bijna. ik ben nog aan het klooien met de verzekering.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef siemi het volgende:
[..]
Was het ondertussen allemaal gelukt met de auto? Gezien de leeftijd kun je zo naar het strassenverkehrsamt met het CVO in de hand. De kentekenpapieren kosten ongeveer 48 euro.
Wat voor auto heb je gekocht? Wel gedacht aan exporteren uit NL en de BPM teruggave?
zolang ze openkaart spelen en ik vooraf weet wat het kost kan ik de afweging maken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:00 schreef siemi het volgende:
Daar doe je goed aan denk ik, al was er hier ook iemand op de fok meet die minder over liffers te spreken was. Ik vind ze top dus :-)
ik ben er net langs geweest.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:41 schreef siemi het volgende:
Nou, ik ben blij dat ik bij de waterschade niet per se de goedkoopste, maar wel een goede (die nauwlijks duurder was) had. Toch 25.000 euro schade en een verzekering die nergens moeilijk over doet.
Ze zijn trouwens makelaar, geen tussenpersoon. Dat houd in dat ze verplicht zijn op te komen voor jouw bestwil ipv hun provisie.
zit er bij in. daarom is het niet de goedkoopste.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:17 schreef siemi het volgende:
Had ik trouwens gezegd dat het handig is om een verzekering te hebben die ook schade in het buitenland voor je afhandeld? Dat deed mijn verzekeraar niet (en heb dus nog steeds geen geld van het ongevalletje van meer dan een jaar terug in Nederland).
zie post 101 van mij in dit toppic. staan de links naar een brandstof reken site, belasting bereken site en een site met 2 verzekerings-vergelijking sitesquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:50 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kentekenplaat als je een 2e hands auto aanschaft?
Moet je dan eerst een stel platen regelen of rijd je op de oude platen naar je eigen Kreis om daar vervolgens nieuwe platen erop te zetten?
Wij moeten er nl. een tweede auto bij kopen als we daar gaan wonen.
Weten jullie of er sites zijn waar je de kosten van een auto (belasting, verzekering etc.) kunt vergelijken?
Je mag niet met oude platen op de auto rijden. Ook niet naar het straßenverkehrsamt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:50 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kentekenplaat als je een 2e hands auto aanschaft?
Moet je dan eerst een stel platen regelen of rijd je op de oude platen naar je eigen Kreis om daar vervolgens nieuwe platen erop te zetten?
Wij moeten er nl. een tweede auto bij kopen als we daar gaan wonen.
Weten jullie of er sites zijn waar je de kosten van een auto (belasting, verzekering etc.) kunt vergelijken?
Klopt, je bent iets van 20 euro voor de platen en 10,50 kwijt voor het strassenverkehrsamt. De verzekeringcode (doppelkarte) krijg je van je verzekeraar gratis als je de auto daar ook verzekerd.quote:De tijdelijke platen is ook redelijk prijzig.
De voorkeursmethode, ben je in 1 keer klaar. Na betaling geeft het autobedrijf je de papieren mee.quote:2) Je haalt de papieren van de auto. Gaat hiermee naar je verzekering. Ook dan ontvang je een bewijs dat de auto verzekerd is en die moet je meenemen naar het straßenverkehrsamt samen met de papieren van de auto. Bij het straßenverkehrsamt vraag je een kenteken aan, gaat naar je nieuwe auto en schroeft/klikt ze erop. Ferzig!
Ik heb een kleine aanbetaling gedaan. Kreeg ze gewoon mee.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:25 schreef Gwywen het volgende:
Dan ga ik volgens mij liever voor optie 2
Maar dan: geeft een autobedrijf zomaar de papieren mee aan iemand die ze niet kennen?
Die derde optie ken ik inderdaad niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:07 schreef siemi het volgende:
[..]
Klopt, je bent iets van 20 euro voor de platen en 10,50 kwijt voor het strassenverkehrsamt. De verzekeringcode (doppelkarte) krijg je van je verzekeraar gratis als je de auto daar ook verzekerd.
[..]
De voorkeursmethode, ben je in 1 keer klaar. Na betaling geeft het autobedrijf je de papieren mee.
3) Als je de oude kentekenplaten van de laatste eigenaar er nog bij krijgt, terwijl de auto is afgemeld, dan mag je daar mee binnen het kreis naar het strassenverkehrsamt rijden. Dan moet je wel een verzekeringscode voor het aanmelden bij je hebben. Dit lukt alleen bij aankoop van particulier en is redelijk onbekend als mogelijkheid. Wel makkelijk :-)
En wat die verzekeringsvergelijkingssites betreft, dat is in Duitsland een oerwoud waar je zelf niet uit komt. Je kunt denken van wel, maar kom je dan wel met de juiste verzekering thuis? Om een goede analyse van de prijzen en voorwaarden te kunnen maken moet je eigenlijk de kentekenpapieren bij de hand hebben.
Een tip voor degene die 2 auto's hebben, met op de 1e auto een leuke noclaim, Janitos is de enige verzekeraar op de 2e auto dezelfde korting geeft als de 1e!
Welke stad heb je het nu over?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft iemand daar gewoond/woont?
Ben benieuwd in hoeverre het een leuke stad is om te wonen en om er bijvoorbeeld te gaan stappen of wat te gaan eten en in hoeverre het een internationale stad is
Wat betaal je ook ongeveer voor een 3 slaapkamer appartement van 120-130 m2 in de buurt van het centrum of een kleine vrijstaande woning in een buitenwijk?
Hoe verhoudt zich het levensonderhoud ten opzichte van Nederland
Aachen of Dusseldorf, eventueel Krefeldquote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke stad heb je het nu over?
Duesseldorf is zeer internationaal, maar ook nogal duur om te wonenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Aachen of Dusseldorf, eventueel Krefeld
Aan wat voor bedragen moet je dan denken? Voor een 2 of 3 kamer appartement, laten we zeggen binnen een km van de domquote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duesseldorf is zeer internationaal, maar ook nogal duur om te wonen
de Dom staan in Keulen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Aan wat voor bedragen moet je dan denken? Voor een 2 of 3 kamer appartement, laten we zeggen binnen een km van de dom
google eens op mietwohnung plus plaatsnaamquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1200-1300 euro, das voor Nederlandse begrippen bepaalt niet duur, je hebt gelijk, bedoelde centrum.
Wat voor bedragen moet je denken in Aachen of Krefeld?
Kaufwohnungquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
google eens op mietwohnung plus plaatsnaam
Ah, dacht dat je wilde hurenquote:
Ja inderdaadquote:Op maandag 26 maart 2012 16:57 schreef XL het volgende:
Soms heb ik echt het gevoel dat er ergens een team van idioten hier in Duitsland zit die een aantal kameraden van zich zoeken en daarom willekeurige telefoonnummers nabellen....
Het is echt ongehoord hoevaak ik mobiel en vast gebeld wordt door iemand die iemand zoekt... en een bijster intelligente indruk maken die mensen niet. In Nederland overkwam me dat NOOIT
Dat is hem voornamelijk.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:39 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Volgens mij worden telefoonnummers heel snel opnieuw uitgegeven
Nou ja, ik heb het nummer al 3 jaarquote:
Klinkt als goed geld achter slecht geld nagooienquote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:18 schreef opinionr het volgende:
Hoe zit dat nou als ik mijn Nederlandse auto wil meenemen?
Barreltje is redelijk op leeftijd en ik krijg er in NL waarschijnlijk niet veel meer voor.
Concreet wil ik eigenlijk weten wat het me kost om hem te importeren.
Hij moet door de keuring, dat is me duidelijk, maar zijn er verder nog bijkomende kosten?
Ja ik heb het nummer ook al iets meer dan 3 jaar dus optie 1 valt inderdaad af.quote:
Ditzelfde vraag ik mij af.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:18 schreef opinionr het volgende:
Hoe zit dat nou als ik mijn Nederlandse auto wil meenemen?
Barreltje is redelijk op leeftijd en ik krijg er in NL waarschijnlijk niet veel meer voor.
Concreet wil ik eigenlijk weten wat het me kost om hem te importeren.
Hij moet door de keuring, dat is me duidelijk, maar zijn er verder nog bijkomende kosten?
Ik las ergens dat je tot een jaar mag doorrijden met een geel kenteken. De vraag is echter of dit belastingtechnisch handig is. (Wegenbelasting in NL is veel duurder)quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:10 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ditzelfde vraag ik mij af.
Wij hebben momenteel geen mogelijkheid om een andere wagen te kopen, dus moeten we ons acht jaar oude barrel wel invoeren.
land van herkomst maakt toch niets uit voor die sticker? Ik moet op mijn Nederlandse auto net zo goed een sticker hebben als ik een umweltzone in wilquote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:44 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik las ergens dat je tot een jaar mag doorrijden met een geel kenteken. De vraag is echter of dit belastingtechnisch handig is. (Wegenbelasting in NL is veel duurder)
Aan de andere kant, als je een oud barrel hebt, moet je ook weer rekening houden met de Umwelt regeling. (rood, geel groene stikkers ivm uitstoot)
Wat ik bedoel is dat de auto misschien zo oud is dat je een rode stikker krijgt. In dat geval kom je sommige stadscentra al niet meer in.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
land van herkomst maakt toch niets uit voor die sticker? Ik moet op mijn Nederlandse auto net zo goed een sticker hebben als ik een umweltzone in wil
ook dat geldt voor voertuigen met een buitenlands kentekenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:09 schreef opinionr het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat de auto misschien zo oud is dat je een rode stikker krijgt. In dat geval kom je sommige stadscentra al niet meer in.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:14 schreef opinionr het volgende:
Whoa! Zojuist telefoontje dat ik ben aangenomen!
Eerste sollicitatie direct raak. Arbeidsvoorwaarde ook goed voor elkaar.
Vanaf 1 mei ben ik dus definitief Duitser.
Vanaf nu ga ik dus heel druk worden met regelen van alle emigratie zaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |