mijn vriendin heeft een hele uitgesproken en specifieke smaak O+ (en een grotere muziek collectie dan ik)
Ik ben verliefd O+
pi_107783860
Wil je nu horen dat je heel bijzonder bent ofzo?
  Moderator donderdag 9 februari 2012 @ 11:06:51 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107783904
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:05 schreef DeDarmrakkertjes het volgende:
Wil je nu horen dat je heel bijzonder bent ofzo?
Nee ze wil weten of dit een herkenbaar beeld is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107783944
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:05 schreef DeDarmrakkertjes het volgende:
Wil je nu horen dat je heel bijzonder bent ofzo?
Wat een aardige reactie. :{

Nee, ik wilde er niets mee uitlokken, behalve een discussie en het delen van ervaringen.

(Ik had al wel ingecalculeerd dat dit topic misschien venijnige reacties op zou leveren, dat wel. Dus het verbaast me niets dat er zoiets komt.)

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 11:12:51 ]
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:12:39 #10
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107784103
Beetje de vrouw die cd's uit de 2 voor 15 bak haalt en die albums koopt op basis van een of twee singles. :')
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
  Moderator donderdag 9 februari 2012 @ 11:14:23 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107784162
Ik denk wel dat je met je 'discussie' een groot verschil te pakken hebt, veel mensen die ik ken (mannen en vrouwen) vinden muziek leuk of niet-leuk, maar zullen daar nooit over willen discusieren en/of over praten, het is voor hen van ondergeschikt belang. Dat zijn ook vaak de mensen die liever mp3's hebben dan een cd of lp (want rommel in huis), daarin verschilt de muziek liefhebber van de muziek luisteraar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107803816
quote:
0s.gif Op [.

Verder kom ik in m'n omgeving sowieso zéér weinig vrouwen tegen met een bovengemiddelde belangstelling voor muziek, als je het wat breder trekt. Een bescheiden cd-kastje met wat Hitzones erin, en wat veilige dingen als Ilse Delange, Michael Bublé en Caro Emerald erbij (of, als het iets meer mag rocken, Coldplay), is doorgaans voldoende.

[b]Hoe zit het in jouw omgeving? Herkenbaar beeld hierboven, of toch niet?

Mijn vriendinnen vallen wel aardig binnen bovenstaande ja....alhoewel als je dan doorvraagt ze toch af en toe ook een bredere of wildere smaak hebben/ meer artiesten kennen dan ik zou vermoeden.
pi_107805525
Ik wil niet flauw zijn ofzo, maar als ik je favo lijstjes op je site bekijk (mooi gemaak ^O^ )
Dan kom ik toch een hoop populaire 3 FM nummers tegen :)

Zoals: Ode to the bouncer
Are you nuts??
pi_107806175
Ze zijn er wel, vrouwen met verstand van muziek. Maar ze zijn wel in de minderheid
pi_107806897
Veel vrouwen boeit het idd niet, als er 2 Brothers on the 4th floor of Within Temptation opstaat is het prima...

Maar gelukkig zijn er vrouwen die weten wat muziek is, helemaal hemels zijn ze, als ze zelf ook nog een instrument durven op te pakken :P

Check deze dame:

of check deze dame :P

of dees :P

en tenslotte dees met hoge hakken :P

Ik heb geluk, mn huidige vriendinnetje drumt, speelt gitaar en kan nog redelijk zingen ook O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_107808009
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_107808121
Ik prefereer het iig boven die travestiet van een Lux
pi_107808670
Maar O/T: het is inderdaad uitzonderlijk. Vrouwen zijn meer visueel ingesteld, mannen wat meer auditief.
pi_107816305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:02 schreef whosvegas het volgende:
Ik wil niet flauw zijn ofzo, maar als ik je favo lijstjes op je site bekijk (mooi gemaak ^O^ )
Dan kom ik toch een hoop populaire 3 FM nummers tegen :)

Zoals: Ode to the bouncer
Ja, en Caro Emerald staat er ook gewoon tussen. Maar, in tegenstelling tot wat ik bij veel van m'n sekse-genotes zie, zijn die relatief veilige dingen wel gecombineerd met minder voor de hand liggende dingen. Zeker bij de wat recentere jaren (zie hier voor 2010/2011 en hier voor 2008/2009), daar hebben internetzenders veel invloed gehad. En ik slik het niet automatisch als het door grote zenders als 3FM gepromoot wordt, ben in staat zelf na te denken, zeg maar. :)

Alleen wijs ik het ook niet automatisch af; dat zou stom zijn als iets goed genoeg klinkt.

Bedankt voor het compliment over m'n site trouwens. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2012 04:11:00 ]
pi_107816318
Speel je zelf ook een instrument? Dan ben je pas een ekte muziekliefhebber :P
pi_107816320
quote:
Ik heb geluk, mn huidige vriendinnetje drumt, speelt gitaar en kan nog redelijk zingen ook O+
Tegelijk? :?
pi_107816330
Volgens mij zijn vrouwen meer van 'It's the singer not the song', het boeit niet echt hoe de muziek klinkt als de zanger maar leuk is.
standaarddrinker
pi_107816467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 03:58 schreef Nemephis het volgende:
Speel je zelf ook een instrument? Dan ben je pas een ekte muziekliefhebber :P
Ik denk niet dat ik daar veel mensen een plezier mee zou doen. :P

En laat zingen ook maar zitten, ik zing nog valser dan een zieke kraai. :+
pi_107818879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 03:59 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Tegelijk? :?
Zingen en gitaar spelen wel tegelijk, maar drummen erbij gaat niet echt he, kan je zelf wel bedenken :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')