Geen schande, banden zijn ook niet het eerste waar ik op let.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:00 schreef Oksel het volgende:
Frustrerende is.. ik heb al 3 mensen met kennis van auto's ernaar laten kijken, geen enkele die me daarop wees.
dan heb je nog maar heel weinig oldtimers gezienquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dat zou de eerste auto zijn waar van ik hoor dat iemand zulke banden er onder zet, omdat het vroegah zo was ... gezien de prijs
Ja, ik ook.. te grote overbrenging, en hij slipt. Maar hij koppelt verder bijzonder goed.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:59 schreef powerflux het volgende:
je zegt: meer toeren, niet meer snelheid.
dan denk ik automatisch: koppeling slipt.
verder lijkt me 130 echt bizar hard voor zo'n camper..
quote:The engines used in the UK were the Essex V4 for the petrol-engined version in 1.7 L and 2.0 L capacities. By using relatively short V-4 engines Ford were able to minimise the additional length necessitated to place the engine ahead of the driver.[15] Another popular development under the bonnet was the equipping of the van with an alternator at time when the UK market competitors expected buyers to be content with a dynamo.[15] A 43 bhp (32 kW) diesel engine sourced from Perkins was also offered. As this engine was too long to fit under the Transit's stubby nose, the diesel version featured a longer bonnet. The underpowered Perkins proved unpopular, and was replaced by Ford's own "York" unit in 1974. For mainland Europe the Transit had the German Ford Taunus V4 engine in Cologne 1.7- or Essex 2.0-litre versions. The diesel version's long nose front was also used to accommodate the Ford 3.0-litre V6 in vans supplied to police and ambulance services. In Australia, the long-nose diesel front was used to accommodate an inline 6-cylinder engine derived from the Ford Falcon.
Als ik het goed lees hadden die V6 uitvoeringen een langere neus, dus als het daarbij echt om de neus zelf gaat en dus niet gewoon een uitstulping in de grille dan gaat dat dus niet passen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:13 schreef Oksel het volgende:
Er zijn dus versies met een V6 3.0 liter motor.
Lijkt me niet eenvoudig 'even' een andere motor er in te lepelen, helaas.
Nouja, hopelijk gaat deze motor gewoon weer netjes lopen, dan rijdt hij minimaal 100 - 110, da's okay. Eerst zelf de basis vervangen, en bij een lokale knutselaar de vloeistoffen laten vervangen. Op MP setje banden (als deze echt zo oud zijn..)..
dat klopt, maar als het dat blijkt te zijn heeft het ook geen zin om te gaan zoeken naar verschillen in overbrengverhoudingen etc. Dan is het gewoon 'jammer dan' en dan weet je waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:25 schreef Oksel het volgende:
Ik heb nog helemaal niets gemeten. Als de compressie niet goed is moet je zuigerveren / pakkingen vervangen toch? Dat is dus eigenlijk een complete revisie. Dan moet de motor eruit, etc. etc. Hoop werk / geld.
Oeh, dat is stevig. Dat verbruik, en die lage snelheid.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:21 schreef Bo_Sneger het volgende:
Heb ook zo'n ding gehad, maar dan als 2.0 in paardenwagen-uitvoering. Na heel lang accelereren haalde hij 100 km/h (bij een verbruik van 1 op 3 trouwens, maar dit terzijde).
modernere carburateurquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:36 schreef Oksel het volgende:
Ik hoop het 2cv..ik hoop het
Ik ben erg benieuwd wat het verbruik gaat zijn als je gewoon 100-110 rijdt.. is 1op8 haalbaar? V4, 1700cc.
Want? Natuurlijk zijn ze niet 1:1 vergelijkbaar, maar ze zijn grofweg even groot, die sprinter is veel gestroomlijnder en dat stadsverkeer weegt niet al te zwaar mee omdat je in de praktijk met zo'n camper gewoon vol gas op de snelweg rijdt. Maar het is wel een indicatie dat die 1:8 met die camper bijna niet zal lukken.quote:
Motorsteunen van Diesel, kabelboom is zowiezo 3x niks, hooguit Stopklep, gloeispiralen en startmotor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:28 schreef Oksel het volgende:
En past dat zomaar? Het is een 4-bak (plus de achteruit dan).
[ afbeelding ]
dit dusquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:52 schreef 2cv het volgende:
Eerst dat ding een grote beurt geven. Alle vloeistoffen (heeft dat ding achterwielaandrijving? Zo ja: de olie in het achterste differentieel niet vergeten) en filters vervangen, kleppen stellen, ontsteking stellen en slijtage-delen vervangen (bougies, distributieriem, bougiekabels, etc. etc.).
Dan eens verder kijken.
1 je moet herkeuren dat is prijzig. vooral als er een geluidsmeting gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:38 schreef Oksel het volgende:
Op marktplaats staan verschillende V6 Granada motoren die er dus zo in kunnen. Nu de vraag of ik er meteen en V6 in gooi, of dat ik eerst ga proberen die V4 netjes te laten lopen.
Of een V6 en dan ombouwen naar LPG. Maar dat zal in totaal weer een duur geintje worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |