dat goedje maakt je olie dikkerquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:08 schreef 2cv het volgende:
VerstandigZelfs met een lage compressie schijnt er een mogelijkheid te zijn die goedkoop is en soms helpt om de compressie weer op te krikken: een speciaal goedje door de motorolie gooien en dat zou dan vuil bij je zuigerveren weg moeten spoelen waardoor die weer beter afdichten. Maarja, dan moet het wel daaraan liggen ...
Welke mensenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Oksel, laat mensen praten, je hebt een focking vette bak gekocht..![]()
![]()
hij probeert zich te vereenzelvigen met ts. daarom projecteert hij zijn ervaringen op die van ts - alleen is dat wat misplaatstquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Welke mensen? Ik zie eigenlijk alleen maar enthousiastelingen.
Toffe camper om te zien iig. Jammer dat er het een en ander aan mankeert. Hopelijk weet je dat vlug (en goeikoop) op te lossen.
Fototje faalt...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:40 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik heb net op Marktplaats een spoiler en vette sideskirts gekocht.
[ afbeelding ]
Dat is het streven.
Het kan altijd slechter..
[ http://img375.imageshack.us/img375/4654/272fordtransit1978.jpg (copy/paste deze link) ]
Verkeerde modelquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:40 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik heb net op Marktplaats een spoiler en vette sideskirts gekocht.
[ afbeelding ]
Dat is het streven.
Het kan altijd slechter..
[ http://img375.imageshack.us/img375/4654/272fordtransit1978.jpg (copy/paste deze link) ]
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:29 schreef JerryLee het volgende:
![]()
109.435 km in zijn 1
164.153 km in zijn 2
215.652 km in zijn 3
265.541 km in zijn 4
315.431 km in zijn 5
Ik heb even het wetboek voor je nageplozen en het woord 'hip' mag gewoon gebruikt worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
die tweede he, noem het ratlook en je bent helemaal hip (mag hip nog als woord)).
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb even het wetboek voor je nageplozen en het woord 'hip' mag gewoon gebruikt worden.
zijn geen mooie waardes, dat weetje hoop ik?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:00 schreef Oksel het volgende:
Compressie:
1: 9,5
2: 8,5
3: 9,25
4: 8,5
Gemeten bij warmte motor.
Gedaan:
- Alle vloeistoffen nieuw
- Alle filters nieuw
- Bougies / contactpuntjes / rotor / verdeelkap
- Kleppen stellen
- Remmen testen
- 5 nieuwe banden besteld
Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn over paar dagen
quote:Hartelijk dank dat u zich heeft aangemeld voor:
Wegenwacht® Europa Service
Met Vervangende Auto Service Buitenland
Aanvullende dekking
Kampeerauto Service Buitenland
Nu is het dus tijd om al die ontstekingsdingen en onderhoudsdingen te doen. Vervolgens een beetje losrijden en dan eens verder zien.quote:
wat is er niet goed aan de compressie dan ?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
zijn geen mooie waardes, dat weetje hoop ik?
TS heeft toch rond de 9B, prima dusquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Wtf.. Gemiddeld hoort een benzine motor tussen de 9 en 12 te hebben en diesels het dubbele..
Kan ook mee te maken hebben met het verouderd techniek..
voor een BMW niet nee...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
zijn geen mooie waardes, dat weetje hoop ik?
dat is vrij simpel te verklarenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:26 schreef Oksel het volgende:
En nu je het over BMW hebt, morgen met mijn eigen 1-serie met 150pk terug naar de chiptuner, hij loopt niet harder dan 190 op de GPS, voorheen liep hij 200. Hij stopt gewoon bij 190, en neemt gas terug tot 160.
thermostaat niet kapot?quote:Op maandag 20 februari 2012 19:25 schreef Oksel het volgende:
Oh; de temperatuursensor werkt niet meer, dat is wel belangrijk.
Hebben hem een uur aan de computer gehad.. Tunex.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dat is vrij simpel te verklaren
dat zijn de beunhazen tuners, die zeten een weerstandje op de singaal draden, zodat de PCM meer gaat inspuiten, kom je in de hogere snelheden cq toeren, dan is de PCM aan het einde van zn bereik, en stop hij er mee
Kachel wordt warm, koelvloeistof is ook goed.. dus of de kabel is kapot, of de sensor werkt niet meer. Ofzo.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
thermostaat niet kapot?
wordt de kachel wel warm ?
koelvloeistof peil in orde?
If it aint broke....quote:Op maandag 20 februari 2012 17:42 schreef Oksel het volgende:
Nieuwe banden zijn besteld.
Moet er nog iets gebeuren met de carburateur? Of werkt die gewoon..
Matig advies aangezien het ding dan ook weer afgesteld moet worden. En ik heb het idee dat TS daar geen ervaring mee heeft.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
If it aint broke....
Als je het ziet zetten kan je de carb uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Maar dan heb je wel een revisiesetje nodig waar de juist pakkingen inzitten.
Daarom zei ik ook dat als het goed werkt je er niet aan moet zitten.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Matig advies aangezien het ding dan ook weer afgesteld moet worden. En ik heb het idee dat TS daar geen ervaring mee heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |