Hier (Leiden), zijn de grote wegen bewerkt met de sneeuwschuiver en gestrooid, de kleinere wegen kom je prima door. Makkelijker op winterbanden, niet onmogelijk op zomerbanden.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
Sneeuw, ijsregen en ijzel. Vandaag weer veel plezier van de winterbanden. Geen enkele weg is fatsoenlijk open hier.
Ik ook niet, met de Niksan niet, en met de Kanarie ook niet. Ja, tis glad, dus je houdt wat meer afstand en je doet een beetje mak an..quote:Op zondag 20 januari 2013 21:50 schreef leolinedance het volgende:
Nog helemaal geen hinder ondervonden met mijn normale bandjes
Hoelang heb je erover gedaan als ik vragen mag? Ik zou vandaag toevallig ook naar Nijmegen gaan, maar dit is uitgesteld.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook niet, met de Niksan niet, en met de Kanarie ook niet. Ja, tis glad, dus je houdt wat meer afstand en je doet een beetje mak an..
Net terug uit Nijmegen was het behoorlijk glibberig omdat het sneeuwde, was wel gestrooid, maar dan krijg je dus overal van die sporen ivbm gebrek aan verkeer. Paar keer de TC zien knipperen en één keer de ABS gebruikt omdat ik zonodig moest stoppen voor een oranje verkeerslicht op een lege T-splitsing, maar ik had ook veilig en probleemloos door kunnen rijden.
25 minuten, misschien 3 minuten langer als ik er normaal over had gedaan, rijd alleen maar lokale en provinciale wegen, waar je toch niet veel harder kan als de auto voor jequote:Op zondag 20 januari 2013 23:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoelang heb je erover gedaan als ik vragen mag? Ik zou vandaag toevallig ook naar Nijmegen gaan, maar dit is uitgesteld.
Rijd je normaal gesproken alleen over provinciale wegen (zo ja waarom?) of alleen vandaag vanwege sneeuw?quote:Op zondag 20 januari 2013 23:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
25 minuten, misschien 3 minuten langer als ik er normaal over had gedaan, rijd alleen maar lokale en provinciale wegen, waar je toch niet veel harder kan als de auto voor je
Nee, da's de kortste weg vanaf hierquote:Op maandag 21 januari 2013 00:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Rijd je normaal gesproken alleen over provinciale wegen (zo ja waarom?) of alleen vandaag vanwege sneeuw?
Gisteren hebben we er 35 minuten over gedaan hoor...quote:Op zondag 20 januari 2013 23:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
25 minuten, misschien 3 minuten langer als ik er normaal over had gedaan, rijd alleen maar lokale en provinciale wegen, waar je toch niet veel harder kan als de auto voor je
Wat een onzin ook om dan met de lampen te gaan knipperen. Als iemand wel harder wil rijden, laat ze dan lekkerquote:Op maandag 21 januari 2013 08:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Heerlijk die winterbanden! Het blijft een feest.
En dan zit je je wel te irriteren aan huisvrouwen op zomerbanden die op een geschoven en gestrooide weg waar je 50 mag en 50 kan 15 tot 20 kilometer per uur gaan rijden. Grrrr! Je hoeft geen 75 of 50 te rijden, maar iets doorrijden....
Of op de snelweg van die angsthazen die op de 2e en 3e rijstrook rijden en als ik er dan maar rechts langsga (want 60/70 waar je 120 mag is me iets te gortig op een schone snelweg) gaan knipperen met hun lichten... Echt he..
Ik hoop dat ze winterbanden snel verplicht stellen, liefst met een rij/slip cursus erbij. Wat een stel angsthazen hier in dit apenland. Een vrouw op de radio vanmorgen: "Bij ons in Rusland ligt 1,5 tot 2,5 meter sneeuw: niks aan de hand. Hier 3 CM en het land ligt plat.".
Dit geeft het wel goed weer:quote:Op maandag 21 januari 2013 08:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze winterbanden snel verplicht stellen, liefst met een rij/slip cursus erbij. Wat een stel angsthazen hier in dit apenland. Een vrouw op de radio vanmorgen: "Bij ons in Rusland ligt 1,5 tot 2,5 meter sneeuw: niks aan de hand. Hier 3 CM en het land ligt plat.".
Dit staat toch helemaal los van winterbandenquote:Op maandag 21 januari 2013 08:16 schreef Tha_Duck het volgende:
En dan zit je je wel te irriteren aan huisvrouwen op zomerbanden die op een geschoven en gestrooide weg waar je 50 mag en 50 kan 15 tot 20 kilometer per uur gaan rijden. Grrrr! Je hoeft geen 75 of 50 te rijden, maar iets doorrijden....
Of op de snelweg van die angsthazen die op de 2e en 3e rijstrook rijden en als ik er dan maar rechts langsga (want 60/70 waar je 120 mag is me iets te gortig op een schone snelweg) gaan knipperen met hun lichten... Echt he..
quote:Op maandag 21 januari 2013 08:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Veel auto's die in de winter op winterbanden rijden hebben ook zaken als ABS en ESP aan boord. Auto's die in de winter op "normale" banden rijden hebben deze systemen minder vaak. Hiermee is het voordeel niet alleen aan de winterbanden toe te schrijven.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Je hebt nog steeds niet gereageerd op de link die ik ooit geplaatst hebt waarin bewezen werd dat er meer ongelukken met zomerbandrijders gebeurd dan met winterbandrijders tijdens de winterperiode.
Ik gooi hem er nog maar eens in:
http://www.achmea.nl/pers(...)-minder-schades.aspx
En nee, dat is geen WC Eend. Want een verzekeraar wil zo min mogelijk geld uitbetalen, en dat is onafhankelijk van de band. Maar blijkbaar moeten ze meer geld uitbetalen aan mensen die op zomerbanden reden in die periode.
nog een linkje met de procenten erin:
http://www.rtl.nl/compone(...)met-winterbanden.xml
Mijn punt is dus dat je ongelijk hebt, en dat winterbanden wel degelijk de betere keuze zijn. Zelfs in Nederland.
Euhm. Waarom zouden die auto's in de zomer niet onderweg zijn?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:56 schreef noutie het volgende:
[..]
Veel auto's die in de winter op winterbanden rijden hebben ook zaken als ABS en ESP aan boord. Auto's die in de winter op "normale" banden rijden hebben deze systemen minder vaak. Hiermee is het voordeel niet alleen aan de winterbanden toe te schrijven.
Dat zeg ik toch niet. De auto's die vaak op winterbanden staan, zijn over het algemeen de nieuwere auto's met ABS en ESP. Als je het onderzoek goed uitvoert, dan heb je twee groepen auto's met dezelfde samenstelling. Dat is hier niet het geval. Daarom kan je de resultaten ook niet geheel aan winterbanden toeschrijven.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Euhm. Waarom zouden die auto's in de zomer niet onderweg zijn?
Ik snap het niet. Heb je statistieken dat alleen nieuwere auto's op winterrubber staan, of denk je dat alleen maar?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:34 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. De auto's die vaak op winterbanden staan, zijn over het algemeen de nieuwere auto's met ABS en ESP. Als je het onderzoek goed uitvoert, dan heb je twee groepen auto's met dezelfde samenstelling. Dat is hier niet het geval. Daarom kan je de resultaten ook niet geheel aan winterbanden toeschrijven.
Ik snap het wel. Jij schreef laatst ook dat je het begreep, maar blijkbaar toch nietquote:Op maandag 21 januari 2013 14:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Heb je statistieken dat alleen nieuwere auto's op winterrubber staan, of denk je dat alleen maar?
Als er 10000 starlets waarvan 10% winterbanden heeft, is dat nog steeds meer, dan als er van 1000 BMW 325i er 90% winterbanden hebben.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:37 schreef noutie het volgende:
Hoeveel % van de starletjes van bouwjaar 1990 staat op winterbanden denk je?
En hoeveel % van de BMW 325i van 2011?
Zou dat percentage gelijk liggen?
Dat is dan jammer, ik geef het op. Uitleg komt neer op een herhaling.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er 10000 starlets waarvan 10% winterbanden heeft, is dat nog steeds meer, dan als er van 1000 BMW 325i er 90% winterbanden hebben.
Daarom snap ik je verglijking ook niet.
Misschien dat je het niet weet, maar ESP en ABS zorgen voor een langere remweg in de sneeuw en op ijs. Dus als je dat aan boord hebt, dan heb je ook weer nadeel ten opzichte van iemand die dat niet heeft.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, ik geef het op. Uitleg komt neer op een herhaling.
Ik geef het op, nu ga je echt dom pratenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er 10000 starlets waarvan 10% winterbanden heeft, is dat nog steeds meer, dan als er van 1000 BMW 325i er 90% winterbanden hebben.
Daarom snap ik je verglijking ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |