abonnement Unibet Coolblue
pi_127712754
Vandaag dus wezen praten, erg interessant. Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik deze studie wil gaan doen.

Zit er nog verschil tussen de studie in Rotterdam en ergens anders? bijvoorbeeld in Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Leeuwarden?
Rolling with the wind....
--------------------------------------------------------------------
[img]http://card.mygamercard.net/apps/zune/PirateStef7.png[/img]
pi_127714165
Geen ervaringen mee, maar ik hoor andere wel over verschillen. Focus kan wat anders liggen. Misschien even een nieuw topic over openen.
pi_127726549
Een (toekomstig) HRO-er hier ervaring mee? Ik had een mail ontvangen waarin stond dat ik een één of ander startmeter moest invullen, waarna ik vervolgens een verkort rapport zou ontvangen wat betreft de uitslag. Ik had het overigens gister ingevuld, maar niks ontvangen? Bovendien moet ik deze uitslag naar het startgesprek meenemen, waarvan ook niet eens bekend is waar het gehouden wordt (lokaal etc)...

Buiten het feit dat alleen bekend is hoe laat omdat ik mezelf ervoor ingeschreven heb.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:48:00 #279
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127726628
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:46 schreef -Spaghetti- het volgende:
Een (toekomstig) HRO-er hier ervaring mee? Ik had een mail ontvangen waarin stond dat ik een één of ander startmeter moest invullen, waarna ik vervolgens een verkort rapport zou ontvangen wat betreft de uitslag. Ik had het overigens gister ingevuld, maar niks ontvangen? Bovendien moet ik deze uitslag naar het startgesprek meenemen, waarvan ook niet eens bekend is waar het gehouden wordt (lokaal etc)...

Buiten het feit dat alleen bekend is hoe laat omdat ik mezelf ervoor ingeschreven heb.
vaak hangt er ter plekke wel een lijst of n lichtkrant met waar je moet zijn :P HRO style
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_127727550
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

vaak hangt er ter plekke wel een lijst of n lichtkrant met waar je moet zijn :P HRO style
Op hint.hro zag ik daar niks over? Alleen iets over de derde jaar studenten en de zieke/afwezige docenten.

Ik kreeg wel een mail over dat de intaketoetsen in het toetscentrum wordt gehouden tegenover de receptie. Dat weet ik wel te vinden. Er staat duidelijk wanneer het startgesprek is. Want ik had mijzelf voor een bepaalde tijd ingeschreven via GEIS, ook stond er in de mail wat ik allemaal moet meenemen.

Maar enige onduidelijke voor mij zijn:

*waar het startgesprek zich plaatsvindt?

*ik moest een startmeter invullen. In de mail stond dat ik het ook thuis kon doen ipv tijdens de intaketoetsen en dat ik na de testen ingevuld te hebben een verkort rapport/uitslag zou krijgen via de mail die ik mee moest nemen naar het startgesprek, maar ik had het gister ingevuld en voltooid, maar tot op heden nog niks ontvangen in mijn studentenmail? Er stond overigens dat ik het daar zou ontvangen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:05:10 #281
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127727619
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:03 schreef -Spaghetti- het volgende:

[..]

Op hint.hro zag ik daar niks over? Alleen iets over de derde jaar studenten en de zieke/afwezige docenten.

Ik kreeg wel een mail over dat de intaketoetsen in het toetscentrum wordt gehouden tegenover de receptie. Dat weet ik wel te vinden. Er staat duidelijk wanneer het startgesprek is. Want ik had mijzelf voor een bepaalde tijd ingeschreven via GEIS, ook stond er in de mail wat ik allemaal moet meenemen.

Maar enige onduidelijke voor mij zijn:

*waar het startgesprek zich plaatsvindt?

*ik moest een startmeter invullen. In de mail stond dat ik het ook thuis kon doen ipv tijdens de intaketoetsen en dat ik na de testen ingevuld te hebben een verkort rapport/uitslag zou krijgen via de mail die ik mee moest nemen naar het startgesprek, maar ik had het gister ingevuld en voltooid, maar tot op heden nog niks ontvangen in mijn studentenmail? Er stond overigens dat ik het daar zou ontvangen.
bel morgen anders even :) dan heb je n stuk sneller antwoord
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_127728038
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bel morgen anders even :) dan heb je n stuk sneller antwoord
Ja? Lijkt me sterk dat ze een fout hebben gemaakt?

Ik bedoel, de afgelopen dagen zijn er al wat startgesprekken geweest en dan vraag ik me af hoe de rest weet waar die moest zijn...
pi_127728614
Bij ons was het zo dat de helft het helemaal niet had ingevuld en dan deed je dat gewoon op school even. Kan me niet herinneren dat ik de resultaten heb geprint toen eigenlijk, krijgen ze dat niet gewoon digitaal door?

Start gesprek was gewoon melden bij de receptie, dan ergens aan een tafel gaan zitten die was gereserveerd. En dan werd je door een willekeurige docent opgehaald om even een gesprekje te houden.

Hro is chaotisch, welkom.
pi_127729055
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:22 schreef Myraela het volgende:
Bij ons was het zo dat de helft het helemaal niet had ingevuld en dan deed je dat gewoon op school even. Kan me niet herinneren dat ik de resultaten heb geprint toen eigenlijk, krijgen ze dat niet gewoon digitaal door?

Start gesprek was gewoon melden bij de receptie, dan ergens aan een tafel gaan zitten die was gereserveerd. En dan werd je door een willekeurige docent opgehaald om even een gesprekje te houden.

Hro is chaotisch, welkom.
En welk vestiging zit/zat jij als ik vragen mag? Dat hadden ze wat mij betreft dan wel in de brief mogen aangeven. Wat mij betreft vind ik de chaos wel meevallen tot nu toe qua administratief werk, we zijn immers geen kleuters meer. Maar wat duidelijkheid wat betreft afspraken mag wel duidelijker..

Er stond inderdaad in de mail die ik kreeg dat die startmeter tijdens de intaketoetsen werd afgenomen, maar dat het nu technisch gezien mogelijk is om het thuis in te vullen. Alleen er ontstond bij mij verwarring over het feit dat er stond, " je ontvangt na de testen een verkort rapport en uitslag op je studentenmail en deze neem je mee naar het startsgesprek".

Waarbij dan vraagtekens kwamen... ja waar is het startgesprek dan? Welk lokaal etc..

Bovendien neem ik aan dat de receptie direct na ingang daar is? Want ben nooit zelf eerder in de HRO geweest.
pi_127729326
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:29 schreef -Spaghetti- het volgende:

[..]

En welk vestiging zit/zat jij als ik vragen mag? Dat hadden ze wat mij betreft dan wel in de brief mogen aangeven. Wat mij betreft vind ik de chaos wel meevallen tot nu toe qua administratief werk, we zijn immers geen kleuters meer. Maar wat duidelijkheid wat betreft afspraken mag wel duidelijker..

Er stond inderdaad in de mail die ik kreeg dat die startmeter tijdens de intaketoetsen werd afgenomen, maar dat het nu technisch gezien mogelijk is om het thuis in te vullen. Alleen er ontstond bij mij verwarring over het feit dat er stond, " je ontvangt na de testen een verkort rapport en uitslag op je studentenmail en deze neem je mee naar het startsgesprek".

Waarbij dan vraagtekens kwamen... ja waar is het startgesprek dan? Welk lokaal etc..

Bovendien neem ik aan dat de receptie direct na ingang daar is? Want ben nooit zelf eerder in de HRO geweest.
Ik zat destijds op locatie Pieter de Hoochweg, tegenwoordig zit ik op de gebouwen bij Wijnhaven. Receptie zit naar mijn weten op alle locaties gewoon direct na de ingang.

Weet eerlijk gezegd niet meer precies hoe het ging, maar weet wel dat je je er absoluut geen zorgen over hoeft te maken.
pi_127729537
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zat destijds op locatie Pieter de Hoochweg, tegenwoordig zit ik op de gebouwen bij Wijnhaven. Receptie zit naar mijn weten op alle locaties gewoon direct na de ingang.

Weet eerlijk gezegd niet meer precies hoe het ging, maar weet wel dat je je er absoluut geen zorgen over hoeft te maken.
Nee oke. Jij zegt dus gewoon 5 a 10 minutjes van te voren aankakken en dan als je 'niets ' opvalt of ziet bij binnenkomst dat ik even naar de receptie toeloop en daar even informeer waar het startgesprek zich plaatsvindt?

Ik had zelf wel een vermoeden zoals jou, zo van dan langs de receptie, maar ik dacht dat die meestal weinig informatie hadden ofwel weinig weten.
pi_127730193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:36 schreef -Spaghetti- het volgende:

[..]

Nee oke. Jij zegt dus gewoon 5 a 10 minutjes van te voren aankakken en dan als je 'niets ' opvalt of ziet bij binnenkomst dat ik even naar de receptie toeloop en daar even informeer waar het startgesprek zich plaatsvindt?

Ik had zelf wel een vermoeden zoals jou, zo van dan langs de receptie, maar ik dacht dat die meestal weinig informatie hadden ofwel weinig weten.
Gewoon iets te vroeg zijn, direct naar de receptie gaan. Die zijn er om je te helpen, zulke dingen zullen ze wel weten en anders kunnen ze iemand bellen die het wel weet. De gebouwen zijn niet altijd even logisch namelijk. :') Zou zomaar kunnen dat je naar de vijfde verdieping moet of iets. :') Gewoon vragen.

Zelfde ga je ook merken bij je introductie dagen, maar dan lopen er gelukkig alleen eerstejaars rond en mensen om je te helpen. 1 grote chaos altijd. :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:57:06 #288
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_127730900
Kan me überhaupt niet herinneren dat ik zo'n startgesprek heb gehad _O-

Ik moest wel zo'n startmeter invullen, maar dat was onderdeel van SLC en het eerste gesprek met je coach was op basis van die startmeter. Maar goed, dat was allemaal dus pas gedurende kwartaal 1 en zéker niet voor de zomer al.
pi_127731026
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan me überhaupt niet herinneren dat ik zo'n startgesprek heb gehad _O-

Ik moest wel zo'n startmeter invullen, maar dat was onderdeel van SLC en het eerste gesprek met je coach was op basis van die startmeter. Maar goed, dat was allemaal dus pas gedurende kwartaal 1 en zéker niet voor de zomer al.
Was bij ons wel "verplicht" voor dat het schooljaar begon. Maar uiteindelijk waren er ook het eerste kwartaal nog mensen die het niet hadden gedaan en dan kon het inderdaad gewoon met je SLC. Het is eigenlijk ook niet echt van belang, tenminste, voor de gemiddelde student niet. Het is meer om alvast te kijken of je misschien extra begeleiding met iets nodig zou hebben, volgens mij.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:02:31 #290
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_127731223
Tja, ik weet het niet zo goed meer :P
Nu bezig met m'n stage (3e jaars ben ik dus alweer..). Is toch wel even iets anders, elke dag 9.00-17.30 bezig zijn :')
School begon bij mij nooit voor 10.30 en was altijd voor 16.00 wel weer klaar _O-
pi_127731724
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gewoon iets te vroeg zijn, direct naar de receptie gaan. Die zijn er om je te helpen, zulke dingen zullen ze wel weten en anders kunnen ze iemand bellen die het wel weet. De gebouwen zijn niet altijd even logisch namelijk. :') Zou zomaar kunnen dat je naar de vijfde verdieping moet of iets. :') Gewoon vragen.

Zelfde ga je ook merken bij je introductie dagen, maar dan lopen er gelukkig alleen eerstejaars rond en mensen om je te helpen. 1 grote chaos altijd. :')
Pfff :')

Kwartiertje van te voren dan maar.... komt wel goed. Goed om te weten dat het chaotisch is. Kan ik daarmee rekening houden. :P
pi_127732647
Nieuwe CMD'ers hier? :) Ze gaan trouwens de huidige 1e klassen samenvoegen, ben benieuwd.
Lekker happen
pi_127732951
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:21 schreef -Datdus- het volgende:
Nieuwe CMD'ers hier? :) Ze gaan trouwens de huidige 1e klassen samenvoegen, ben benieuwd.
CMD-ers zijn? Ga het sowieso niet doen, anders had ik de afkorting wel geweten. Maar ben benieuwd. :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:35:43 #294
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128231732
Van Profielen :D

quote:
Drinken tijdens tentamens? Alleen uit hogeschoolbidon
25-06-2013
Studenten van de instituten IFM en RBS mogen vanaf deze week drinken meenemen naar het tentamen. Onder één voorwaarde: de cola, energydrank of karnemelk moet in een transparante hogeschoolbidon zitten die de student voor 1,65 euro kan aanschaffen.

‘In een klaslokaal en in een tentamenruimte mag er nooit gedronken en gegeten worden’, vertelt Petra van Lange, directeur van het instituut voor financieel management (IFM). Een snoepje? Van Lange: ‘Tja, de ene surveillant is soepeler dan de ander maar in principe is dat dus niet toegestaan.’ Maar met de introductie van de ‘tentamenbidon’ willen de twee genoemde instituten studenten tegemoet komen.

Waterflesjes van 37 cent…
Het verzoek om tijdens de tentamens, die in de meeste gevallen anderhalf uur duren, wel iets te mogen drinken komt van de studenten van de instituutsmedezeggenschapsraad van de Rotterdam Business School (RBS). Studentlid Christina Cathalina ‘Wij wilden eigenlijk dat de school met waterflesjes zou komen, flesjes van 37 cent.’ Dat is het niet geworden maar met de vraag van de studenten is dus wel iets gedaan. Van Lange: ‘Gezien de aankomende hete periode leek het ons wel een goede maatregel.’

Studenten zijn vorige week over de nieuwe maatregel geïnformeerd. Sommigen reageerden, onder andere op Twitter, verbaasd, anderen instemmend. Op de site Fok! klaagt iemand omdat hij verplicht wordt om ‘een huismerk-bidon te kopen in plaats van een willekeurige fles’. ‘Gedwongen winkelnering’ noemt iemand anders het.

Voor iedereen hetzelfde
Waarom geen eigen flesje zonder etiket? Van Lange: ‘De bidon, die bij iedereen hetzelfde is, schept duidelijkheid voor de surveillant.’ Met de voorgeschreven, transparante bidon hopen de instituten fraude dus zoveel mogelijk te voorkomen. ‘Tegenwoordig is het zelfs mogelijk een flesje om te bouwen tot een geavanceerd spiekattribuut’, schrijft de examencommissie in een e-mail aan de studenten. Een passage die koren op de molen is voor iemand op Fok!: ‘De volgende uitdaging: Maak van een HR-bidon een ‘geavanceerd spiekattribuut’…’
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_128231877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:35 schreef roos85 het volgende:
Van Profielen :D

[..]

LOL _O-
pi_128261968
* Ketho is 1e jaars Technische Informatica

Mijn SLC vertelde dat het instituut CMI deze zomervakantie de muren van de vijfde verdieping van Wijnhaven 103/105 zal wegslopen, zodat de opleiding TI de vijfde verdieping van Wijnhaven 99 t/m 105 voor zichzelf heeft. Voor zover ik weet zit nu het Bureau Externe Betrekkingen en Kwaliteitszorg daar.

Dit onder andere wegens huisvestigingsproblemen. Ik weet niet hoeveel keer wij wilden werken aan onze projecten, terwijl iemand weer eens ons "projectlokaal/lab" had gereserveerd om dan alleen maar doodleuk het smartboard daar te gebruiken :'(

Of dat andere opleidingen les krijgen in het Cisco lokaal tussen al die routers, switches en kabels :{

Dat was eerst beter geregeld vorig jaar op de oude locatie Academieplein, dat moet hopelijk weer beter worden na de zomervakantie ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Ketho op 26-06-2013 17:53:56 ]
pi_128289212
Iedereen al een hogeschool bidon aangeschaft? :D
Lekker happen
pi_128573824
Heeft IBK een balie van studentzaken?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_128583898
Op het IVL hebben we hier nog niks van gemerkt. Heel Museumpark nog nooit voor zover ik kan weten. Zelf heb ik deze periode tentamens gemaakt met een koffiebekertje (van de HR, dat dan weer wel) op tafel.
What Would Goku Do
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:46:25 #300
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128612862
Bidon verhaal krijgt nog een staartje:

quote:
Tentamenbidon weer in de ijskast
05-07-2013
De tentamenbidon van de onderwijsinstituten IFM en RBS is in strijd met de Hogeschoolgids-regels geïntroduceerd. Drinken tijdens tentamens blijft verboden, totdat de regels eventueel zijn aangepast.

Dat hebben de twee instituten te horen gekregen van het collegebestuur. Cees van der Kraan, directeur van de Rotterdam Business School (RBS), gaat het collegebestuur nu voorstellen de tentamenbidon hogeschoolbreed in te voeren. Met andere woorden: dat er volgens de Hogeschoolgids (11.4.e) tijdens tentamens wél gedronken mag worden, maar dan alleen uit de bidon die op de hogeschool kan worden gekocht. Of en zo ja wanneer dat er door komt, is onduidelijk.

150 bidons
Met de introductie van de tentamenbidon wilden de instituten RBS en IFM de studenten tegemoet komen. In een klaslokaal en in een tentamenruimte mag er immers niet gedronken en gegeten worden.

De twee instituten introduceerden de transparante tentamenbidon die voor 1,65 euro te koop is in de postkamer. Met een voorgeschreven bidon hoopten de instituten fraude (met bijvoorbeeld spiekbriefjes in flesjes of onder etiketten) zoveel mogelijk te voorkomen. Tijdens de afgelopen tentamenperiode zijn er zo’n 150 bidons verkocht (via de cateraar en tegen de kostprijs).

‘Ondoordacht’
De centrale medezeggenschapsraad vindt het ‘een beetje ondoordacht’ dat RBS en IFM met de bidon kwamen terwijl dat nu in tegenspraak blijkt te zijn met regels uit de Hogeschoolgids, het collegebestuur hecht aan het handhaven van die regels. ‘Dat is dan niet zo slim’, aldus cmr-voorzitter Fons van Maldeghem. Dat is ook de mening van Christina Cathalina, studentlid van zowel de cmr als de instituutsmedezeggenschapsraad (imr) van RBS. ‘Hoewel we het als imr niet helemaal eens waren met het plan (de imr wilde dat RBS goedkopere flesjes zonder etiket zou toestaan, red.), was het natuurlijk beter geweest als de bidons hogeschoolbreed zouden zijn ingevoerd.’ Cathalina vindt het vreemd dat de instituten niet vooraf aan het collegebestuur hebben gevraagd of ze van de regels mochten afwijken. ‘De bidon heb ik nu dus voor niks gekocht. Zonde van m’n geld.’

Oplossing gezocht
RBS-directeur Van der Kraan noemt de introductie van de bidon alles behalve ondoordacht. ‘Wij hebben op basis van het verzoek van de imr een oplossing gezocht die de student tegemoet komt. Het verkopen van waterflesjes kan ook, maar dan is er een controleprobleem met allerlei afwijkende flesjes. Eén vorm en één uiterlijk, was dan ook de voorwaarde van de directie om mee te werken’, aldus Van der Kraan. De examencommissies en de imr’en van RBS en IFM stemden daar mee in.

Van der Kraan: ‘Maar het kunnen drinken tijdens tentamens geldt inderdaad voor iedereen, en maakt een regel voor alleen de Kralingse Zoom (voor de twee genoemde instituten, red.) eenzijdig
.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')