Wat noem je goedkoop? Persoonlijk vind ik bijna al het eten in Berlijn goedkoop

De vorige keer dat ik Berlijn was zijn we in de Oraniënburgerstraße bij een Indiaas restaurant (Indisch in Duitsland

) gaan avondeten, dat is dus een echte toeristische straat (ook vermaak om te kijken hoeland de meisjes wegblijven tot ze weer terugkomen

)
Voor twee personen, soep als voorgerecht (ik at maar de helft op omdat het zoveel was) en daarna als hoofdgerecht rijst met een curry (de ene vlees en de andere vis) en dan nog drinken + 1 cocktail. We waren ¤32,- kwijt

Die keer zijn we iedere morgen gaan ontbijten bij
Keyser Soze. Volgens mij staat die ook in de 100% Berlijn. Klik op de website voor de menukaart + prijzen. Volgens mij is dat wel een gemiddelde wat je in Berlijn betaald (misschien zelfs aan de "hoge" kant).
Ik ga in de zomer weer naar Berlijn, mijn vriend moet nog officieel vrij krijgen maar de bedoeling is van 1 augustus t/m 7 augustus.
Waarschijnlijk met de trein, vanaf Aachen is het heen en weer voor ons beide ¤120,- is dan wel niet met de ICE maar qua reistijd is het 1 uurtje verschil en voor de ICE zouden we retour ¤218,- kwijt zijn. Met het vliegtuig is voor mij geen optie ivm met bagage, voor een week heb ik niet genoeg aan alleen handbagage en met inchecktijd + trein reis naar vliegveld + reis naar hotel ben ik dan denk ik even lang onderweg. En nu kunnen we fijn op het Ostbahnhof uitstappen en dan is het nog maar een paar minuutjes lopen richting hostel/appartement (dit moeten we nog beslissen).
Deze keer wil ik iedere dag ergens anders ontbijten, heerlijk!
Dit topic ga ik de komende tijd weer in de gaten houden

De vorige keren ben ik namelijk niet echt uitgegaan en dat wil ik deze keer wel doen

Ooh en het is een beetje lang bericht geworden maar ik ben ook altijd zo enthousiast over Berlijn