Die had ik vroeger altijd, daar kan je zo lekker op kauwenquote:Op donderdag 9 februari 2012 06:55 schreef The_Dean het volgende:
Jazz III
Gebruik al een en dezelfde sinds begin 2007. En speel niet echt tam.
Ik ook!quote:
Ja, klopt. Nu speelt hij (meestal?) op een class A transistor volgens mij!quote:Op donderdag 9 februari 2012 03:15 schreef Braddie het volgende:
Een hèle jonge BB King spelende via een Fender Twin(?)
Zit nu wat klassiek te luisteren, eigenlijk voor het eerst in m`n leven, misschien moet ik hier maar wat inspiratie in op doen(Heb net al een klassiek achtige cover van I Will Follow opgenomen, dus wie weet zit er meer in)
Die dingen op vaste plekken bewaren wil wel helpen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:56 schreef guitarist het volgende:
Hoe the fuck krijg je het trouwens voor elkaar om een half jaar met 1 plectrum te doen? Ik raak die krengen altijd kwijt!
Altijd in m'n portemonnee, en door mijn kamer liggen er ook een aantal. Dan vind ik meestal wel één als ik wil spelen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:56 schreef guitarist het volgende:
Hoe the fuck krijg je het trouwens voor elkaar om een half jaar met 1 plectrum te doen? Ik raak die krengen altijd kwijt!
Ik heb sommige plectrums al meer dan 14 jaarquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:56 schreef guitarist het volgende:
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik heb sommige plectrums al meer dan 14 jaar.
Wat je zelf het fijnste vindquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:03 schreef Cool_Runner het volgende:
Welke dikte qua plectrum kan een beginner het beste pakken, of maakt 't niet uit? Ik heb nu 2 maanden gitaarles (elektrisch).
Gewoon een serie kopen van de dunste tot de dikste die ze hebben bij je winkel naar keuzen. En dan spelen spelen spelen. Dan kom je er vanzelf achter wat voor jou werkt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:03 schreef Cool_Runner het volgende:
Welke dikte qua plectrum kan een beginner het beste pakken, of maakt 't niet uit? Ik heb nu 2 maanden gitaarles (elektrisch).
Kocht begin 2007 vier stuks Jazz III. Drie was ik na twee dagen kwijt, die andere heb ik nu nog. Speel er altijd mee. Gewoon onthouden waar je hem gelaten hebt. En wat brother zegt, vaste plekken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:56 schreef guitarist het volgende:
Wow, bijna zeven en een halve centimeter.... Kan je daar wel precies mee spelen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:09 schreef stefanhaan het volgende:
Zo speel ik bv met een dunlop tortex Sharp van 73mm
Soz staat nog 0. voorquote:Op donderdag 9 februari 2012 12:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wow, bijna zeven en een halve centimeter.... Kan je daar wel precies mee spelen?
Om een iets fatsoenlijker geluid te krijgen zou ik je toch echt een normale gitaarversterker aanraden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:18 schreef Ulx het volgende:
Nou, ik vond dus ergens een Danelectro 59dc (reissue) en ben van plan deze te gaan kopen. Ik heb op dit moment alleen een basversterker staan (een Peavey TKO 80), is dat ding bruikbaar (in het begin, gewoon voor thuis) of kan ik toch maar beter gelijk een aparte gitaarversterker erbij halen?
Brug bijstellen door de schroeven verder de body in te draaien.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:39 schreef Gitaarmat het volgende:
Aawh wtf! Ik zet net een nieuw setje 0.11 op m'n strat en nu zie ik ineens dat de hele brug omhoog kantelt..![]()
Snel de snaren weer losdraaien of kan ik zo gerust spelen?
Misschien zijn de veren beetje uitgerekt in de body die de brug plat tegen gitaar houden?
Heb ik ook. Gaan lang mee inderdaad ook al ram je er op los.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:53 schreef The_Dean het volgende:
Doet het na 5 jaar nog perfect.
[ afbeelding ]
Dat is voor bas dan weer behoorlijk dun. Ik gebruik daarvoor 1,5 en 2,0mm plectræ.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:55 schreef Partingglass het volgende:
Ik speel bas met .77 of .96 plectrums gitaar idem. Dat slijt als een dolle.
Dat ding is inderdaad zo dik he.?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:53 schreef The_Dean het volgende:
Doet het na 5 jaar nog perfect.
[ afbeelding ]
Zoiets?quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Om een iets fatsoenlijker geluid te krijgen zou ik je toch echt een normale gitaarversterker aanraden.
Nee, zoiets:quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoiets?
http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Bassman
Jups is zeker voor bas erg dun. Bij de punkband vond ik dat fijn. En bij dikke plectra brak me bijna elke gig de e of a snaar. Dunnere plectra en net wat verder van de brug spelen verhielpen dat sindsdien blijven hangen bij die plectra.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is voor bas dan weer behoorlijk dun. Ik gebruik daarvoor 1,5 en 2,0mm plectræ.
Speelt heerlijk! Klein, snel en erg precies!quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:03 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dat ding is inderdaad zo dik he.?
Dat dat fijn speelt kan ik echt niet zo vattenmaar ieder voor zich he.
Gewoon bij Thomann en Music store en zo? Die zullen vast wel Monster Cable en Vovox verkopen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:42 schreef Svyatagor het volgende:
Iemand nog suggesties voor een site waar ze goede kabels verkopen? Ik wil een of twee nieuwe hebben met een haakse plug aan de ene kant, en een normale aan de andere.
De E en A van je bas breken? Dan ben je wel heel erg lomp.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:31 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Jups is zeker voor bas erg dun. Bij de punkband vond ik dat fijn. En bij dikke plectra brak me bijna elke gig de e of a snaar. Dunnere plectra en net wat verder van de brug spelen verhielpen dat sindsdien blijven hangen bij die plectra.
Lab Series l9 dacht ik... laatst op gespeeld prettige klank alleen op laag volume beroerdquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:55 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja, klopt. Nu speelt hij (meestal?) op een class A transistor volgens mij!
Twee toch?quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:31 schreef brother52 het volgende:
Dean, hoeveel eindbuizen zitten er in die Hornet?
http://www.orangeamps.com/divo-tubesync-ov4-explained-view-doug-dopplers-demo-video/
Kijkquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:09 schreef Braddie het volgende:
Nice, die kerel van die Marshall Haze 30 en die Ibanez LP heeft tòch gehoor gegeven. 500 euro voor beide!
Èn een fijne buizenbak, èn een Pre-Lawsuit `74 LP
Ok, probleem... die Haze 30 had hij al verkocht in de tussentijd, hij heeft een MG15CD staan die ik er bij mag kopen, die gooit de prijs wel redelijk naar beneden hoop ik!quote:
Absoluut, we hadden het er gisteravond over en m`n ma zei opeens "Ja, die kan hij dan zo lang op z`n slaapkamer neer zetten", ik had zoiets vanquote:
Het gaat me er nu eigenlijk puur om, dat ik een gitaar versterker heb voorlopig en dat ik dan kan sparen voor die AC-30, nu zit deze man in de buurt hier in Hilversum, heb er ook bandcoaching, dus dat komt me goed uit.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst eens bedenken wat je wil. Je vliegt als een ongeleid projectiel in de rondte.
Hoop het niet dat je die krijgt. Sta je weer als een mongol te zwaaien met je gitaar nog 1 doormiddenquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het gaat me er nu eigenlijk puur om, dat ik een gitaar versterker heb voorlopig en dat ik dan kan sparen voor die AC-30, nu zit deze man in de buurt hier in Hilversum, heb er ook bandcoaching, dus dat komt me goed uit.
Die Ibanez LP zat ik al vrij lang op te azen dus die komt er hoe dan ook vanavond!, die Marshall is ook wel een leuke amp om voorlopig te gebruiken met die Multi-FX en over een aantal maanden, als ik het geld heb, koop ik die Vox
Die is net een jaartje te jong.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:25 schreef genakt het volgende:
http://www.tweedehands.nl(...)-1977-112452131.html
Ik zou zeggen bied 250, misschien heb je in 1 keer raak geschoten.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:09 schreef Partingglass het volgende:
Het is een van de eerste met aangepaste kop. kwalitatief niet minder dan de pre lawsuits. Wie weet doet de verkoper hem voor weinig van de hand.
Ik heb mezelf plechtig beloofd geen gitaren meer te kopen tenzij een van de 4 die ik gebruik eruit gaat. Alleen nog basgitaren.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen bied 250, misschien heb je in 1 keer raak geschoten.
Nicequote:Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef Braddie het volgende:
3 weken geleden kwam er een vriend langs met een hardcase, hij liet hem hier staan en zei"ik haal hem de volgende keer wel op"
Spreek hem net aan op facebook of hij hem kwam ophalen want m`n ma vind het een onding en hij staat in de weg, zegt ie "Ach Braddie, hou maar misschien kan je er wat mee"
Best gaaf, de 2ehands sticker zat er nog op afgeprijst van 159 naar 119,00quote:
ikke?quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:09 schreef Partingglass het volgende:
Waar woon je? anders zou je er hier misschien eentje kunnen lenen voor tijdelijk
Heb zelf een tijd een Crafter gehad, een simpele stratocaster(Binnenkort weer in bezit trouwens) en dat is een hele fijne gitaar, veel waar voor je geld, blijft goed in tune, pick-ups zijn ook wel ok, en daar heb ik over 1 weekje als het meezit een optreden meequote:Op donderdag 9 februari 2012 18:08 schreef Hypocriet het volgende:
Gitaristentopic.
Mag ik hier ook een vraag stellen, of moet ik weer een heul nieuw topic aanmaken dan? *ik doe het lekker toch denk ik*![]()
Ik heb hier al eens eerder gepost dat ik wou beginnen met gitaarles. Is geregeld, elektrisch, alleen wil ik graag linkshandig spelen. Als ik op een rechtshandige gitaar was begonnen, kon ik er bij de persoon die mij les gaat geven eerst wat uitproberen en zulks voordat ik een eigen gitaar zou aanschaffen. Alleen wil ik dus echt linkshandig gaan spelen, dus kan ik van tevoren bij diegene niets uitproberen.![]()
Is het beter om eerst een 'goedkoop beginnerssetje' aan te schaffen, of beter meteen een duurder, beter merk te nemen, en welke dan?
Qua prijs maakt het allemaal niet zo heel veel uit, maar het moet natuurlijk niet te gek worden.
Thanks alvast.
Thanks, ik ga het onthouden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb zelf een tijd een Crafter gehad, een simpele stratocaster(Binnenkort weer in bezit trouwens) en dat is een hele fijne gitaar, veel waar voor je geld, blijft goed in tune, pick-ups zijn ook wel ok, en daar heb ik over 1 weekje als het meezit een optreden mee
Als je slim bent ga je kijken voor een Classic Vibe strat/tele of een 2e hands Fender (Mex/Jap) en een simpele versterker, of een Gitaar pedaaltje(Ik heb er een voor je te koop)
Noord-Limburg is misschien nog wel te doen voor mij. Zou wel een hele goede oplossing zijn, dan kan ik ondertussen rustig verder kijken. Ik ga even overleggen met ouders.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:12 schreef Partingglass het volgende:
Ik woon in noord limburg. Ik heb een telecaster uitgeleend bij een oude stagaire van me. Die is vorig jaargestopt met haar gitaaarspeel aspiratie die zou je eventueel wel mogen lenen.
Ik weet hoe fustrerend het kan zijn om linkshandig te zijn en gitaa/bas te spelen. Deze gitaar heb ik ooit in een partij gekocht en is volgens mij nu al een jaar of 4 non stop uitgeleend geweest aan verschillende mensen.
Linkshandig maakt je keuze wel redelijk beperkt maar niets is onmogelijk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:08 schreef Hypocriet het volgende:
Gitaristentopic.
Mag ik hier ook een vraag stellen, of moet ik weer een heul nieuw topic aanmaken dan? *ik doe het lekker toch denk ik*![]()
Ik heb hier al eens eerder gepost dat ik wou beginnen met gitaarles. Is geregeld, elektrisch, alleen wil ik graag linkshandig spelen. Als ik op een rechtshandige gitaar was begonnen, kon ik er bij de persoon die mij les gaat geven eerst wat uitproberen en zulks voordat ik een eigen gitaar zou aanschaffen. Alleen wil ik dus echt linkshandig gaan spelen, dus kan ik van tevoren bij diegene niets uitproberen.![]()
Is het beter om eerst een 'goedkoop beginnerssetje' aan te schaffen, of beter meteen een duurder, beter merk te nemen, en welke dan?
Qua prijs maakt het allemaal niet zo heel veel uit, maar het moet natuurlijk niet te gek worden.
Thanks alvast.
Ben jij ook links?quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:12 schreef Partingglass het volgende:
Ik woon in noord limburg. Ik heb een telecaster uitgeleend bij een oude stagaire van me. Die is vorig jaargestopt met haar gitaaarspeel aspiratie die zou je eventueel wel mogen lenen.
Ik weet hoe fustrerend het kan zijn om linkshandig te zijn en gitaa/bas te spelen. Deze gitaar heb ik ooit in een partij gekocht en is volgens mij nu al een jaar of 4 non stop uitgeleend geweest aan verschillende mensen.
Dankje.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Linkshandig maakt je keuze wel redelijk beperkt maar niets is onmogelijk.
Vintage maakt leuke en goede linkshandige modellen die redelijk betaalbaar zijn. Je zou naar epiphone kunnen kijken, Mexicaanse Fenders, Squier Classic Vibe (geen idee of die linkshandig gemaakt worden). Een Roland Cube, Line 6 versterkertje er bij en je bent voor rond de ¤ 500 klaar.
[..]
Ben jij ook links?
Wat Brother zegt, linkse Classic Vibe gitaren zijn er nooweg(Haha LINKSquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Linkshandig maakt je keuze wel redelijk beperkt maar niets is onmogelijk.
Vintage maakt leuke en goede linkshandige modellen die redelijk betaalbaar zijn. Je zou naar epiphone kunnen kijken, Mexicaanse Fenders, Squier Classic Vibe (geen idee of die linkshandig gemaakt worden). Een Roland Cube, Line 6 versterkertje er bij en je bent voor rond de ¤ 500 klaar.
[..]
Ben jij ook links?
Geweldig.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:21 schreef Partingglass het volgende:
Ik ben linkshandig idd. Het overgrote deel van mijn collectie is rechtshandig al dan niet met de snaren omgedraaid. Alles wat ik regelmatig bespeel is linkshandig besnaard.
@hypocriet als het goed is, is het een heel pakket, versterkertje draagband tas kabels, plectra heb ik genoeg doe ik wel een rijtje bij en ik dacht ook een stemapperaatje.
Laat maar weten mocht je intresse hebben dan ga ik er achteraan om dat ding eens op te halen.
Nijmegen is 3 kwartiertjes rijden als er geen haast bij is kan ik hem ook een keer die kant mee opnemen als ik weer die richting op rijd.
Kun je proberen of het wat is, als het wat is kun je dan kijken voor zelf iets te kopen. Ik wil het setje dan weer een keerterug leen ik dat weer een andere keer uit aan weer iemand anders die begint. Zo zwerft dat setje al jaren door nederland. haha
Op marktplaats staat op dit moment niet zo heel erg veel soeps.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:19 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Dankje.
Hier heb ik wat aan zeg, jullie zijn snel met reageren.
Doe daar deze versterker bij:quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Op marktplaats staat op dit moment niet zo heel erg veel soeps.
Dit is het enige leuke wat ik kan vinden:
http://link.marktplaats.nl/527467425
Dat setje heeft me eigenlijk niets gekost. Kocht toen vaker gitaren in via een duitser vanuit china. Ik dacht toendertijd nog 36 euro voor een strat en 45 voor een tele. Die is er helaas mee gestopt ik heb toen een partijtje van zijn oude voorraad goedkoop overgenomen. De winst had ik al heel snel eruit. en toen heb ik er een paar gehouden om uit te lenen of af te geven. Dit is de laatste.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:25 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Geweldig.
Euh, ik had eventueel een eerste les in de carnavalsvakantie (dus over 1,5 week), dus ik weet niet of je voor die tijd in de buurt bent. Anders moet ik mijn ouders even lief aankijken, haha.
Uiteraard, dat snap ik.
Wel leuk eigenlijk, dat dat setje al zoveel gebruikt wordt door verschillende mensen.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Doe daar deze versterker bij:
http://muziek.marktplaats(...)JMUY8&fta_ind=1&fs=1
En je bent klaar! dat is een waanzinnige combo, die Versterker is 6,5" en 10 watt, maar is ènorm goed inzetbaar!
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Op marktplaats staat op dit moment niet zo heel erg veel soeps.
Dit is het enige leuke wat ik kan vinden:
http://link.marktplaats.nl/527467425
Bedankt!quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:30 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dat setje heeft me eigenlijk niets gekost. Kocht toen vaker gitaren in via een duitser vanuit china. Ik dacht toendertijd nog 36 euro voor een strat en 45 voor een tele. Die is er helaas mee gestopt ik heb toen een partijtje van zijn oude voorraad goedkoop overgenomen. De winst had ik al heel snel eruit. en toen heb ik er een paar gehouden om uit te lenen of af te geven. Dit is de laatste.
In de carnavalsvakantie? Ik ga er achteraan om hem zo snel mogelijk hier te hebben kijk ik dan heel even of ik voor die tijd nog richting nijmegen ga.
Het is even flink beunen, zeker het opsturen.. maar eenmaal fijn aangekomen kan je lekker aan de slag!, het fijne van je eerste gitaar is dat je hem lekker naar eigen smaak kan aanpassen, al is dat bij een MIM Tele niet echt nodig, laatst op een `01 Mex Tele gespeeld, heerlijk gitaartje!quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:30 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
[..]Dank, dank.
Wel allemaal uithoeken zeg.dan zou het moeten worden opgestuurd vrees ik.
Inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:36 schreef Partingglass het volgende:
En anders kunnen we altijd nog halverwege afspreken als je ouders het te ver vinden. Komt wel goed..
Dankje.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:41 schreef Partingglass het volgende:
Als ik het setje voor zondag hier heb dan is dat ideaal ik woon in de buurt van venlo. Maar zou zondag best even naar venray kunnen rijden of daar bijvoorbeeld bij de macdonalds ofzo af kunnen spreken. Ik hou je op de hoogte
Hij gaat hem eerst voor me voorzien van nieuwe snaren en even afstellen, volgende week mag ik hem ophalen dan is hij volledig afgesteld!quote:
Zou je hem niet bewaren voor die vriend van je...quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:10 schreef Braddie het volgende:
Iemand intresse in een hardcase trouwens? 2e hands aanschaf prijs was 119, gitaristen prijsje, 50 euro!
Nee, ik mocht hem houden zei hij, nou ik heb er niet veel aan, dus ik verkoop hem dan liever.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:37 schreef mr-green het volgende:
[..]
Zou je hem niet bewaren voor die vriend van je...
Dat je de hardcase verkoopt is volgens mij niet wat hij wil dat je ermee doet
Je ontwijkt mijn vraag of je snapt mij nietquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, ik mocht hem houden zei hij, nou ik heb er niet veel aan, dus ik verkoop hem dan liever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |